MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Favoriete Dance/House platen

zoeken in:
Mooie subtiele en warme plaat inderdaad

deze nieuwe Idjut Boys draai ik al de hele week.
Heerlijke kille 80's vibe

Ik heb die ep even toegevoegd van Idjut Boys.

Idjut Boys - Portion Out of Control (2022) - MusicMeter.nl

Dit is een hele fijne vroege release van Booka Shade onder een alias van hun, trancy ambient techno.

Essential Chrome - Mika

één goeie sample, wat toffe beats, meer moet het soms niet zijn:

bij dit nummer werd de mosterd gehaald:

ook lekker is deze van hem/haar? oldskool Chicago House getinte banger:

panjoe (moderator)
Maar weer eens een paar veel beluisterde nummertjes droppen hier:

Meer party:
Love Remain - Be With Me
Joy Orbison - 2M3 2U
Krystal Klear - Essentia
Pearson Sound - Red Sky
Daniel Avery - Unfolder

Meer introspectief:
map.ache - Love (s.o.s)
Move D & Dman - All You Can Beat
Damiano von Erckert - XTC Spirits Evolving to Higher Spheres

panjoe schreef:
Krystal Klear - Essentia

Ik ga eigenlijk lekkerder op Winnie's Karaoke. Essentia voelt teveel aan als een herhaling van zetten voor mij.

Mooie ontdekking deze Move D!

Mausie schreef:
(quote)

Ik ga eigenlijk lekkerder op Winnie's Karaoke. Essentia voelt teveel aan als een herhaling van zetten voor mij.

Mooie ontdekking deze Move D!

Zijn Move D - Building Bridges (2019) - MusicMeter.nl mag er ook zijn - iets meer mellow; en Fabric 74 is dan weer iets vlotter.

Laatst een aardige 12" van Anna, Braziliaanse dj, aangeschaft - 'ns kijken of er daarvan wat op de gluurbuis staa.

Zeer mooie track, downtempo en trancy, kan nergens vinden wie hier achter zit, maar het is heerlijk zweven hier op.

Voyage - OAF (Chord)

Voor de liefhebbers van wat recenter spul is deze ep wel een aanrader, staat in de wachtrij nu, warme tech of deephouse uit Canada.

Club Negotiations | Game Plan | Bienvenue Recordings - bienvenuerecordings.bandcamp.com

Al een tijdje geleden dat ik nog een overzichtje gemaakt heb.
Wat nieuwere zaken, maar ook heel wat oudere tracks. Ik ben aan het grasduinen in de trance/house archieven waarbij ik nog wat pareltjes gevonden heb die ik destijds gemist hebt.

Recente tracks:
Oliver Sim - Sensitive Child (Soulwax Remix) 2023
--> Altijd fan geweest van hetgeen de broers op plaat zetten, maar de laatste jaren was ik niet altijd even enthousiast over de projecten en remixes, maar deze maakt alles goed. Geweldige groovy remix - met de bekende drumgeroffel vibes van de broers - van Olivers Sims uitstekende solo werk.

Flume & Toro Y Moi - Shooting Stars (Triple J Like A Version) 2023
-->Flume is altijd superglad en over de top. Vaak is het mis, maar deze gabber-remake van een al even cliché maar catchy classic is een regelrechte hit.

Weval - Don't Lose Time 2023
-->Dance uit Nederland op zijn best. Weval is de laatste jaren uitgegroeid tot één van, hetzij mijn favoriete dance formaties. En de singles van het nieuwe album zijn weer om van te smullen. Het detailwerk dat deze mannen in hun producties steken is ongelofelijk.

Weval - Forever 2022
--> deze mocht ook niet ontbreken.

Model Man - Body Positive 2022
-->Feelgood new rave.

|||||||||||||||||||| - Outlook Remains Untouched 2021
--> Minder dansbaar, maar zeker zo goed. 'Barcode' is een intrigerende artiest die sinds enkele jaren afzonderlijke nummers uitbrengt in zeer uiteenlopende genres, maar telkens van uitstekende kwaliteit. Deze track heeft de mooie gele effen hoes. Hoever gaat zijn kleurenpallet rijken?

Huey Mnemonic - Transmutation 2021
--> verschenen op de jubileumcompilatie Tresor 30 van het gelijknamig label. Fijn ritmisch nummer dat me deed denken aan mijn vroegere medeproducer Matomic (spotify) (shoutout) en waarmee ik nu mede dankzij dit nummer terug contact mee heb. Wie weet volgt er binnenkort terug een Remco Durez / Matomic release...

Wat ouder maar niet minder goed:

DeFeKT - Sunseq 2013
--> Goeie electro

Michael Mayer - Amanda 2000
--> deze kende ik destijds denk ik al of ik ken het origineel van ergens, maar komt nu pas goed binnen.

nog wat ouder:

Cygnus X - Deliberation 1995
--> early (acid) trance. Van hetzelfde album waarop die geweldige trancehit "The Orange Theme" op stond, maar deze bezorgt me eenzelfde psychedelische trance trip van 12min.

King Bee feat. Eric Nouhan - Trip To India 1995
--> Bekend om de funk/hiphop hit "Back By Dope Demand" en mogelijk voor de Nederlanders is ook deze algemeen bekend, maar in België heb ik hem gemist. De eerste helft van het nummer geeft neiging tot skippen. Maar eens die synthmelodie met baslijntje erin komt, zit ik helemaal terug in mijn eerste muziekjaren.

Sun Electric - Sarotti 1993
--> ook hier is het wachten tot het nummer eens op gang is, maar dan is het een diepe psychedelische trance trip.

Black Box - I Don't Know Anybody Else (Steve "Silk" Hurley Club Mix) 1990
--> bekend van de hit Ride On Time, maar deze is me eens zo lekker. Al dansend op deze heb ik hiermee het kerstverlof van vorig jaar in gezet.

En ook maar even in een Spotify-lijstje gezet

Heerlijke singles van Weval idd, vooral Don't Lose Time

Laat ik ook weer eens wat recente ontdekkingen erin gooien:
Young Marco - What You Say?
- Kijk, zo gebruik je een sample. Echt perfecte omlijsting van deze classic, die synth die er in het laatste stuk bijkomt maakt het helemaal af.

KOKO.IT - Sexy Dance
- Late night deep house van de aankomende Shall Not Fade labelcompilatie.

Alan Fitzpatrick & Reset Robot - Alpha
- Van diezelfde compilatie deze dikke stamper, stevig spul voor Shall Not Fade.

Lis Sarroca - Oasis Floor
- Vooruit, nog eentje van die Shall Not Fade compilatie. Hele dikke groover dit.

Parrish Bond - Always Take The Stairs
- Parrish Bond is een alter ego van Harrison BDP. Onder dit pseudoniem een ietwat andere sound. Groovy, lichtvoetig en fijne weirde vocals.

Braxe + Falcon - Step By Step (Axel Boman's In The Air Version)
- Het origineel was een fijn zomerplaatje van vorig jaar. Deze remix is nog blijer en euforischer.

Overmono - Is U
- Ze flikken het weer, die gouden rave sound met verslavende vocal samples.

Arodes & Like Mike - Esperanza
- Ik dacht dat Like Mike alleen EDM maakte, maar dit is gewoon hele fijne afro house (al is het stukje afro wel subtiel).

Colyn - Wait For You
- Af en toe zo'n cheesy Afterlife track is gewoon heerlijk, en deze vind ik heel erg geslaagd.

Boxed In feat. Yunè Pinku - Takes Me To You
- Lekker dromige housetrack met fijne vocals.

panjoe (moderator)
Paar recente favorietjes:
Kai Alcé - Amerika (funk / deep house)
Martinou - An Inclination (ambient techno)
Session Victim - Dromedary Twist (house)
Barry Can't Swim - Sunsleeper (nu disco)
Christian Piers - Bliss (breaks)

panjoe (moderator)
Ik zat vandaag eens naar wat van mijn oude favoriete releases te luisteren van (de artiesten rondom) John Talabots Hivern Discs label. Een bloemlezing:
JMII - Thrills
Quentin - Mirage
Kenton Slash Demon - Syko (Round's Slow Response Remix)
Pional - In Another Room
Dorisburg - Tundra
Mistakes Are OK - Forgiven (Edward Remix)
The xx - Chained (John Talabot & Pional Blinded Remix)

lekkere update.

Die Barry Can't Swim begint me de laatste releases toch wat te cheesy te worden.

bij mij doen deze het wel goed:

Reid Willis - Conveyor
DeFeKT & Jensen Interceptor - Mr Kinney
en deze wat oudere van Omar S & John FM - Second Life

panjoe schreef:
Ik zat vandaag eens naar wat van mijn oude favoriete releases te luisteren van (de artiesten rondom) John Talabots Hivern Discs label. Een bloemlezing:
JMII - Thrills
Quentin - Mirage
Kenton Slash Demon - Syko (Round's Slow Response Remix)
Pional - In Another Room
Dorisburg - Tundra
Mistakes Are OK - Forgiven (Edward Remix)
The xx - Chained (John Talabot & Pional Blinded Remix)

Dat zijn een hoop spannende nummertjes bij elkaar, heerlijk!

Ik mis een aantal dance liefhebbers in dit topic, bijvoorbeeld Titmeister Dance Lover yeahyeahyeah AstroStart.

Dit topic kende ik inderdaad nog niet, dank! Op het eerste gezicht al veel interessante tips. Ik zal hier binnenkort ook nog wat nieuwe ontdekkingen posten.

Alvast een allegaartje:

Yuksek feat. Luedji Luna - Santas Almas Benditas (Braziliaanse gezelligheid met een acid-sausje)

Acid Arab feat. Wael Alkak - Ya Mahla (Arabisch dus, schijnbaar met activistische lyrics)

Kaitlyn Aurelia Smith - Have You Felt Lately? (Brijean Remix) (deephouse-ish; train je comfortzone ook eens met het origineel)

Booka Shade - Circulate (Together) (melodieuze house)

Sabrina Bellaouel - Eclipse (R&B-zangeres die nu een veelzijdige track uitbrengt die zeker in dit lijstje thuishoort)

Pale Blue - No Words (Perel Remix) (na Mausie's tip nog een fijne remix voor Pale Blue, nu met Perel's bliepjes)

Basic Rhythm & Tim Reaper - Revival (breakbeat/drum 'n bass)

SHERELLE - GETOUTOFMYHEAD (nog meer rave-plezier)

Dank voor de tag, ik ga eens grasduinen in de lijsten hierboven.

Dank voor alle tips van de users hier

yeahyeahyeah schreef:
Acid Arab feat. Wael Alkak - Ya Mahla (Arabisch dus, schijnbaar met activistische lyrics)

Booka Shade - Circulate (Together) (melodieuze house)

Pale Blue - No Words (Perel Remix) (na Mausie's tip nog een fijne remix voor Pale Blue, nu met Perel's bliepjes)

Paar recente favorieten:

Love Remain - Be With Me (en eigenlijk alles van Love Remain)
Otik - Sometimes The Night Last For Months
Maud Geffray - Ice Teens (Nite Session)
DJ Hell - Robot Voices
Booka Shade - Circulate (Together)
Jex Opolis - Instant Motion

Die Booka Shade vind ik misschien wel hun beste sinds de 00's.

panjoe (moderator)
Klopt, die van Booka Shade is echt top (zeker vergeleken met hun recente releases)!

De afgelopen week verslaafd aan deze funky downtempo houseplaat: Mr. Ho - 000 Baby

herman schreef:
Maud Geffray - Ice Teens (Nite Session)
Die Nite Sessions zijn erg fijn ja, ik heb nu Break opstaan.

trebremmit schreef:
Blind Test // 80s Italo Disco Classics - Episode 27 (Electronic Beats TV)
Leuk concept, en Italo Disco altijd . Italo ook een soort van gezocht bruggetje naar enkele memorabele nieuwe releases:

Peaking Lights - Suitcase (Massimiliano Pagliara Vocal Remix) (fraai cadeautje bij hun nieuwe single)
Sofia Kourtesis - Madres (een van mijn favoriete producers van de laatste tijd, met ook een fijne zangstem)
Keith Holland - Milenar (nog een sterke Zuid-Amerikaanse productie)
Moderat - EASY PREY (yeule & Kin Leonn Remix) (van Moderat's nieuwe remixalbum EVEN MORE D4TA)

Die sessies zijn erg leuk; ook die met techno en D&B - we mochten willen dat KPN een vergelijkbaar NL initiatief zou sponsoren.

Hier herkende ik maar eentje; van techno en D&B meer

De B-sides zijn ook top!

Heerlijke nieuwe singles van Jessy Lanza en yunè pinku.

Jessy Lanza - Don't Leave Me Now
yunè pinku - Sports

Volgens mij is deze hier nog niet gedeeld, uit 2015, maar wel erg fijn:

Jake Chudnow - Shona

Idioma - Pandore (Ruede Hagelstein's Soft Touch Remix) (2014)

Ananda Project - I Think I'm Losing You (1998)

Paar all time favorieten van mij, die tweede heeft een heerlijke lompe bass, maar valt wel onder deephouse.

Oja, deze EP uit 2000 is een must voor liefhebbers van deep en french house.

Nicholas - Wanderungen (2000) - MusicMeter.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 06:44 uur

geplaatst: vandaag om 06:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.