MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Favoriete Dance/House platen

zoeken in:

Heerlijke single van Peter & The Magician (Peter=Yuksek). Releasedatum is ergens in juni.

(uit de radioshow van Jaymo & Andy George)

Leuk ook de reactie van Andy George (of Jaymo); I'm glad that Aeroplane split up

In een Dj-set gehoord en ging niet meer uit mijn kop!
Suggesties voor vergelijkbaar materiaal zijn zeer welkom.
Onder welke vorm van dance kun je dit scharen?

Deze stond in dezelfde mix.
Creepy, ontspoorde Minimal
Horen jullie de vocals van Jim Morrisson ? (Het lijkt er althans veel op)

Filterwolf - Klezmer's Revenge

tuktak

Zo hé, tamelijk briljant. Gelijk maar even zijn EP (Bohla) toegevoegd.

White Elephant - Sir John (Mark E Remix)‬‏ kende ik nog niet, erg leuk nummer. Het nieuwe album van Mark E (Stone Breaker) is trouwens ook niet slecht. Deze vind ik bv. erg goed:

Mark E - The Day

Deze komen ook nog vaak voorbij:

Todd Terje - Snooze 4 Love (Youtube)
Cosmin TRG - A Universal Crush (Youtube)
Kaoru Inoue - Esc (Youtube)

Mooie track van Chaim op Bpitch... origineel en dub

4:29 . Zo geil als het publiek meezingt. Lang geleden dat ik zo erg kippenvel kreeg.

Geen groot fan van Tiesto, maar live kan ie wel knallen

Heb deze plaat laatst ontdekt, een wat oudere plaat van David Guetta, en ik moet zeggen hij is tof (gek genoeg)

Yann Samsa
Tiësto en Guetta zijn zielig.

De meeste van m'n favoriete housenummers zijn van Fukkk Offf, en ook de Trance House van Alien Project vind ik zeer genietbaar. Op vlak van Dance zijn de onvermijdelijke klassiekers als Silent Shout van The Knife terecht veel vernoemd.

Al een tijdje geleden dat ik iets heb geplaatst, dus dan maar gelijk vier

* Fijne crossover tussen toegankelijke house en het huidige UK-geluid

* Mooie klassieke vocale house met wat fijne trancy synths

* Diepe grooves van groot talent MCDE, afkomstig van zijn DJ-Kicks

* Nog een groot talent, de onvolprezen Kassem Mosse met een donkere, onweerstaanbare track

23 jaar geleden kwam dit uit.......

Jullie kunnen nu al jullie favoriete dance-platen nomineren in de Dance KO

T.O. schreef:
Al een tijdje geleden dat ik iets heb geplaatst, dus dan maar gelijk vier

* Fijne crossover tussen toegankelijke house en het huidige UK-geluid

(embed)

* Mooie klassieke vocale house met wat fijne trancy synths

(embed)

* Diepe grooves van groot talent MCDE, afkomstig van zijn DJ-Kicks

(embed)

* Nog een groot talent, de onvolprezen Kassem Mosse met een donkere, onweerstaanbare track

(embed)

Die Julio Bashmore plaat is inderdaad erg fijn! Die man heeft een aantal behoorlijk vette platen op zijn naam staan, waaronder heel wat lekker deephouse werk.

Ponty Mython
Dit is een heel fijn plaatje, vooral zo rond de 2 minuten:

leuke update T.O.

wat puike dansbare nummers waar ik te laat mee ben om aan te dragen voor de dance KO

808 state. flow coma
adonis. no way back
afx. digeridoo
a guy called gerald. voodoo ray
baby ford. fordtrax
critical digital. it's house
e-dancer. pump the move
fallout. the morning after
fix. flash
gescom. d1
hashim. al naafiyish
infiniti. game one
in sync. storm
kritical audio. spandex
model 500. nightdrive (thru babylon)
model 500. no ufo's
model 500. i see the light
mr. fingers. slam dance
the martian. stardancer

Kassem Mosse is erg gaaf inderdaad.

Ergens volgende maand komt het nieuwe album van Kate Wax uit op Border Community. Dit album stond al aangekondigd voor najaar vorig jaar, maar nu lijkt het erop dat het wachten eindelijk beloond wordt. In de tussentijd heb ik haar 2x live gezien en haar nummers een paar keer door Holden (co-producer van het album) gedraaid horen worden, en weet ik zeker dat het album een heel grote favoriet van me gaat worden.
Maar eerst komen nu over 3 weken twee James Holden DJ-edits uit van tracks van haar album. De edit van Echoes & the Light draaide hij een jaar geleden al, en sindsdien kan ik me geen mooiere nummer om op te dansen voorstellen.

Vanaf 57:00:
TANSTAAFL SIGNAL #08 DJ October w/ Guest RIPPERTON by JohnOsborn on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Die is fijn ja

Hier nog een die zeker in mijn lijstje voor 2011 terecht zal komen; Caribou is goed bezig!

Heerlijke plaat inderdaad.

Als Daphni maakt ie ook geweldige edits, vind bv. die van Orchestra of Spheres echt geweldig. Helaas niet op Youtube te vinden, maar is wel een stuk te luisteren:
Daphni - Daphni Edits Volume 2 - Hypersphere / Balladins / Resista from Piccadilly Records - piccadillyrecords.com

Poa

herman schreef:
Heerlijke plaat inderdaad.

Als Daphni maakt ie ook geweldige edits, vind bv. die van Orchestra of Spheres echt geweldig. Helaas niet op Youtube te vinden, maar is wel een stuk te luisteren:
Daphni - Daphni Edits Volume 2 - Hypersphere / Balladins / Resista from Piccadilly Records - piccadillyrecords.com

Ja, "Ye Ye" van Daphni vind ook een enorm goede plaat, die staat op een 12" met "Pinnacles" van Four Tet, die ook erg sterk is

Ye Ye en die remix van Virgo Four worden trouwens beide erg vaak gedraaid, dat vind ik toch erg knap van die Caribou die zomaar even de housewereld komt binnenstappen.

Zal die edits van jou eens in hun geheel pindakazen

Ow en Game One is natuurlijk een dikke classic

Nog een paar ontdekkingen voor mij (oud en nieuw):

Deniz Kurtel - The L Word
Deniz Kurtel - One Chance A...
Dinky - Polvo Inclusief clown-horror pulp: jezus
Dinky - Mami
Dinky - That Thing Goin
Daniel Bortz & Sascha Silbe...
Tiga - Burning Down [TGV Dub]

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.