MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Interview met Orphax (ik dus)

zoeken in:
Sietse
Direct uit het Faculteitsnieuws een interview met mij over mijn muziek. Dus mocht je geinteresseerd zijn...
(een link want de jpeg is best groot om nog leesbaar te zijn (300KB+)
http://www.geo.vu.nl/~ervs/images/interview.jpg

Tof interview! Leuk ook om te weten dat John Peel (whoops, typefoutje in interview?) een nummer van jou op de BBC heeft gedraaid. Dat moet wel een hele eer zijn geweest.

Ja dat vond ik ook opvallend en erg leuk. Verder wist ik het meeste eigenlijk al wel

Leuk leuk, op weg naar meer bekendheid. Ik ben toch wel benieuwd hoor naar Glass. Ik ga is kijken op je site.

EDIT: Heb je misschien een directe link? Ik kan het niet vinden op je site.

Exfrozen schreef:
EDIT: Heb je misschien een directe link? Ik kan het niet vinden op je site.

Ik ook niet

Sietse
nummer staat ook niet op mijn site. Dat nummer is uitgekomen op een verzamel lp en zoals mogelijk wel te zien is heb ik geen dingen die op hardcopy's zijn uitgekomen op mijn site.

Ik zal eens kijken of ik de versie van John Peel (met zijn praten, de fout die hij maakt enzo erbij) op mijn website kan zetten.

iig. bedankt voor het lezen allen

Yak
Leuk interview. Maar inderdaad.. 'John Peal'.. heiligschennis!

Sietse
bubbachups schreef:
Tof interview! Leuk ook om te weten dat John Peel (whoops, typefoutje in interview?) een nummer van jou op de BBC heeft gedraaid. Dat moet wel een hele eer zijn geweest.

Dat is inderdaad een hele grote eer. Dat is een van de hoogste dingen die je als electronica muziekant kon halen. Het enige wat nog beter is, is een "main" article in The Wire (het liefst met cover foto!!!!) en in het Duitse DE:Bug. Als je dat hebt gehaald dan word je bekend of je nu wilt of niet, maar zover zie ik het niet komen. Laten we realistisch blijven.

Sietse
bij deze een directe link: Orphax - Glass @ John Peel Show BBC Radio 1, July 8th, 2004

zeg er wel meteen bij dat dit heel anders is dan wat ik tegenwoordig doe. Dit nummer is erg toegankelijk vergeleken met mijn huidige werk.

Sietse
Yak schreef:
Leuk interview. Maar inderdaad.. 'John Peal'.. heiligschennis!

tsja, het meisje was totaal NIET voorbereid of wat dan ook. Ze had nog nooit mijn muziek gehoord. Dat was wel jammer. En ik heb alles wel doorgelezen achter af, maar als je last hebt van dyslexie dan zie je een schrijf fout nogal snel niet.

Leuk, Sietse!

SelmaDuim
Ja, echt heel leuk, Sietse!

Yak
Zojuist de track geluisterd... GEWÉLDIG, Sietse!! Wat een eer om in John Peel's show te worden gedraaid! En wat is 'Glass' een mooi nummer!

Leuk interview Sietse...en ben nu het John Peel deel aan het downloaden.

edit: briljant, het is zelfs inclusief een fout van John Peel, dat hij het verkeerde nummer opzet. Dat is volgens mij van 1 van zijn handelsmerken (of helaas was).

Sietse
dat was inderdaad zo, dat maakt het stiekum ook zo'n ontzettend leuk en eigelijk legendarisch stukje radio opname.

... ik heb nog een leuke annekdote over John Peel..zeg maar John Peel meets bonothecat. Ik was een keer met een vriend naar eurosonic, en op een gegeven moment werd die vriend een beetje onrustig....en hij schiet in enen weg, en gaat staan praten met een engelsman met een baard.....voor dat ik het weet word ik aan mijn shirt getrokken, en moet handenschudden met die engelsman...En die vriend helemaal enthousiast...dit is John Peel...de John Peel...oke. Jammer dat ik toen niet wist, wat voor legendarische hand ik schudde. Terugkomend op Orphax, die vriend zal Orphax nu ook een stuk beter gaan vinden....want als zijn baken in de muziek dit gaat draaien

Sietse

thejazzscène
Als eens live dit soort muziek gebracht of doe je dat niet? Waar doe je dat dan en met wat doe je dat van apparatuur?

Sietse
Ja, stuk of 15x nu. Verschillende plekken waaronder 3x in Augsburg, Duitsland, 1x Glasgow, Schotland, en meerdere malen verschillende plekken in Nederland.
Dit doe ik met mijn laptop waar ik het programma audiomulch op draai. Soms gebruik ik ook live input, maar niet zo vaak meer.

maar vanwaar op eens deze interesse naar een topic van meer dan 1 jaar oud

Sietse
ohh en op mijn website kun je enkele optredens downloaden of terug luisteren in de speler...

thejazzscène
Ja, laatste tijd even interesse in deze site omwille van bepaalde mensen die wel leuke inbreng hebben en waardoor ik meer leer kennen van ambient enzo. Dus ik was wat aan het lezen in het forum waar ik zelden gekomen was en stuiten op Orphax.
Ikzelf verzamel enkel platen en draai af en toe op feestjes van vrienden maar meer niet eigenlijk. Ik probeer af en toe ook een techno of elektrohouse feest mee te pikken maar verder kwam het nog niet. Ik heb nog nooit electronic live gehoord. In Antwerpen is alles ook wel wat minder dan in Nederland denkik. Den Haagh, Noordnederlandse elektro is altijd dichtbij in jullie omstreken. Bij mij merk ik er zelden van.
Maar ik blijf mijn passie voor muziek luisteren en draaien behouden. Misschien dat ik binnen een aantal jaar me eens in het wereldje ga proberen te nestelen. Nu moet ik er nog binnentreden.
Iemand als jou heeft ervaring en dat vond ik interessant.

Sietse
Ik denk dat je, je heel erg vergist in de Belgische scene...

maar daarnaast, de Nederlandse Elektro doet het beter in het buitenland dan hier en natuurlijk is mijn muziek daar in de verste verte niet mee te vergelijken.
Is net zoiets als U2 naast Cradle of Filth te zetten...

Sietse is inderdaad de man met de ervaring. Maar tevens de man zonder beats. Nou ja, meestal dan. Is er trouwens al een glitchvrije download van de augsburg set? Die ik heb is geen porem helaas

Sietse
op mijn computer wel ja, maar ik moet hem nog omzetten naar mp3 en uploaden. Heb nog wel gezegd dat ze hem maar van de site moesten halen...echt te erg die glitches.

Sietse
In Muziek > Nieuws > 6 augustus 2008 interview met Sietse / Orphax:

Woensdag 6 augustus zal ik een interview doen voor het radio programma Majjem van de lokale zender Omroep Venlo.
Het zal gaan over mijn band Zonderland, mijn solo muziek Orphax en het festival Zomeravonden.
Verder zal er veel toffe muziek worden gedraaid waaronder nieuw werk van Zonderland.
Voor de mensen buiten de regio Venlo (zoals ik zelf) is het programma ook te beluisteren via de webstream: hier

Dus tune in net iets voor 21:00 uur tot 23:00 om mee te genieten van mooie muziek en om mijn stem eens te horen

Later zal het programma ook te downloaden zijn van de sites Majjem Home of http://www.myspace.com/majjem.

Ik ga voor je stem.

Ook vanuit hongarije te beluisteren?

Sietse
De internet stream is ook vanuit Hongarije te beluisteren Jelle.

En idd Bob...Majjem

HiLL schreef:
Ik ga voor je stem.

Voor mensen die van een zachte g houden echt een must.

Dus ik weet niet of ik wel ga luisteren...

Gast
geplaatst: vandaag om 01:10 uur

geplaatst: vandaag om 01:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.