MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Dance tips

zoeken in:
AFTP
Sinds kort luister ik steeds meer dance muziek maar ik wil graag wat nieuws ontdekken.

Trip-Hop ken ik (Dj Shadow, Massive attack, Portishead) dus hoef ik niet echt tips voor. Ook zit ik niet op "piepjes" muziek te wachten (sorry voor die term). Ook geen Charly Lownoise, Party animals etc .

Wat ik wel zoek, muziek als:

Prodigy
Chemical Brothers
Daft Punk
etc.

ook dingen als Grandmaster Flash, Kraftwerk, Afrika Bambaataa vind ik tof.

Populairdere dance zoek je dus? Hm, zoek eens achter de namen Underworld, Green Velvet, Vitalic, sommige liedjes van Laurent Garnier, Leftfield (hebben ook samengewerkt met African Bambaata dacht ik)... Ik kan effe niet op andere namen komen maar hiermee kom je wel een eind, tenzij je die namen al allemaal kent wat ook geen wonder zou zijn natuurlijk . In ieder geval succes met je zoektocht!

AFTP
Dankje ken alleen Underworld en die vind ik erg goed.

Misschien vind je hier alvast ook wat inspiratie

Misschien niet zo'n goed idee om hier te plaatsen, maar misschien ook juist wel.

Ik heb een feestje waar ik draai, maar ze vroegen of ik ook dansbare dance (ja dat bestaat ) wilde draaien. Nou ben ik daar niet zo thuis in en ben ik op zoek naar funky/groovy dance achtige dingetjes voor een feestje. Dus ik hoop dat jullie hier een beetje kunnen helpen Dank alvast!

Bedoel je dan de 'toegankelijkere' muziek zoals Jordan & Baker - Explode?

Uhm, ja wel ietwat toegankelijkere muziek inderdaad. Maar wel ietwat verrassend niet die top40 dance. en dan het liefst een beetje groovy en/of funky (zodat ik het zelf ook nog leuk vind )

Probeer deze eens: Gregor Salto - Viajar

Lekker nummer en sluit ook wel aan bij jouw smaak, denk ik.

Probeer die Defected-verzamelaars eens, of Hed Kandi-cd's.

Er bestaan ook leuke remixes van o.a. Nicole Willis en Ben Westbeech, wellicht iets voor jou

Juist! Ben Westbeech, breakbeats (toch?) gemixt met jazz, funk etc.

Dat soort muziek

thejazzscène
Check wat cd's van Carl Craig. Sommige van zijn eigen albums hebben soms een dikke portie deephouse. Verder headman, groove armada, magnus wat meer om de funk. In de Dj Kicks reeks valt ook veel van dat soort muziek te vinden.

@ Reijersen:
Ron Trent - Altered States
Chez Damier - Untitled [KMS049]
Theo Parrish - Walking Thru The Sky / Soul Control
Kerri Chandler - Je T'Aime / So Let The Wind Come
Galaxy 2 Galaxy - Timeline
Metro Area - Let's Get...
Atjazz - Facet of Jazz / Strike

weet niet of het allemaal feestelijk genoeg is voor je. Als je iets kunt gebruiken, de meeste nummers zijn best willekeurig gekozen van wat van de artiesten op youtube stond.

Bedankt voor alle tips . Ga zeker wat uitproberen. Ik laat het nog wel even weten.

Da's wel een erg avontuurlijke lijst John Doe

Wel mooie nummers

AFTP
Dank jullie veel goed tussen

AFTP schreef:

Wat ik wel zoek, muziek als:

Prodigy
Chemical Brothers
Daft Punk
etc.

ook dingen als Grandmaster Flash, Kraftwerk, Afrika Bambaataa vind ik tof.

Misschien vind je dan artiesten als MSTRKRFT, Justice, Mylo, Digitalism, Calvin Harris ook wel leuk.

Feestje is ondertussen paar weken geleden geweest. En de tips hebben zeker geholpen (vooral Hed Kandi). Dank nogmaals!

gipspoot
Hey ik heb nog een plaat die je zeker moet proberen.

Fatboy Slim - You've Come A Long Way Baby

Gast
geplaatst: vandaag om 22:32 uur

geplaatst: vandaag om 22:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.