MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
kan ik de straatremixes toevoegen van d-men?
ik weet dit niet zeker omdat het album alleen maar downloadbaar is op hun site...

Goede vraag. Wat zijn nu de regels voor internetalbums, Jordy? Er staan er namelijk al enkele op de site.

Als er al enkele op de site staan, neem ik aan dat de straatremixes er ook op mogen

BoordAppel schreef:

Er staan er namelijk al enkele op de site.

Onterecht, dan. De regel is voorlopig nog steeds dat iets een "echte" release moet hebben gehad

oke, dan voeg ik ze niet toe, bedankt!

tondeman
als het mogelijk is zou ik graag nog een paar albums toevoegen die op deze site ontbreken:

ian brown - remixes of the spheres
ian brown - solarized
finley quaye - vanguard
finley quaye - much more than much love
nic armstrong - the greatest white liar
the hiss - panic movement
the soundtrack of our lives - origin volume 1

tondeman
thx

sorry gasten maar ik heb al drie maal geprobeerd om in transit van john b en mishaps happening van quantic toe te voegen maar het wil maar niet lukken ... ik strand altijd bij die foto toevoeging ... euh ... hulp ?

Yak
Ik neem aan dat je met 'stranden' bedoelt dat de foto niet de juiste lengte-breedteverhouding heeft of meer dan 25kb is? Je hebt sowieso een programma nodig waarmee je plaatjes kunt bewerken, bv. het gratis programma Irfanview of The Gimp.

weet ik en heb ik dus dat zal het niet zijn

Yak
Wat voor een melding krijg je dan? Of krijg je wel een melding?

Ik was voor ik op vakantie ging begonnen met het toevoegen van Final Fantasy scores, maar die van FF IX heeft meer dan 100 nummers. Is het ook mogelijk die toe te voegen of laat de site niet meer dan 99 nummers toe?

neo
Normaal gesproken kan je bij een album wat bv 16 nummers heb via de corrigeer functies er nog zoveel bij zetten. Je zou het wellicht even kunnen uitproberen en nadat ie op de site staat kijken of er nog meer dan 99 bij kunnen. Maar als je alles handmatig wilt gaan invoeren zou ik dat toch nog maar even niet doen. Bespaart je een hoop moeite indien het niet kan.

De tracks staan (als het goed is) allemaal op freedb.org, dus ik hoef ze alleen maar te controleren.
Ik probeer het wel gewoon.

In De Site > De MuMe-Renovatie > toevoegen / corrigeren:

Een gewenste verbetering lijkt me om ook bij correcties een Freedb.org lijst mee te kunnen sturen?

neo
Ik snap die even niet.

Mij lijkt het er mooi als er ook Muziek DVD's toegevoegd kunnen worden.

Ik weet niet of het mag (i.v.m. Copyright) maar misschien een mogelijk om van elke plaat een mp3 bestand toe te voegen.

neo
Dat laatste is wel een leuk idee maar ik denk dat al die mp3 bestande die zich maar ophopen teveel ruimte in gaat nemen... Lijkt mij handiger als je bij het album zelfs link plaats naar bv. een amazon pagina's waar samples staan of hele tracks die kosher zijn.

Lijkt mij nog handiger om naar de site van de artiest te verwijzen, dan weet je zeker dat het kosher is.
Het zou trouwens ook wel handig zijn als er een 'toevoegen'-button zou komen in het hoofdmenu. Misschien doe ik het onhandig, maar ik ga altijd via de FAQ en dan nog drie of vier klikmomenten verder kan ik gaan toevoegen.

neo
Ja ik snap eigenlijk niet waarom dat bij moviemeter en hier ook ooit eens was weggehaald. Maar ik typ dus altijd zoiets van dnh3iorjd309rfjh4g en dan nog 1 keertje door. Scheelt tijd.

Sietse
neo schreef:

Ja ik snap eigenlijk niet waarom dat bij moviemeter en hier ook ooit eens was weggehaald. Maar ik typ dus altijd zoiets van dnh3iorjd309rfjh4g en dan nog 1 keertje door. Scheelt tijd.

Dat klinkt heel bekend, vond ik inderdaad ook heel onhandig...

Yak
Ik heb 'toevoegen' gewoon gebookmarkt. Ben ik in één klik bij het toevoegscherm.

Inmiddels ook gedaan, zucht wat suf dat ik daar niet aan dacht. Misschien is die button wel verwijderd om dat iedere passant dan maar een album erin gaat knallen en niet op dubbelen let enzo.

Sietse
een bookmark ervan maken is voor mij de omgekeerde wereld. Wat je wel zou kunnen doen is een functie invoeren die vraagt om eerste te checken of het album er al is, voordat wordt verder gegaan met invoeren.

neo
Maar dat krijg je inwezen altijd al. Alleen ik denk dat mensen als er een iets langer lijstje staat van 'bedoel je deze niet' gewoon automatisch al doorklikken zonder echt te kijken of ie daar niet tussen staat.

Jordy schreef:

Een gewenste verbetering lijkt me om ook bij correcties een Freedb.org lijst mee te kunnen sturen?

Ja, zeker voor.

Bij The Fragile van Nine Inch Nails ontbreken nu twee nummers die als bonustracks op de dubbelLP staan. Die nummers staan midden op het album. Als ik nu een correctie in zou moeten voeren, zou ik feitelijk alle tracks opnieuw in moeten tikken en dat is onbegonnen werk.

Als ik iets wil toevoegen, dan voer ik in zoeken altijd iets als 'asdfklasdf' in, dan zegt ie vanzelf 'dat bestaat niet, voeg maar toe', oid.

Bij MovieMeter is de toevoegen-link nu gewoon in het menu te zien, dat zal hier dus ook gebeuren.

Eddie schreef:

Mij lijkt het er mooi als er ook Muziek DVD's toegevoegd kunnen worden.

Ik vermoed dat ik deze beslissing nog even voor uit ga schuiven (en dat de regel dus nog even blijft "het moet op een geluidsdrager in de winkels gelegen hebben"), maar het is wel leuk om het hier eens hypotetisch over te hebben. Is het echt wel gewenst om elke clip-verzamelaar en live-concert (DVD's) op de site te hebben? Wanneer is iets een muziek-dvd en wanneer is iets een documentaire over de artiest met wat muziek tussendoor?

Wat met albums die alleen te downloaden zijn, stel dat we die zouden toevoegen (die kans wordt natuurlijk steeds groter). Wanneer is iets in dat geval een "echt" album? Als ik 5 mp3tjes op m'n Chello of @Home-account zet van m'n dochter op d'r blokfluit lijkt me dat geen gewenste toevoeging. Hoe zou dat af te schermen zijn?

All that could have been van NIN is een goed voorbeeld als muziek dvd, tis alleen een concert , toch? (Ik heb hem zelf niet)

Gast
geplaatst: vandaag om 19:48 uur

geplaatst: vandaag om 19:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.