MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Favoriete Dance/House platen

zoeken in:
Ik kwam zojuist deze rakker tegen! Dikke plaat hoor!

tuktak
ik heb ook wel weer een stapeltje toffe dingen om te delen, allemaal weer tussen diverse genres in, dus ik plaats het allemaal maar in dit topic:

Die van Byetone is wel heel erg vet! Doet me erg aan The Tunnel denken van Richie Hawtin!

Ook deze is niet verkeerd:

Ben opzoek naar 90's accapella house, een paar voor de hand liggende namen om me de goede richting te wijzen zou al fijn zijn.

Wat is accapella house? Alleen vocals?

House as I like it:

Zarathustra schreef:
House as I like it:

(embed)

Oef, dikke plaat inderdaad! Thanks!

Goeie platen hier

Ik heb er ook nog 2:

Michael Mann is niet heel erg ver weg...

herman schreef:
Goeie platen hier

Ik heb er ook nog 2:

(embed)

Michael Mann is niet heel erg ver weg...

(embed)

Vet! Die Rush Hour plaat klinkt alsof ie op de soundtrack van Drive had kunnen staan!

Ik kwam deze onlangs ook tegen... erg fijn nummer!

Rene Breitbarth is altijd goed. Check ook zijn label Deep Data:

Category Archives: Deep Data - renebreitbarth.de

//

tuktak
wat een dikke nieuwe releases, repeat, repeat, repeat:

tuktak
mooie lijstjes altijd bij ra

zeker leuke lijstjes, al verbaas ik me wel vaak over enkele keuzes

Cleane nummers tuktak! Die powernoise track van Surgeon is echt vet.

brooklyn schreef:
zeker leuke lijstjes, al verbaas ik me wel vaak over enkele keuzes

Dat is inherent aan lijstjes natuurlijk. RA beperkt zich voornamelijk tot house/techno/dubstep, en als er artiesten zijn die deze stijlen combineren worden ze al helemaal opgewonden. Het is ook vaak behoorlijk UK-gericht. Met dit in het achterhoofd kun je wel een beetje verwachten wat er gaat komen.

Ik vind het wel grappig dat ze die twee tracks van Todd Terje allebei zo hoog hebben gezet, ik vroeg me al af of dat zou gebeuren.

tuktak
hoe zou jouw top10 albums er bv uit moeten zien dan? ik vind het top 20 album lijstje toch best veelzijdig anders.

Album lijst vind ik ook logischer ja...

Tracks zijn ook door het publiek gekozen, albums niet (volgens mij)

Die Omar S in beide lijsten zo hoog slaat nergens op imo (hoewel ik het een goede producer vind, maar niet in deze gevallen)

Tja, persoonlijke smaak is weer iets anders...

RA kiest voor een bepaalde richting (trendy, verantwoord doch dansbaar) en daarbinnen vinden ze meestal wel een balans tussen de smaak van het publiek en de recensenten.

tuktak
welke danceplaat is niet trendy, is niet verantwoord, is niet house/techno/dubstep of een combi hiervan, is niet uk gericht, maar wel de plaat van 2011? ik begrijp je punt niet helemaal...

Poa
Vond het ook wel een mooi lijstje. Alleen Tim Hecker vind ik een wat vreemde keuze aangezien RA zich vrijwel volledig op dance richt. Verder opvallend dat Martyn's Ghost People ontbreekt.

Poa
brooklyn schreef:
Tracks zijn ook door het publiek gekozen, albums niet (volgens mij)

DJs, live acts en tracks inderdaad door het publiek. Labels, compilaties en albums door RA zelf.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:06 uur

geplaatst: vandaag om 11:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.