Genres / Rock / Beste Gitaarriff
zoeken in:
0
geplaatst: 21 oktober 2006, 22:44 uur
xplorer schreef:
Master of Puppets en Enter Sandman vind ik toch geweldige riffs hebben.
Master of Puppets en Enter Sandman vind ik toch geweldige riffs hebben.
het riffje van Master of Puppets komt dsu gewoon van Wasted van Def Leppard
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 16:47 uur
Nightrider schreef:
Staat makkelijk dan gelijk aan kwalitatief goed? Is een gitaarriff pas goed als iedereen 'm spelen kan?
Maar serieus, ik snap dat mensen een riff goed vinden als die riff pakkend is, net als dat nummers goed kunnen zijn als je ze mee kan bleren. Ik vind nummers als Smoke on the Water en Satisfaction echter veel te simpel om bestempeld te worden als 'beste gitaarriff'. Die eer gaat toch meer aan wat complexere riffs m.i.
(quote)
Staat makkelijk dan gelijk aan kwalitatief goed? Is een gitaarriff pas goed als iedereen 'm spelen kan?

Maar serieus, ik snap dat mensen een riff goed vinden als die riff pakkend is, net als dat nummers goed kunnen zijn als je ze mee kan bleren. Ik vind nummers als Smoke on the Water en Satisfaction echter veel te simpel om bestempeld te worden als 'beste gitaarriff'. Die eer gaat toch meer aan wat complexere riffs m.i.
Nightrider, jij beoordeelt de beste riff op basis van moeilijkheidsgraad, zoals je ziet zijn er ook veel mensen die kiezen voor de bekende en in jouw ogen makkelijke riffs, ik denk echter dat de functie van een gitaarriff ( de solo aan het begin van een nummer) is dat je de mensen meteen pakt in je nummer, dat iedereen opstaan van: JA lekker nummer, en dat is naar mijn mening bij satisfaction bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 24 oktober 2006, 17:02 uur
Sticky Joshua schreef:
Nightrider, jij beoordeelt de beste riff op basis van moeilijkheidsgraad, zoals je ziet zijn er ook veel mensen die kiezen voor de bekende en in jouw ogen makkelijke riffs, ik denk echter dat de functie van een gitaarriff ( de solo aan het begin van een nummer) is dat je de mensen meteen pakt in je nummer, dat iedereen opstaan van: JA lekker nummer, en dat is naar mijn mening bij satisfaction bijvoorbeeld.
(quote)
Ik zeg al in mijn stukje dat ik het begrijp als mensen een gitaarriff daarop beoordelen
. Ik ben echter van mening dat enige complexiteit wel geboden mag worden in de 'beste gitaarriff'.
0
geplaatst: 24 oktober 2006, 19:46 uur
Persoonlijk vindt ik toch dat de beste riff van Keith Richards komt, laat ik zeggen die van Satisfaction.
0
geplaatst: 7 november 2006, 17:04 uur
De allerbeste riff ooit gehoord heb ik laatst ontdekt:
Aqualung van Jethro Tull
Aqualung van Jethro Tull

0
MetalDex
geplaatst: 7 november 2006, 23:03 uur
Exodus - Impaler
AC/DC - Dirty Deeds Done Dirt Cheap en Highway to Hell
Megadeth - Hangar 18
Iron Maiden - The Trooper
AC/DC - Dirty Deeds Done Dirt Cheap en Highway to Hell
Megadeth - Hangar 18
Iron Maiden - The Trooper
0
Bobiej
geplaatst: 5 december 2006, 14:55 uur
Crazy Train is niet van Black Sabbath, maar gewoon van Ozzy Osbourne hoor! Toen Ozzy in 1980 Blizzard Of Ozz uitbracht was hij allang uit Black Sabbath gestapt/gegooid.
Black Sabbath ligt trouwens veel te veel in de blues richting, om een vrolijk rock nummer als Crazy Train te maken.
Black Sabbath ligt trouwens veel te veel in de blues richting, om een vrolijk rock nummer als Crazy Train te maken.
0
geplaatst: 8 december 2006, 15:44 uur
SWEET JANE (intro! op bv Rock'n'Roll animal) van VU/LOU REED
0
geplaatst: 8 december 2006, 17:07 uur
Alle riffs op Death's Human, de meest briljante verzameling gitaar-riffs aller tijden.
0
Bobiej
geplaatst: 8 december 2006, 21:07 uur
Dat zal ik wel even bekijken, HH, als het goed is komt Human binnen een week bij mij op de mat vallen
.
.
0
geplaatst: 15 december 2006, 23:57 uur
Raining blood middenste deel is beter
Maar in totaal is Angel of Death beter.
0
geplaatst: 19 december 2006, 15:01 uur
Naast natuurlijk 'Smoke on the water' schieten me zo snel ook 'Cochise' van Audioslave en 'You are' van Pearl Jam te binnen. 'You are' is live beter dan op het album vind ik.
0
geplaatst: 19 december 2006, 16:42 uur
Red van King Crimson luister ik nou al voor de 15e keer in 3 dagen,dat heb ik lang niet meer gehad met een nummer,zo verslavend.
Het bestaat uit een arsenaal aan brute powerriffs.
Check it out zou ik zeggen!!
Het bestaat uit een arsenaal aan brute powerriffs.
Check it out zou ik zeggen!!
0
geplaatst: 19 december 2006, 21:23 uur
*Prison Sex van Tool
*Aenema van Tool
*Drained van Life of Agony, het middenstuk
*A Nation On Fire van Machine Head
*Scar Tissue van Red Hot Chili Peppers
*Aenema van Tool
*Drained van Life of Agony, het middenstuk
*A Nation On Fire van Machine Head
*Scar Tissue van Red Hot Chili Peppers
0
lostprophet
geplaatst: 30 december 2006, 20:44 uur
Kennen jullie Arpeggios From Hell van Yngwie Malmsteen? De moeilijkste grepen om te spelen, maar oh oh wat klinkt dat vet zeg!
Er staat een filmpje van op video.google! Kijk het even uit zou ik zeggen!
Er staat een filmpje van op video.google! Kijk het even uit zou ik zeggen!
0
geplaatst: 30 december 2006, 20:59 uur
Def Leppard-riffjes zijn allemaal geniaal, o.a:
Women
Poor Some Sugar on Me
Hysteria
Women
Poor Some Sugar on Me
Hysteria
0
Bobiej
geplaatst: 30 december 2006, 23:39 uur
-Blood and Thunder van Mastodon, niet al te moeilijk maar o wat een vette riff
.
-Downfall van Children Of Bodom.
-Walk en Cowboys from Hell van Pantera, maar Dimebag (RIP) was nu eenmaal een echte riffmeister.
.-Downfall van Children Of Bodom.
-Walk en Cowboys from Hell van Pantera, maar Dimebag (RIP) was nu eenmaal een echte riffmeister.
0
geplaatst: 2 januari 2007, 14:35 uur
Veel van Led Zeppelin, Deep Purple and Creedence Clearwater Revival
* denotes required fields.