menu

Genres / Electronic / Dub-Techno

zoeken in:
Ben een lijstje aan het maken met Dub Techno plaatjes voor een maat, mijn lijst tot nu toe :

Fluxion - Vibrant Forms I Fluxion - Vibrant Forms (CD, Comp) at Discogs

FLuxion - Vibrant Forms II Fluxion - Vibrant Forms II (2xCD, Comp) at Discogs

Rod modell - Incense & Black Light Rod Modell - Incense & Black Light (CD, Album) at Discogs

DeepChord Presents Echospace - The Coldest Season DeepChord Presents Echospace - The Coldest Season at Discogs

Quantec - Unusual Signals Quantec - Unusual Signals at Discogs

Bvdub - Dreams Of Red Chambers Bvdub - Dreams Of Red Chambers (CDr, EP, Ltd) at Discogs

En dan zeker het label Shoreless Recordings uitpluizen
Shoreless recordings - Shoreless Recordings Discography at Discogs

En uiteraard Yagya

Labels als Basic Channel en sublabel Chain reaction zijn natuurlijk heilig en Echospace timmert de laatste tijd aan de weg.

Aanvullingen zijn welkom

thejazzscène
Monolake - Gravity (2001)

zwaar aanrader maar wel ook met veel detroit techno invloeden:
OCTEX - Idei Lahesna (2002)

Ijslands materiaal van het label Thule:
Exos - Q-Box (1999)
Ozy - Gray Area (51) (2002)
Torul V - Memories of the Visible Man (2002)

recente favoriet:
Quantec - Cauldron Subsidence (2009)

leuk, check deze twee als je ze nog niet kent:
Convextion - Untitled (2002)
cv313 - Dimensional Space at Discogs

Ik Doe Moeilijk
Ohrwert - Tenth
Ook is zijn Reduct serie is gratis te downloaden.

Mohlao - Inhale

P. Laoss - Landscapes & Machines

Het Scion Versions label

Mikkel Metal - Brone And Wait En de rest van het Echocord label

Deadbeat - Radio Rothko geeft een mooie historische mix van dub techno geluiden.

Van Rod Modell zou ik eerder Vibrasound laten horen of Plays Michael Mantra

thejazzscène
Ah tof dit topic, weer wat bovengehaald van bovenstaande werken. Convextion is echt mooie muziek, ja. Van deze plaat zijn er tevens vele musicmeter-leden zot:
Scion - Arrange and Process (2002)

Ik Doe Moeilijk
Beat Pharmacy - Wikkid Times (Versions & Remixes) is ook een aanrader, volgens is die helaas niet fysiek uitgebracht.

En in het ambient techno veld waarin ook Bvdub zich beweegt:

Gas - Nah Und Fern
Global Systems Silently Moving - Altering The Air
The sight below - Glider
Loscil - First Narrows

Dank, allen

Er zitten pareltjes tussen, ik zal zelf wel weer een tijdje zoet zijn hiermee.

tuktak
P. Laoss - Landscapes & Machines is ook een aanrader vind ik zelf.

mooie ambient dub techno plaat. goed label ook dat somnia, vol ambient met een tintje.

http://www.textura.org/reviews/deepchord_liumin.htm release date 21 June 2010

Zal mij benieuwen

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=veC59sjU9Y0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Track van het nieuwe album van TNP.

Een fijn artikel van John Twells van Xela dat kort geleden gepubliceerd is, met een leuke best of lijst:
The 25 best dub techno tracks of all time – FACT Magazine: Music News, New Music. - factmag.com

John Doe schreef:
Een fijn artikel van John Twells van Xela dat kort geleden gepubliceerd is, met een leuke best of lijst:
The 25 best dub techno tracks of all time – FACT Magazine: Music News, New Music. - factmag.com

Vanzelfsprekend is het een persoonlijk iets en er zitten goede platen tussen, maar overall poor taste imo; een beetje alsof iemand die matig bekend is met het genre vooral wat random tracks selecteert van voor de hand liggende labels.

Misschien ook wel wat je verwacht van FACT Magazine.

Hmm, nooit perfect dit soort lijstjes nee, maar waarschijnlijk een prima introductie voor leken. Noem eens vijf tracks die er in hadden gemogen volgens jou, met een dergelijk stukje tekst erbij als het even kan . Namelijk meestal nuttiger als je ook zelfs iets kan bieden, dan alleen wat eenvoudige kritiek ventileren.

tuktak
Kwa namen en labels een lekker lijstje om mee te beginnen dacht ik zo. En over losse tracks valt altijd te twisten, zeker in een genre waarbij de track opzichzelf niet zo belangrijk is. Onderstaande Convextion is een van tracks die ik dan zelf uit zou kiezen. Ja Convextion, ja Matrix Records, ja rond 1995, ja voor de hand liggende alles dus...

https://www.youtube.com/watch?v=8ouMWvSVYoU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

John Doe schreef:
Hmm, nooit perfect dit soort lijstjes nee, maar waarschijnlijk een prima introductie voor leken..

Is niet zo'n gekke gedachte, maar dan zou ik het presenteren als een aardige introductie tot het genre in plaats van als de 25 best dubtechno tracks of all time. Toen ik de lijst zag, kwam direct in mij op wat ik hierboven dus zei; een ander zal het misschien geweldig vinden en dat vind ik ook prima.

Het staat er niet zo sympathiek, maar ik heb nou niet het idee dat dit samengesteld is door iemand die zeer goed bekend is met het genre en er eens flink de tijd voor heeft genomen om tot deze lijst te komen.

Ik ben sowieso niet zo van de lijstjes, maar zal wellichtr deze week een x-aantal tracks posten die wat mij betreft genoemd moeten worden.

Ok,
de titel is inderdaad wat flashy, maar een best of bestaat sowieso hooguit subjectief. Bij een top 50 Aphex Twin tracks van FACT ontbraken echt een heleboel publiekslievelingen (Heliosphan, Rhubarb, etc.) ook, die was slecht gemaakt vond ik.

Die van Convextion is een hele goede, zou ik ook in de lijst stoppen. Gelukig staat er wel een andere mooie van Convextion in en is er geschreven over z'n goede eerste 12''-en.

Heel obscure plaat nu nog, maar niet normaal hoe goed (voor 1980 zeker):

https://www.youtube.com/watch?v=IX49Ky64Rls

heerlijke pre-basic channel

Eén van mijn grootste favorieten uit dit genre. Heerlijk nachtelijk en wordt alleen maar beter met meerdere luisterbeurten. Ze hebben een keer er een uur lange versie van uitgebracht (Indigo Transform), maar die is ietwat minder voor mij. De beste Monolake track wat mij betreft.

https://www.youtube.com/watch?v=vOmClBCK36w

Heerlijke diepe atmosfeer in deze. Vooral lid Thomas Köner voor verantwoordelijk lijkt me.

https://www.youtube.com/watch?v=iPrUiaPNmxs

MLZ, vooral inmiddels bekend als Miles van Demdike Stare, heeft hier onder andere goed de Basic Channel sound in de vingers gekregen. Met Demdike Stare gebruikt hij dub effecten inmiddels meestal op meer unieke geluiden zodat ''dubtechno'' echt nog exploratief blijft (al vervaagt de grens van een genre natuurlijk al snel, en dat is een goede zaak te noemen). Zeker een groep om in de gaten te houden. Lekker stevige diepe kicks in dit nummer.

https://www.youtube.com/watch?v=VSuT2yHCDEI

En dit is een nog vettere track met een meer eigen geluid en een clip van iemand die via vhs collages de visuele kant van de groep vaak verzorgt.

https://www.youtube.com/watch?v=vKrpwRV3O7I

Goede onbekende artiest naar mijn mening.

https://www.youtube.com/watch?v=6HyB4nViMfI

https://www.youtube.com/watch?v=K6H377t9nGw

deze is voor mij één van de mooisten, staat alleen nog niet op youtube:
Grosse Strasse by Signer - Free Music Streaming

https://www.youtube.com/watch?v=EMKVY06wn38

-SprayIt- (moderator)
Intrusion - The Seduction Of Silence

Iemand nog tips van goede emotionele diepe recente dubtechno?

tuktak

https://www.youtube.com/watch?v=bdO6eieUtVY

https://www.youtube.com/watch?v=WYrWzrbF6X0

Poa
Deze bevielen mij wel:

(afbeelding)

(afbeelding)

Als je zelf nog toffe dingen tegenkomt ben ik ook wel benieuwd

tuktak
Bovenste track van mij komt ook van die Fluxion plaat, zeker wel de tip naast alle Yagya en Deepchord dingen.
Segue is net als mijn tweede track ook flink Silent Season geroot. Samen met Echospace omvat dat label zo ongeveer alle diepere dubtechno. Tenminste, het meeste wat ik daar omheen luister is rommel.
Het enige label dat nog enigszins in de buurt komt is BineMusic. Zelf vind ik de nieuwe Deadbeat (sjiek gevonden dat plaatje-linkje!) ook erg goed, maar die valt niet echt onder emotioneel en diep wat mij betreft.

(afbeelding)

Poa
Kan me 100% vinden in bovenstaande. Sinds het ontdekken van Silent Season ben ik daar ook veel van aan het luisteren, een van mijn favorieten (die wel een paar stemmen meer verdient):

(afbeelding)

Naast Echospace wil ik Echocord ook nog even noemen als label. Vooral Nocturne doet het hier goed.

brooklyn schreef:
Iemand nog tips van goede emotionele diepe recente dubtechno?

Donato Dozzy & Nuel - The Aquaplano Sessions (2014)

Aangezien je releases van Donato Dozzy schijnt te waarderen .

Dank voor de goede tips, daar kan ik wat mee. Goed te zien dat Segue een nieuwe heeft, dat album van vorig jaar was erg interessant, wilde ik perse goed vinden, maar miste iets. Die Dozzy & Nuel ben ik domweg vergeten op te stemmen, maar gaat inderdaad weer op de luisterlijst.

Qua dub-techno kan ik aanraden de uit Litouwen afkomstige producer Giriu Dvasios. Zeer lekkere beats.

Check eens: Giriu Dvasios - Metai (2010)

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.