Genres / Electronic / Kunnen ze die MC's niet schrappen!?
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2014, 16:39 uur
Als ik naar een feestje ga en aan het genieten ben van de set die de DJ ten gehore brengt, kan de stemming bij mij vaak ineens omslaan. De reden is de MC. Het is vaak onverstaanbaar, wat ze te zeggen hebben slaat helemaal nergens op, ze herhalen zichzelf, in iedere zin hoort blijkbaar een "fuck" ("put your fucking hands up" is de meest lamme) , en iedere climax moet begeleid worden.
Ik vind het dus totaal geen meerwaarde hebben en vraag me af of ik de enige ben.
Ik vind het dus totaal geen meerwaarde hebben en vraag me af of ik de enige ben.
0
geplaatst: 17 oktober 2014, 16:49 uur
Nee, zeker niet! Alhoewel ik gelukkig nooit meer op dat soort feestjes kom.
0
geplaatst: 17 oktober 2014, 18:55 uur
Ik wist niet eens dat dat nog bestond. Is dat niet meer iets van drive-in disco's? Radio Veronica on tour ofzo?

0
tuktak
geplaatst: 22 oktober 2014, 21:51 uur
Noujah, binnen drum n bass bv zijn mc's nog steeds wel de gewoonte. Heb tegenwoordig juist wel het idee dat de gekte er daar wel wat vanaf is en er weer gekozen wordt voor kwalitatief hoogwaardige mc's die weten wanneer ze even stil moeten zijn en wanneer ze de boel moeten ophypen.
0
geplaatst: 22 oktober 2014, 22:02 uur
Ik werd eens tegen mijn wil een kroeg ingesleurd waar niet normaal plaatjes werd gedraaid maar waar elke op dat moment populaire ski-hut plaat voor +/- 30 seconden te horen was waarna hij abrupt afgekapt werd en er een onverstaanbare marginaal door een microfoon ging schreeuwen. Daarna kwam de volgende 30 seconden knip van de volgende skihut plaat.
Het aanwezige publiek leek het fantastisch te vinden, heel fascinerend. Gelukkig zat er enkele panden verder een jazzcafé.
Het aanwezige publiek leek het fantastisch te vinden, heel fascinerend. Gelukkig zat er enkele panden verder een jazzcafé.

0
tuktak
geplaatst: 22 oktober 2014, 22:16 uur
Dat iedereen kan schreeuwen en er daarentegen maar een handjevol goede mc's in Nederland zijn.

0
FRIPI
geplaatst: 13 april 2015, 15:25 uur
Onweerwolf schreef:
Ja ok, maar wat is dan een MC?
Ja ok, maar wat is dan een MC?
MC is een andere benaming voor een geniale rapper. De mc ook wel master of ceromony's heeft zijn naam te danken aan sublieme vocabulaire kwaliteiten zoals stem geluid, flow, metaforisch en punchlines volgens mij vertaald slagzinnen. Ook ben je dus goed in entertainen en ben je verbaal heel sterk.
Vandaar de naam ceremoniemeester.
Dit fenomeen behoort tot een handje vol artiesten en met name hiphop maar ook spoken word en poëzie gaan goed samen.
De verwarring die je vaak ziet in house of hardcore muziek is dat ze dus een host gebruiken in plaats van mc. Ook in hiphop bestaat dat maar is dus iemand die eigenlijk alleen iets verkondigt in plaats van rapt of roept of schreeuwt.
0
geplaatst: 13 april 2015, 15:31 uur
FRIPI schreef:
MC is een andere benaming voor een geniale rapper. De mc ook wel master of ceromony's heeft zijn naam te danken aan sublieme vocabulaire kwaliteiten zoals stem geluid, flow, metaforisch en punchlines volgens mij vertaald slagzinnen. Ook ben je dus goed in entertainen en ben je verbaal heel sterk.
Dit fenomeen behoort tot een handje vol artiesten en met name hiphop maar ook spoken word en poëzie gaan goed samen.
De verwarring die je vaak ziet in house of hardcore muziek is dat ze dus een host gebruiken in plaats van mc. Ook in hiphop bestaat dat maar is dus iemand die eigenlijk alleen iets verkondigt in plaats van rapt of roept of schreeuwt.
(quote)
A Master of Ceremonies (also used in its abbreviated forms MC or emcee) or compère is the official host of a staged event or similar performance.
Eerste zin van Wikipedia. Niks verwarring dus, een MC kan ook gewoon een host zijn, waar in dit topic op gedoeld wordt.
Ook kan het gewoon op een rapper slaan. Of je dan sublieme kwaliteiten moet bezitten... tsja, het zal wel, lijkt mij nogal subjectief.

0
FRIPI
geplaatst: 13 april 2015, 19:04 uur
Lees de rest ook even.
De betekenis die jij noemt is in de breedste vorm van het woord oftewel betekenis.
MC kan ook zoals jezelf vermeld een compère zijn.
Helaas geeft wiki een zeer beknopte versie van mc omtrent hiphop en dance en hebben totaal niets met elkaar te maken. Ik verwijs je naar hiphop info over mcing
De betekenis die jij noemt is in de breedste vorm van het woord oftewel betekenis.
MC kan ook zoals jezelf vermeld een compère zijn.
Helaas geeft wiki een zeer beknopte versie van mc omtrent hiphop en dance en hebben totaal niets met elkaar te maken. Ik verwijs je naar hiphop info over mcing

0
FRIPI
geplaatst: 1 mei 2015, 08:48 uur
tuktak schreef:
Je bent het stukje over trouwen vergeten
Je bent het stukje over trouwen vergeten
Niet vergeten want dat is waar mc in hiphop van is afgeleid. Een ceremoniemeester moet zijn woordje kunnen staan. Aandacht kunnen trekken van de gasten. Boeiend zijn. Goed kunnen spreken.
Dat zijn allerlei aspecten van een vakkundige rapper ook wel bekend als mc.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 09:40 uur
FRIPI schreef:
Een ceremoniemeester moet zijn woordje kunnen staan.
Een ceremoniemeester moet zijn woordje kunnen staan.
Onnavolgbaar, maar die houden we d'r in.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 15:35 uur
Valt best wel mee hoor, maar gelukkig ben ik me daar heel goed bewust van.
Dunning?Kruger effect - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Dunning?Kruger effect - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

0
FRIPI
geplaatst: 1 mei 2015, 22:24 uur
Nogal kort door de bocht om zoiets te suggereren tenzij je het over jezelf hebt.
* denotes required fields.