MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Da's waar, maar je weet maar nooit he, met computers.

Wanneer is een cd een EP?

Kun je dat ook letterlijk afzien aan het aan tal tracks op de cd?

4-6 nummer is automatisch een EP? Of moet je uitgaan van de totale lengte van een cd?
Ik heb nu een cd van 22 minuten die ik toe wil voegen, met 6 tracls.

Nee het gaat niet altijd om het aantal nummers. Vaak om de lengte. Maar goed daar is het ook niet altijd aan te zien. Ik ken EP's van 35 minuten en ook van 10. Je moet gewoon kijken of het aangegeven staat als EP/Album of als single.

Mijn vraag gaat dus over albums waarbij het niet aangegeven is. Je zou zeggen dat er objectieve richtlijnen zijn voor de benaming EP.
Als die er niet is, ook prima. dan vul ik EP niet in zolang het er niet bij staat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Extended_play

"De gebruikelijke lengte voor een EP zijn zo'n 4 tot 7 nummers."

Een EP is een EP als er op het artwork, of op een officiele site, aangegeven staat dat het een EP is. Van het aantal tracks kun je het niet af laten hangen (Lift... van Godspeed is met z'n 4 tracks toch echt geen EP).

aslan (crew)
"De gebruikelijke lengte voor een EP zijn zo'n 4 tot 7 nummers."

veel uitzonderingen, zoals bv. deze bevestigen de regel

Bovendien zou dit dan ook een EP zijn (want maar 4 tracks), terwijl het een dubbelalbum is.

El Ninjo schreef:
Ik heb het volgende album per ongeluk dubbel toegevoegd, deze kan eraf: http://www.musicmeter.nl/album/32342

Hij staat er nog steeds op zie ik.

Misschien beter om Yak even een PM te sturen, over zo'n bericht als dit (niet in het algemene opmerkingen topic) kun je nog wel eens heen lezen.

Ik verwijder deze wel even

Bij mijn toevoegingen wordt de alternatieve titel steeds niet meegenomen, moet ik elke keer via de correctie opnieuw toevoegen.

Okee, daar ga ik even naar kijken

Weet iemand hoe ik de kleur van de achtergrond in Irfanview (bij mij zwart) kan veranderen. Het is op deze manier lastig te controleren of plaatjes zwarte randen oid hebben.

Options->Viewing->Main window color->Choose

obsessed schreef:
Options->Viewing->Main window color->Choose

Ach ja dat wist ik natuurlijk wel

Uiteraaaard

Bij deze toevoeging http://www.musicmeter.nl/album/32533, die ik vandaag heb toegevoegd staat wel heel erg veel witte ruimte tussen de tracklist en de berichten.

El Ninjo schreef:
Bij mijn toevoegingen wordt de alternatieve titel steeds niet meegenomen, moet ik elke keer via de correctie opnieuw toevoegen.

Ja, dat heb ik ook! Normaal vind ik dat niet zo erg, maar bij deze is dat ook het geval en die kan ik niet corrigeren (ondertitel: The Complete Punk Collection), want dan krijg ik een (vrijwel) leeg scherm. Ik denk omdat die box teveel tracks heeft om te corrigeren ofzo (dat 'ie dat niet aankan). Bij die boxset is er trouwens ook veel witte ruimte tussen de tracklist en het eerste bericht.

psychonaatje schreef:
Bij die boxset is er trouwens ook veel witte ruimte tussen de tracklist en het eerste bericht.

Hmm, een algemeen voorkomend probleempje bij albums met extreem veel nummers dus.

Dat album heb een plaatje van groter dan 200x200
Zijn er dingen veranderd op MuMe?

Dat probleem met alternatieve titels heb ik trouwens ook.

Ook van albums die ik eerder heb toegevoegd zijn de alternatieve artiestennamen weg.

Ehm, ik wil niemand ongerust maken, maar ik zie eigenlijk helemaal nergens meer alternatieve artiesten namen staan.

Enneh, als je op albums klikt, moet toch ook de alternatieve titel zichtbaar zijn? Als ik zoek op "Black Star", krijg ik bij het zoekresultaat wél de alternatieve titel van het album te zien (Mos Def and Talib Kweli Are Black Star), maar als de pagina van het album bekijk (hierzo), staat de alternatieve titel er niet bij... En inderdaad, zoals HammerHead al opmerkte, zijn ook hier de alternatieve artiesten weg.

Maar het rare is dat de alternatieve artiesten nog wel ergens in de site verwerkt zijn. Als je bijvoorbeeld op "Kool Keith" zoekt, vindt 'ie ook albums van Dr. Dooom, Dr. Octagon enz. Maar als je naar de desbetreffende albums gaat, staat Kool Keith niet als alternatieve artiestennaam gegeven.

Jordy schreef:

Iets anders: ik heb net onder de motorkap vrij grote wijzigingen aangebracht. Mocht je een album zien dat er qua opmaak vreemd uitziet hoor ik het graag.

geen paniek dus

heb nu al iets van 5 x geprobeerd om album toe te voegen, net geprobeerd de nieuwste van warren g toe te voegen ,, 18 nummers, alles perfect gedaan. Dan kom ik bij het plaatje toevoegen. Had een mooi plaatje gevonden. Maar ik krijg hem maar niet tot 200 pixels en 25kb. Heb fax uiteraard allang al gelezen maar met dat hulpprogramma wat erbij staat kom ik op niks uit. Loopt helemaal vast oftewel kan ik weer overnieuw beginnen

Als je je probleem even omschrijft, is er vast wel iemand die je wil helpen.

ik krijg het plaatje niet 200 pixels groot en 25k. Als ik via de link naar Irfan ga doe ik eerst netherlands krijg ik allemaal links die allemaal niet werken

Probeer 'm in Paint te openen en op te slaan als JPEG

Gast
geplaatst: vandaag om 05:00 uur

geplaatst: vandaag om 05:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.