menu

Genres / Electronic / Kunnen ze die MC's niet schrappen!?

zoeken in:
Als ik naar een feestje ga en aan het genieten ben van de set die de DJ ten gehore brengt, kan de stemming bij mij vaak ineens omslaan. De reden is de MC. Het is vaak onverstaanbaar, wat ze te zeggen hebben slaat helemaal nergens op, ze herhalen zichzelf, in iedere zin hoort blijkbaar een "fuck" ("put your fucking hands up" is de meest lamme) , en iedere climax moet begeleid worden.

Ik vind het dus totaal geen meerwaarde hebben en vraag me af of ik de enige ben.

Nee, zeker niet! Alhoewel ik gelukkig nooit meer op dat soort feestjes kom.

Ik wist niet eens dat dat nog bestond. Is dat niet meer iets van drive-in disco's? Radio Veronica on tour ofzo?

tuktak
Noujah, binnen drum n bass bv zijn mc's nog steeds wel de gewoonte. Heb tegenwoordig juist wel het idee dat de gekte er daar wel wat vanaf is en er weer gekozen wordt voor kwalitatief hoogwaardige mc's die weten wanneer ze even stil moeten zijn en wanneer ze de boel moeten ophypen.

Ik werd eens tegen mijn wil een kroeg ingesleurd waar niet normaal plaatjes werd gedraaid maar waar elke op dat moment populaire ski-hut plaat voor +/- 30 seconden te horen was waarna hij abrupt afgekapt werd en er een onverstaanbare marginaal door een microfoon ging schreeuwen. Daarna kwam de volgende 30 seconden knip van de volgende skihut plaat.

Het aanwezige publiek leek het fantastisch te vinden, heel fascinerend. Gelukkig zat er enkele panden verder een jazzcafé.

tuktak
Maar dat zijn geen mc's, dat zijn schreeuwers

Dat zou kunnen natuurlijk. Maar wat is het verschil?

Onweerwolf schreef:
een onverstaanbare marginaal

tuktak
Dat iedereen kan schreeuwen en er daarentegen maar een handjevol goede mc's in Nederland zijn.

Ja ok, maar wat is dan een MC?

FRIPI
Onweerwolf schreef:
Ja ok, maar wat is dan een MC?

MC is een andere benaming voor een geniale rapper. De mc ook wel master of ceromony's heeft zijn naam te danken aan sublieme vocabulaire kwaliteiten zoals stem geluid, flow, metaforisch en punchlines volgens mij vertaald slagzinnen. Ook ben je dus goed in entertainen en ben je verbaal heel sterk.

Vandaar de naam ceremoniemeester.

Dit fenomeen behoort tot een handje vol artiesten en met name hiphop maar ook spoken word en poëzie gaan goed samen.

De verwarring die je vaak ziet in house of hardcore muziek is dat ze dus een host gebruiken in plaats van mc. Ook in hiphop bestaat dat maar is dus iemand die eigenlijk alleen iets verkondigt in plaats van rapt of roept of schreeuwt.

FRIPI schreef:
(quote)

MC is een andere benaming voor een geniale rapper. De mc ook wel master of ceromony's heeft zijn naam te danken aan sublieme vocabulaire kwaliteiten zoals stem geluid, flow, metaforisch en punchlines volgens mij vertaald slagzinnen. Ook ben je dus goed in entertainen en ben je verbaal heel sterk.

Vandaar de naam ceremoniemeester.

Dit fenomeen behoort tot een handje vol artiesten en met name hiphop maar ook spoken word en poëzie gaan goed samen.

De verwarring die je vaak ziet in house of hardcore muziek is dat ze dus een host gebruiken in plaats van mc. Ook in hiphop bestaat dat maar is dus iemand die eigenlijk alleen iets verkondigt in plaats van rapt of roept of schreeuwt.

A Master of Ceremonies (also used in its abbreviated forms MC or emcee) or compère is the official host of a staged event or similar performance.

Eerste zin van Wikipedia. Niks verwarring dus, een MC kan ook gewoon een host zijn, waar in dit topic op gedoeld wordt.

Ook kan het gewoon op een rapper slaan. Of je dan sublieme kwaliteiten moet bezitten... tsja, het zal wel, lijkt mij nogal subjectief.

FRIPI
Lees de rest ook even.

De betekenis die jij noemt is in de breedste vorm van het woord oftewel betekenis.

MC kan ook zoals jezelf vermeld een compère zijn.

Helaas geeft wiki een zeer beknopte versie van mc omtrent hiphop en dance en hebben totaal niets met elkaar te maken. Ik verwijs je naar hiphop info over mcing

tuktak
Je bent het stukje over trouwen vergeten

FRIPI
tuktak schreef:
Je bent het stukje over trouwen vergeten

Niet vergeten want dat is waar mc in hiphop van is afgeleid. Een ceremoniemeester moet zijn woordje kunnen staan. Aandacht kunnen trekken van de gasten. Boeiend zijn. Goed kunnen spreken.

Dat zijn allerlei aspecten van een vakkundige rapper ook wel bekend als mc.

FRIPI schreef:
Een ceremoniemeester moet zijn woordje kunnen staan.

Onnavolgbaar, maar die houden we d'r in.

FRIPI
GrafGantz schreef:
(quote)

Onnavolgbaar, maar die houden we d'r in.

We zijn niet allemaal slim sorry.

Valt best wel mee hoor, maar gelukkig ben ik me daar heel goed bewust van.

Dunning?Kruger effect - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

FRIPI
Nogal kort door de bocht om zoiets te suggereren tenzij je het over jezelf hebt.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:47 uur

geplaatst: vandaag om 12:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.