Genres / Electronic / Die "dirty" electro hype
zoeken in:
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 10:56 uur
Die blijft goed

Mijn mening over Boys Noize en Justice is dat ze er best mogen zijn, ik vind het geen vervelende hype en hebben ook goede platen (BN - &Down, Justice - Waters of Nazareth,...)
0
geplaatst: 6 augustus 2008, 10:48 uur
Tja, wat zal ik zeggen. Aangezien ik veel genres en stijlen leuk vind, luister ik dus ook wel graag naar een lekkere plaat van Justice of Boys Noize. Een nummer als Phantom vind ik gewoonweg geniaal en tja misschien is het wel wat simpel om een sample te pakken en de distortion-button in te drukken.. ik vind het vet.
In de platen van Boys Noize herken ik wel een beetje wat de rest van 'dirty electro' vindt. De eerste luisterbeurt klinkt het best goed, maar na 2 of 3 keer vind ik het al snel langdradig en eentoning klinken. Zijn live-sets vind ik daarentegen wel weer erg goed.
Persoonlijk vind ik wel dat er weer een frisse wind door de 'dirty electro' scene mag waaien. Die remixen en tracks van Justice, SebastiAn, Crookers etc. beginnen nu wel erg op elkaar te lijken en ongeïnspireerd te klinken. Maar dan hoor ik weer zo'n plaat als Proxy - Raven en dan heb ik weer het gevoel dat 'dirty electro' toch nog wel een tijdje mee kan gaan.
In de platen van Boys Noize herken ik wel een beetje wat de rest van 'dirty electro' vindt. De eerste luisterbeurt klinkt het best goed, maar na 2 of 3 keer vind ik het al snel langdradig en eentoning klinken. Zijn live-sets vind ik daarentegen wel weer erg goed.
Persoonlijk vind ik wel dat er weer een frisse wind door de 'dirty electro' scene mag waaien. Die remixen en tracks van Justice, SebastiAn, Crookers etc. beginnen nu wel erg op elkaar te lijken en ongeïnspireerd te klinken. Maar dan hoor ik weer zo'n plaat als Proxy - Raven en dan heb ik weer het gevoel dat 'dirty electro' toch nog wel een tijdje mee kan gaan.
0
geplaatst: 6 augustus 2008, 11:32 uur
Ach, de hypes volgen elkaar in ras tempo op. Vorig jaar was het Boys Noize/Justice, eind vorig jaar booty bass, begin dit jaar fidget house... what's next? 
De nieuwe 12" van Duke Dumont krijgt overal geweldige reviews, maar daar kan ik (tot nu toe) al helemaal niets mee... Proxy is inderdaad wel tof, die benadert het old school rave gevoel wel beter. Evenals Boy 8-Bit dat in sommige nummers doet...

De nieuwe 12" van Duke Dumont krijgt overal geweldige reviews, maar daar kan ik (tot nu toe) al helemaal niets mee... Proxy is inderdaad wel tof, die benadert het old school rave gevoel wel beter. Evenals Boy 8-Bit dat in sommige nummers doet...
0
geplaatst: 6 augustus 2008, 23:20 uur
quote uit een interview met o.a Justice
"Toch zien ze een minder gruizige toekomst voor zich. Een muzikant moet zijn vaardigheden laten horen, vindt De Rosnay. Hij wijst door het open raam richting de binnenplaats. In de straat daarachter wonen en werken we. We hebben samen een appartement dat vol staat met apparatuur. We kopen nu ook nieuwe spullen om muziek mee te maken. Onze volgende plaat zal netter klinken, omdat we nu meer weten en dat willen we laten horen. Dat rafelige geluid was leuk, maar nu zijn we een paar stappen verder."
"Toch zien ze een minder gruizige toekomst voor zich. Een muzikant moet zijn vaardigheden laten horen, vindt De Rosnay. Hij wijst door het open raam richting de binnenplaats. In de straat daarachter wonen en werken we. We hebben samen een appartement dat vol staat met apparatuur. We kopen nu ook nieuwe spullen om muziek mee te maken. Onze volgende plaat zal netter klinken, omdat we nu meer weten en dat willen we laten horen. Dat rafelige geluid was leuk, maar nu zijn we een paar stappen verder."
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 00:43 uur
T.O. schreef:
pardon?
(quote)
pardon?

Crookers, Herve, Sinden, enzo.
Ik vind het vaak wel erg leuk (draai zelf veel van die dingen), maar ik merk dat ik die stromingen ook wel weer snel moe wordt.
Mooie Justice-quote trouwens. Ze hebben wel gevoel voor melodie en dramatiek, ik ben benieuwd of ze een andere richting op (durven) gaan.
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 12:38 uur
herman schreef:
Mooie Justice-quote trouwens. Ze hebben wel gevoel voor melodie en dramatiek, ik ben benieuwd of ze een andere richting op (durven) gaan.
(quote)
Justice aan de trance, dat zou nog wel eens wat worden

0
geplaatst: 7 augustus 2008, 22:50 uur
herman schreef:
Ik vind het vaak wel erg leuk (draai zelf veel van die dingen), maar ik merk dat ik die stromingen ook wel weer snel moe wordt.
Ok, die dingetjes van Solid Groove en Jesse Rose vind ik zelf ook wel leuk vaak.
Maar dat vind ik niet echt te vergelijken met dat irritante synthgescheur van het leeuwendeel van 'die dirty electrohype'.
0
geplaatst: 10 augustus 2008, 12:26 uur
Ik vind dat die "Dirty electro" hype toch rustig aan het overwaaien is hier in belgie hoor.
Bij het mainstream volk blijft hij nog wat hangen maar als je naar de betere clubs gaat merk je toch veranderingen.
De minimal van het label "Minus" van "Richie Hawtin" hoor je steeds meer en meer.
Wat zeker niet is te vergelijken met de minimal dat meesten in de mainstream kringen horen.
Wat ook al enkele jaren opkomt in "Dirty Dancing" is electro met een vleugje trance en soms wat deephouse erbij.
Hier is "Compuphonic" zeker verantwoordelijk voor als resident bij "Dirty dancing".
Een stijl waar hij zich volledig thuis in voelt.
Compuphonic
Beluister hier "Placid coorporation" en "Antimatter".
Spijtig dat "Analogic sparkle" hier niet meer opstaat want is mijn grote favoriet van de laatste jaren en raad ik zeker aan om eens op te zoeken op internet.
Compuphonic en Kolombo
Project dat hij samen met Kolombo uitvoerd.
Beluister hier "Emotion" en "Passing light"
Klinkt allemaal wel toegankelijk maar het gevoel en de emotie dat in deze muziek zit spreekt me aan
Bij het mainstream volk blijft hij nog wat hangen maar als je naar de betere clubs gaat merk je toch veranderingen.
De minimal van het label "Minus" van "Richie Hawtin" hoor je steeds meer en meer.
Wat zeker niet is te vergelijken met de minimal dat meesten in de mainstream kringen horen.
Wat ook al enkele jaren opkomt in "Dirty Dancing" is electro met een vleugje trance en soms wat deephouse erbij.
Hier is "Compuphonic" zeker verantwoordelijk voor als resident bij "Dirty dancing".
Een stijl waar hij zich volledig thuis in voelt.
Compuphonic
Beluister hier "Placid coorporation" en "Antimatter".
Spijtig dat "Analogic sparkle" hier niet meer opstaat want is mijn grote favoriet van de laatste jaren en raad ik zeker aan om eens op te zoeken op internet.
Compuphonic en Kolombo
Project dat hij samen met Kolombo uitvoerd.
Beluister hier "Emotion" en "Passing light"
Klinkt allemaal wel toegankelijk maar het gevoel en de emotie dat in deze muziek zit spreekt me aan

0
geplaatst: 10 augustus 2008, 21:59 uur
Mwah ik heb zelf niet eens gemerkt dat er een echte "hype" aan de gang is. Waarschijnlijk teveel mensen met top40/hardcore/sneakers-house smaak om me heen met hier en daar wat verdwaalde rockers. Met uitgaan komt het niet verder dan hier en daar wat verdwaalde We Are Your Friends.
Ik kan nog steeds genieten van een krakende en piepende Waters of Nazareth, ZZT etc.
Net als ik ook van Rollin' & Scratchin' nog steeds kan genieten.
Leuke takkenherrie hoor.
Zolang ik het maar niet te vaak hoort want dat is funest voor muziek.
Dat is dan ook gelijk het probleem van hypes, steeds dezelfde platen die gespeeld worden, andere artiesten zien dat zoiets aanslaat en gaan (vaak slechte) kopieën maken.
Achja Boys Noize waarschuwde iedereen nog: "Don't Believe The Hype".
Ik kan nog steeds genieten van een krakende en piepende Waters of Nazareth, ZZT etc.
Net als ik ook van Rollin' & Scratchin' nog steeds kan genieten.
Leuke takkenherrie hoor.
Zolang ik het maar niet te vaak hoort want dat is funest voor muziek.
Dat is dan ook gelijk het probleem van hypes, steeds dezelfde platen die gespeeld worden, andere artiesten zien dat zoiets aanslaat en gaan (vaak slechte) kopieën maken.
Achja Boys Noize waarschuwde iedereen nog: "Don't Believe The Hype".
0
JustaRascal
geplaatst: 28 december 2008, 11:15 uur
Enige genre wat enigzins in dance valt wat ik echt tof vind. Eerder genoemde zoals Crookers, ZZT en Boys Noize vind ik heel cool maar Justice vind ik juist een van de mindere omdat die nummers op een dansvloer niet echt blijven staan (vind ik). Voor de rest zijn Justice live super goed hoor.
Dat puberale kan ik er niet echt in vinden, wel vind ik dat deze artiesten inderdaad een soort hype om hun heen hebben hangen in tegenstelling tot bijvoorbeeld Tiesto, die er eigenlijk maar als een Average Joe uitziet en waar de feesten er redelijk normaal aan toe gaan. (Niet dat een look van iemand muziek kan beinvloeden.)
De feesten die ik wel eens bezoek waar dit electro-genre heel de avond gedraaid wordt gaan er meestal ook iets "ruiger" aan toe (crowdsurfen, een pit, springende mensen).
Enkele artiesten die ik in dit genre heel tof vind:
Le Castle Vania (heerlijk hoe hij scheurende gitaren erin mixed)
http://www.myspace.com/castlevaniadisco
Guns & Bombs (Vooral Riddle of Steel is super)
http://www.myspace.com/gunsnbombs
The Proxy
http://www.myspace.com/useproxy
Les Petit Pilous
http://www.myspace.com/lespetitspilous
En uiteraard de gebruikelijke Ed Bangers (SebastiAn, Mr. Oizo), de Italiaanse dj/producers (Crookers, The Bloody Beetroots), Tiga en meer.
Dat puberale kan ik er niet echt in vinden, wel vind ik dat deze artiesten inderdaad een soort hype om hun heen hebben hangen in tegenstelling tot bijvoorbeeld Tiesto, die er eigenlijk maar als een Average Joe uitziet en waar de feesten er redelijk normaal aan toe gaan. (Niet dat een look van iemand muziek kan beinvloeden.)
De feesten die ik wel eens bezoek waar dit electro-genre heel de avond gedraaid wordt gaan er meestal ook iets "ruiger" aan toe (crowdsurfen, een pit, springende mensen).
Enkele artiesten die ik in dit genre heel tof vind:
Le Castle Vania (heerlijk hoe hij scheurende gitaren erin mixed)
http://www.myspace.com/castlevaniadisco
Guns & Bombs (Vooral Riddle of Steel is super)
http://www.myspace.com/gunsnbombs
The Proxy
http://www.myspace.com/useproxy
Les Petit Pilous
http://www.myspace.com/lespetitspilous
En uiteraard de gebruikelijke Ed Bangers (SebastiAn, Mr. Oizo), de Italiaanse dj/producers (Crookers, The Bloody Beetroots), Tiga en meer.

0
geplaatst: 9 januari 2009, 22:28 uur
Ik vind het eigenlijk beetje jammer dat het een hype is geworden. Want wat ik merk is dat de artiesten afgezeken worden om de hype die ze creeëren en niet de muziek die ze maken. Dat zie ik vooral bij Justice. Justice word vaak afgezeken om de de sfeer/hype die ze met zich meenemen met hun kruis en leren jackjes. Beetje jammer om op deze manier artiesten af te serveren. Want om eerlijk te zijn kan ik maar geen genoeg krijgen van Justice, ik luister hun live album nog heel vaak en ik vind ze misschien wel de beste DJ's die ik ken. Vind het dan ook spijtig dat ik hier steeds vaker lees dat mensen Justice moe zijn en dat het een hype is die inmiddels alweer overgewaaid is. Maar goed ik zal wel geen muzieksmaak hebben 

0
JustaRascal
geplaatst: 30 januari 2009, 17:00 uur
Wat ik wel vind, is dat er meer albums uitgebracht moeten worden in dit genre in plaats van al die EP'tjes. Tot nu toe zijn er vrij weinig noemenswaardige.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 17:47 uur
Volgens mij komt het debuut van Shadow Dancer er bijna aan...
Maar goed, dance is sowieso niet echt een 'album'-genre en ik denk dat de meeste artiesten in het distortion-hoekje ook gewoon niet echt in staat zijn een fatsoenlijk album af te leren...
Maar goed, dance is sowieso niet echt een 'album'-genre en ik denk dat de meeste artiesten in het distortion-hoekje ook gewoon niet echt in staat zijn een fatsoenlijk album af te leren...
0
geplaatst: 31 januari 2009, 04:14 uur
Golden Traxe is het debuutalbum van Shadow Dancer en komt 23 februari uit, dus ben benieuwd 

0
geplaatst: 1 februari 2009, 21:35 uur
Vrijdag bij Lektroluv geweest, krijg echt veel heinwee naar de tijd dat hij nog pure electro draaide en iedereen gek werd. Heb me kapot lopen ergeren aan die dirty electroclash achtige rommel...
0
toris
geplaatst: 13 april 2010, 17:24 uur
In Genres > Electronic > Dirty House:
Haay allemaal!
Ik geef binnenkort een feest waar ik natuurlijk ook wat house muziek wil draaien.
Ik vindt persoon dirty house wel het leukst om naar te luisteren, vooral op feesten.
Heeft iemand een tip voor een goed dirty house nummer?
Ik bedoel het type beats uit oa de dirty house mixtapes van vato gonzalez.
Haay allemaal!
Ik geef binnenkort een feest waar ik natuurlijk ook wat house muziek wil draaien.
Ik vindt persoon dirty house wel het leukst om naar te luisteren, vooral op feesten.
Heeft iemand een tip voor een goed dirty house nummer?
Ik bedoel het type beats uit oa de dirty house mixtapes van vato gonzalez.
0
Razor Disk
geplaatst: 13 april 2010, 20:09 uur
O nee, ik houd daar helemaal niet van. Kijk eens op google ofzo.
* denotes required fields.