De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 24 november 2006, 20:23 uur
L_T_B schreef:
De importfunctie werkt niet meer?
De importfunctie werkt niet meer?
Mij lukt het sinds vandaag niet meer om tracks te importeren via de importfuctie. Bij alle albums waarvan de tracks teruggevonden worden op Musicbrainz komt nog de melding 'tracks zijn gevonden op MB... kijk ze goed na... etc.', maar als ik kijk, is er geen enkele track te zien. Enige oplossing voor mij is alles track voor track handmatig gaan ingeven

0
geplaatst: 24 november 2006, 21:17 uur
freddze schreef:
Mij lukt het sinds vandaag niet meer om tracks te importeren via de importfuctie. Bij alle albums waarvan de tracks teruggevonden worden op Musicbrainz komt nog de melding 'tracks zijn gevonden op MB... kijk ze goed na... etc.', maar als ik kijk, is er geen enkele track te zien. Enige oplossing voor mij is alles track voor track handmatig gaan ingeven
(quote)

Je kunt toch het album op freedb.org opzoeken, daar de tracks selecteren en daarna importeren? Mij is dat daarnet nog gelukt.
0
geplaatst: 25 november 2006, 00:34 uur
Bij mij werkt de importeren-knop dus niet meer 
Zo plots.
Ineens
Ik heb tot nu toe al 440 albums toegevoegd
ofwel: met imports van freedb.org
ofwel: van andere sites gehaald en in de juiste volgorde gezet zoals op freedb.org (nr track. titel track mm:ss),
Maar het enige wat ik dus momenteel nog kan doen is track voor track de titel ingeven en de mm:ss en dat zie ik dus niet zitten...
Het is dus gewoon de importeren-knop die niet meer werkt bij mij
- werkt niet in IE, noch in Firefox (ook niet na cookies clearen, buffers=temporary internet files clearen etc...)
- werkt niet bij om het even welk album ik probeer toe te voegen
- werkt niet op een andere account (heb geprobeerd op account van vriendin die ook op MuMe zit), ligt dus ook niet aan mijn freddze account
Dus dacht ik dat het aan de site zou liggen, maar als jij zegt dat het bij jou wel lukt, moet het dan wel iets op mijn pc zijn, maar wat
De MusicBrainz import werkt ook niet meer bij mij, maar dat vind ik nog niet eens zo erg, want de tracks worden toch altijd bij freedb.org of andere sites gevonden. Dan pasten en importeren met de importeren-knop werkte altijd perfect.
Tot vandaag
Héllep!!
[edit:] net op een andere laptop getest en 't lukt ook niet, dus het ligt ook niet aan mijn Pc. Ik weet het niet meer

Zo plots.
Ineens

Ik heb tot nu toe al 440 albums toegevoegd
ofwel: met imports van freedb.org
ofwel: van andere sites gehaald en in de juiste volgorde gezet zoals op freedb.org (nr track. titel track mm:ss),
Maar het enige wat ik dus momenteel nog kan doen is track voor track de titel ingeven en de mm:ss en dat zie ik dus niet zitten...
Het is dus gewoon de importeren-knop die niet meer werkt bij mij
- werkt niet in IE, noch in Firefox (ook niet na cookies clearen, buffers=temporary internet files clearen etc...)
- werkt niet bij om het even welk album ik probeer toe te voegen
- werkt niet op een andere account (heb geprobeerd op account van vriendin die ook op MuMe zit), ligt dus ook niet aan mijn freddze account
Dus dacht ik dat het aan de site zou liggen, maar als jij zegt dat het bij jou wel lukt, moet het dan wel iets op mijn pc zijn, maar wat

De MusicBrainz import werkt ook niet meer bij mij, maar dat vind ik nog niet eens zo erg, want de tracks worden toch altijd bij freedb.org of andere sites gevonden. Dan pasten en importeren met de importeren-knop werkte altijd perfect.
Tot vandaag

Héllep!!
[edit:] net op een andere laptop getest en 't lukt ook niet, dus het ligt ook niet aan mijn Pc. Ik weet het niet meer

0
geplaatst: 25 november 2006, 01:31 uur
Ik zal er morgen even naar kijken. Ik heb een aanpassing gedaan ivm het feit dat freedb.org de dingen tegenwoordig in een andere volgorde toont. Daarmee doen freedb-lijsten in het oude formaat het dus niet meer, en lijkt ook de MusicBrainz-import kapot te zijn gegaan, inderdaad
0
geplaatst: 25 november 2006, 01:33 uur
freddze schreef:
Geloof me, het went

0
geplaatst: 25 november 2006, 01:35 uur
Ja, mocht het niet anders meer kunnen, ik vrees dat ik me er ook nog mee zou gaan bezig houden

I admit. I'm addicted

0
geplaatst: 26 november 2006, 19:36 uur
Jordy schreef:
Ik zal er morgen even naar kijken. Ik heb een aanpassing gedaan ivm het feit dat freedb.org de dingen tegenwoordig in een andere volgorde toont. Daarmee doen freedb-lijsten in het oude formaat het dus niet meer, en lijkt ook de MusicBrainz-import kapot te zijn gegaan, inderdaad
En?

0
geplaatst: 26 november 2006, 19:42 uur
Oh, vervelend die discussies op 2 plekken
In het freedb-topic waren we geloof ik tot de conclusie gekomen dat het prima werkt als je ook de tabjes (die tegenwoordig op Freedb tussen de gegevens staan) meekopieert. Naar MusicBrainz heb ik nog niet gekeken.
In het freedb-topic waren we geloof ik tot de conclusie gekomen dat het prima werkt als je ook de tabjes (die tegenwoordig op Freedb tussen de gegevens staan) meekopieert. Naar MusicBrainz heb ik nog niet gekeken.
0
geplaatst: 26 november 2006, 20:03 uur
Vraagje, hoe kan ik bij een CD een clip van Youtube toevoegen?
0
geplaatst: 26 november 2006, 20:06 uur
Straks gewoon via het corrigeren van een album, tot die tijd via http://www.musicmeter.nl/site/videos
0
geplaatst: 5 december 2006, 08:52 uur
In De Site > Algemeen > Afmetingen plaatjes:
Ik kan niet vinden hoe groot een afbeelding mag zijn die bij een album staat. Waar staat dat ergens ?
Ik kan niet vinden hoe groot een afbeelding mag zijn die bij een album staat. Waar staat dat ergens ?
0
geplaatst: 5 december 2006, 09:21 uur
Ik weet niet waar het staat, maar een afbeelding mag 200 pixels breed zijn. De hoogte maakt niet uit.
0
geplaatst: 5 december 2006, 09:24 uur
Het staat bij het toevoegen, de laatste stap als je het plaatje daadwerkelijk gaat toevoegen.
0
MetalDex
geplaatst: 5 december 2006, 12:47 uur
Geldt hetzelfde bij het toevoegen van plaatjes bij een artiest?
0
dani
geplaatst: 5 december 2006, 14:14 uur
Ja, die moeten ook 200 pixels breed zijn, hoogte maakt niet uit.
0
geplaatst: 5 december 2006, 15:23 uur
Aan al onze hip-hop vrienden die albums toevoegen:
Er is nu al menigmaal vanuit de crew gecommuniceerd dat wij nieuwe albums alléén op de site willen, als de hoes- en de tracklistgegevens 100% zeker en correct zijn. Dit lijkt echter nog niet bepaald goed te zijn overgekomen bij iedereen.
Wat langer wachten op de juiste gegevens geniet in dit opzicht de voorkeur boven een brak Photoshop-plaatje en een tracklist die ergens van één of andere blog is gehaald. Dit leidt alleen maar tot foutieve informatie op de site en tot meer gebekvecht bij het betreffende album, zoals nu weer gebeurd is bij de nieuwe van Nas.
Dus: Pauper, eazyfan, MJ_DA_MAN, Relax en eenieder die zich aangesproken voelt: let hier voortaan wat strenger op a.u.b.
Bedankt!
Er is nu al menigmaal vanuit de crew gecommuniceerd dat wij nieuwe albums alléén op de site willen, als de hoes- en de tracklistgegevens 100% zeker en correct zijn. Dit lijkt echter nog niet bepaald goed te zijn overgekomen bij iedereen.
Wat langer wachten op de juiste gegevens geniet in dit opzicht de voorkeur boven een brak Photoshop-plaatje en een tracklist die ergens van één of andere blog is gehaald. Dit leidt alleen maar tot foutieve informatie op de site en tot meer gebekvecht bij het betreffende album, zoals nu weer gebeurd is bij de nieuwe van Nas.
Dus: Pauper, eazyfan, MJ_DA_MAN, Relax en eenieder die zich aangesproken voelt: let hier voortaan wat strenger op a.u.b.
Bedankt!
0
geplaatst: 5 december 2006, 18:59 uur
Bij het toevoegen van albums strand ik elke keer.
Soms lukt het me niet om de titels in te voeren (dan krijg ik een fout op de pagina-melding).
Als dat me dan al wel lukt en ik moet vervolgens bij stap 3 een foto invoeren, wat me nog nooit gelukt is (ook niet als ie precies 200x200 is), dan loopt ie ook weer vast.
Frustrerend want ik zou zo veel albums, die echt de moeite waard zijn, willen toevoegen!
P.S. Zou het kunnen dat als ik een album met 43 nummers wil toevoegen, vanaf freedb., dat dat te groot is?
P.S.2 Is het een noodzaak om een foto van het desbetreffende album bij te voegen?
Soms lukt het me niet om de titels in te voeren (dan krijg ik een fout op de pagina-melding).
Als dat me dan al wel lukt en ik moet vervolgens bij stap 3 een foto invoeren, wat me nog nooit gelukt is (ook niet als ie precies 200x200 is), dan loopt ie ook weer vast.
Frustrerend want ik zou zo veel albums, die echt de moeite waard zijn, willen toevoegen!
P.S. Zou het kunnen dat als ik een album met 43 nummers wil toevoegen, vanaf freedb., dat dat te groot is?
P.S.2 Is het een noodzaak om een foto van het desbetreffende album bij te voegen?
0
geplaatst: 5 december 2006, 20:52 uur
Ok, albumhoezen zijn dus verplicht. Maar ze mogen niet groter zijn dan 25 kB.
Dat is wel erg klein!
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Dat is wel erg klein!
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
0
geplaatst: 5 december 2006, 20:54 uur
Lijkt me logisch dat albumhoezen verplicht zijn. En het formaat is toch vrij normaal...
0
geplaatst: 5 december 2006, 20:58 uur
MichelDumoulin schreef:
Dat is wel erg klein!
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Dat is wel erg klein!
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Het is al 63.497 keer gelukt

0
geplaatst: 5 december 2006, 21:01 uur
lebowski schreef:
(quote)

En nou al 2598 keer dus lebowski helpt je graag als goeroe!

0
geplaatst: 6 december 2006, 09:16 uur
T.O. schreef:
Bedankt!
Bedankt!
Ik ben juist aan het groeien in dit opzicht, gezien ik al een hele tijd geen enkele foute toevoeging heb gehad. Maar ik denk dat je beter de naam van Joel kan gebruiken bij die voorbeelden...
0
geplaatst: 15 december 2006, 14:44 uur
Hoe staat het met de problemen van Musicbrainz import?
Van de week werkte het bij mij (nog steeds) niet.
Terwijl het album wel op de Musicbrainz site stond.
En dat album stond niet op freedb.org. Dus moest ik handmatig kopieren/plakken.
Ik zou het mooi vinden als het wordt opgelost, scheelt veel tijd.
Van de week werkte het bij mij (nog steeds) niet.
Terwijl het album wel op de Musicbrainz site stond.
En dat album stond niet op freedb.org. Dus moest ik handmatig kopieren/plakken.
Ik zou het mooi vinden als het wordt opgelost, scheelt veel tijd.
0
geplaatst: 17 december 2006, 01:21 uur
Ok dat toevoegen van albums gaat inmiddels.
Moet helaas wel handmatig de songtitels en tijden invoeren.
Vreemde zaak, eerst deed de importeerfunctie het niet, toen weer even wel, nu weer niet.
Nu heb ik nog een ander vraagje die eigenlijk niet bij dit topic hoort maargoed;
Hoe kun je plaatjes (zoals bv. platenhoezen) zichtbaar krijgen bij je berichten (in het forum).
Ik zou het prettig vinden om plaatjes ter illustratie toe te voegen zonder link. Ik weet dat er een afbeelding-icoontje staat boven je nieuwe bericht.
Kan ik gebruik maken van de album-afbeeldingen die op de site staan?
Gr. Mitch
Moet helaas wel handmatig de songtitels en tijden invoeren.
Vreemde zaak, eerst deed de importeerfunctie het niet, toen weer even wel, nu weer niet.
Nu heb ik nog een ander vraagje die eigenlijk niet bij dit topic hoort maargoed;
Hoe kun je plaatjes (zoals bv. platenhoezen) zichtbaar krijgen bij je berichten (in het forum).
Ik zou het prettig vinden om plaatjes ter illustratie toe te voegen zonder link. Ik weet dat er een afbeelding-icoontje staat boven je nieuwe bericht.
Kan ik gebruik maken van de album-afbeeldingen die op de site staan?
Gr. Mitch
0
MetalDex
geplaatst: 17 december 2006, 01:23 uur
[img ]link naar plaatje. bijv: http://www.musicmeter.nl/images/covers/0/627.jpg [/img ]
zonder de spaties
dus dat komt er dan als volgt uit te zien:

zonder de spaties

0
geplaatst: 17 december 2006, 01:28 uur
MetalDex schreef:
[img ]link naar plaatje. bijv: http://www.musicmeter.nl/images/covers/0/627.jpg [/img ]
zonder de spaties
(afbeelding)
zonder de spaties
(afbeelding)
ok klinkt duidelijk, maar even een domme vraag; hoe kom je aan die adressen zoals www.musicmeter.nl/images/covers/o/627.jpg?
BTW Erg mooi voorbeeld

0
geplaatst: 17 december 2006, 01:30 uur
Als je het album op MuM hebt gevonden, klik je met de rechtermuisknop op het plaatje en kies je voor 'copy link location' of iets van die strekking.
0
geplaatst: 17 december 2006, 19:40 uur
Osiris Apis schreef:
status: niet reproduceerbaar
Het lukt mij maar niet om het fout te laten gaan. Eerder noemde iemand The Bullet Catcher's Apprentice van Andrew Weatherall als voorbeeld van een fout bij MusicBrainz import, maar daar krijg ik netjes een "niet gevonden" melding.
0
geplaatst: 18 december 2006, 14:29 uur
Ter info, nog even doorgaand op het item van de data-import: alle albums van Steve Forbert die afgelopen dagen zijn ingevoegd, alsmede die van Elkie Brooks, kwamen wel voor in de database van Musicbrainz (waaruit ik ze uiteindelijk ook heb gecopypaste), maar werden niet automatisch geïmporteerd.
Bij mij werkt Musicbrainz standaard dus ook niet.
Bij mij werkt Musicbrainz standaard dus ook niet.
* denotes required fields.