menu

Genres / Electronic / Autechre top 10

zoeken in:
avatar van Gyzzz
Nieuw lijstje! Hoewel eigenlijk ondoenlijk, zo zonder albumcontext, kunnen deze nummers ook geweldig op zichzelf staan:

1. 444
2. Garbagemx36
3. C/Pach
4. Windwind
5. Nil
6. Cichli
7. Uviol
8. Nine
9. Rsdio
10. Rae

avatar van John Doe
Hele mooie lijst

avatar van John Doe
Voor mij is Autechre meer een band geworden waar het om de reis in het moment gaat en tracks daarbinnen erg op z'n plek vallen, wat steeds weer anderen zijn en delen van.

Hele albums zijn eigenlijk meer een track geworden (met name vanaf Confield), alles wordt steeds gefragmenteerd(er) benaderd. Het hele ouvre zit in een wereld die wordt uitgebreid met ieder werk, als luisteraar heb je de macht om tussen elke passage hiervan te skippen naar eigen bewustzijn en je eigen reis, en visie over muziek, daarbij veel krachtiger te maken.

Misschien is het ook goed om anders, minder lineair, naar tijd te kijken, en kan daardoor de menselijke potentie flink verhoogd worden. In principe doet men dit trouwens al vaak onbewust, maar je kan het ook wat meer bewust doen, maar dit is iets om zelf eventueel achter te komen.

Zelf voel ik daarom oa er iig niet voor een top 10 te plaatsen bij deze act. Laatst wel diep genoten van Cloudline met de sub flink hoog.

avatar van Gyzzz
Daar kan ik me goed in vinden: het leidde ertoe dat ik minder tracks kon noemen van de nieuwere albums omdat die te zeer verweven zijn binnen de context van het albumconcept.

Wat overblijft is ook nu een lijst van nummers die losstaand het meest eruit springen voor mij, maar ondertussen binnen de respectievelijke albums weer een heel ander soort plaats innemen en een ander gevoel oproepen.

avatar van John Doe
Begrijpelijk ja, mijn top 10 zal ook niet ver ervan afwijken.

avatar van leatherhead123
1. Bike (Incunabula)
2. Basscadet (Incunabula)
3. Piezo (Amber)
4. Second Scepe (Anvil Vapre)
5. Eutow (Tri Repetea)
6. Silverside (Amber)
7. Gantz Graf (Gantz Graf)
8. Windwind (Incunabula)
9. Kalpol Introl (Incunabula)
10. Uviol (Confield)

avatar van John Doe
1. Clipper
2. Bike
3. Djarum
4. Montreal
5. Piezo
6. 444
7. Nuane
8. Recury
9. Silverside
10. Stud

avatar van Gyzzz
Naast nummers ook maar eens een albumlijst maken:

1. Tri Repetae
2. Chiastic Slide
3. Incunabula
4. Draft 7.30
5. Amber
6. Oversteps
7. Confield
8. LP5
9. Untilted
10. Exai

Wrathchild1
Tracks :

1. Kalpol Introl
2. 444
3. Montreal
4. Eggshell
5. Windwind
6. Nil
7. Leterel
8. Further
9. Autichre
10. Nine

Gast
geplaatst: vandaag om 12:55 uur

geplaatst: vandaag om 12:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.