MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Dub-Techno

zoeken in:
panjoe (moderator)

Die EP toevallig gisteren een paar keer de revue laten passeren panjoe, leuke veelzijdige sound!

Zit in de trein ontzettend te genieten van deze: Liberate Truth | nthng - nthng.bandcamp.com

Wat te denken van deze:
Fluxion - Celestia

Btw: een heel album zoals Fluxion - Vibrant Forms II (2000) - MusicMeter.nl is net fff te veel.

Mjuman schreef:
Wat te denken van deze:
Fluxion - Celestia

Btw: een heel album zoals Fluxion - Vibrant Forms II (2000) - MusicMeter.nl is net fff te veel.

Fluxion is altijd de moeite. Ik kan mezelf wel verliezen in zo'n heel album

-SprayIt- schreef:
Zit in de trein ontzettend te genieten van deze: Liberate Truth | nthng - nthng.bandcamp.com

Ook een lekker nummer!

remcodurez schreef:
(quote)

Fluxion is altijd de moeite. Ik kan mezelf wel verliezen in zo'n heel album

Om daarna bij de lokale afdeling Gevonden voorwerpen a.k.a. Lost and Found jezelf weer terug te vinden

Hou zelf van iets meer variatie zoals bijv bij Monolake, maar eerlijk gezegd kan ik ook goed verdwalen in Yagya

Francois X is trouwens ook de moeite waard.

Voor wie hier nog eens komt neuzen: Luigi Tozzi!

Luigi Tozzi - Deep Blue: Volume 3 (2021) - MusicMeter.nl

Kwaliteit!

BOOP!

In het genre gedoken recentelijk, beginnende bij Basic Channel en Chain Reaction natuurlijk. Daarbij valt het meer krakerige werk zoals Pole of Shed nu het lekkerst. Nog tips?

Ter referentie, een paar stemmen - :
Pole 1 en 3 (en 2 een 4*): 4.5*
Basic Channel - Quadrant Dub 4.5*
Shed - Shedding the Past 4.5*
Vainqueur - Elevations 4* (de grootste kans op verhoging)
Rhythm & Sound - Rhythm & Sound 4*
Monolake - Hongkong 4* (prachtig, beetje glad)
Porter Ricks - Biokinetics 4* (chaotisch en niet echt 1 geheel)
Model 500 - Deep Space 4*

Andy Stott is mij aangeraden, maar om eerlijk te zijn hoef ik geen 'Lisa Gerard stem' in mijn dub techno. Alles heeft zijn plaats, zeg maar.

Alles van echospace, dan ben je de komende maanden wel bezig.

Deze vind ik briljant.

cv313 - Live at Elixir (2022) - MusicMeter.nl

ThirdEyedCitizen schreef:
BOOP!

In het genre gedoken recentelijk, beginnende bij Basic Channel en Chain Reaction natuurlijk. Daarbij valt het meer krakerige werk zoals Pole of Shed nu het lekkerst. Nog tips?

Ter referentie, een paar stemmen - :
Pole 1 en 3 (en 2 een 4*): 4.5*
Basic Channel - Quadrant Dub 4.5*
Shed - Shedding the Past 4.5*
Vainqueur - Elevations 4* (de grootste kans op verhoging)
Rhythm & Sound - Rhythm & Sound 4*
Monolake - Hongkong 4* (prachtig, beetje glad)
Porter Ricks - Biokinetics 4* (chaotisch en niet echt 1 geheel)
Model 500 - Deep Space 4*

Andy Stott is mij aangeraden, maar om eerlijk te zijn hoef ik geen 'Lisa Gerard stem' in mijn dub techno. Alles heeft zijn plaats, zeg maar.

The most obvious one: Yagya; ook het oudere (onlangs opnieuw uitgebrachte) werk van Monolake, zoals het ijzige Gravity mag er zijn; verder Thomas Fehlmann - Gute Luft; Fluxion - Vibrant Forms; François X

Oja zou ook even op YouTube kijken naar de dubtechno versie van electronic beats (Gesponsord door T-systems); dizzem: https://www.youtube.com/watch?v=O13ws4CokYo&t=566s

Vergeet het werk van Convextion niet.
Ook zijn dromerige electro/techno alias ERP erg de moeite waard.

Tipje van mijn zijde dan.

Sa Pa - Ambeesh
Lekker hoor!

panjoe (moderator)

Heb reeds alle releases van het label Ultimae beluisterd die hier op de site staan. Het zijn er 91. Niet echt allemaal Dub-techno, maar zeker aanverwant. Wat mij betreft heel fijne muziek, vooral releases van Solar Fields, Aes Dana en samen is dat HUVA Network. Ken je het label niet, kun je hier veel plezier aan beleven denk ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:08 uur

geplaatst: vandaag om 10:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.