MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Favoriete Dance/House platen

zoeken in:
panjoe (moderator)
Het hoogtepunt van de nieuwe Pampas compilatie, gecureerd door DJ Koze:
Acid Pauli - Nana

Dank jullie

Inmiddels de 2e al gechecked? Djerro - Riding With Me - YouTube

Listen to We Are Brothers by Djerro #np on #SoundCloud
We Are Brothers by Djerro | Djerro . | Free Listening on SoundCloud

Mjuman schreef:
Vriendelijk verzoek: willen jullie svp gewoon stoppen met dat 'embedden' en alleen de links zelve posten. Dat laadt vele malen sneller; as it is - door het trage laden - nodigt deze pagina niet uit tot aanklikken. Dat kan niet de bedoeling zijn, dank!

Misschien de functie uitschakelen? Nu is er de functie maar doe maar liever niet

Heel oud maar niet zwaar gedateerd. Ken het niet trouwens

Pancake - Don't Turn Your Back [1993] - YouTube

Een klassieker van Erick E en Olav Basoski. Blijft lekker.

panjoe (moderator)
Via één van de bovenstaande tracks vond ik deze:

Snap - I've Got The Power (Traumprinz Edit) - YouTube

dit mag hier ook wel onder denk ik...

Die Sandals kende ik nog niet, lekker nummer hoor.

Van Alec Empire vind ik dit wel zijn beste. Alec Empire" Low On Ice" - YouTube

Zeker niet verkeerd, jouw linkje. Mooie bijpassende beelden.

Kwam er laatst achter dat veel van mijn favoriete ep'tjes van de laatste jaren afkomstig zijn van het label Lobster Theremin en een aantal dochter/zusterlabels daarvan. Interessant.

panjoe (moderator)
Ja, Lobster Theremin is, samen met Church, een centrale pion in de herrijzenis van house die de laatste paar jaar gaande is. Er is een flink aantal YouTubekanalen die aan de lopende band onbekende en minder onbekende tracks, waarvan het merendeel heel recent, uploaden.

Slav - YouTube
Slav . - YouTube
Houseum - YouTube
030esar0303 - YouTube
OOUKFunkyOO - YouTube
Gazzz696 - YouTube

Die track van Nthng is wel erg lekker. Maar eens wat meer van opzoeken.

Poa

trebremmit schreef:
Die track van Nthng is wel erg lekker. Maar eens wat meer van opzoeken.

Is een landgenoot! Heb onlangs die EP hier toegevoegd. Zijn eerste release schijnt ook goed te zijn.
De laatste tijd kom ik wel vaker Nederlandse producers tegen die helemaal niet in de 'scene' zitten, dus weinig of niet als DJ draaien. Wellicht flansen ze alleen maar tracks in elkaar op hun slaapkamer ergens in het land Internet era 2.0 I guess..

panjoe schreef:
Ja, Lobster Theremin is, samen met Church, een centrale pion in de herrijzenis van house die de laatste paar jaar gaande is. Er is een flink aantal YouTubekanalen die aan de lopende band onbekende en minder onbekende tracks, waarvan het merendeel heel recent, uploaden.

Ok ja, ik loop achter op die platen van Church. Die van Mall Grab en Chaos In The CBD wil ik nog checken. Maar wat zijn die kanalen, alleen onuitgebrachte dingetjes?

panjoe (moderator)
T.O. schreef:
(quote)

Ok ja, ik loop achter op die platen van Church. Die van Mall Grab en Chaos In The CBD wil ik nog checken. Maar wat zijn die kanalen, alleen onuitgebrachte dingetjes?

Af en toe wel ja, veel tracks krijgen ook later een release naar aanleiding van de populariteit op YouTube (bijv. Winona van DJ Boring). Maar er staan ook veel obscure "lo-fi house" plaatjes tussen die alleen op vinyl zijn uitgebracht, en af en toe ook nummers van iets bekendere artiesten als Mall Grab, Seb Wildblood, Max Graef en andere producers die bij labels als Church of Lobster Theremin zitten.

De kanalen ColdCuts / HotWax, HATE en hurfyd waar die tracks die jij postte vandaan komen zouden trouwens ook aan die lijst kunnen worden toegevoegd.

Toevallig deze compilatie aan het luisteren, John Doe?

Welcome to Paradise (2017)

trebremmit schreef:
Toevallig deze compilatie aan het luisteren, John Doe?

Welcome to Paradise (2017)
Nee, was deze al klikkend op youtube tegengekomen (al was mn startpunt dan weer discogs bij een gave plaat van 2 Kilos), maar zag wel een rerelease van dit nummer ook in dit jaar trouwens: Dreamatic - I Can Feel It / Audio Trip (Vinyl) at Discogs

Is misschien wel een leuke compilatie, ga het eens luisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:31 uur

geplaatst: vandaag om 09:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.