Genres / Electronic / Favoriete Dance/House platen
zoeken in:
0
geplaatst: 11 januari 2008, 14:24 uur
Hunter is wel leuk ja, maar wel het minste wat Martin Buttrich tot nu toe heeft gedaan vind ik (inclusief de Loco Dice-dingen). En dat zegt ook wel wat. Dit is zo'n beetje mijn lijstje:
* Junior Boys - Like A Child (Carl Craig Remix)
* Moodymann - Technologystolemyvinyle / Rather Be Lonely
* Sven Weisemann - Cabana Fever
* The Mountain People - 004
* Aril Brikha - Winter
* Marco Carola - Apnea
* Misstress Barbara - Barcelona
* Redshape - Alone On Mars
* Redshape - Unfinished Symmetry
* Petre Inspirescu - Tips
* De Deepchord/Echospace/CV313 & co. - catalogus
* Cobblestone Jazz - Lime in da Coconut / DMT / W
* ERP - Lament Subrosa
* Junior Boys - Like A Child (Carl Craig Remix)
* Moodymann - Technologystolemyvinyle / Rather Be Lonely
* Sven Weisemann - Cabana Fever
* The Mountain People - 004
* Aril Brikha - Winter
* Marco Carola - Apnea
* Misstress Barbara - Barcelona
* Redshape - Alone On Mars
* Petre Inspirescu - Tips
* De Deepchord/Echospace/CV313 & co. - catalogus

* Cobblestone Jazz - Lime in da Coconut / DMT / W
* ERP - Lament Subrosa
0
geplaatst: 11 januari 2008, 15:21 uur
herman schreef:
Eyerer & Chopstick ft. Zdar - Make My Day
Dit is de singleversie, maar wel een erg vette track.
(embed)
Eyerer & Chopstick ft. Zdar - Make My Day
Dit is de singleversie, maar wel een erg vette track.
(embed)
Idd een lekkere track, daar heb ik afgelopen zomer vaak op staan swingen

0
geplaatst: 11 januari 2008, 16:18 uur
die lijst valt bij mij zeker in goede aarde
handig om op wat goede nummers te worden gewezen
handig om op wat goede nummers te worden gewezen
0
geplaatst: 11 januari 2008, 16:32 uur
Deze twee vette remixes mag ik eigenlijk ook niet vergeten:
Dennis Ferrer - Son of Raw (Loco Dice Remix)
Siobhan Donaghy - Don't Give It Up (Carl Craig Dub)
Dennis Ferrer - Son of Raw (Loco Dice Remix)
Siobhan Donaghy - Don't Give It Up (Carl Craig Dub)
0
geplaatst: 11 januari 2008, 16:45 uur
ik nog één om het af te leren:
djtal - digital world (original mix)
djtal - digital world (original mix)
0
thejazzscène
geplaatst: 11 januari 2008, 17:09 uur
Throbbing gristle - Hot on the heels of love (carl craig re-version)
Luke Vibert - Funky acid stuff
Heiko Laux - Dedicated to all believers pt. 1
Maskio - Acid theory
Chris McCormac - Saturnation point
The advent - Ekonomik
Misschien niet meteen mijn "echte" favorieten. Zijn toch stuk voor stuk erg vette nummers vind ik persoonlijk.
Luke Vibert - Funky acid stuff
Heiko Laux - Dedicated to all believers pt. 1
Maskio - Acid theory
Chris McCormac - Saturnation point
The advent - Ekonomik
Misschien niet meteen mijn "echte" favorieten. Zijn toch stuk voor stuk erg vette nummers vind ik persoonlijk.
0
geplaatst: 23 januari 2008, 17:42 uur
Deze moeten jullie echt eens checken, kan er eigenlijk niet over uit hoe goed ie wel niet is, zelfde geldt voor b-kant "Black Dust"
Verder ben ik ook wel erg weg van Dondolo - Dragon (Shit Robot Remix). Elf uur lang genieten van een punkfunkdisco-opus in DFA-stijl.
0
geplaatst: 23 januari 2008, 18:02 uur
Elf minuten bedoel je waarschijnlijk?
Redshape wordt nu gepindakaasd.
Redshape wordt nu gepindakaasd.
0
geplaatst: 23 januari 2008, 18:58 uur
Ik heb weleens met drie vrienden een set van 24 uur gedraaid. Dat was pas doorploegen 

0
geplaatst: 23 januari 2008, 19:06 uur
zo, pittige mix-marathon 

T.O. schreef:
ja die viel zeker goed bij mij, terwijl de 12 inches die ik als geheel gechecked me niet zoveel deden (beetje te achteloos gedaan waarschijnlijk ook, want meestal staat er wel één goed nummer op merk ik nu)* Redshape - Unfinished Symmetry
Verder ben ik ook wel erg weg van Dondolo - Dragon (Shit Robot Remix). Elf uur lang genieten van een punkfunkdisco-opus in DFA-stijl.
klinkt goed
0
geplaatst: 23 januari 2008, 20:39 uur
T.O. schreef:
Deze moeten jullie echt eens checken, kan er eigenlijk niet over uit hoe goed ie wel niet is, zelfde geldt voor b-kant "Black Dust"
Inderdaad fantastisch, dat zoiets moois uit Nederlands mag komen! Wat een prachtig synthgeluid.
0
geplaatst: 23 januari 2008, 20:58 uur
Bedankt voor alle respons
En Luc, ik heb wel eens vaker gehoord dat Redshape uit Nederland zou komen (misschien ook omdat ie een aantal releases heeft op Delsin), maar volgens mij is het toch echt een Duitser, check zn Myspace maar eens.
Hoe dan ook, hij maakt geen nummers van elf uur helaas
En Luc, ik heb wel eens vaker gehoord dat Redshape uit Nederland zou komen (misschien ook omdat ie een aantal releases heeft op Delsin), maar volgens mij is het toch echt een Duitser, check zn Myspace maar eens.
Hoe dan ook, hij maakt geen nummers van elf uur helaas

0
thejazzscène
geplaatst: 23 januari 2008, 21:37 uur
brooklyn schreef:
Ik heb weleens met drie vrienden een set van 24 uur gedraaid. Dat was pas doorploegen

Ben benieuwd naar de laatste nummers die op die set gedraaid zijn.

0
geplaatst: 23 januari 2008, 22:59 uur
T.O. schreef:
ik heb wel eens vaker gehoord dat Redshape uit Nederland zou komen (misschien ook omdat ie een aantal releases heeft op Delsin), maar volgens mij is het toch echt een Duitser, check zn Myspace maar eens.
Lijkt me gewoon een Duitser ja. Bij een set van 'm waar ik bij was, stond hij ook met z'n masker op. Ik zag nog dat een onder de invloed zijnde Nederlander zijn dj-booth betrad (geen security) en tegen hem aan ging lullen terwijl hij alleen maar z'n schouders ophaalde en probeerde duidelijk te maken dat hij het niet verstond.ik heb wel eens vaker gehoord dat Redshape uit Nederland zou komen (misschien ook omdat ie een aantal releases heeft op Delsin), maar volgens mij is het toch echt een Duitser, check zn Myspace maar eens.
0
geplaatst: 24 januari 2008, 14:31 uur
Laatste stuk van de set was de dubbel LP van stigmata 10. Hard-technoproject van Chris Liebing (moet ik nog eens toevoegen hier), de laatste plaat was 'an ending' (toepasselijk) van Brian Eno...
0
geplaatst: 24 januari 2008, 15:28 uur
Jullie hebben gelijk, Redshape is inderdaad een Duitser.
Jullie maken er trouwens wel echt weer een vruchtbaar topic van, erg fijne tips zitten er tot nu toe tussen.
Wel opvallend dat TO Mountain People noemt, ook die laatste release kom je weer in veel lijstjes tegen, maar ik kan met alle fantasie niet bedenken waar er nou zo bijzonder aan hun track is.
Wat tips van mijn kant:
Agoria - Code 1026
Simpele beukende, stampende en grootste track.
Carl Craig - Future Love Theme
Prachtige epische track met mooie melodieën uit de synths van mr Craig. Staat nu enkel op de soundtrack van een Japanse film (Vexille), maar komt op Craig z'n aankomende compilatie (Sessions).
Shit Robot - Chams
Track die ik heb leren kennen uit een Holden-set. De bass en de regen (ja, regen) voeren je mee door de track die af en toe tot gigantische hoogte reikt als die prachtige synthbreak erin komt.
Claude VonStroke - Groundhog Day (Chaim Remix)
Lekkere warme track met organische percussie en strijkers.
Emil Lassari - Copiii Lui (Luciano Loyalty)
Lekkere zomerse trommeltjes plus een gaaf kinderkoor (uit Baba Yaga). Geslaagd!
Heartthrob vs Troy Pierce - Horse Nation Amended
Zó vind ik die Minus-sound wél vet. Vette oeh-aah vocaal, echte Minusbassen en bubbels en knetterharde snares.
Julian Jeweil - Air Conditione
Fijne melodie over allerlei atmosferische reverbs. Mooie epische climax.
Raz Ohara - Kisses (Pantha du Prince Remix)
Mooie emotionele bass ondersteund door prachtige strijkers, gitaren, vocalen en andere geluidjes.
Redshape - The Playground
Ik doe gewoon een rondje Redshape mee
Redshape houdt er niet van 'normaal'. Verwacht aparte structuren en wendingen.
Synclair - Synclair (Cylob Remix)
Na bekomen te zijn van het wat extreme intro volgen er prachtige melodieën. Een beetje een vreemde eend in de bijt dit verder. Niet bepaalde een 4kwartstechnobeat etc.
Tocadisco ft Chelonis R. Jones - Shrine (Extrawelt Remix)
Extrawelt, altijd goed!
Jullie maken er trouwens wel echt weer een vruchtbaar topic van, erg fijne tips zitten er tot nu toe tussen.
Wel opvallend dat TO Mountain People noemt, ook die laatste release kom je weer in veel lijstjes tegen, maar ik kan met alle fantasie niet bedenken waar er nou zo bijzonder aan hun track is.
Wat tips van mijn kant:
Agoria - Code 1026
Simpele beukende, stampende en grootste track.
Carl Craig - Future Love Theme
Prachtige epische track met mooie melodieën uit de synths van mr Craig. Staat nu enkel op de soundtrack van een Japanse film (Vexille), maar komt op Craig z'n aankomende compilatie (Sessions).
Shit Robot - Chams
Track die ik heb leren kennen uit een Holden-set. De bass en de regen (ja, regen) voeren je mee door de track die af en toe tot gigantische hoogte reikt als die prachtige synthbreak erin komt.
Claude VonStroke - Groundhog Day (Chaim Remix)
Lekkere warme track met organische percussie en strijkers.
Emil Lassari - Copiii Lui (Luciano Loyalty)
Lekkere zomerse trommeltjes plus een gaaf kinderkoor (uit Baba Yaga). Geslaagd!
Heartthrob vs Troy Pierce - Horse Nation Amended
Zó vind ik die Minus-sound wél vet. Vette oeh-aah vocaal, echte Minusbassen en bubbels en knetterharde snares.
Julian Jeweil - Air Conditione
Fijne melodie over allerlei atmosferische reverbs. Mooie epische climax.
Raz Ohara - Kisses (Pantha du Prince Remix)
Mooie emotionele bass ondersteund door prachtige strijkers, gitaren, vocalen en andere geluidjes.
Redshape - The Playground
Ik doe gewoon een rondje Redshape mee

Redshape houdt er niet van 'normaal'. Verwacht aparte structuren en wendingen.
Synclair - Synclair (Cylob Remix)
Na bekomen te zijn van het wat extreme intro volgen er prachtige melodieën. Een beetje een vreemde eend in de bijt dit verder. Niet bepaalde een 4kwartstechnobeat etc.
Tocadisco ft Chelonis R. Jones - Shrine (Extrawelt Remix)
Extrawelt, altijd goed!
0
geplaatst: 24 januari 2008, 19:49 uur
luc011190 schreef:
Ik vind het ook niet allemaal geweldig, maar wel een aardige poging om 'simpele (deep)house' weer een podium te geven. Vooral bij 004 vind ik dat dus erg geslaagd. De helft van de Mountain People is trouwens de Zwitser Serafin, mede-oprichter van Cadenza.
luc011190 schreef:
Wat tips van mijn kant:
Wat tips van mijn kant:
Thanks! Ook al moet ik nog een paar tracks van je vorige lijstje luisteren. Van deze ken ik er trouwens geen één, mooi dus

John Doe schreef:
Bij een set van 'm waar ik bij was, stond hij ook met z'n masker op. Ik zag nog dat een onder de invloed zijnde Nederlander zijn dj-booth betrad (geen security) en tegen hem aan ging lullen terwijl hij alleen maar z'n schouders ophaalde en probeerde duidelijk te maken dat hij het niet verstond.
Bij een set van 'm waar ik bij was, stond hij ook met z'n masker op. Ik zag nog dat een onder de invloed zijnde Nederlander zijn dj-booth betrad (geen security) en tegen hem aan ging lullen terwijl hij alleen maar z'n schouders ophaalde en probeerde duidelijk te maken dat hij het niet verstond.
Da's ook een manier om er achter te komen ja

0
thejazzscène
geplaatst: 25 januari 2008, 11:24 uur
I-Robots - Frau (Pandullu vs und)
Vet nummer. Toffe beats met op de achtergrond een synthesizerlijn en niet te vergeten: krautvocals: Ich bin eine spacer frau ...
Erg mooi elektrohouse richting techno nummer.
Vet nummer. Toffe beats met op de achtergrond een synthesizerlijn en niet te vergeten: krautvocals: Ich bin eine spacer frau ...
Erg mooi elektrohouse richting techno nummer.
0
geplaatst: 25 januari 2008, 22:51 uur
Dit moment; Firewall - Sincere
Geweldig
geen idee wanneer 'ie precies uitgekomen is..
Geweldig
geen idee wanneer 'ie precies uitgekomen is..
0
geplaatst: 27 januari 2008, 21:55 uur
Die Shit Robot en Redshape tracks ("Chasm" en "Unfinished..") hebben wel wat van elkaar weg qua opbouw. Stuwende achtergrondsounds met percussie en synths en dan van die megageluiden eroverheen (leuk voor op de koptelefoon
)
enne... is SuperMayer al genoemd, met Two of Us? ik krijg die verdomde belletjes niet uit mn hoofd. Een leuke oefening in de typische 'dance/electronic'-truc: met 1 geluidje een verder middelmatige track tot grote hoogtes opstuwen.
)enne... is SuperMayer al genoemd, met Two of Us? ik krijg die verdomde belletjes niet uit mn hoofd. Een leuke oefening in de typische 'dance/electronic'-truc: met 1 geluidje een verder middelmatige track tot grote hoogtes opstuwen.
0
geplaatst: 30 januari 2008, 15:09 uur
Kraftwerk - Aerodynamik (Hot Chip's Intelligent Design Mix)
Hot Chip heeft een paar geniale nummers en een hoop middelmaat, maar deze remix vind ik echt briljant.
Hot Chip heeft een paar geniale nummers en een hoop middelmaat, maar deze remix vind ik echt briljant.

0
geplaatst: 30 januari 2008, 16:09 uur
Goede tip, doet me in de verte een beetje denken aan een Underworld-plaat 

0
thejazzscène
geplaatst: 31 januari 2008, 11:24 uur
Blaze ft. Palmer Brown - My Beat
Die teksten zijn te gek.
"Watch us get down to this groove with a afro-funk feel
While we get hiiiiigh to a rhythm with spiritual appeal
Expressions of freedom from the descendants of slaves
God gives us the strength for new horizons we must breathe
First bondage than mental now financially oppressed
With this beat we dance we know we’ve passed the test
So as you struggle to catch the rhythm with your feet
Ask yourself…………can you dance to my beat"
The Hayden Andre Project - Tribal Life
Erg vet nummer is de Bang D Drum mix. Erg vette vocals met een apart engels accent (bijzonder grappig), beats gecombineerd met tribalperscussie.
Die teksten zijn te gek.
"Watch us get down to this groove with a afro-funk feel
While we get hiiiiigh to a rhythm with spiritual appeal
Expressions of freedom from the descendants of slaves
God gives us the strength for new horizons we must breathe
First bondage than mental now financially oppressed
With this beat we dance we know we’ve passed the test
So as you struggle to catch the rhythm with your feet
Ask yourself…………can you dance to my beat"
The Hayden Andre Project - Tribal Life
Erg vet nummer is de Bang D Drum mix. Erg vette vocals met een apart engels accent (bijzonder grappig), beats gecombineerd met tribalperscussie.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 15:02 uur
All time top 10 die alles behalve volledig en bevredigend is maar anders is het voor mij echt onbegonnen werk.....
1. Ramirez - La Musica Termenda
2. Sil - Windows
3. Rj's Rule - Rave The Nation
4. Apotheosis - O Fortuna
5. Moka DJ - Start This Record
6. Jens - Loops and Things
7. D Shake - Yaaaaah
8. Fierence Rulling Diva - Rubb It In
9. Exposure - Moods ( a feeling)
10.E Dancer - Velocity Funk
1. Ramirez - La Musica Termenda
2. Sil - Windows
3. Rj's Rule - Rave The Nation
4. Apotheosis - O Fortuna
5. Moka DJ - Start This Record
6. Jens - Loops and Things
7. D Shake - Yaaaaah
8. Fierence Rulling Diva - Rubb It In
9. Exposure - Moods ( a feeling)
10.E Dancer - Velocity Funk
0
geplaatst: 11 februari 2008, 20:54 uur
Ik vind die nieuwe plaat van Keith Carnal - Uno wel dik! Lekker knalplaatje!
0
thejazzscène
geplaatst: 14 februari 2008, 16:17 uur
Isolée - Beau Mot Plage
Throbbing Gristle - Hot on the Heels of love (Jimmy M reedit)
Nathan Fake - The Sky Was Pink ( Icelandic Version)
Een erg mooie versie van het nummer vind ik.
Throbbing Gristle - Hot on the Heels of love (Jimmy M reedit)
Nathan Fake - The Sky Was Pink ( Icelandic Version)
Een erg mooie versie van het nummer vind ik.
0
geplaatst: 14 februari 2008, 16:32 uur
Beetje eenvoudig misschien, maar ik vind deze toch ook wel erg fijn van Nathan Fake:
The Beloved & Nathan Fake - Sweet Harmony (Kosmas Epsilon & Zorz Northern People remix)
The Beloved & Nathan Fake - Sweet Harmony (Kosmas Epsilon & Zorz Northern People remix)
0
geplaatst: 14 februari 2008, 16:36 uur
Normaal ben ik nooit zo van de rollende minimal, maar My Cube van Luciano Aquilina is zo funky dat ik er verdomme geen woorden voor heb. Dat basloopje is echt af.
Sinds ik afgelopen zaterdag Villalobos heb zien draaien (wat een fabuleuze set), ben ik nog meer weg van zijn kinderkoornummer, die hij volledig draaide aan het einde van zijn set. Ik dacht eerst dat het er 1 van Emil Lassaria was, maar dat is een ander nummer met dezelfde sample. Die van Ricardo heet Enfant (Chants). Kippenvel!
http://www.wordandsound.de/article/51595
Sinds ik afgelopen zaterdag Villalobos heb zien draaien (wat een fabuleuze set), ben ik nog meer weg van zijn kinderkoornummer, die hij volledig draaide aan het einde van zijn set. Ik dacht eerst dat het er 1 van Emil Lassaria was, maar dat is een ander nummer met dezelfde sample. Die van Ricardo heet Enfant (Chants). Kippenvel!
http://www.wordandsound.de/article/51595
0
geplaatst: 24 februari 2008, 16:39 uur
Swayzak - then there's her fascineert me ook al jaren. Heerlijk.
0
geplaatst: 6 maart 2008, 14:43 uur
Het is wat lastig om een dj-set van de laatste tijd te vinden waarin Andomat 3000's Vertical Smile niet gedraaid wordt. Een track die het rollende van de minimal, het warme van de deep-house en het ongedwongene van de Cadenza-releases combineert.
Ik vind hem zelf niet fantastisch, maar wel lekker.
Ik vind hem zelf niet fantastisch, maar wel lekker.
* denotes required fields.