Genres / Electronic / Autechre top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 24 februari 2006, 20:13 uur
Na de Aphex Twin top10'en nu een plek voor de lijstjes wat betreft Autechre. Ik ben benieuwd.
Het gaat dus wederom om nummers, niet om albums.
Het gaat dus wederom om nummers, niet om albums.
0
geplaatst: 24 februari 2006, 20:29 uur
De nummer 1 is vrij onbetwist, de rest een min of meer willekeurige verzameling ijzersterke tracks na even snel door m`n collectie te bladeren. Kunnen morgen zo weer 9 andere tracks zijn.
01. Gantz Graf
02. Eidetic Casein
03. Cap.IV
04. Second Bad Vilbel
05. Rsdio
06. Bike
07. Fermium
08. Foil
09. Ccec
10. Parhelic Triangle
01. Gantz Graf
02. Eidetic Casein
03. Cap.IV
04. Second Bad Vilbel
05. Rsdio
06. Bike
07. Fermium
08. Foil
09. Ccec
10. Parhelic Triangle
0
geplaatst: 24 februari 2006, 20:51 uur
Moet ook eerst even door mijn collectie bladeren. Bij Autechre leg ik vaak de link tussen titel en muziek niet direct.
0
Sietse
geplaatst: 24 februari 2006, 23:13 uur
ik denk bij autechre ook niet aan titels, maar aan albums...
maar ik zal ff kijken in mijn collectie of ik tot een top 10 kan komen.
maar ik zal ff kijken in mijn collectie of ik tot een top 10 kan komen.
0
geplaatst: 25 februari 2006, 02:43 uur
ik denk bij autechre ook niet aan titels, maar aan albums...
Best logisch.Interessant om wat lijstjes te zien te krijgen. Ik ben een paar dagen geleden toevallig begonnen met het maken van deze top 10, maar ik kwam al snel met de uitbreiding naar een top 25. Ook denk ik dat er nog minimaal 5 jaar bezinkingstijd nodig is voor een serieuze top, want de tijd veranderd wel erg veel eraan als je alles hiervan goed gaat luisteren. Het is erg moeilijk. Toch probeer ik binnen een paar weken met een soort van voorlopige stand te komen.
0
geplaatst: 25 februari 2006, 10:31 uur
Het was even flink uitzoeken, maar dit is de top10 dan geworden. Ik ken overigens niet al het werk van Autechre, maar op 2 EP's en 1 of 2 albums na inmiddels wel.
Garbagemx36 staat op 10, niet in de eerste plaats omdat ik dat het op 9-na beste nummer vind (wel een goede), maar meer omdat Garbage tot mijn favoriete Autechre cd's behoort, en toch wel vertegenwoordigd moet zijn. Ik zou ook niet weten welke ik anders moest kiezen voor een nummer 10 uit vele gelijkwaardige nummers:
1. Second Scepe (Anvil Vapre)
2. 444 (Incunabula)
3. Eutow (Tri Repetae)
4. Flutter (Anti EP)
5. 902 Quarter (Envane)
6. Bike (Incunabula)
7. Rsdio (Tri Repetae)
8. Draunquarter (Envane)
9. Teartear (Amber)
10. Garbagemx36 (Garbage)
Garbagemx36 staat op 10, niet in de eerste plaats omdat ik dat het op 9-na beste nummer vind (wel een goede), maar meer omdat Garbage tot mijn favoriete Autechre cd's behoort, en toch wel vertegenwoordigd moet zijn. Ik zou ook niet weten welke ik anders moest kiezen voor een nummer 10 uit vele gelijkwaardige nummers:
1. Second Scepe (Anvil Vapre)
2. 444 (Incunabula)
3. Eutow (Tri Repetae)
4. Flutter (Anti EP)
5. 902 Quarter (Envane)
6. Bike (Incunabula)
7. Rsdio (Tri Repetae)
8. Draunquarter (Envane)
9. Teartear (Amber)
10. Garbagemx36 (Garbage)
0
geplaatst: 25 februari 2006, 13:59 uur
Net zoals Goodfella is m'n nummer 1 onbetwist. Ook ik heb bij Autechre vaak moeite om tracknaam en het nummer zelf aan mekaar te koppelen, al komt dat vooral omdat ik de albums een keer en masse gekregen heb, en daardoor nooit echt de tijd gekregen heb om ze mooi onderscheiden te leren kennen. Anyway, top 10. Voorspel dat vooral Rettic Ac de meest onderschatte track is
01. Gantz Graf
02. Rettic Ac
03. Milk DX
04. Vletrmx21
05. Kalpol Introl
06. Second Bad Vilbel
07. Second Scepe
08. Foil
09. 444
10. Further
01. Gantz Graf
02. Rettic Ac
03. Milk DX
04. Vletrmx21
05. Kalpol Introl
06. Second Bad Vilbel
07. Second Scepe
08. Foil
09. 444
10. Further
0
geplaatst: 25 februari 2006, 17:39 uur
Onderhond schreef:
vooral Rettic Ac de meest onderschatte track is
vooral Rettic Ac de meest onderschatte track is
Doet het helemaal niet voor mij... mooie waves, maar dat gekraak kan minder imo...
zal binnenkort een top 10 plaatsen, eerst alles weer beluisteren en ik heb amber net uitgeleend. Het zal vooral heel oud werk worden denk ik, want veel nieuws trek ik niet van Autechre
0
geplaatst: 25 februari 2006, 18:02 uur
1 second scout (anvil vapre)
2 clipper (tri repetae)
3 doctrine (incunabula)
4 c/pach (tri repetae)
5 second bad vilbel (anvil vapre)
6 flutter (anti ep)
7 basscadet (incunabula)
8 v-proc (draft 7.30)
9 hub (chiastic slide)
10 gantz graf (gantz graf)
2 clipper (tri repetae)
3 doctrine (incunabula)
4 c/pach (tri repetae)
5 second bad vilbel (anvil vapre)
6 flutter (anti ep)
7 basscadet (incunabula)
8 v-proc (draft 7.30)
9 hub (chiastic slide)
10 gantz graf (gantz graf)
0
geplaatst: 26 februari 2006, 01:33 uur
Moeilijk, moeilijk, godsallemachtig moeilijk. Maargoed, hier mijn tien:
1. Vletrmx21
2. Silverside
3. Gelk
4. Krib
5. Cipater
6. Second Scepe
7. Pen Expers
8. Bike
9. Flutter
10. Crystel
1. Vletrmx21
2. Silverside
3. Gelk
4. Krib
5. Cipater
6. Second Scepe
7. Pen Expers
8. Bike
9. Flutter
10. Crystel
0
geplaatst: 7 juni 2006, 21:20 uur
even geen top tien, maar een tip voor autechre fans
http://cgi.benl.ebay.be/Mind-The-Gap-Volume-5-CD-New-Collector_W0QQitemZ4891253822QQcategoryZ1572QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
oftewel intypen Mind the gap 5 (zoeken in België)
Hier staat dus een exclusieve track op die past op amber of garbage. Dit is een zeer mooie track (heb hem zelf al 7 jaar in huis)
De verkoop is NIET van mij, ik wou gewoon een mooie tip geven
http://cgi.benl.ebay.be/Mind-The-Gap-Volume-5-CD-New-Collector_W0QQitemZ4891253822QQcategoryZ1572QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
oftewel intypen Mind the gap 5 (zoeken in België)
Hier staat dus een exclusieve track op die past op amber of garbage. Dit is een zeer mooie track (heb hem zelf al 7 jaar in huis)
De verkoop is NIET van mij, ik wou gewoon een mooie tip geven
0
geplaatst: 23 november 2007, 22:31 uur
Ook voor mij zeer moeilijk om de top 10 samen te stellen, voor dit moment:
1. Vletrmx21 (Garbage)
2. Draun Quarter (Envane)
3. Garbagemx36 (Garbage)
4. Clipper (Tri Repetae)
5. Rae (LP5)
6. Windwind (Incunabula)
7. Nil (Amber)
8. 444 (Incunabula)
9. Cichli (Chiastic Slide)
10. Corc (LP5)
1. Vletrmx21 (Garbage)
2. Draun Quarter (Envane)
3. Garbagemx36 (Garbage)
4. Clipper (Tri Repetae)
5. Rae (LP5)
6. Windwind (Incunabula)
7. Nil (Amber)
8. 444 (Incunabula)
9. Cichli (Chiastic Slide)
10. Corc (LP5)
0
geplaatst: 23 november 2007, 23:04 uur
Niet te doen, maar toch gedaan:
1. Ipacial Section (Untilted)
2. Eidetic Casein (Confield)
3. Cap. IV (Gantz Graf)
4. Pen Expers (Confield)
5. Rae (LP5)
6. Ccec (EP7)
7. Pencha (Cichlisuite)
8. Under BoaC (LP5)
9. Theme of Sudden Roundabout (Draft 7.30)
10. Further (Amber)
Edit: dit heeft me direct weer aangespoord weer eens wat Ae albums tevoorschijn te toveren. Krijg er opeens weer erg veel zin in
1. Ipacial Section (Untilted)
2. Eidetic Casein (Confield)
3. Cap. IV (Gantz Graf)
4. Pen Expers (Confield)
5. Rae (LP5)
6. Ccec (EP7)
7. Pencha (Cichlisuite)
8. Under BoaC (LP5)
9. Theme of Sudden Roundabout (Draft 7.30)
10. Further (Amber)
Edit: dit heeft me direct weer aangespoord weer eens wat Ae albums tevoorschijn te toveren. Krijg er opeens weer erg veel zin in
0
geplaatst: 23 november 2007, 23:31 uur
Dit gaat me alleen lukken als ik de gehele discography ga beluisteren en aantekeningen maak. Ik ben m.b.t. AE heel slecht om de geluiden aan de juiste vaak onuitspreekbare titels te koppelen. Wat er in ieder geval inkomt zijn Eutow en Eggshell. En natuurlijk Gantz Graf...
0
geplaatst: 23 november 2007, 23:36 uur
Dat heb ik ook... maar op zich is er niets op tegen toch om zo grondig te werk te gaan? Je kan je ervaringen mooi bij de diverse EP's en albums neerkalken.
0
geplaatst: 28 november 2007, 22:23 uur
Nooit erg goed gelukt met autechre, het zal ooit wel eens komen die tijd maar wat me altijd bijgebleven is is cichli. Voor mij dan de mooiste track van autechre.
0
geplaatst: 15 januari 2008, 23:45 uur
1. 777 (LP5)
2. Eutow (Tri Repetae)
3. Yulquen (Amber)
4. Piezo (Amber)
5. Montreal (Amber)
6. Rae (LP5)
7. Cichli (Chaistic Slide)
8. 444 (Incunabula)
9. Bike (Incunabula)
10. Clipper (Tri Repetae)
Mijn huidige top 10, ik moet de laatste 3 albums nog
2. Eutow (Tri Repetae)
3. Yulquen (Amber)
4. Piezo (Amber)
5. Montreal (Amber)
6. Rae (LP5)
7. Cichli (Chaistic Slide)
8. 444 (Incunabula)
9. Bike (Incunabula)
10. Clipper (Tri Repetae)
Mijn huidige top 10, ik moet de laatste 3 albums nog
0
geplaatst: 18 januari 2008, 01:19 uur
01 Clipper (Tri Repetae)
02 Second Peng (Anvil Vapre)
03 Silverside (Amber)
04 Further (Amber)
05 Flutter (Anti EP)
06 Vletrmx21 (Garbage)
07 Second Bad Vilbel (Anvil Vapre)
08 Bike (Incunabula)
09 Draun Quarter (Envane)
10 444 (Incunabula)
02 Second Peng (Anvil Vapre)
03 Silverside (Amber)
04 Further (Amber)
05 Flutter (Anti EP)
06 Vletrmx21 (Garbage)
07 Second Bad Vilbel (Anvil Vapre)
08 Bike (Incunabula)
09 Draun Quarter (Envane)
10 444 (Incunabula)
0
geplaatst: 30 maart 2008, 12:47 uur
1. drane2
2. rae
3. 444
4. laughing quarter
5. second peng
6. garbagemx36
7. drone
8. cichli
9. vletrmx21
10. piezo
eervolle vermeldingen: p.nil, pir, dropp, corc, windwind
2. rae
3. 444
4. laughing quarter
5. second peng
6. garbagemx36
7. drone
8. cichli
9. vletrmx21
10. piezo
eervolle vermeldingen: p.nil, pir, dropp, corc, windwind
0
geplaatst: 30 maart 2008, 14:48 uur
Heel mooi lijstje hoor . zitten ook een hoop van mijn favorieten bij.
0
geplaatst: 31 maart 2008, 13:17 uur
Mijn nieuwe lijstje:
1. 777 (LP5)
2. Piezo (Amber)
3. V-Proc (Draft 7.30)
4. Parhelic Triangle (Confield)
5. Rae (LP5)
6. Pen Expers (Confield)
7. Cichli (Chaistic Slide)
8. Eutow (Tri Repetae)
9. Ipacial Section (Untilted)
10. Surripere (Draft 7.30)
Nu ik hun abstracte albums heb ontdekt wil ik zo ongeveer niets anders meer : )
1. 777 (LP5)
2. Piezo (Amber)
3. V-Proc (Draft 7.30)
4. Parhelic Triangle (Confield)
5. Rae (LP5)
6. Pen Expers (Confield)
7. Cichli (Chaistic Slide)
8. Eutow (Tri Repetae)
9. Ipacial Section (Untilted)
10. Surripere (Draft 7.30)
Nu ik hun abstracte albums heb ontdekt wil ik zo ongeveer niets anders meer : )
0
geplaatst: 19 februari 2009, 10:19 uur
1. Cichli
(Chiastic Slide)
2. Vletrmx21
(Garbage EP / Tri Repetae ++)
3. Cap.IV
(Gantz Graf EP)
4. Second Scepe
(Anvil Vapre EP / Tri Repetae ++)
5. 61e.CR
(Draft 7.30)
6. Clipper
(Tri Repetae)
7. Flutter
(Anti EP)
8. Xylin Room
(Draft 7.30)
9. Teartear
(Amber)
10. Zeiss Contarex
(EP7)
(Chiastic Slide)
2. Vletrmx21
(Garbage EP / Tri Repetae ++)
3. Cap.IV
(Gantz Graf EP)
4. Second Scepe
(Anvil Vapre EP / Tri Repetae ++)
5. 61e.CR
(Draft 7.30)
6. Clipper
(Tri Repetae)
7. Flutter
(Anti EP)
8. Xylin Room
(Draft 7.30)
9. Teartear
(Amber)
10. Zeiss Contarex
(EP7)
0
geplaatst: 20 februari 2009, 12:54 uur
On second thought... blijk ik toch niet meer zo gecharmeerd te zijn van Flutter als vroeger. Alles eronder schuift een plekje op en de tiende plaats is nu voor Arch Carrier van LP5.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 20 februari 2009, 21:30 uur
Niemand 'Aut Riche' van het album Incunabula? Chill nummer is dat.
0
thejazzscène
geplaatst: 21 februari 2009, 03:05 uur
Autechre - pro radii
Bedouin Ascent - Beyond the seventh gate
Emotioneel, prachtig,... Luister en beleef.
Bedouin Ascent - Beyond the seventh gate
Emotioneel, prachtig,... Luister en beleef.
0
geplaatst: 21 februari 2009, 03:44 uur
1. Clipper
2. Windwind
3. Teartear
4. Foil
5. Doctrine
6. Eutow
7. Silverside
8. Nil
9. Overand
10.Basscadet
Maar dat is een fragment in time..
2. Windwind
3. Teartear
4. Foil
5. Doctrine
6. Eutow
7. Silverside
8. Nil
9. Overand
10.Basscadet
Maar dat is een fragment in time..
0
geplaatst: 30 juni 2014, 21:03 uur
Top 20 van het muziekspelletje dat kobe bryant fan vorige week organiseerde:
20. FLeure
19. Sublimit
18. Xylin Room
17. Cipater
16. Fold4, Wrap5
15. LCC
14. Acroyear2
13. Windwind
12. VI Scose Poise
11. Pro Radii
10. Eutow
9. Piezo
8. Vletrmx21
7. Gantz Graf
6. Second Scepe
5. Garbagemx36
4. Bike
3. Cichli
2. Rae
1. Clipper
Ietwat verrassende blend van de middenperiode en hun ouder werk, met veel mooie nummers. Verder raad ik jullie (inclusief mezelf) aan om wat dieper te gaan graver in hun recente albums/eps. Steekt ook veel moois tussen.
20. FLeure
19. Sublimit
18. Xylin Room
17. Cipater
16. Fold4, Wrap5
15. LCC
14. Acroyear2
13. Windwind
12. VI Scose Poise
11. Pro Radii
10. Eutow
9. Piezo
8. Vletrmx21
7. Gantz Graf
6. Second Scepe
5. Garbagemx36
4. Bike
3. Cichli
2. Rae
1. Clipper
Ietwat verrassende blend van de middenperiode en hun ouder werk, met veel mooie nummers. Verder raad ik jullie (inclusief mezelf) aan om wat dieper te gaan graver in hun recente albums/eps. Steekt ook veel moois tussen.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 12:09 uur
Inderdaad een wat verrassend lijstje. Ook had ik van het Exai album een ander nummer dan FLeure verwacht. Desalniettemin zijn het toch allemaal topnummers.
En zoals Supernormal al aangeeft, ook het recentere werk is zeer de moeite waard. Op Exai staat zelfs best weer wat toegankelijker materiaal dat veel gebruikers na een paar luisterbeurten toch wel aan zal spreken (verwacht ik).
Persoonlijk ben ik in ieder geval nooit 'uitgeluisterd' met het nieuwere materiaal, dat blijft gewoon gaaf.
En zoals Supernormal al aangeeft, ook het recentere werk is zeer de moeite waard. Op Exai staat zelfs best weer wat toegankelijker materiaal dat veel gebruikers na een paar luisterbeurten toch wel aan zal spreken (verwacht ik).
Persoonlijk ben ik in ieder geval nooit 'uitgeluisterd' met het nieuwere materiaal, dat blijft gewoon gaaf.
* denotes required fields.