Genres / Electronic / Outsider House
zoeken in:
0
tuktak
geplaatst: 15 januari 2014, 23:39 uur
Omdat chille technogeorienteerde downtempo met een randje het in 2014 helemaal gaat maken!
Een genrenaam, ik heb geen idee, maar je zit redelijk goed als er minimaal 3 van de volgende termen bij de Discogs vermelding staan: Experimental, Ambient, Electro, Leftfield, Acid, Abstract, Techno.
Update: "Outsider House" it is. Alleen gaat mijn voorkeur dan naar de minder beatgerichte tracks. Anyway, omdat dit topic zo'n succes is maken we er gewoon outsider house in zijn algemeenheid van.
Iig geen technobangers, houseslammers, IDM beukers, ambientwaves, Bassbonkers, dubstepdreuners in dit topic dus.
Ik plaats wel een aantal tracks en dan is het vast duidelijker
Een genrenaam, ik heb geen idee, maar je zit redelijk goed als er minimaal 3 van de volgende termen bij de Discogs vermelding staan: Experimental, Ambient, Electro, Leftfield, Acid, Abstract, Techno.
Update: "Outsider House" it is. Alleen gaat mijn voorkeur dan naar de minder beatgerichte tracks. Anyway, omdat dit topic zo'n succes is maken we er gewoon outsider house in zijn algemeenheid van.
Iig geen technobangers, houseslammers, IDM beukers, ambientwaves, Bassbonkers, dubstepdreuners in dit topic dus.
Ik plaats wel een aantal tracks en dan is het vast duidelijker
0
tuktak
geplaatst: 22 januari 2014, 21:24 uur
Dat album al een paar keer gechecked, maar moet nog even landen
0
geplaatst: 23 januari 2014, 14:37 uur
Bericht van de hokjespolitie: alleen die tweede track van Huerco S zou ik classificeren als outsider house 

0
geplaatst: 23 januari 2014, 14:45 uur
Ja ehh donkere downtempo/ambient.
Op Discogs gebruiken ze ook 'dark ambient' als genre
Op Discogs gebruiken ze ook 'dark ambient' als genre
0
tuktak
geplaatst: 23 januari 2014, 17:59 uur
Ahh ok, dan gebruik ik waarschijnlijk een andere discogs, ik zie vooral de genres uit mijn beginpost naar voren komen.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 08:49 uur
Ik kende de term niet maar via google stuitte ik op dit artikel waarin Huerco S. wordt genoemd en daar was ik wel bekend mee.
Chille muziek in ieder geval wat hier voorbij komt. Albums van KWC 92, Dalhous, Gunnar Haslam en Giuseppe lelasi staan in mijn te beluisteren lijst inmiddels. De Pye Corner Audio tapes ben ik al een tijdje grijs aan het draaien:
Chille muziek in ieder geval wat hier voorbij komt. Albums van KWC 92, Dalhous, Gunnar Haslam en Giuseppe lelasi staan in mijn te beluisteren lijst inmiddels. De Pye Corner Audio tapes ben ik al een tijdje grijs aan het draaien:
* denotes required fields.