MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Rob Hall DJ Set(s)

zoeken in:
Rob Hall is een DJ en mede-runner van het label Skam dat de artiesten Bola, Boards of Canada en Gescom heeft geïntroduceerd.

Hij is één van mijn favoriete DJ's en heeft als plan bekendgemaakt om een set van hem neer te zetten voor download en die iedere maand te vervangen voor een nieuwe gedurende 12 maanden. De maand na iedere set zal een tracklist van de vorige verschijnen.

stijl: experimentele electro / techno / idm

geschikt voor mensen die van abstract én dansbaar houden

http://www.rob-hall.co.uk

Vette shit, dit ga ik in de gaten houden. Zullen we de sets dan hier bespreken ook maar?

Dat lijkt me een logisch en goed plan

Fantastische mei-set getiteld ''vacant/engaged'', thuis gemaakt staat er. Haast één grote extase door het gevoel dat er in ligt en de bevredigende ritmiek. Door Rob Hall's vaardigheden wordt er één geheel van gemaakt en bouwt hij voor een groot deel de muziek.

op 44 minuten herken ik pas het eerste nummer Gescom - Keynell 3

laatste uren dat mix 2 te downloaden is en de tracklist van 1

Die van Juli is weer relaxt, ben helaas de naam van de plaat op 1 uur en 10 minuten kwijt... schandalig waarschijnlijk maargoed Weet iemand hem? John?

Heerlijke acid in't begin. De rest is op het eerste gehoor ook wel dik inorde !

Zalige mix weer. Op 21.35 min herkende ik de D-Breeze remix van een onbekend nummer door Bola. Een best geliefd nummer van me.

Op 1uur 10 is het ''June 9th'' van Boards of Canada brooklyn Kort daarna Analogue Bubblebath van AFX, heerlijke afsluiter voor een hete zomerse nacht.

Grappig erachter te komen via de tracklist dat ik één van m'n favoriete nummers van de (inmiddels vorige) mix, de Cylob mix van Kinesthesia, al kort ervoor had leren kennen via de betreffende release. Toen vond ik het een mooi nummer, nu eerder brilliant, door hoe Rob het gebruikt. Tijdens de mix vond ik het een geweldig moment toen de geluiden daarvan inkwamen maar herkende ik het nummer niet eens bewust

Het eenzame hiphop nummer tussen june 9th en analogue bubblebath was het minste stuk van de mix tussen twee 5 sterrren tracks.

De hiphop trekt Rob Hall door in z'n vierde mix vanaf het begin. Track twee is Speedy J - De-Orbit, een grote favoriet en komt uit Nederland Daarna is het weer flink wat hiphop, die ik beter vind dan in dat kleine dieptepunt van de vorige mix. Vervolgens komt een remix van Seefeel's Time to Find Me in van AFX, rond 17 minuten. Er wordt een bepaald mooi nummer in overgemixt wat ik denk te kennen, maar ik niet de vinger kan opleggen. Misschien dat iemand het weet? Daar doorheen begint weer een rapper te rappen, wat weer goed klinkt en erg oldschool. Geen idee trouwens welk nummer. Dan wordt het technischer, de beat verlangzaamd, twee keer, ik begin het volgens mij te herkennen. -Even tegelijk opzetten met het draaien van de mix- Ja, het is de Autechre remix hierop. Het gaat allemaal door met veel idm, ik hou verder m'n mond en luister...

Er staat weer een nieuwe
Hij's behoorlijk donker en bij vlagen een erg hoog tempo...

Ja, fantastisch. Met m'n ogen dicht en een brede glimlach net op staan dansen.

Ik kan 'm aan iedereen aanraden die niet allergisch voor een beatje is. Electro, acid, techno komt langs, maar allemaal met een grote idm esthetiek. Veelal donker en wild. Vanaf het midden -hoewel het volume toen ook langzaam omhoog was geschroeft en je er sowieso meer inzit- wordt het helemaal fantastisch en is het een 5 sterren mix.

Is er trouwens nog een manier om de vorige mixen te downloaden?
Ik heb nu alleen nog maar die van september en oktober.

hier heb je de vier maanden ervoor

heerlijke mix weer deze maand met een ambient jungle breakdown in het midden. Meer drum 'n bass komt ook daarna. Fantastisch ook hoe een nummer van aphex twin in het begin ten gehore wordt gebracht, en aan het eind één van m'n favoriete Analord tracks (van 11). En dat geniaal gebeatmixt met Second Peng van Autechre om vervolgens High Plain Drifter van de Beastie Boys' (Paul's Boutique!) daar doorheen te laten spelen. Niet te kort dus

Wat ik wel opmerkelijk vind bij Rob Hall's mixen is hoe hij alle nummers binnen een eigen ritmische handelswijze draait. Z'n mixen geven geen beeld van het werkelijke electronische (techno, electro, idm, acid-house, jungle) landschap, maar een speciaal Rob Hall beeld

tracklists van het afgelopen half jaar:

/// Tracklist for number one vacant engaged, may 2007.
1. mr 76ix. games people play. 2. sounguarehouse. skreetbeet. 3. machinedrum. machinedrum. (brothomstates remix). 4. nmb allstars. bug ep track 4. 5. o9. terminal grey. 6. female. backlash. (female edit). 7. the mover. spirit slasher. 8. mr oizo. latex. 9. meat beat manifesto. helter skelter 97. 10. doc scott. surgery. (midinite mix).11. scion. emerge. (bmb mix 1). 12. the tuss. alspacka. 13. baruka. technision. 14. exium. fresh meat. 15. surgeon. floorshow ll.1. 16. gescom. key nell 3. 17. g.f. L C circuit.18. lory d. ghostboat. 19. scanone. ginger monkey. 20. LFO. mummy ive had an accident. 21. appleblim. gold and silver. 22. mr 76ix. untitled. 23. source. vagator. 24. aleksi perala. black leicester. 25. coil. panic. (ae remix).

///Trackist for natural selection, june 2007.
1. ro7o. alma. 2. kenny larkin. third state. (carl craig mix). 3. lusine icl. chao.4. schatrax. turntribal.5. surgeon. exhibit. 6. brothomstates. te noch rp. 7. vonn trapp family. angryman. 8. claro intelecto. section (part 2). 9. phoenicia. bob 09. 10. british murder boys. dont give way to fear. 11. the mover. nightflight (nonstop to kaos).12. phuture 303. i’m losing it. 13. LFO. syndrome.14. norman. green room.15. musicology. metropolis. 16. baby ford. in your blood. 17. regis and ian j richardson. untergang 2. 18. curve. falling free (aphex twin remix). 19. a guy called gerald. blow your house down. (bmb m6 mix). 20. unspecified enemies. multi ordinal tracking unit. 21. dj valium. deepfrozen technology. 22. afx. elephant song. 23. electric soul. x squared.

///Trackist for wrong b boy stance, july 2007.
1. invisible man. one for charley. 2. chester louis III. ho’ break.
3. sandbenders. nebula award stories (a1). 4. dez williams. lysten.
5. drax. middle earth. 6. don disco. turismo. 7. kinesthesia. flicklife. (cylob mix).
8. made. untitled / unreleased. 9. d’breeze. going crazy. 10. surgeon. pnuma.
11. di indicator. nothing like you. 12. bitstream. monolith. 13. fzv. amlgm2.
14. v. vliezwei (Vliegenbos Morning reproduced by Autechre) 15. theorem. dilate.
16. mat 101. dirty. 17. rawakari. vertical hymn. 18. marco passarani. zep tepi.
19. jake mandell. rubber rock. 20. cospagon. bitch.
21. modeselektor. kill gates. (use this patch immediately mix).
22. jean bach. furufturas theme. (melodie und schlag mix by acceleradeck).
23. backyard brew. yard 21. 24. boards of canada. june 9th.
25. tuff crew. what you don’t know. 26. aphex twin. analogue bubblebath 1.

///Trackist for where a quarter becomes a third, august 2007.
1. kraftwerk. - musique non stop. // 2. busta rhymes. - dangerous. //
3. speedy j. - de-orbit. // 4. hijack. - style wars. // 5. kinesthesia. - sanq. //
6. raekwon featuring ghostface killah, gza and inspectah deck. - guillotine (swordz). //
7. seefeel. - time to find me. (afx fast mix). // 8. beaumont hannant. - anokhi. //
9. kid frost. - terminator. // 10. softballetforms. - jail of freedom. (jailtilsli mix by autechre). //
11. d’arcangelo. - sinclair. // 12. made. - buddd. // 13. lfo. - track 14. //
14. the shamen. - hyperreal. (dirtiest dub by jack dangers). // 15. locust. - xenophobe. //
16. bola. - krak jakomo. // 17. team doyobi. - on th money. // 18. holger hiller. - count (kitchfinger demix). //
19. drexciya. - dr blowfins water cruiser. // 20. the b boys. - rock the house. // 21. speedy j. - spikkels. //
22. scorn. - falling. (fr 13 mix by autechre). // 23. midnight star. - midas touch. (accapella). //
24. shades of rhythm. - exorcist. // 25. shock. - r.e.r.b. (extended version). //
26. la funk mob. - motor bass gets phunked up. (electrofunk mix by richie hawtin). //
27. tanzmuzik. - wood neckrace / sinsekai.

///Trackist for for sonny's visit. september 2007.
1. autocreation.- justice loop. //
2. t++.- allied. //
3. bogger.- don knispel. //
4. point b.- segmented. //
5. monolake.- alaska. (surgeon remix). //
6. suburban knight.- predator’s language. //
7. pendle coven.- brittle bones. //
8. monolake.- alaska. (substance remix 2). //
9. yoni.- p-yonic. //
10. plastikman.- old skool. //
11. hokus pokus-. different world. //
12. mono ekagra.- circuit technician. //
13. wildplanet.- headcleaner. //
14. gescom.- ska 028.a2. //
15. jeff pils.- hazelnut. //
16. dj boss.- debka rulez. //
17. otto von schirach.- boombonic plague. //
18. exium.- unnemotional. a1. //
19. infiltrator.- mindsweeper. //
20. makaton.- all the false idols. (loktibrada mix). //
21. scan one. kick it. //
22. autechre.- basscadmx. //
23. cursor minor.- grimewatch. //
24. dj nex.- respect is due. //
25. reload.- sexomatic. //
26. anodyne.- corrosion.

///Trackist for 'aesthetica erratica - pt1'. october 2007.
1. tod dockstader. - two fragments from apocalypse. first fragment. //
2. zan lyons. - desolate. //
3. seefeel. - hive. //
4. caustic window. - on the romance tip. //
5. speedjack. - storm. //
6. gescom. - go sumo. //
7. surgeon. - floorshow part 1.1. //
8. chester louis lll. - 924 turbo. //
9. dynamic wave. - xinuxoid. //
10. bi-face. - mouthpad. //
11. edge of motion. - tempest. //
12. locutus. - lucid dream. (mark brooms chime mix) (extended version) //
13. antipop consortium. - ghostlawns. (lfo rik waller mix). //
14. otto von schirach. - g4 seramblin. //
15. nomadic. - k1 part 2. //
16. kero. - bent. (apparat mix). //
17. shake. - frictional beat 4. //
18. ola bergman. - rubicon. //
19. di’jital. - automatic activity. //
20. bochum welt. - melodie d’ aout. //
21. mr 76ix. - cancer (coffee cup). //
22. krome & time. - this sound is for the underground. //
23. aphex twin. - digeridoo. //
24. 3 phase featuring dr. motte. - der klang der familie. //
25. jeff mills. - spider formation. //
26. phylyps. - axis. //
27. the tuss. - rushup i bank 12.

Deze maand is hiphop extra in het zonnetje gezet en worden chillende old school hiphop beats aan elkaar gerijgd met soms wat geestverruimende ambient erachter. Eéntje voor alle oldschool hiphop liefhebbers en foute b-boy'ers

Ik ga zeker die hiphop die gedraaid is verder exploreren, als de tracklist volgende maand bekend wordt, ken er nog niks van.

Vast van allerlei Africa Bombaataa en Schoolly D

Nee, volgens mij die namen net niet (in ieder geval niet Bambaataa, Schoolly D zou kunnen, in die richting wel). Luister maar gewoon

Jammer dat de tracklisting van januari er nog staat. Ik luister nu en het klinkt goed, maar ik zou wel willen weten wat ik hoor eigenlijk. Of plaatst Rob Hall de tracklistings pas later? Ik heb het tot nu toe nog niet zo gevolgd.

Hij plaatst ze als de nieuwe mix uit is

Maar die is dus al uit.

Er zit februari in de bestandsnaam en ik hoor duidelijk dingen die niet in de tracklisting van januari zitten.

Even duidelijk communiceren: Hij plaatst de mix van februari en dan plaatst hij de tracklist van januari. Je zult dus moeten wachten tot maart voor de mix van maart en de tracklist van februari.

Ik vind het zelf een prachtig compromis tussen het plaatsen van de tracklist (waardoor alle verrassing verdwijnt) en het niet plaatsen van de tracklist (waardoor je al die vette platen niet kan opsporen).

Ah, ok. Inderdaad een goed idee van hem.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:12 uur

geplaatst: vandaag om 00:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.