menu

Mijn Updates +
Genres / Electronic / Italo Disco

zoeken in:

thejazzscène
Oh die laatste is echt de max!
Die tweede kende ik nog niet trouwens.

Planet Petrol - Play at your own risk

Tantra - Hills of katmandu

donna summer

B.W.H - Stop

Charlie - Spacer Woman

Experimental products - glowing in the dark

Digital emotion - Don't stop

Giorgio Moroder - Chase

Cerrone - Supernature Deze is verrukkelijk .

Pff. Zijn toch allemaal klassiekers die er tof zijn om naar te luisteren vind ik. Dit is nu echt een topic waar andere en oudere musicmeterleden in moeten neuzen.

sq
Verdorie, hadden jullie niet een beetje kunnen meestemmen in de disco KO? Daar zijn zowat alle Italianen genadeloos weggestemd.

sq
Laat ik eens beginnen met de grootste der Italanen in de dance: Gino Soccio

Dancer
Love Is
There´s a Woman
Try it Out
It´s Allright

sq schreef:
Verdorie, hadden jullie niet een beetje kunnen meestemmen in de disco KO? Daar zijn zowat alle Italianen genadeloos weggestemd.

Er is blijkbaar iets misgegaan tussen mij en die KO, aangezien ik vrij veel disco (en italo) ken maar nooit iets herkende als ik een kijkje in dat topic ging nemen.

sq
Tsja t was niet alleen Italo, en ik had mij dus beperkt met platen tot 1984. dat scheelt misschien ook. Maar ik kan hier dus ook weer een en ander kwijt.

sq

Hier zitten wel leuke tips bij . Die van de Droids ken ik al een half leven lang, maar ik heb m op een illegale verzamelplaat onder de naam van fake-artiest ´Voce of Space´ (geen feitelijke artiestnamen vermeld).

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img513.imageshack.us/img513/4186/voiceofspace200oo3.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Nooit gedacht dat ik het nog eens zou vernemen!!

thejazzscène
sq schreef:
Tsja t was niet alleen Italo, en ik had mij dus beperkt met platen tot 1984. dat scheelt misschien ook. Maar ik kan hier dus ook weer een en ander kwijt.

Ja doe dat zeker. Nooit van KO gehoord...
Italo is gewoon de dag van vandaag meer dan actueel. Brian Chinetti van Orgue electronique, dr. Lektroluv, Dj Spacid, Alden Tyrell, Dj Diepvries, Bangkok impact en duizenden anderen verwerken het in hun sets of baseren hun muziek erop.
Het is gewoon een erg amusante stijl. Erg oldschool dat bijzonder goed te mixen valt met oldschoolelectro en funk.
Zo'n fijn stijltje. Niet te moeilijk. Altijd er herkenbaar en daardoor erg aanstekelijk om op te dansen.
Die Gino Soccio's zijn ook wel echte hitjes.

sq
Uit de mid 80´s: Drs. Cat
Feel the drive
Watch Out, maar van deze is de instrumentale versie veel beter.

Miko Mission - How old Are You

Strikt genomen geen Italo maar ik heb
hiermee al diverse mensen blij gemaakt.

Het zal duidelijk zijn dat mijn avatar ook wel past bij mijn favoriete italo album

Oh ja en hier vind je de
Disco KO

thejazzscène
Die van de droids heb ik ook. 'Do you have the force" verscheen op een limited edition van Supersound. Erg vet plaatje.

Oh die eerste Drs cat ken ik maar kende enkel de instrumentele. Die is wel af.

En dan nu de vetste italoschijf allertijden. Traxx computers is glad to present you the robot to give you hours of dancing and playing. Robot Systematic:

'Lectric Workers - Robot Systematic

La Bionda mag hier dacht ik niet ontbreken.

sq

Zeker een sterk nummer. Mijn hoes is lekker mooier dan die in het filmpje. . Stond op de lijst voor de Disco KO, maar er was (toen) nog geen filmpje van, en is daarom afgevallen.

(edit) Ah Lebowski ook het topic binnengekomen.

Hebben we nu toch zo maar twee discotopics.

thejazzscène
Volgens mij moet Brooklyn nog een aantal klasiekers kennen. Ik moet nog wat verder denken aan goeie italohitjes.

Edit: en daar gaan we weer. Machtig toppertje.

Pluton and the Humanoids - World Invaders

Ik vind het altijd leuk dat er op de achtergrond toffe electrobeats of verwante leuke drumcomputergeluiden te vinden zijn. Vocals zijn uiteraard ook een must en een briljante synthesizermelodie is ook noodzakelijk natuurlijk.

Leuk topic dit. Ik ken er weinig van, maar wat ik ken vind ik erg tof.

Ik luister al die linkjes wel af.

thejazzscène schreef:
Doids - Do you have the force?

M&G - When I let you down Eigenlijk nog beter als je hem op +5 oppitcht.

Om er maar even twee uit te pikken:

Die laatste is echt fantastisch. Wie zitten er achter M&G? Op Discogs vond ik niet zo snel iets terug...

En die van The Droids is ook erg tof. Ik kende hem al uit de discoKO en hij is blijkbaar goed blijven hangen. Het is een soort discovariant op Kraftwerk ofzo. Gave videoclip ook!

thejazzscène
Ik heb eigenlijk helemaal geen idee wie daarachter zou zitten. Heb die plaat dit weekend gekocht want er was onlangs nog een repress op het Skylax label. Ben ik blij zeg.
Maar die laatste van Pluton & Humanoids wil ik echt op plaat. Die vind ik echt meesterlijk. Hij kan me echt raken.
Ik zal hier nog wel wat italomixen posten. Dat maakt het altijd een pak gemakkelijker om de stijl wat binnen te glippen.

Ik heb ze uiteindelijk al gevonden. Ene Maurizio Sangineto zit er achter.

Ben best benieuwd naar mixen, maar ik heb er ook nog een hoop uti andere topics te luisteren. Eigenlijk is dit het eerste moment van de week dat ik langer dan een uur aan één stuk door muziek kan luisteren.

Is het album Giorgio van Giorgio Moroder nu ook italo eigenlijk? Die wil ik ook nog wel op de kop tikken. The Chase is echt zo'n briljante plaat.

Deze is ook wel een klein favorietje van mij, alhoewel dat niet echt Italo is volgens mij, Maar ja, Moroder en Cerrone ook niet.

Oh ja, en deze mix-plaat van I-f is een erg goede introductie, staan ook meerdere tracks op die hierboven genoemd zijn.

thejazzscène
Ja, zal deel twee ook eens moeten toevoegen. Die albums krijgen niet voor niets 4,9/5 op discogs. Erg vette tracklist hebben beide albums. N° 2 is wel minder goed in elkaar gemixed heb ik wel gemerkt.

Mixed up in the Hague vol. 1 is nog altijd m'n favoriete mixalbum ooit.

En dit is een recente favoriet, uiteraard uitgebracht bij Clone:

Jupiter Black - We Like Moroder (Divider Remix)

https://www.youtube.com/watch?v=zlUZ-sT9Z-Y

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

thejazzscène
Ah zalig wist niet dat daar een filmpje van was. Ook bijzonderger grappig . Is inderdaad een erg goed nummer. De remix op de andere kant van de plaat is ook erg sterk. Maar is dit niet eigenlijk de Shitcluster remix?

Leuk ja. Heeft wel wat weg van die platen van Elitechnique die thejazzscene zo goed vindt Zelfde label ook natuurlijk.

thejazzscène schreef:
Maar is dit niet eigenlijk de Shitcluster remix?

Zou ik zo uit m'n hoofd niet weten, ik heb alleen de titel van youtube gecopy/pasted

/edit: tijdsduur komt overeen met de divider remix. en ik neem aan dat je "starcluster" bedoelt ipv "shitcluster"?

En nog een interessante Nederlandstalige site met de geschiedenis van Italo

Poei, veel van mijn favorieten zijn al genoemd. When I Let You Down en Spacer Woman zijn echt geweldige platen. BWH - Stop ook fantastisch, die pianosample heeft me altijd gepakt.

Toch nog wat tips:

Den Harrow - Broken Radio
Heerlijke track. Één van mijn favoriete Italo tracks. Die basslijn is heerlijk, de tekst erg komisch en de samples leuk geplaatst.

Venise - Playboy
Een absolute classic die ik nog niet zag in dit topic. Vette synths

Alexander Robotnick - Le grande voyage de l'amour

Valerie Dore - It's So Easy
De koningin van de Italo disco. Check meteen haar best of album maar, allemaal heerlijke tearjerkers

Savage - Don't Cry Tonight
Heerlijke slow-italo. Prachtige synth, erg emotionele plaat, heeft de tand des tijds goed doorstaan vind ik

Giorgio Moroder - From Here To Eternity
Van gelijknamig album. Hele album is vet, zit allemaal knap in elkaar. Als iemand iets pakkends kan maken, dan is het Giorgio het

Dharma - Plastic Doll
Vette track. Zonder vocaal is ie mooier

Kano - Ikeya Seki

Fockewolf 190 - Bodyheat

My Mine - Hypnotic Tango

Sally Shapiro - Hold me so tight
Komt uit 2005. Duidelijk geïnspireerd op Valerie Dore. Album is ook erg fijn.

Koto - Jabdah

Patrick Cowley - Technological World

Valerie Dore - On The Run

Azoto - Exalt Exalt

En nog een goede italomix door DMP:

http://share.gulli.com/files/1615640080?lang=en

Pete Bellotte/Harold Faltermeyer/Giorgio Moroder - E=MC2

thejazzscène
Ah die van darma was ik vergeten. Inderdaad een toppertje. Leuke selectie. Die Kano is ook één van mijn favorieten.

Magnifique - Magnifique

Nancy Martin - Can't Believe
Italo dat ook wel wat chicagoinvloeden heeft vind ik. Let niet teveel op het valse karakter, die plaat is 27 jaar oud.

Shirley Lites - Heat you up (remix)
Eerder disco, wel bom van een schijf. Spijtig dat er geen teksten bij zijn. Heb die wel bij een mix staan die ik hier nog wel zal posten.

Ferrara - Love Attack
Zelfde.

Daniël Paul - Outta Space (remix)

Graf: Zou kunnen hoor. Starcluster inderdaad. Dacht dat ie dezelfde was als degene die verschijnt op Bunker.

Die van Dharma is inderdaad wel vet, meteen even de vocaalloze versie opgezocht. En Kano moet toch wel één van de betere italo-acts zijn, ook Another Life en I'm Ready (later nog gesampled door Tag Team in Whoomp There It Is...) zijn erg vet.

Dan hebben we nog deze vreemde eend in de bijt (met een leuk clipje er bij...):

https://www.youtube.com/watch?v=NUvqq_Kmr9o

Brug van italo naar Detroit electro?

Haha, supertopic.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:48 uur

geplaatst: vandaag om 19:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.