MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Aurum schreef:
(quote)

Wie houdt je tegen?

Ah, oke, ik kan ook zelf toevoegen! Dat wist ik nog niet Ga er meteen werk van maken.

Edit: hmm da's nog een heel werk. Vanavond dan maar.

HammerHead schreef:

Nog een dubbele Deep Purple toevoeging:

nr: 22235 en 22503

22503 verwijderd

Ik wil een album van Carpark North toevoegen maar zover ik weet staat er maar één nummer op... Ik snap er zelf niet echt veel van maar volgens mij is het gewoon een nieuw "album" met maar één nummer erop.

Carpark North - Human

(afbeelding)

Ah, ik ben er net achter gekomen dat dit de single van hun tweede album is die eind april uitkomt...

Het is zeer omslachtig om albums toe te voegen.
Via een omweg eindelijk gevonden hoe dit moet.
Waarom zo onhandig?

Er staat een link in de FAQ, dat lijkt me de meest logische plek om te kijken als je je afvraagt hoe of wat je iets moet doen op de site.

(Onderstaande tekst is nog wat tijdelijk van aard, moet nog herschreven worden...)

Deze blijft wel een smet werpen op de site vind ik

Heb laatst een album toegevoegd. The Eagles - Eagles Live (1980) Hij heeft ongeveer een dag op de site gestaan, maar gisteravond was hij spoorloos verdwenen. Er staat nog wel in mijn profiel dat ik 9 (wow! ) albums heb toegevoegd, maar er staan maar 8 in mijn lijstje... Enig idee hoe dat kan?

Nee, eigenlijk niet. Sorry dat er van dit soort vervelende foutjes in de site zitten, maar over een paar maanden gaat de boel écht drastisch onder handen genomen worden

Ok, maakt niet uit... Opnieuw toevoegen dan maar?

Het is niet zo dat het album er (onder een andere titel) al opstaat? Dat jouw toevoeging daarom verwijderd is?

JonnieBrasco
Ik heb dat album in ieder geval goedgekeurd en heb hem ook gewoon als album op de site zien staan. Aangezien jij (Jordy) dan nog de enige bent die het album kan verwijderen, lijkt het eerder op wat inconsistentie in de database...

Lijkt er op. Opnieuw toevoegen dan maar, inderdaad

Hoe zit dat nou precies met releasedata bij albums, waar moet je die opgeven? Ik heb het maar bij commentaar gedaan, maar dat komt niet echt door.

In principe heeft T.O. alleen de data-rechten. In de praktijk blijkt dit niet handig te zijn. Ik heb nu (even een snelle oplossing) Starbright Boy even rechten gegeven om data aan te passen. Misschien is het verstandig om alle toevoegmods dit recht te geven, zodat eventuele meegestuurde data ingevoerd kunnen worden.

Hopelijk haalt dit bij T.O. niet de motivatie weg om "hoofd releasedata" te blijven.

Ok, maar ik moet het dus wel gewoon bij het commentaar blijven zetten?

Ja, lijkt me de beste oplossing. De bedoeling was: privébericht naar T.O., maar dat lijkt me in de praktijk toch te omslachtig en onduidelijk.

neo
Jordy schreef:

Misschien is het verstandig om alle toevoegmods dit recht te geven, zodat eventuele meegestuurde data ingevoerd kunnen worden.

Hopelijk haalt dit bij T.O. niet de motivatie weg om "hoofd releasedata" te blijven.

Lijkt mij wel handig in principe

Jordy schreef:

In principe heeft T.O. alleen de data-rechten. In de praktijk blijkt dit niet handig te zijn. Ik heb nu (even een snelle oplossing) Starbright Boy even rechten gegeven om data aan te passen. Misschien is het verstandig om alle toevoegmods dit recht te geven, zodat eventuele meegestuurde data ingevoerd kunnen worden.

Nee, het gaat erom wat in het belang is van de site natuurlijk. En dit lijkt me een vooruitgang. Het lijkt me overigens een goed plan om bij de toevoegpagina standaard een optioneel vakje 'releasedatum' toe te voegen.

Ook al word ik dan vrijwel werkloos

JonnieBrasco
Vergeet niet dat het voor de overige crew-leden erg onpraktisch en omslachtig is om steeds de releasedata die de gebruiker meegeeft bij zijn toevoeging, te kopieren en plakken in een pm naar T.O., waarbij ook telkens artiest en albumnaam, of het album-url meegegeven moet worden.

Daarom dus het plan om alle toevoegmods ook releasedata rechten te geven. Zal het gelijk even doen.

Het is overigens nog steeds heel waardevol om veranderingen te signaleren, of om "vergeten" nieuwe albums alsnog toe te voegen, T.O., dus wees niet bang

ik zal bij het toevoegen een tekstje zetten "weet je de datum, zet het in het commentaarvak"

De twee verzamelalbums van U2 hebben beide een bonus Cd met b-sides. Deze zijn nog niet toegevoegd. Ik heb begrepen dat deze niet als apart album mogen worden toegevoegd. Als ik ze echter als bonustracks wil toevoegen heb ik niet genoeg vakjes voor tracktitels. Wat nu?

Je kunt de U2 albums in twee of drie stappen verbeteren. Het is wat omslachtig, maar als je de eerste keer vijf bonustracks toevoegd en de toevoeging wordt goedgekeurd dan kun je erna nog eens vijf bonustracks toevoegen enzovoorts.

Ook weer iets dat straks verbeterd gaat worden natuurlijk

Huh, mijn toevoeging van Underworld - Dark & Long (wat toch echt een EP is (en ruim 70 minuten duurt)) is opeens weer verwijderd na eerst goedgekeurd te zijn.
Wat was er mis mee?

http://www.discogs.com/release...
Hier staat ie ook.

Ik zie graag een bron die het een EP noemt, volgens mij is het gewoon een single. Bovendien niet met 3 non-album tracks (3 versies van Dark & Long, 1 van Spoonman)

ik wist niet dat minimaal "3 non-album tracks" een vereiste was voor een EP, dan zal het wel niet kloppen inderdaad,

ik heb het altijd als een EP gezien, ook omdat ie in een gewone jewelcase zit en ruim 70 min. duurt,
hier:
http://www.discosfera.ru/index...
staat ie wel als EP trouwens

Gast
geplaatst: vandaag om 14:37 uur

geplaatst: vandaag om 14:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.