MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:

De hoezen uit je links waren toch niet helemaal scherp, maar ik heb 'm er nu wel opgezet met een hoes die volgens mij door de keuring geraakt: S.F. Seals - Nowhere (1994)

Sir Spamalot (crew)
Heeft iemand een geschikte hoes voor deze: White Heat - White Heat (1982)?

ArnoldusK schreef:
Een uitdaging:
Eindelijk iets van info over een van mijn jazz-albums gevonden [...]

Wie helpt?

Jazz Giants (1981)

ArnoldusK schreef:
Verder, deze mogen ook toegevoegd worden:
Flatt & Scruggs - Foggy Mountain Breakdown (Vinyl, LP, Album) at Discogs (Release jaar is 1968).

Gaat om deze: Flatt & Scruggs - Bonnie & Clyde (1967) (zie ook je discogs link)

freddze schreef:
Gaat het om deze?

Dank je! Je had inderdaad gelijk met de Flatt & Scruggs.

Daarnaast dus nog deze albums (en weer een nieuwe erbij ):
Hot Chip - We Have Remixes (Vinyl) at Discogs
Flying Burrito Bros, The - In Concert (Vinyl, LP) at Discogs

Various - Veronica's Top 100 Aller Tijden (Vinyl, LP) at Discogs

"Previously released as Flying Burrito Bros Live In Amsterdam january 1972", dus eigenlijk min of meer dezelfde release volgens mij.

brajoapau schreef:
dus eigenlijk min of meer dezelfde release volgens mij.

Ik zag het ook staan ja, maar zoals je ziet staan er minder tracks op 'mijn LP' en bovendien een andere volgorde. Is 'min of meer' niet voldoende om de plaat hier er toch ook op te zetten?

Dank voor de toevoegingen overigens!

Vandaag gekocht maar nog niet op MuMe:

Various - Kompilation (CD) at Discogs

Wie helpt me uit de brand?

GrafGantz schreef:
Vandaag gekocht maar nog niet op MuMe:

Various - Kompilation (CD) at Discogs

Wie helpt me uit de brand?

Ik voeg het hem wel toe, maar horen die witte vlekken op de hoes?

trebremmit schreef:

Sorry, was net ietsje eerder.

Kompilation (1998)

Ik was het antwoord nog aan het afwachten.

trebremmit schreef:
Ik was het antwoord nog aan het afwachten.

Even afwachten wat GrafGantz zijn antwoord zal zijn, maar volgens mij horen die witte vlekken op de hoes.

trebremmit schreef:
(quote)

Goede vraag. Vandaag aangeschaft maar nog niet binnen, dus ik moet het antwoord schuldig blijven helaas

Kan iemand deze invoeren: [ Radio Universe ] | Ultimae - ultimae.bandcamp.com
Ik zou daar erg blij mee zijn, dus bvd!

Rappe makker. Dank! Zoals beloofd.

dazzler schreef:
Wat ik niet begrijp zijn dergelijke artiestenpagina's.
Patricia Kotero

Ik zie ze de laatste tijd vaak opduiken als ik bij kleinere artiesten ga kijken.
Patricia Kotero heeft wellicht nooit een album onder haar eigen naam uitgebracht.
Wel onder de naam Apollonia solo (hier een alias) en als groepslid van Apollonia 6.

Is het dan zo dat alle artiesten onder hun eigen naam op de site moeten staan?
Als ze onder die eigen naam platen hebben uitgebracht lijkt me dat nogal logisch.

Maar in gevallen zoals dat van Apollonia lijkt me dat toch eerder bizar:
een artiestenpagina op een naam die geen artiestennaam is, zeg maar.

Ik heb mezelf maar even gequote omdat ik nog geen reactie kreeg op mijn vraag.

Hier nog een paar vragen.

* Schrijf je (Reprise) of [Reprise] achter een nummer? Hetzelfde voor (Part 1) of [Part 1].
Ik zou geneigd zijn om voor ronde haakjes te kiezen omdat dat meestal trackinfo is
die enigszins deel uitmaakt van de titel zelf in tegenstelling tot [Remix] of [Edit].

* Soms zie ik dat er [Instrumental] te lezen staat bij een nummer waarvan geen vocale versie bestaat.
Soms (maar meestel niet) staat het ook zo op de hoes. Is die extra trackinfo nodig?

* Vinyl is weer in de laatste jaren Als de vinyl hoes van een recente release afwijkt
van de cd-hoes, waar gaat op MusicMeter dan de voorkeur naar uit? Ik denk de cd-hoes.

I.v.m. Patricia Kotero heb je gelijk. Ze heeft geen platen onder die naam uitgebracht en ik heb de artiestenpagina weer op naam van Apollonia gezet. In het vakje echt naam heb ik Patricia Kotero ingevuld en Apollonia heb ik nu lid gemaakt van Apollonia 6.

Antwoord op je andere vragen:

Reprise wordt hier altijd automatisch gecorrigeerd met rechte haken, [Reprise] dus. Bij Part doet de site dat niet, dat is dan met ronde haken. Maar soms is het ook met komma, bv. "Liedje (Part 1)" zie ik ook dikwijls als "Liedje, Part 1" of "Liedje, Pt. 1". Is een beetje afhankelijk van waar je de tracklist importeert.

Als er geen vocale versie van bestaat, dan zou ik de toevoeging [Instrumental] inderdaad weglaten. [Instrumental] wordt gebruikt als er op een album een gewone versie én een instrumentale versie staat.

Vinyl of cd hoes... Er bestaat niet echt een regel voor, maar het is een idee om bij releases vanaf 1989 (toen de cd ingeburgerd raakte) de voorkeur te geven aan de cd-hoes als vinyl en cd hoes van elkaar afwijken.

Dank voor uw heldere antwoorden.

trebremmit schreef:
(quote)

brajoapau schreef:
(quote)

Even afwachten wat GrafGantz zijn antwoord zal zijn, maar volgens mij horen die witte vlekken op de hoes.

Heeft even geduurd maar ik kan nu officieel bevestigen dat die vlekken inderdaad onderdeel zijn van het artwork

Deze is een heruitgave van Roy Orbison - The Very Best Of (1966) (zie ook je discogs link)

Deze staat er nu ook op:
Avante, Camarada (1974)

Deze staat er ook al een weekje op:
Vera Lynn - Grand Gala Favorieten (1964). Opmerking: Je zegt eerder in dit topic dat het jaartal 1980 is. ben je daar zeker van? Ik vind nergens een jaartal voor deze release. Als ik catalogusnummers van ervoor en van erna opzoek dan kom ik uit in 1964.

freddze schreef:
(quote)

Deze is een heruitgave van Roy Orbison - The Very Best Of (1966) (zie ook je discogs link)

Deze staat er nu ook op:
Avante, Camarada (1974)

Deze staat er ook al een weekje op:
Vera Lynn - Grand Gala Favorieten (1964). Opmerking: Je zegt eerder in dit topic dat het jaartal 1980 is. ben je daar zeker van? Ik vind nergens een jaartal voor deze release. Als ik catalogusnummers van ervoor en van erna opzoek dan kom ik uit in 1964.

Dankje!
Je hebt inderdaad gelijk wat Vera Lynn betreft.
Meende dat ergens op de hoes gezien te hebben, maar niet dus.

EP toegevoegd, het is me niet helemaal duidelijk wat dat andere album voor iets is?

Misschien dat iemand anders deze uitdaging aan wilt: OK World - Bugge Wesseltoft,Bugge Wesseltoft's OK World | Songs, Reviews, Credits, Awards | AllMusic

Is nogal een gedoe met releasedata (2013, 2014?) en landen..

Gast
geplaatst: vandaag om 08:42 uur

geplaatst: vandaag om 08:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.