MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Favoriete Dance/House platen

zoeken in:
Leuke tips, ik weet bij dit topic vaak niet of ik nou iets noem wat iedereen al kent of niet, maar vooruit:

- Shocking Pinks-Dressed To Please (Nathan Fake Mix)
- Heartthrob-Baby Kate (First Day of Rehab Mix)
- Aardvarck-Cult Copy (2000 and One's Chicago Dirt Mix)
- Extrawelt-Distheme (De b kant NoButYeahButNo is ook vet)

En zo'n beetje alles van Stefan Goldmann, daar luister ik nu ook alles van wat ik kan vinden.

2000andOne vind ik niks aan en nieuwe Extrawelt vind ik heel erg tegenvallen. Stefan Goldmann daarentegen is echt wel een hele fijne artiest, die Lunatic Fringe EP is echt fantastisch!

Die ep is inderdaad fantastisch, the bribe vind ik echt machtig mooi, ben alleen nog wel op zoek naar een fatsoenlijke versie. En wa die van Extrawelt betreft, het is misschien even wennen omdat het wat afwijkt van hun oudere werk, wat ook fantastisch is, maar ik vind het ook wel wat hebben. Nog een paar dan:

- Adam Beyer-Swedish Silver (Joey Beltram Mix)
- Gui Boratto & Martin Eyerer-The Beach
- Umek-The Spiritual Successor

Funk D'Void - Diabla (Heavenly mix)
Één van de mooiste platen aller tijden. Heel warm en aangenaam, doet het altijd goed op feestjes. Prachtige synths en erg melancholisch.

Michail Elchonin - Stop The World
Kan zich meter met het beste werk van Air. Rustgevende track, zangeres heeft mooie stem en de tekst is herkenbaar voor me. Genieten

Akzidenz Grotesk - Isbjörn
Echte Sven Väth plaat. Leuke strings, erg fijn plaatje voor de club!

thejazzscène
Eerste en laatste zijn inderdaad mooie platen. Ik ben persoonlijk ook erg te vinden voor Quiet Daze - The scenic route. Tevens te vinden op The Sound of the Second Season van Sven Väth.

Dat is van die Ian Pooley-EP op Transmat. Wel een mooie release is dat ja.

de Moog Acid 12'' na lange tijd in de kast te hebben staan nogeens opgezet, erg lekker, alleen de laatste dubstep mix is iets minder.

de nieuwe plaat van Mathew Jonson mag er ook wel weer wezen trouwens.

nog een mooi plaatje

ai ai heerlijke plaat die A1 van Jonson

John Doe schreef:

de nieuwe plaat van Mathew Jonson mag er ook wel weer wezen trouwens.

Ik ben er niet erg weg van. Bij Symphony for the Apocalypse trek ik die hele dramatische synth nog wel, maar die soort distorted synth daarna trek ik echt niet. Ik hoor hem liever wat subtielere dingen maken.

Ik vind die nieuwe van Jonson ook niet alles, geef mij maar z'n oude nummers.

Heb net een mixje gemaakt met wat favoriete alternatieve min of meer dansbare electronische nummers. Tenminste ik drukte eens op 'record' toen ik al bezig was. Het is overigens gedaan zonder tweede kanaal waarmee ik nummers kan voorluisteren, maar dat ben ik wel gewend. Het krijgt ook wel z'n speelsheid.

Gaaf, die ga ik luisteren. Ik laat wel horen wat ik ervan vind

Trouwens, 'zonder 2e kanaal?' Hoe gaat dat?

Voorluisteren terwijl de luisteraar dat ook kan horen. Dat hoor je wel, gewoon rauw, enigzins brutaal gemixt en geregeld niet lijnrecht op elkaar staand. Niet voor de mensen die het allemaal braaf willen dus, maar anders wel een leuk mixje dat de lat niet te hoog legt. Qua tracks en verhaal zit het wél snor hoop ik.

luc011190 schreef:
Ik ben er niet erg weg van. Bij Symphony for the Apocalypse trek ik die hele dramatische synth nog wel, maar die soort distorted synth daarna trek ik echt niet. Ik hoor hem liever wat subtielere dingen maken.

Dat is waarschijnlijk Twin Cobra's waar je het over hebt, de B-kant. Hoewel ik het geen dramatische synth zal noemen, eerder een diepe kriebelende. Maar die distorted synth is niet geweldig nee, maar zeker niet het hoofdgebeuren. Ik neig er dan doorheen te luisteren. Het einde is wel het mooist en ook zeer subtiel, die circulerende helikopterwiek-synths die versnellen en vertragen.

Symphony for the Apocalypse is erg IDM, als die term toch bestaat zou je die eigenlijk ook hiervoor mogen gebruiken, maar zo bedachtzaam wordt er dan weer niet met genres omgesprongen. Heerlijke staccato dance met een ondertoon waar je steeds verder in op kunt gaan, op het einde gebeuren er ook nogal subtiele dingen.

Met andere woorden, echt veel minder of anders dan voorgaande releases van Mathew Jonson is het niet vind ik.

Volgens mij heeft hij het wel over Symphony for the Apocalypse. Hij begint ingetogen en 'dramatisch', op 60% komt die distorted synth erin (zo'n geluid zou Alter Ego kunnen gebruiken)... Blijf het een magische plaat vinden. Twin Cobra's boeit me niet verder

Ik heb al op meerdere sites gezien dat die namen door elkaar werden gehaald, ik weet het ook niet zeker.

Twin Cobra's heeft de Oosters (of misschien Marokkaans) aandoende synths waar het meteen mee van start gaat. Tenzij de kleine letterjes A en B in de eindgroeve van de vinyl verkeerd zijn gezet.

Daar durf ik dan wel op te vertrouwen hoor
Maar ik had het idd over Twin Cobras. Maar ik blijf het allebei matige tracks vinden.
http://www.juno.co.uk/search/?header_search_for=m_13&q=symphony+for+the+apocalypse&precision=any&column=all&music=yes&merchandise=yes&genre_id=0000

Haha, dan is het Twin Cobras die ik vet vind. Die Oosterse connectie viel me ook al op

Kid Dub - Tetris (tocadisco edit)

Sorry FeNDer, maar dat nummer vind ik écht slecht.

Dat mag jij vinden, ik vind het wel een vette sound vooral het stukje vanaf 4:37, wat er overigens wel een heel stuk langer in had gemogen.

Ik vind het ook niet zo. Haakt een beetje in op die sound die een paar jaar geleden hot werd door Tiefschwarz ed. en nu zo populair is. Dat deuntje op 4:37 heeft ook wel wat van Alter Ego's Rocker, wat ik een paar jaar geleden ook wel een erg vette plaat vond overigens. Maar ik ben dit 'vette' geluid gewoon een beetje moe.

Die plaat van Villalobos, "Chants (Enfants)" is wel echt de nieuwe dansvloerkraker volgens mij. In Club 11 ging het dak er goed af toen Dixon hem draaide in ieder geval. Best aardige track ook, vrij simpel en direct voor zijn doen.

Vind die nieuwe van Jonson trouwens ook best aardig hoor. Hij zal op korte termijn wel met een album komen.

T.O. schreef:
Die plaat van Villalobos, "Chants (Enfants)" is wel echt de nieuwe dansvloerkraker volgens mij. In Club 11 ging het dak er goed af toen Dixon hem draaide in ieder geval. Best aardige track ook, vrij simpel en direct voor zijn doen.

Die set van Dixon scheen echt heel goed te zijn, is het niet? Toen Villalobos Enfants zelf draaide ging het dak er ook aardig af, bij mij in ieder geval wel.
Ik vind het zelf echt een uitzonderlijk geniaal nummer, 17 min zonder bas, en een hele minimale melodie en dat kinderkoor. Geeft echt een hele knappe sfeer.

Chants (Enfants) deed het ook goed op een minimal feestje waar ik afgelopen vrijdag was.

luc011190 schreef:
Die set van Dixon scheen echt heel goed te zijn, is het niet?

Behoorlijk ja. Hij heeft zes uur gedraaid (hele nacht). Begon lekker rustig met dub/downtempo-dingetjes en ging uiteindelijk naar de house toe. En dan ook echt house! Met regelmatig vocalen en zo. Eerder Masters at Work dan Richie Hawtin, zal ik maar zeggen.

thejazzscène
In Sync - Storm
Een heerlijk nummer is dit. Dit is techno en een vrij minimale productie. Less is hier duidelijk more. De Ep waarop dit nummer verscheen werd vaak als het beste technowerk gezien gemaakt in Groot-Brittanië.
Het is ook één van mijn favoriete producties. Heel mooi. Het label, Irdial, is ook een belangrijk label geweest in de vooruitgang van de electronische muziek. Dit door het vooruitstrevende gedachtengoed en het risico's durven nemen door het uitbrengen van erg aparte elektronische muziekalbums. Muziekalbums waarvan je op voorhand vaak al weet dat vrijwel niemand het zal beluisteren.
Iedereen kon ook op de site van Irdial de uitgebrachte muziek gratis beluisteren.

Oh ja; wat ik overlaatst hoorde op een feest moet een spelonk in mijn muziekwaarderingsgrafiek hebben gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=m_C9zmFTmUU
Wat ze tegenwoordig allemaal durven maken...

Chants is geweldig, ben geen fan van de man maar hij komt vaak met bijzondere dingen.

Tip van een hele andere orde:

Johannes Heil - Anti Gravity Part 1
Prachtig mooie combinatie van Offbeat & Ambient

Gast
geplaatst: vandaag om 16:18 uur

geplaatst: vandaag om 16:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.