Genres / Rock / Tool, genre? euh...
zoeken in:
0
geplaatst: 23 februari 2006, 22:52 uur
Mja, en toen was ik dus achter deze band gekomen laatst, weet niet meer hoe, maar ik vind het wel vette muziek, alleen om het heel droog 'metal' of 'heavy metal' te noemen, sorry, weten jullie misschien welke genre het beste past bij deze gozers? Alternative metal lijkt me zelf nog het meest passend, aangezien ze zown beetje van alles wat hebben in hun muziek, ik bespeur zelfs een vleugje math-metal volges mij, of mijn oren zitte ernaast...
Kunne jullie me ff helpe?
Kunne jullie me ff helpe?

0
JonnieBrasco
geplaatst: 23 februari 2006, 22:55 uur
Bij math-metal stel ik me iets anders voor... Ik vind het eerder progressieve rock/metal.
0
geplaatst: 23 februari 2006, 23:56 uur
Yeps idd. En de beste in zijn soort. Geen discussie mogelijk 

0
geplaatst: 24 februari 2006, 10:15 uur
Owkee, progressive metal.
Wist je trouwes dat Genesis ook progressive rock is?
Maar goed, progressive metal it is. Dan heb ik nu in mijn gehele collectie 2 bands die progressive metal maken, Dream Theater en Tool, ook al zijn ze mijns inziens nogal verschillend, hahaha, maar goed, ik kan het er wel mee eens zijn dus...en ze zijn allebei wel heel vet dus eh...
slotje maar...
Wist je trouwes dat Genesis ook progressive rock is?
Maar goed, progressive metal it is. Dan heb ik nu in mijn gehele collectie 2 bands die progressive metal maken, Dream Theater en Tool, ook al zijn ze mijns inziens nogal verschillend, hahaha, maar goed, ik kan het er wel mee eens zijn dus...en ze zijn allebei wel heel vet dus eh...
slotje maar...
0
Joy
geplaatst: 15 maart 2006, 20:50 uur
ff toevoegen
waarom zo op zoek naar een genre?
Tool = Tool, en pers vind ik dat wanneer een band zodanige muziek maakt dat het een stroming wordt (inmiddels tig ripp offs) kun je spreken van echt unieke muziek, of je het nu mooi vind of niet
Joy
waarom zo op zoek naar een genre?
Tool = Tool, en pers vind ik dat wanneer een band zodanige muziek maakt dat het een stroming wordt (inmiddels tig ripp offs) kun je spreken van echt unieke muziek, of je het nu mooi vind of niet
Joy
0
maniac
geplaatst: 1 april 2006, 01:54 uur
wat is er vet aan tool ik vind het 'n overschatte band (die zanger bv kan niet zingen) en ik hou echt wel van progessieve metal, luister maar eens naar meshuggah of is dat te hard voor jullie oortjes
0
geplaatst: 1 april 2006, 02:02 uur
Ik plas bijna in mijn broek van die grote boze metalmeneren van Meshuggah. 

0
geplaatst: 1 april 2006, 02:10 uur
maniac schreef:
wat is er vet aan tool ik vind het 'n overschatte band (die zanger bv kan niet zingen) en ik hou echt wel van progessieve metal, luister maar eens naar meshuggah of is dat te hard voor jullie oortjes
Maniac, je snapt er echt geen hout van. Maynard kan juist heel behoorlijk zingen, van zeer ingetogen tot uiterst venijnig. Dat zie ik Jens Kidman nog niet doen, die kan alleen maar schreeuwen. Wat niet wegneemt dat hij een uitermate geschikte frontman voor Meshuggah is.
Sowieso weer een beetje vreemd om Meshuggah bij een discussie over Tool te gaan slepen. Deze bands hebben echt bijster weinig met elkaar gemeen (behalve dat ze beiden geniaal zijn uiteraard).
0
maniac
geplaatst: 1 april 2006, 09:37 uur
Oke, die had ik er misschien niet bij moeten halen, het zal wel weer 'n kwestie van smaak zijn. Al moet ik zeggen dat ik "undertow" nog wel aardig vind. (3.0) is ook de enigste cd van hun die ik nog heb, de andere heb ik weer door verkocht.
ps. leuke reactie herman.
ps. leuke reactie herman.
0
Toine Rorije
geplaatst: 1 april 2006, 15:19 uur
maniac schreef:
Al moet ik zeggen dat ik "undertow" nog wel aardig vind. (3.0) is ook de enigste cd van hun die ik nog heb, de andere heb ik weer door verkocht.
Al moet ik zeggen dat ik "undertow" nog wel aardig vind. (3.0) is ook de enigste cd van hun die ik nog heb, de andere heb ik weer door verkocht.
dat is inderdaad een enige cd

0
geplaatst: 7 april 2006, 19:34 uur
Ik ben wel benieuwd naar Meshuggah trouwes, maar ff terugkomen op Joy, de reden dat ik graag genres toewijs aan bands, is omdat dat een beetje overzichtelijk blijft in mijn muziek collectie, vaak stel ik afspeellijsten samen voor mijn mp3 speler, en dat doe ik vaak op genre, of 'movement', zoals, om maar een voorbeeld te noemen, the seattle grunge movement...op die manier heb ik een fatsoenlijk afspeellijst, met min of meer een zelfde soort muziek. Als ik van een band een genre weet, dan weet ik teminste wat ik kan verwachten. Maar van Tool kwam ik er wat minder goed uit, en dat heb ik bij meer bands wel, het is vaak moeilijk om ergens een grens te leggen bij genres en stromingen, maar ik doe het liever wel dan niet, ook al zit ik er wellicht een beetje naast.
Dat Tool progressive wordt genoemd, kan ik prima mee leven, ik moet zeggen dat ik ze wel goed vind, maar ik kan niet zo snel wennen aan die stem enzo...alles wat ze spelen lijkt soms op het eerste gezicht een beetje chaotisch, maar dat verdwijnt na een tijdje wat meer...
Dat Tool progressive wordt genoemd, kan ik prima mee leven, ik moet zeggen dat ik ze wel goed vind, maar ik kan niet zo snel wennen aan die stem enzo...alles wat ze spelen lijkt soms op het eerste gezicht een beetje chaotisch, maar dat verdwijnt na een tijdje wat meer...
0
sxesven
geplaatst: 7 april 2006, 23:17 uur
Ik weet nog dat ze een paar jaar terug wel eens onder 'heavy rock' werden geschaard, een genre waar ook iets als Deftones bij zou moeten horen. De overeenkomsten tussen Deftones en Tool heb ik nooit kunnen ontdekken (behalve de samenwerking van Maynard en Deftones op White Pony), maar ach.
0
Sietse
geplaatst: 8 april 2006, 19:28 uur
ik was laatst op de universiteit dus Tool aan het draaien (ænima) begint op eens een jongen in het lab...terig dit lijkt wel deftones. Nu snapte ik wel waar het vandaan kwam, maar ben hem toch ff uitgaan schelden...barbaar!!!!
0
geplaatst: 9 april 2006, 18:50 uur
Tool is een genre op zich....Ik zou het nergens mee kunnen vergelijken althans.
0
geplaatst: 9 april 2006, 20:03 uur
Sietse schreef:
ik was laatst op de universiteit dus Tool aan het draaien (ænima) begint op eens een jongen in het lab...terig dit lijkt wel deftones. Nu snapte ik wel waar het vandaan kwam, maar ben hem toch ff uitgaan schelden...barbaar!!!!
hahaha, groot gelijk

0
geplaatst: 15 april 2006, 23:20 uur
(ik ga niet speciaal een nieuwe Tooltopic starten, dus daarom plaats ik het maar hieronder)
iemand het nieuwe circulerende promolied 'Vicarious' al gehoord? Vind het wel degelijk, maar niet echt overweldigend...
iemand het nieuwe circulerende promolied 'Vicarious' al gehoord? Vind het wel degelijk, maar niet echt overweldigend...
0
geplaatst: 18 april 2006, 18:44 uur
Aankomende zondag op MTV in het programma MTV Brand New om 17:00 komt er een interview met Tool.
0
geplaatst: 21 april 2006, 18:52 uur
Voor mij is tool niet echt in een hokje te stoppen, maar voor de 'niet-kenner' is het makkelijker om op die wijze de band te plaatsen. Progrock komt dan inderdaad het meest in de buurt. Wel grappig dat metalhead88 Genesis aanhaalt. Ouwe cd's van Genesis zijn absoluut progressief, met soms nummers (Supper's ready bijvoorbeeld) van 20+ minuten. De nieuwe cd van Tool is nu zoals wel bekend zal zijn al een paar dagen gelekt en beschikbaar voor het neerladen. Wederom een fijne, briljante cd die tijd kost om in te slaan vanwege de complexiteit. En dat is voor mij de fijnste muziek. (p.s. jazeker koop ik de cd zodra íe te koop is)
0
Joy
geplaatst: 23 april 2006, 20:33 uur
dat interview op mtv stelde weinig voor, de bekende vragen etc
de heren nemen hun muziek serieus, en niet zichzelf, dat was zon beetje de boodschap
en metalhead, als je nu dat hele hokjessubcategoriegedoe overboord gooit is je probleem meteen weg
bij mij staat muziek van tool onder het mapje tool, van zappa onder zappa, etcetc
net zo makkelijk
waarbij ik uitkom bij muziek/cd recensies
9 van de 10 keer komt een muziekrecensent niet verder dan:
het lijkt op dit of dat met een vleugje dattum etcetc
er is maar 1 manier om te bepalen of je bepaalde muziek mooi vind of niet, en dat is door het te beluisteren
ik ga dan ook niet op recensies af, het heeft geen zin, daarbij komt nog eens dat in iedere recensie hoedanook de persoonlijke mening van de recensent er doorheen fietst, objectief is niemand
Joy
de heren nemen hun muziek serieus, en niet zichzelf, dat was zon beetje de boodschap
en metalhead, als je nu dat hele hokjessubcategoriegedoe overboord gooit is je probleem meteen weg
bij mij staat muziek van tool onder het mapje tool, van zappa onder zappa, etcetc
net zo makkelijk
waarbij ik uitkom bij muziek/cd recensies
9 van de 10 keer komt een muziekrecensent niet verder dan:
het lijkt op dit of dat met een vleugje dattum etcetc
er is maar 1 manier om te bepalen of je bepaalde muziek mooi vind of niet, en dat is door het te beluisteren
ik ga dan ook niet op recensies af, het heeft geen zin, daarbij komt nog eens dat in iedere recensie hoedanook de persoonlijke mening van de recensent er doorheen fietst, objectief is niemand
Joy
0
geplaatst: 26 mei 2006, 22:11 uur
Joy schreef:
Ow maar zo ben ik helemaal niet joh
, ik wijs alleen graag genres toe aan muziek, anders staat et soms zow onhandig in die bibliotheek hea, ik vind persoonlijk gewoon dat er naast de naam van het nummer, de artiest en het album ook gewoon het genre hoort te staan, lijkt me gewoon handig, et enige wat ik me afvroeg in dit topic was hoe de meesten Tool een beetje zien, wat het dichtst in de buurt komt zeg maar.Kijk ik kan natuurlijk net zo goed alles 'rock' noemen of 'metal', en het houden op 4 hoofdstromingen ofzo, maar zoals ik al zei, er zijn toch echt belangrijke verschillen binnen rock en metal in ieder geval, dat kan je toch niet generaliseren? Kijk mij zou het niet kunnen boeien of je bijvoorbeeld Iron Maiden nou NWOBHM noemt of gewoon 'Heavy Metal', maar het komt er wel op neer dat het iets anders is als 3 doors down of Chimaira, dat is ook 'rock' en 'metal'. Die afspeellijsten die ik maak zijn vaak gebaseerd op een bepaalde sfeer of humeur, dan is het een stuk overzichtelijker om artiesten uit te kiezen op genre lijkt mij.
0
Joy
geplaatst: 28 mei 2006, 17:05 uur
TOOL op zich is een genre, voeg dat toe als genre en je bent eruit:)
0
geplaatst: 5 juni 2006, 12:21 uur
Volgens mij is Tool progressive metal.
Een bijna uniek geluid met invloeden van King Crimson (Red, Lark's Tongues In Aspic). In Amerika hebben zij ook samen met KC opgetreden.
Helaas lijkt de laatste cd wel erg veel op Lateralus wat weer minder 'progressive' is.
Iemand trouwens zaterdag op Pinkpop geweest en Tool gezien ?
Een bijna uniek geluid met invloeden van King Crimson (Red, Lark's Tongues In Aspic). In Amerika hebben zij ook samen met KC opgetreden.
Helaas lijkt de laatste cd wel erg veel op Lateralus wat weer minder 'progressive' is.
Iemand trouwens zaterdag op Pinkpop geweest en Tool gezien ?
0
geplaatst: 5 juni 2006, 12:39 uur
Zondag bedoel je
Ik vond het echt geweldig! Hoogtepunten: The Pot, 46 & 2 en Lateralus
Ik vond het echt geweldig! Hoogtepunten: The Pot, 46 & 2 en Lateralus
0
geplaatst: 5 juni 2006, 13:53 uur
Oh, ja zondag ja. Krijg je met die extra dag weekend.
Net zoals de laatste keer volgens mij geen beelden te zien van Tool op t.v. vandaag.
Ga zelf trouwens donderdag naar Dusseldorf. Zal wel weer 'oorverdovend goed' zijn.
Net zoals de laatste keer volgens mij geen beelden te zien van Tool op t.v. vandaag.
Ga zelf trouwens donderdag naar Dusseldorf. Zal wel weer 'oorverdovend goed' zijn.
0
geplaatst: 5 juni 2006, 21:44 uur
klopt, ze hebben geen toestemming gegeven voor de uitzending, ook niet voor de radio en internet 

* denotes required fields.