MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Favoriete Dance/House platen

zoeken in:
Leuk om te zien dat het topic wat meer animo gekregen heeft. Er passeren hier al heel wat leuke nummers.
Op dat remixalbum van Moderat staan inderdaad leuke versies.

Volgende hebben zich laatst nog nog tot mijn favorieten toegevoegd:

Mr Ho - 000 Baby Triphop/House uit Hong Kong. Uitgebracht in 2020, maar klinkt alsof het van begin jaren '90 is.

Tshinela Ft. Khensy & Fernando Damon - Tshinela (Fka Mash Re-Glitch) Voor liefhebbers van Dj Koze. Melodische deephouse
Ook lekker van Fka Mash is de samenwerking met Lazarusman Mend It

Fort Romeau - Be With U: Snelle ambient techno

Roisin Murphy & Dj Koze - CooCool: Gouden combinatie. Dit nummer steekt weer zo goed in elkaar.

Dauwd - Idris - Met dank aan panjoe om artiest Dauwd nog eens te laten vallen. Deze track van hem is me jaar geleden gepasseerd. Maar wat een lekkere oldskool Minilogue - Animals vibes.

Op dat remixalbum van Moderat staan inderdaad leuke versies.

Die Marie Davidson remix van Fast land vind ik ook erg lekker.

deze wordt hier nu als favoriet al getipt

Andrew Renew-Neuro funk
Beetje techy deephouse

https://www.youtube.com/watch?v=dWrlbxjrAWU

Vice Tribes - Fantasy Rhythm

Onbekend nummer van Joey Beltram, heerlijke house of techhouse.

Sound Synthesis -- For Microlith

Uit 2019, de artiest heeft het gemaakt voor een overleden vriend, zeer melancholische electro, heel mooi!

En deze van een verzamelaar uit 2017 van Semantica label is ook erg goed, duister en spannend, Deze man uit Oekraine heeft dit jaar een album gemaakt en binnenkort komt er een ep uit op delsin.

Na Nich - Anxiety

Iets slower, wat breakbeats erin (uit NL):

Versalife - Singularity

Ook uit NL, eveneens mid-tempo, e.p.
Roger Gerressen - Tiger Fold

Uit Brazilië - strakker, techno:

Anna - Journey to the Underworld - 12" met meerdere mixes

De mannen van Talaboman hebben net 3 EP's gedropt. Heb nu de eerste opstaan, Discodrums/Flash Forward, erg sterke hypnotiserende techno
Talaboman - Flash Forward
Talaboman - Discodrums

EDIT: zie nu dat deze twee tracks al in 2019 zijn uitgebracht en dit is een re-release, niettemin fijne ontdekkingen. Die andere twee EP's zijn wel echt nieuw.

Inmiddels ook de andere twee EP's beluisterd, deze twee tracks zijn ook zeer de moeite waard:
Talaboman - Bosca Bosca (Bag of Bones)
Talaboman - Bosco Bosco (Drums for Life)

panjoe (moderator)
Brijean - Angelo (Space Ghost Remix)
Bella Boo - Looney
Chaos in the CBD - Higher Elevation
Chris Lake ft. Aatig - In the Yuma

Binnenkort twee nieuwe ep's waar ik wel naar uit kijk, de eerste is van Conforce, en Parallax is al uit en klinkt erg goed, beetje Speedy J achtig.

Sins of Synthesis | Conforce - conforce.bandcamp.com

De tweede is van een Finse producer die ik nog niet kende, maar Astral Dream kwam voorbij op youtube, en dat is heerlijke acid/breakbeat zoals het ook in de jaren negentig gemaakt werd.

Surreality EP | Jeku | Craigie Knowes - craigieknowes.bandcamp.com

panjoe schreef:
Brijean - Angelo (Space Ghost Remix)
Bella Boo - Looney
Chaos in the CBD - Higher Elevation
Chris Lake ft. Aatig - In the Yuma

Die Brijean track is vet, zou zo op die welcome to paradise verzamelaars kunnen.

Edit: Ah, Space Ghost is de remixer, ja dan snap ik die sound wel.

Tijdens het lezen van trebremmit zijn bericht over de gepitchte vocals bij Overmono's laatste worp stond deze lekkere lo-fi house track op. Ook met gepitchte vocals natuurlijk :
Beatune - Opposite

Verder ook nog enkele recente favorieten:

Digitalism - Warehaus geweldige 4x4 house-stamper met 90's elementen (natuurlijk). De gehele Back to Haus EP is trouwens de moeite.

Omar S - I Love Your Girlfriend (Long Mix)
Met de geweldige stem van John FM brengt Omar S weer een nummer over (zijn?) een overspelige vrouw.

Mioclono - Acid Rain: Nieuw project van John Talabot en Velmondo. hypnotiserende acid beats. Opener Blue Skies is ook lekker

Everything But The Girl - Nothing Left To Lose (Four Tet Remix): Four Tet's nieuwe single Three Drums is geweldig, maar minder dansgericht. Maar deze fijne remix is er niet naast.

Nathan Fake - The Grass (feat. Wizard Apprentice): een goeie Lp van deze blieptechno-producer. Hypnotiserende synth-techno!. Het titelnummer Crystal Vision is ook geweldig.

Villager - Every Single Time: Engelse breakbeat wobble house.

Matomic - Wolke (feat. Theklas Traum): Shoutout naar een goeie en toffe producer waarbij in mijn jongere periode wat mee samenwerkte. Matomic heeft een eigen herkenbare housestijl met veel trance invloeden. Voor dit nummer werkte hij samen met de geweldige Duitse zangeres Theklas Traum. Hierin zingt ze over haar struggles met het dagelijkse leven waarin ze zich als autistisch persoon in begeeft.

Deze nog vergeten:
TDJ - Levitate: Trancevibes van de latere jaren 1990 in een 2023 jasje. Lekker!

Die Andromeda heb ik door jouw MuMeAfrekening lijstje leren kennen Mausie. Erg lekker nummer.

trebremmit schreef:
Zeer mooie track, downtempo en trancy, kan nergens vinden wie hier achter zit, maar het is heerlijk zweven hier op.
(embed)
Voyage - OAF (Chord)

Nadat ik op discogs heb gevraagd wie dit heeft gemaakt, beweerd iemand dat hij hier achter zit, en dat er binnenkort een heruitgave uitkomt met ook onuitgebracht spul. Ben benieuwd of het klopt.

https://www.discogs.com/release/114709-Voyage-Beyond-Time-OAF

Nieuwe ep van Quince is uit, met daarop deze track. Mooi staaltje electro.

Quince - Space Pilot 3000

Tips: goede ontdekkingen van mij de laatste weken.

Lake Haze - That Rave Saved My Life (2021, melancholie)
Brawther - Deep Down Paris (2010, deep, dubby)
Reedale Rise - Driftwood (2023, electro, delsin)
Groove Corporation - Your Eyes (1993, house/progressive)

Die Lake Haze is wel een opkomende naam toch? Doet me wat denken aan Traumprinz / Metatron.

Door dit filmpje over hem leren kennen, had daarvoor nog niet van hem gehoord. Wel talentvol inderdaad.

https://youtu.be/5YtRLntZqZc

Mausie schreef:
Naast de voor de hand liggende hit van Peggy Gou, hier nog wat recente nummers die het goed doen bij mij de laatste maanden:
Katerina - Get To Know You (Extended Version)

Een meer dan uitstekend lijstje. Die Get To Know You kende ik nog niet. Mooie tip

Eeuwige roem voor degene die de bekende sample eruit haalt. Lekker plaatje wel, hoorde hem in een set van Young Marco. Het is een Italiaanse producer en het klinkt erg jaren negentig.

I Need (Club Mix) | Known Artist - known-artist.bandcamp.com

Edit: er zitten wel meer bekende samples in volgens mij, die baslijn bijvoorbeeld.

trebremmit schreef:
Eeuwige roem voor degene die de bekende sample eruit haalt. Lekker plaatje wel, hoorde hem in een set van Young Marco. Het is een Italiaanse producer en het klinkt erg jaren negentig.

I Need (Club Mix) | Known Artist - known-artist.bandcamp.com

Edit: er zitten wel meer bekende samples in volgens mij, die baslijn bijvoorbeeld.

Geen idee maar dat zanglijntje herinnert me wel aan You belong to the city van Glenn Frey

Het Pacific-vogeltje springt eruit, maar bijv. het pianomotiefje zou ook wel uit iets Turn Up The Bass-achtigs kunnen komen. Leuk nummer in ieder geval!

Ja, die bedoelde ik.

Deze.

Famous "Loon Garden" Sample from E-mu Emulator II Sound Library

Nou die baslijn nog, die komt me zo bekend voor. Volgens mij zit het nummer trouwens tjokvol samples.

Speedy J was in 1991 ook al een baas. Acid, Detroit synths, rollende drums, heerlijk!

Exposure - Love Quest (Speedy J Version)

hier ook enkele (wat onbekendere)

Lance Gurisik - Quanta : klinkt als Floating Points / Swimming

Bullant - Clown From Two Towns Over : Ambient house/techno

Subjoi - No More: new rave/ breakbeat / klinkt als: Overmono, Ross From Friends

Philipp Johann Thimm - Land Of The Plenty: soloproject van de man naast Sascha Ring binnen Apparat. ook met vocals van Sascha. Moet niet onderdoen voor het gezamenlijke werk.

Louf - Polycarb: Lo-fi deep house. heeft heel wat leuke nummers. als je dit goed vind ook 'Jeigo' en natuurlijk 'Tom VR' opzoeken

Jeigo - Pearl Leaf: zie hierboven

Anthony Rother - Beyond The Shadows: niet zo onbekend natuurlijk. Deze zomer nog aan het werk gezien en verdorie, lang geleden dat ik me nog zo gegeven heb!

Prayer - No One Left: Epische jungle/Drum & Bass

K-Lone - Love Me A Little: eenvoudig tof poppy house nummertje

Anz - Clearly Rushing: Nathan Fake achtige synths, breakbeat. peaktime entertainment dance

Beetje techno met een late 80's vibe meets early 00's progressive

Gast
geplaatst: vandaag om 23:44 uur

geplaatst: vandaag om 23:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.