MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Electronische dub die niet té electronisch is

zoeken in:
Het klinkt gek, maar ik zoek electronische dub die niet té electronisch is. Iets ergens tussen Massive Attack en Fluxion. Bestaat dit soort geluid? Monolake, Basic Channel, Deadbeat, zijn best leuk allemaal, maar ik zoek iets minder minimalistisch.

Misschien vind je Peaking Lights wat?

Hartelijk dank voor het snelle antwoord. Peaking Lights, Evan Marc+Steve Hillage, Hallucinogen ken ik niet, die ga ik vandaag eens checken. Rockers Hi-FI, Adrian Sherwood, Easy Star All-Stars, Kuba, The Orb wel.

Dank -SprayIt-! Leftfield, N. Jaar, R&S en Zero 7 zijn me bekend. De andere twee niet, die ga ik ook eens beluisteren. Een beter beschriving van wat ik eigenlijk zoek, is de gewone "ouderwetse" dubbass met een moderne (niet te commerciële) beat. Liefst zonder gezang. De Franse band Brain Damage komt daar soms dicht bij, maar ik zoek beters.

Mooie tips, maar Rhythm & Sound = Basic Channel, dus dat zal hem niet wordenk denk ik.

gli|-t0_ch

Ponty Mython

Ponty Mython

freekowtski schreef:
Het klinkt gek, maar ik zoek electronische dub die niet té electronisch is. Iets ergens tussen Massive Attack en Fluxion. Bestaat dit soort geluid? Monolake, Basic Channel, Deadbeat, zijn best leuk allemaal, maar ik zoek iets minder minimalistisch.

All eens hier On-U Sound - on-usound.com gekeken? Overigens zijn ook de diverse dub-mixes van Massive Attack zie o.m. Massive Attack vs Mad Professor en Massive Attack - Singles 90/98 at Discogs zeer de moeite waard. Ook Public Image Ltd. - Metal Box (1979) moet genoemd worden.

Mad Professor's mixalbum van Massive Attack is een mooie inderdaad met nog maar af en toe wat flarden van vocalen, heeft verder ook veel mooie tracks gemaakt die man. Scientist is een mooie oude artiest, maar weet niet of die je zal liggen.

Deze track is trouwens erg mooi. Veel niet electronische geluidsbronnen en qua effecten erg avontuurlijk: YouTube - Moritz Von Oswald Trio - Jam

On-U sound is idd de weg te volgen volgens mij, Adrian Sherwood, Dub syndicate, African headcharge, Gary Clail, Mark Stewart, echodub label...

Gast
geplaatst: vandaag om 15:32 uur

geplaatst: vandaag om 15:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.