MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Outsider House

zoeken in:
tuktak
Omdat chille technogeorienteerde downtempo met een randje het in 2014 helemaal gaat maken!

Een genrenaam, ik heb geen idee, maar je zit redelijk goed als er minimaal 3 van de volgende termen bij de Discogs vermelding staan: Experimental, Ambient, Electro, Leftfield, Acid, Abstract, Techno.

Update: "Outsider House" it is. Alleen gaat mijn voorkeur dan naar de minder beatgerichte tracks. Anyway, omdat dit topic zo'n succes is maken we er gewoon outsider house in zijn algemeenheid van.

Iig geen technobangers, houseslammers, IDM beukers, ambientwaves, Bassbonkers, dubstepdreuners in dit topic dus.

Ik plaats wel een aantal tracks en dan is het vast duidelijker

tuktak

tuktak

tuktak

Thanx - morgen eens luisteren; lady sleeping

tuktak

tuktak
Dat album al een paar keer gechecked, maar moet nog even landen

Bericht van de hokjespolitie: alleen die tweede track van Huerco S zou ik classificeren als outsider house

tuktak
en de rest?

Ja ehh donkere downtempo/ambient.

Op Discogs gebruiken ze ook 'dark ambient' als genre

tuktak
Ahh ok, dan gebruik ik waarschijnlijk een andere discogs, ik zie vooral de genres uit mijn beginpost naar voren komen.

Ik kende de term niet maar via google stuitte ik op dit artikel waarin Huerco S. wordt genoemd en daar was ik wel bekend mee.

Chille muziek in ieder geval wat hier voorbij komt. Albums van KWC 92, Dalhous, Gunnar Haslam en Giuseppe lelasi staan in mijn te beluisteren lijst inmiddels. De Pye Corner Audio tapes ben ik al een tijdje grijs aan het draaien:

tuktak

tuktak

Gast
geplaatst: vandaag om 11:39 uur

geplaatst: vandaag om 11:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.