Genres / Electronic / Mixalbums
zoeken in:
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 27 augustus 2025, 15:37 uur
Er wordt de laatste tijd maar bar weinig in dit fantastische format uitgebracht, de herstart van de Fabric serie (fabric presents) is allemaal maar wat lafjes gebleken, de laatste edities heb ik op basis van de uitvoerende artiesten en tracklists niet eens meer beluisterd. DJ-Kicks is wat beter op niveau gebleven, maar ook daar zitten veel duds tussen - in het huidige decennium heb ik alleen die van Jessy Lanza een (krappe) 4,0* gegeven, al komen die van Logic1000, HAAi, en Avalon Emerson daar enigszins bij in de buurt.
De laatste paar jaar heeft Move D - Building Bridges (2019) - MusicMeter.nl zich bij mij tot een favoriete mixplaat opgewerkt, die was hier nog niet genoemd. Net als bijv. Yagya's Sleepygirls is dit gewoon een studio-album dat in gemixte vorm is uitgebracht, dat zouden meer houseproducers moeten doen. Traumprinz heeft dat wel gedaan onder zijn alias DJ Healer, zijn mixalbum This Is Not DJ Metatron is nog altijd mijn favoriet in het format.
Verder komt later dit jaar Call Super - A Rhythm Protects One (2025) - MusicMeter.nl uit, daar ben ik erg benieuwd naar.
De laatste paar jaar heeft Move D - Building Bridges (2019) - MusicMeter.nl zich bij mij tot een favoriete mixplaat opgewerkt, die was hier nog niet genoemd. Net als bijv. Yagya's Sleepygirls is dit gewoon een studio-album dat in gemixte vorm is uitgebracht, dat zouden meer houseproducers moeten doen. Traumprinz heeft dat wel gedaan onder zijn alias DJ Healer, zijn mixalbum This Is Not DJ Metatron is nog altijd mijn favoriet in het format.
Verder komt later dit jaar Call Super - A Rhythm Protects One (2025) - MusicMeter.nl uit, daar ben ik erg benieuwd naar.
2
geplaatst: 27 augustus 2025, 19:06 uur
Leuk hier wat te lezen! Alle genoemde zijn bekend en helemaal eens met jouw verdicts. Ik luister toevallig een aantal lange mixen van Digweed, die veelal in 4 delen op Spotify staan. London, Cordoba, Argentina, lekkere lange mixen.
1
panjoe (moderator)
geplaatst: afgelopen woensdag om 15:04 uur
Vandaag heb ik Voices from the Lake - II (2025) - MusicMeter.nl een paar keer achter elkaar gedraaid en die mag gelijk tussen mijn favorieten in dat zeldzame format dat ik hierboven benoem ("een studio-album dat in gemixte vorm is uitgebracht"). Ook Call Supers A Rhythm Protects One mag op die lijst, want alle nummers daarop zijn ook nieuwe releases van hemzelf onder een scala aan pseudonymen.
Ik ben benieuwd of er nog platen van dit format zijn die ik gemist heb - zeker Yagya's Sleepygirls en Move D's Building Bridges behoren tot mijn meest beluisterde albums aller tijden, en ik heb een donkerbruin vermoeden dat II zich daar ook bij gaat scharen.
Ik ben benieuwd of er nog platen van dit format zijn die ik gemist heb - zeker Yagya's Sleepygirls en Move D's Building Bridges behoren tot mijn meest beluisterde albums aller tijden, en ik heb een donkerbruin vermoeden dat II zich daar ook bij gaat scharen.
0
geplaatst: afgelopen woensdag om 15:29 uur
panjoe Volgens mij zitten er tussen de tracks pauzes van ca seconden en is dit album niet één doorlopend geheel. Het is idd een prettig album.
Als je vergelijkbare albums zoekt - wel met minimale pauzes tussen de tracks - kun je goed kijken bij de hier niet zo populaire Air Texture serie Music | Air Texture - airtexture.bandcamp.com - daar kun je ook e.e.a beluisteren.
Zelf vind ik deel 6 fijn en ik denk dat 1 en 2 je ook wel aan zullen spreken. Kompakt heeft dan nog de Pop/Ambient-serie, als voorbeeld: Pop Ambient 2025 | Various Artists | Kompakt - kompakt.bandcamp.com
Ik volg die serie niet om doublures met de Total-serie te vermijden.
Als je vergelijkbare albums zoekt - wel met minimale pauzes tussen de tracks - kun je goed kijken bij de hier niet zo populaire Air Texture serie Music | Air Texture - airtexture.bandcamp.com - daar kun je ook e.e.a beluisteren.
Zelf vind ik deel 6 fijn en ik denk dat 1 en 2 je ook wel aan zullen spreken. Kompakt heeft dan nog de Pop/Ambient-serie, als voorbeeld: Pop Ambient 2025 | Various Artists | Kompakt - kompakt.bandcamp.com
Ik volg die serie niet om doublures met de Total-serie te vermijden.
1
panjoe (moderator)
geplaatst: afgelopen woensdag om 17:52 uur
Mjuman schreef:
panjoe Volgens mij zitten er tussen de tracks pauzes van ca seconden en is dit album niet één doorlopend geheel.
panjoe Volgens mij zitten er tussen de tracks pauzes van ca seconden en is dit album niet één doorlopend geheel.
Bij dat album van Voices from the Lake? De versie die ik heb geluisterd (op Spotify) is een 'continuous mix' zonder pauzes tussen de nummers. Anders zou mijn reactie hierboven ook nergens op slaan.
Met Air Texture en Pop Ambient ben ik bekend en zijn allebei idd prima series. Pop Ambient wordt volgens mij altijd ook gemixte versie uitgebracht (door Wolfgang Voigt neem ik voor het gemak effe aan), maar is dus meer een compilatieserie, terwijl ik het juist tof vind aan de albums van Yagya etc. dat het zo uniform klinkt, dat maakt het uitermate geschikt om op te zetten tijdens het schrijven of lezen. Ambient is sowieso een heel goed genre voor het format, een beetje bekwame producer kan daar gemakkelijk een doorlopende luisterervaring van maken.
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 09:59 uur
panjoe schreef:
Bij dat album van Voices from the Lake? De versie die ik heb geluisterd (op Spotify) is een 'continuous mix' zonder pauzes tussen de nummers. Anders zou mijn reactie hierboven ook nergens op slaan.
(quote)
Ik luister geen Spotify en ken het album van Bandcamp én Tidal - in beide gevallen zit er een korte pauze tussen de tracks. Ook bij de nieuwere Fabric-serie komt het voor dat gemixt naast ongemixt bestaat (vwb vinyl); verwarrend zeker wanneer de volgorde - een enkele keer - ook wordt aangepast.
* denotes required fields.