MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Electronic Track van de dag

zoeken in:
tuktak
Het zou leuk zijn als er wat animo is voor een tip topic zonder al te veel regels.

Tip hier dus je nieuwe ontdekking in de electronic (IDM, dubstep, house, triphop, techno, bass, ambient, drum n bass, etc)

Regels:
- Minimaal 24 uur tussen de tracks.
- Electronic dus in elke vorm, niet teveel kaders, ontdekkingen/ nieuwe muziek is natuurlijk het leukst.
- Stemmen en cijfers geven mag, maar een mening in woorden is leuker. Er komt geen telling oid, dit topic kent dus alleen maar winnaars. Gewoon voor de leuk!

tuktak
Om af te trappen doe ik de nieuwe Dryft (half Gridlock). Een hele mooie en sfeervolle downtempostepper met een drum n bass achtige vibe:

Dryft - The Blur Vent

Om het topic een beetje op gang te laten komen is deze track voor de vorm en kan er morgen vanaf zeg eens 10.00uur iemand iets leuks plaatsen, vanaf die plaatsing gaat de 24 uur regel in.

Top! Ik doe mee.

Zephyr
Wel een gaaf nummer, maar ik vind de percussieve ritmes net iets te veel overheersen, vooral na de 'versnelling' halverwege. Maar zeker een leuke ontdekking. Toch maar een waardering :

7,4

Clubroot meets Commix, o.i.d. Redelijke track, met genoeg diepgang. Wel meer iets voor de winter, denk ik. Ik vind het werk van Gridlock net wat spannender.

7,2

Mag ik al een nieuwe plaat van de dag posten? Ben namelijk benieuwd wat jullie ervan vinden.
Max Cooper - Adrift (met Kathrin deBoer)

Zephyr
Nee, hier kan ik niet echt enthousiast over worden. Voor een deel ligt dit ook aan de zang.

6,25

Inderdaad niet het beste werk van Cooper, na enkele keren beluisteren ben ik er ook wel weer klaar mee. De stem is een beetje Elsiane meets Macy Gray.

6,5

tuktak
Jah zo'n album van Max Cooper heeft best veel potentie, maar uiteindelijk blijf je toch zitten met een onbevredigend gevoel. Vind de vocale tracks nog wel prima, maar over het geheel mist het allemaal toch wat diepgang die de muziek wel pretendeert te hebben. Of ik hoor het gewoon niet, dat kan natuurlijk ook.

Het mag natuurlijk wel, maar er hoeft in dit topic echt niet elke dag perse iets gepost te worden hoor. Gewoon toffe tracks plaatsen die je tegenkomt!

tuktak
Desalniettemin moet deze geplaatst worden:

Een van de beste tracks ooit op Ostgut Ton als je het mij vraagt.

Zephyr
Voor het mooie duurt het me net iets te lang, maar ik kan dit zeker waarderen.

7,6

Lukk0
Komt op youtube helaas niet helemaal lekker uit de verf, maar één van de beste tracks op Ostgut Ton inderdaad. Toch geen misselijk label.

Ik heb nog een mooie track op Ostgut Ton gevonden, met de Berghain als achtergrond bij de youtube-video. Zoals ze bij RA schreven: je verwacht het gebouw te zien ontploffen met deze track op de achtergrond. Gebeurt niet.

Toevallig een uur geleden geluisterd ook, nu de tweede keer (maar ook al eens gehoord in een mix van Pearson Sound/Ramadanman). Prima productie natuurlijk. Heel veel oude phylyps/cyrus/quadrant (basic channel) in te herkennen dus verbaast me niet, maar lekker.

Lukk0 schreef:
Komt op youtube helaas niet helemaal lekker uit de verf
klinkt idd beter in hogere kwaliteit (7,5)

Dit is een recente track die mij het éne moment kan overrompelen en ook weer in de schaduw van m'n bewustzijn kan raken als een vage vergeten droom.

Ik wil 1 dag aandacht vragen voor deze heerlijke EP:
Weval - Half Age EP (2013)

Wauw heel erg mooi, chillende lome beats.

tuktak
Van Weval vind ik die David Douglas remix wel goed.

Autechre is gewoon Autechreknisperknasper, altijd consistent. Ik zou het wel gaaf vinden als ze een album doen in de stijl van hun remixen, net zo diep maar dan met een duidelijkere laag aan de oppervlakte. Dat je als luisteraar een directere keuze moet maken om op een bepaalde laag je focus te leggen.

tuktak
Een track waar ik moeilijk een genre op kan plakken, het label Denovali heeft er maar experimentele shoegaze ambient electronic van gemaakt. Fascinerend nummer.

Ensemble Economique - Make-Out In The GDR

Heeft het album niet gehaald, wel een lekkere track.

Lukk0
Inderdaad een fijne track. Geen verrassing, want Psychic was nogal goed (ik twijfel over verhoging naar 4,5*).

Een nieuwe: Floating Points - King Bromeliad.

Die laatste vind - itt wat ik verwachtte, Noisia immers - heel prettig. Die Floating Points vind ik klinken als pauzemuziek in de bios.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:08 uur

geplaatst: vandaag om 23:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.