MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
JonnieBrasco
salvatore schreef:
ik krijg het plaatje niet 200 pixels groot en 25k. Als ik via de link naar Irfan ga doe ik eerst netherlands krijg ik allemaal links die allemaal niet werken

Deze link dan?

Vallen soundtracks (van films) trouwens onder scores?

Ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee zit en nu stel ik 'm. Ik heb een paar schitterende Legacy Editions van geweldige albums (en ik weet dat er meer zijn, ook zogenaamde Deluxe Editions) en nu vraag ik me af of daar ruimte voor is op de site. Om de tracks van de extra cd's toe te voegen als bonustracks, lijkt me wat lastig. Daarvoor zijn het teveel tracks en bovendien zijn er vaak nog versies van het gewone album met andere bonustracks.

Laat ik een concreet voorbeeld geven van een Legacy Edition, die van Live at Sin-è van Jeff Buckley. Op de normale versie van EP staan 4 nummers. Op de Legacy Edition (dubbelcd) staat echter het hele concert met 34 tracks. Dat scheelt nogal wat, wat mij betreft genoeg om te overwegen dit soort versies van albums ook op te nemen op MusicMeter. Maar hoe denken de mensen van MusicMeter daar over?

avdj schreef:
Vallen soundtracks (van films) trouwens onder scores?

Nee, een soundtrack is immers gewoon een aantal bijeen gezochte nummers voor een film.

neo
En dat hoeft niet persee, maar klopt vaak wel Mensen hanteren de term soundtrack soms ook als het om bv. John William's Jurassic Park gaat. Dus het ligt eraan wat avdj verstaat onder de term.

HammerHead schreef:
(quote)

Nee, een soundtrack is immers gewoon een aantal bijeen gezochte nummers voor een film.

Dus toevoegen als verzamel/live?

neo
Indien het om bij elkaar geraapte nummers gaat wel.

Dit album stond al op de site, en wel hier.

Ik vrees dat dit album hetzelfde album is als dit album.

Met toevoegen is er een probleem. Als ik een dubbel CD wil toevoegen en de tekst plak in "originele teskt" en op "invoegen"(??) klik is er niks aan de hand. Maar als ik een tweede stuk erbij plak (van feedb) staat er onderaan "Fout"

Welke teksten probeer je precies in te voeren?

Gewoon van feedb gekopieërd met pak 'm beet 20 nummers. Gaat allemaal prima. Maar als ik dus CD2 er achteraan wil plakken staat er "Fout"

Toen kwam je zeker ruim boven de dertig nummers? En je gebruikt ook nog eens IExplorer?

Had ik laatst ook namelijk (bij een box met 66 nummers). Dus ik heb er toen zo'n 30 handmatig toegevoegd.

avdj schreef:
Gewoon van feedb gekopieërd

Okee, maar als je wilt dat ik hier naar ga kijken, heb ik een linkje naar de precieze lijsten nodig, zodat ik kan zien of het bij mij ook fout gaat.

profiler
Ik kan geen album meer toevoegen. Telkens als ik de eerste pagina volledig heb ingevuld en op versturen druk, krijg ik onderstaande melding:

"Er is een onbekende fout opgetreden. De beheerder van de site is automatisch op de hoogte gesteld. Excuses voor het ongemak."

HammerHead schreef:
Toen kwam je zeker ruim boven de dertig nummers? En je gebruikt ook nog eens IExplorer?

Had ik laatst ook namelijk (bij een box met 66 nummers). Dus ik heb er toen zo'n 30 handmatig toegevoegd.

Tweemaal goed Alleen heb ik niet 30 nummers handmatig toe zitten voegen....

profiler schreef:
Ik kan geen album meer toevoegen. Telkens als ik de eerste pagina volledig heb ingevuld en op versturen druk, krijg ik onderstaande melding:

"Er is een onbekende fout opgetreden. De beheerder van de site is automatisch op de hoogte gesteld. Excuses voor het ongemak."

Vreemd, zal de foutmeldingen eens induiken later dit weekend.

LOL: deze is best wel dubbel:
- Album 33345
- Album 33346

profiler schreef:

Deze krijg ik ook heel af en toe, maar steeds bij dezelfde albums bijv. Zed - Ashbury Faith lukt me niet om toe te voegen.

aslan (crew)
albums met een groot aantal tracks (meer dan 25 of zo) via freedb lukt bij mij ook niet
bv. Funnel Weaver van Buckethead
en Bucketheadland vol.2 van Buckethead

Laatst wilde ik een 'album' toevoegen met 90+ nummers maar verder dan +/- 30 kom ik niet. De rest moet handmatig.

Ik zal er nog eens naar kijken, maar in principe is die hele freedb-import ook maar een hulpmiddeltje natuurlijk, niet zo'n ramp als dat onder bepaalde omstandigheden niet werkt.

Bij mij lukt Boz Scaggs - Dig niet, misschien is er een rode draad te ontdekken

Jordy schreef:
Ik zal er nog eens naar kijken, maar in principe is die hele freedb-import ook maar een hulpmiddeltje natuurlijk, niet zo'n ramp als dat onder bepaalde omstandigheden niet werkt.

Dat weet ik maar ik heb dus alles in een tekstverwerker gestopt (en genummerd) en even goed werkte het niet.

profiler
El Ninjo schreef:
(quote)

Deze krijg ik ook heel af en toe, maar steeds bij dezelfde albums bijv. Zed - Ashbury Faith lukt me niet om toe te voegen.

Klopt! Ik heb ondertussen andere albums toegevoegd en die deden het wel. Dus het is alleen bij bepaalde albums. Ik probeerde trouwens Elk van Inga Liljeström toe te voegen.

Wat doe je eigenlijk met een bonus-cd met eigen artwork? Apart invoeren of artwork vergeten en als bonustracks vermelden?

Yak
Dat laatste, tenzij de bonus-cd ook los te koop was.

Ik heb nu ook dezelfde fout gekregen als profiler. Ik denk dat het met de lengte van de titel/artiest naam te maken heeft. Ik heb het even uitgeprobeerd en hij werkt alleen niet bij echt korte titel 2/3/4 letters.

Als ik album toevoeg met een alternatieve albumtitel is die vaak verdwenen als het eenmaal toegevoegd is, vreemd.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:29 uur

geplaatst: vandaag om 06:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.