Genres / Electronic / Dubstep
zoeken in:
0
tuktak
geplaatst: 10 oktober 2009, 12:06 uur
ik vind de dubstep uitstapjes van veel dnb producers altijd meer klinken als probeersels, de echte feel mis ik vaak een beetje.
hier een wat mij betreft veel beter geslaagd project van alix perez. zeer diep met hiphop van foreign baggers, die binnenkort met een album komen met producties van noisia, dat gaat erg vet worden kan ik verklappen.
hier een wat mij betreft veel beter geslaagd project van alix perez. zeer diep met hiphop van foreign baggers, die binnenkort met een album komen met producties van noisia, dat gaat erg vet worden kan ik verklappen.
0
geplaatst: 10 oktober 2009, 16:46 uur
Vanavond naar Shackleton, T++ en anderen in Utrecht, ben benieuwd 

0
DevendraBan
geplaatst: 20 oktober 2009, 16:31 uur
Ik was geroerd toen ik deze voor het eerst op de hyperdubverzamelaar hoorde, track wordt steeds beter, verdient veel aandacht. Deed me wat aan Mount Kimbie denken.
0
DevendraBan
geplaatst: 24 oktober 2009, 18:36 uur
Tijd om eentje te posten uit de categorie "harder", zo moet harde dubstep zijn, verdomme.
0
thejazzscène
geplaatst: 25 oktober 2009, 15:11 uur
Inderdaad. Deze is ook leuk. Scheurende bassen in combinatie met strakke beats. 

0
tuktak
geplaatst: 26 oktober 2009, 12:02 uur
van mij hoeft dat gewobble allemaal niet zo. is eigenlijk ook echt een compleet ander genre binnen dubstep, aangezien het alle elementen mist die ik dan juist weer zo waardeer als leegte, kilte en het centraliseren van enkele tonen of geluiden.
0
thejazzscène
geplaatst: 5 november 2009, 20:45 uur
tuktak schreef:
Hier is ie dan met Foreign Beggars (niet baggers
) Strak geproduceerd
0
tuktak
geplaatst: 17 november 2009, 18:50 uur
oeps, deze gasten zijn natuurlijk verre van bagger, snelheidstypefoutje.
dope video ook of niet dan.
dope video ook of niet dan.
0
tuktak
geplaatst: 17 november 2009, 20:14 uur
owjah zal er ook nog een leuk dubstepplaatje bij plaatsen, aan alleen tekst hebben we niks in dit topic natuurlijk....
1
thejazzscène
geplaatst: 17 november 2009, 20:55 uur
Goede artiest eigenlijk die instra:mental. Moet ik wat meer van beluisteren. Ik zal binnenkort ook eens wat aan de site toevoegen van die man. Vooral zijn overgangsperiode (?) van drum'nbass naar dubstep (met die minimale verwantschappen) vind ik mooi. Zoals dit nummer:
En hier een bekendere. Prachtig nummer vind ik.
En hier een bekendere. Prachtig nummer vind ik.
0
DevendraBan
geplaatst: 23 november 2009, 14:07 uur
Drie tracks die de laatste tijd vaak draaien bij mij:
1
thejazzscène
geplaatst: 22 december 2009, 07:44 uur
Dé dubstepartiest van 2009 voor mij. Héér-lijk
0
tuktak
geplaatst: 23 december 2009, 22:51 uur
jah die eerste is ook tot track van het jaar 2009 verkozen door resident advisor. hele dikke track. heel erg in de sfeer van de nieuwe drum n bass/iets wat er tussen hangt-scene met commix enzo. diep en kwalitatief van zeer hoog niveau, mooie ontwikkeling vind ik dat.
0
geplaatst: 24 december 2009, 11:32 uur
Wat een vage track van D-Bridge 
Die is inderdaad niet bang iets nieuws te proberen.

Die is inderdaad niet bang iets nieuws te proberen.
0
thejazzscène
geplaatst: 24 december 2009, 12:22 uur
Jaa inderdaad, speciaal geval.
Wat vinden jullie eigenlijk van het afgelopen jaar qua elektronische muziek?
Naar mijn zin weer een heel vruchtbare periode. Uiteindelijk mogen we Great Britain weeral Groot noemen. Ze waren immers in de geschiedenis vrijwel al-tijd de eerste om nieuwe stappen te zetten in de evolutie van de elektronische muziek. Grime, drum'nbass, dubstep, UK techno, house, elektro allemaal vruchtbare gronden voor het VK.
Velen denken aan identiteitscrisis en dergelijke van de artiesten. En het klopt dat veel muzikanten de overstap maakten naar een meer dubstep-gericht genre. Maar gelukkig geldt in de muziekwereld hetzelfde als in de commerciële sector: namelijk muziek moet ook gekocht worden. Hoe meer aanbod aan dezelfde prijs hoe kwaliteits-bewuster de consument ook wordt. "Wij willen geen nummertjes met alleen dikke bassen erin: het mag/moet iets meer bevatten". Stijlen worden door elkaar gezwierd en nieuwe ideeën ontwikkelen zich. Om het op zijn Geogaddi's te zeggen; 'The past inside the present'. Progressie is ook terugkijken. Oude geluiden en ideeën her-bruiken om tot nieuwe te komen. De elektronische muziekmarkt reguleert zichzelf en dat zal altijd zo blijven. Er zijn nog oneindig veel mogelijkheden die nog allemaal moeten afgetast worden. Dat maakt me heel blij.
Wat vinden jullie eigenlijk van het afgelopen jaar qua elektronische muziek?
Naar mijn zin weer een heel vruchtbare periode. Uiteindelijk mogen we Great Britain weeral Groot noemen. Ze waren immers in de geschiedenis vrijwel al-tijd de eerste om nieuwe stappen te zetten in de evolutie van de elektronische muziek. Grime, drum'nbass, dubstep, UK techno, house, elektro allemaal vruchtbare gronden voor het VK.
Velen denken aan identiteitscrisis en dergelijke van de artiesten. En het klopt dat veel muzikanten de overstap maakten naar een meer dubstep-gericht genre. Maar gelukkig geldt in de muziekwereld hetzelfde als in de commerciële sector: namelijk muziek moet ook gekocht worden. Hoe meer aanbod aan dezelfde prijs hoe kwaliteits-bewuster de consument ook wordt. "Wij willen geen nummertjes met alleen dikke bassen erin: het mag/moet iets meer bevatten". Stijlen worden door elkaar gezwierd en nieuwe ideeën ontwikkelen zich. Om het op zijn Geogaddi's te zeggen; 'The past inside the present'. Progressie is ook terugkijken. Oude geluiden en ideeën her-bruiken om tot nieuwe te komen. De elektronische muziekmarkt reguleert zichzelf en dat zal altijd zo blijven. Er zijn nog oneindig veel mogelijkheden die nog allemaal moeten afgetast worden. Dat maakt me heel blij.
0
geplaatst: 3 januari 2010, 01:34 uur
thejazzscène schreef:
Uiteindelijk mogen we Great Britain weeral Groot noemen. ...
En het klopt dat veel muzikanten de overstap maakten naar een meer dubstep-gericht genre.
Uiteindelijk mogen we Great Britain weeral Groot noemen. ...
En het klopt dat veel muzikanten de overstap maakten naar een meer dubstep-gericht genre.
Het is leuk dat deze losse muziek populair is geworden en bovendien de gehele electronic/dance-scene bij elkaar lijkt te brengen.
Van de andere kant: het grootste gedeelte van al die gehypte tracks die ik heb gehoord is voor mij nog steeds 'net niet'.
0
geplaatst: 5 januari 2010, 21:22 uur
Ik had laatst een nummer gehoord, maar ik weet niet hoe het heette. Het had een een zoet, hoog vrouwenkoor, dat een onheilspellend en mysterieus deuntje zong, en er zaten korte hoge bliepjes snel achter elkaar met af en toe een pauze. Het was niet echt dubstep volgensmij, want er zaten niet veel lage tonen in maar het was wel heel duister. En ook niet echt Drum 'n Bass, maar die gast aan wie ik vroeg hoe het heette zei dat het Squarepusher was volgensmij, maar het kan ook zijn dat ik het verkeerd verstond. Weet iemand wat ik bedoel?
0
Improvision
geplaatst: 5 januari 2010, 22:04 uur
Aan de beschrijving te horen was het waarschijnlijk wel Squarepusher, maar welk nummer weet ik niet.
0
geplaatst: 5 januari 2010, 22:12 uur
Ik heb zijn laatste werk gedownload, Numbers Lucent maar daar stond het niet op. Het klonk ook heel nieuw, heel gelikt. Maar het was niet heel snel in mijn herinnering.
0
mwoeb.
geplaatst: 20 januari 2010, 19:56 uur
om even op thejazzscene's vraag terug te komen, ik heb enorm genoten van 2009.
met name al dat lekker spul uit bristol. dayum, de community die daar bruist en mekaar beïnvloedt/onder mekaars hoede neemt, is helemaal up my alley.
aan de andere kant is er het genie flylo dat er de laatste jaren voor gezorgd heeft dat al dat wonky/beat-stuff een boom heeft gekend, brainfeeder zeker in de gaten houden, en flylo's nieuwe album.
en bravo voor martyn en 2562 die nederland (west-europa) op de kaart hebben gezet, beide heren hebben twee van de beste platen van het afgelopen jaar uitgebracht.
genoten van enkele schitterende labels, die groeien en groeien, artiesten idem; hotflush, hemlock, hessle, hyperdub en apple pips om er maar een paar te noemen.
met name al dat lekker spul uit bristol. dayum, de community die daar bruist en mekaar beïnvloedt/onder mekaars hoede neemt, is helemaal up my alley.
aan de andere kant is er het genie flylo dat er de laatste jaren voor gezorgd heeft dat al dat wonky/beat-stuff een boom heeft gekend, brainfeeder zeker in de gaten houden, en flylo's nieuwe album.

en bravo voor martyn en 2562 die nederland (west-europa) op de kaart hebben gezet, beide heren hebben twee van de beste platen van het afgelopen jaar uitgebracht.
genoten van enkele schitterende labels, die groeien en groeien, artiesten idem; hotflush, hemlock, hessle, hyperdub en apple pips om er maar een paar te noemen.
0
geplaatst: 21 januari 2010, 15:28 uur
Alucard schreef:
(embed)
Need i say more....!?
(embed)
Need i say more....!?
Heerlijke schijf, net als ongeveer alles van Datsik

Hier nog eentje van hem in een soort parodieversie.
0
geplaatst: 22 januari 2010, 08:59 uur
Alucard schreef:
Datsik staat staat op 5days Off!
Datsik staat staat op 5days Off!
met Joker wen Rusko
* denotes required fields.