MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Ik vind het ook wel een leuk idee om muziekDVD's toe te voegen. Of het nou clipverzamelaars, concerten of docu's (a la Meeting People Is Easy) zijn. Je moet alleen wel ergens een grens stellen. De films van de Beatles uit de jaren '60 zou ik dan weer niet doen (dat lijkt me prima MoMe-materiaal). Nu is het criteria blijkbaar nog wat strenger.

Ik las laatst trouwens ergens dat Marco Borsato zijn nieuwe CD (het tijdschrift was al van twee jaar terug ofzo) alleen op DVD uit zou brengen. Weet niet of dacht echt gebeurt is, maar in dat soort gevallen ben je dan wel 'gered' als je ook DVD's op de site kan zetten.

Of juist niet in het geval van Marco Borsato

Bloompje schreef:

All that could have been van NIN is een goed voorbeeld als muziek dvd, tis alleen een concert , toch? (Ik heb hem zelf niet)

Ik snap dat er wel voorbeelden te vinden zijn van dvd's die je er dan sowieso wel op zou willen hebben, maar ik vraag me af welke grenzen we dan zouden moeten stellen.

Is het mogelijk om de navigatie tijdens het toevoegen zo te veranderen dat je terug kan bladeren zonder informatie te verliezen? Als ik de freedb-lijst heb ingevoerd en zie dat de titel van het album niet helemaal correct is, kan ik opnieuw beginnen.

Zou handig zijn inderdaad, maar ik ga wat dat betreft toch de code van MovieMeter overnemen, waar dit helaas niet kan

Over netreleases:

Gereleased op een label, met artwork, minstens lijkt me. Sowieso releases van artiesten die verder wel al reguliere dingen uitgebracht hebben (via normale wegen).

Staat de EPregel trouwens ook weer ter discussie, of blijft die even strict ?

Die EP-regel vind ik voorlopig wel even goed zo

Ik blijf het vreemd vinden dat er consequent gewone tracks geweigerd worden. Zo kom je nooit tot een degelijke discografie van een artiest, en mijd je grote delen van bepaalde genres.

Kan iemand van onderstaand plaatje een plaatje maken dat èn van goede kwaliteit is èn niet groter is dan 25kb? Met Irfanview krijg ik het niet voor elkaar.

Het betreft trouwens de nieuwe Broadcast.

(afbeelding)

herman schreef:

Kan iemand van onderstaand plaatje een plaatje maken dat èn van goede kwaliteit is èn niet groter is dan 25kb? Met Irfanview krijg ik het niet voor elkaar.

De truc is om het plaatje op te slaan als TIFF en vervolgens weer als JPEG

Dat lijkt me wat omslachtig, in de meeste programma's kun je (tijdens het opslaan) aangeven in welke kwaliteit je de .jpg file wilt opslaan. Een percentage van 95 zal bv. meestal te grote bestanden opleveren. Zet deze op 80 (of misschien lager) en de bestandsgrootte gaat een stuk omlaag

Al die vage programma's die jullie gebruiken ook. Wat is er mis met gewoon Photo- of Paintshop? Met laatstgenoemde programma's kan je tenminste iets.

herman schreef:

Het betreft trouwens de nieuwe Broadcast.

Ik heb hem toegevoegd en had er geen probleem mee

HammerHead schreef:

Wat is er mis met gewoon Photo- of Paintshop?

$$$ ?

Yak
Wat me handig lijkt (hoewel geen idee hoe te realiseren) is wanneer informatie van een reeds toegevoegde artiest kan worden 'overgenomen' als je een andere plaat van die artiest toevoegt. Ik heb best wel eens dat ik aan het toevoegen ben, me een genre moet kiezen en vervolgens op zoek ga naar een ander album van die artiest om het genre consistent te houden. Het land is natuurlijk ook steeds hetzelfde, en vaak het label ook.

neo
Ben het er op zich mee eens al kan genre en label nog weleens verschillen. Label als ik vanuit mijn oogpunt vaak nog meer...

JonnieBrasco
Lijkt mij nogal een gevaarlijke feature. Ten eerste ga je er dan vanuit dat het de eerste keer correct is ingevuld, ten tweede verschilt het genre nogal eens bij albums van 1 artiest. (Je neemt dan snel het eerste genre over, zonder opnieuw verplicht hoeven na te denken). Label is helemaal aan verandering onderhevig.

[edit] Sterker nog, ik zou willen dat bij album toevoegen het land niet standaard op iets staat (nu dus op Verenigde Staten). Zoals eerder gemeld staan er te veel albums op de site onder V.S., terwijl het een ander land betreft.

neo
Precies gewoon op blanco zetten het land. Zo krijg je dus net als bij het niet invullen van het label een melding.

Ja die standaard-VS keuze moet er inderdaad uit

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik heb hem toegevoegd en had er geen probleem mee

De methode van Lebowski werkte bij mij niet.

Wanneer ik het plaatje opsloeg, de grootte veranderde naar 200*200 en de kwaliteit naar 1 (dan ziet het plaatje er dus niet meer uit) veranderde, was het plaatje nog meer dan 25k.

Ik heb er soms ook moeite mee hoor, dan blijft het maar boven die 25k zitten. In die gevallen hoop ik maar dat anderen het dan maar doen

Jordy schreef:
(quote)

$$$ ?

Tja, via al die ontzettende "legale" kanalen waar iedereen hier z'n mp3's vandaan haalt is een stukje software ook zo binnen.

aERodynamIC schreef:

Ik heb er soms ook moeite mee hoor, dan blijft het maar boven die 25k zitten. In die gevallen hoop ik maar dat anderen het dan maar doen

Same here. Zoals jij nu met Broadcast in mijn geval.

Music
bij Necro - Pre-Fix for Death (2004):

volgens mij is zijn nieuwe album al uit..
The Sexorcist!
als julie het goed vinden voeg ik het wel even toe oke?

Music
uhmm hoe voeg je eigenlijk eel album toe ik heb d etracklisting klaarliggen en alles maar ik weet niet hoe het nu verder moet?

neo
Nog een opmerking. Stel je bent bezig een album toe te voegen. Je vergeet bv. het label in te vullen en klikt door. Dan verdwijnen een paar dingen die je had ingevuld. Zou het ook zo gemaakt kunnen worden dat ie niet vooruit gaat zonder dat sommige dingen verloren gaan?

Zie vorige blz Neo, dat zal niet gebeuren...

Gast
geplaatst: vandaag om 00:58 uur

geplaatst: vandaag om 00:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.