MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Grindcore

zoeken in:
Charles Manson schreef:
beste mensen, waarom vergeet iedereen hier onze grind-trots van eigen bodem?

INHUME, dames en heren, INHUME!!

grinder dan grind.

en er is een nieuwe NL;se grindband in aantocht: Grindpad.

inhume vrienden hebben mij wat laten horen kijk dat is nu een hele goeie ik had de kans om ze gratis en live te zien maar nee er kwam weer wat tussen even wat scheldwoorden om mijn frustratie duidelijk te maken vol anaal genomen hoeren in een overvolle dixie met nog is een slet met kuschurft en kringspiertyfus.zo dat lucht even op ik hoop niet dat iemand hier aanstoot neemt van deze woorden (ag het gaat over grindcore )

lambf schreef:
nog wat grindcore:

Antigama
Grafkanker
Gruesome Stuff Relish
Intestinal Disgorge
Kringspiertyfus
Maggots
Maggut
Malignant Tumour
Phobia
Rotten Sound
Slokdarmpoep
Sublime Cadaveric Decomposition
Suppository
Spazz
Swarrrrm
Warsore

Ik heb nog wat toe te voegen een naampje psycroptic een death/grindcore gezelschap had ze live gezien toen ze het voorprogamma van deicide waren toen ze dit jaar optraden in de baroeg.(in januari)

lambf
Charles Manson schreef:

Je hebt anders nog niet op de cd van hun gestemd . Maar inderdaad, een erg goede band. Maar hierbij, ga de Inhume cd "Chaos Dissection Disorder" eens beluisteren .

lambf schreef:
(quote)

Je hebt anders nog niet op de cd van hun gestemd . Maar inderdaad, een erg goede band. Maar hierbij, ga de Inhume cd "Chaos Dissection Disorder" eens beluisteren .

zal ik zeker gaan doen lekkere aggresiefe beukherrie is waar ik van hou.
even een bruute grunt ARRARARARAGGGGHHHHHHH METALLLLLL IS GOEDDDDD!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Charles Manson
lambf schreef:
(quote)

Je hebt anders nog niet op de cd van hun gestemd .

dat vind ik nu echt een beetje een kul opmerking eerlijk gezegd, sorry hoor

Bobiej
lambf schreef:

Grafkanker

DVN88
Bobiej schreef:
(quote)

Enige voordeel aan grindcore: de namen! Voor de rest niet zoveel aan trouwens, Carcass is het enige wat ik ooit heb weten te waarderen

Bobiej
Ik vind Carcass ook het enige interesante grindcore, díe songtitels zijn redelijk geniaal, maar een naam als Grafkanker vind ik echt een nadeel.

Bobiej schreef:
Ik vind Carcass ook het enige interesante grindcore, díe songtitels zijn redelijk geniaal, maar een naam als Grafkanker vind ik echt een nadeel.

Daar kun je wel een pak genres op afrekenen, op bandnamen.
Maar eens je daaraan gewend bent ...

Bobiej
bennerd schreef:
(quote)

Daar kun je wel een pak genres op afrekenen, op bandnamen.
Maar eens je daaraan gewend bent ...

Da's waar, maar als je als band serieus bezig bent, mag je een naam als 'Grafkanker' wel afschrijven.

't Hoort natuurlijk wel bij grind, vieze/schokkende namen .

Bobiej schreef:
(quote)

Da's waar, maar als je als band serieus bezig bent, mag je een naam als 'Grafkanker' wel afschrijven.

Dat is een feit, maar Cannibal Corpse heeft het ook ver geschopt he

(Om maar een voorbeeld te noemen, en de naam is ook niet al te schokkend)

Maar je hebt gelijk, het hoort er bij, schokkende namen

lambf
Charles Manson schreef:
grinder dan grind.
en er is een nieuwe NL;se grindband in aantocht: Grindpad.

Nee, Inhume is niet de beste grind band van nederland. Dat is Anal Penetration. Ga hhet luisteren, want dat is echt heel vet. supersnelle drumcomputer, erg laag gitaargeluid en goede grunts en screams. Woehoe, Hail to AxPX .

Voor alle mensen die zelfs enigszins van Grindcore houden, check echt de band Anal Nosorog eens. Je kunt de nummers van hun demo "Condom of Hate" gratis downloaden op: http://www.last.fm/music/Anal+Nosorog/Condom+Of+Hate
Of luister naar hun nummers op hun myspace

Echt een aanrader!

max en joep
kent iemand rompeprop uit eindhoven?

das ook zieke grind met pitchshifter vocals.
in he tstraatje van Cock and Ball Torture.

max en joep schreef:
kent iemand rompeprop uit eindhoven?

das ook zieke grind met pitchshifter vocals.
in he tstraatje van Cock and Ball Torture.

Rompeprop heerst

Een van de weinige Goregrindbands die ik nog regelmatig beluister.

Empyrium

thejazzscène
Heeft er iemand nog iets gehoord van de Belgische groep "Do Or Die"? Die waren aardig bezig vond ik vorig jaar. Bijzonder stevige hardcore. Ik merk dat hun site www.doordie.be het niet meer doet.

thejazzscène
http://kwadratuur.be/releases.php?id=1866
Een cd bespreking van hun uitgebracht album. En hier heb ik uiteindelijk dus een link gevonden van het platenlabel waarop ze verschenen.
http://www.alveranshop.com/cms_bands.php?id=3

Niet mis. (Hou) toch meer van Leng Tch'e.
Wat België nog meer te bieden heeft dan het atomium en frieten, niet?

lambf
Gelukkig wel

thejazzscène
Wou er bovendien nog aan toevoegen dat hier wel een geoefend oor voor nodig is.
Kom miertjes, kom.

Stijn_Slayer
Kotsbrokkel, Anal Blast, Intestinal Disgorge, Tu Carne, Kringspiertyfus, Geslacht en Verkracht.

Pig Destroyer en Arsonists Get All the Girls zijn twee van de weinige grind-bands waar ik regelmatig naar luister. De meeste grind gaat mij behoorlijk snel vervelen.

Jullie nederlanders mogen inderdaad best wel trots zijn op lullie goregrind. Naar mijn mening hebben jullie samen met de Tsjechen het beste te bieden op dat vlak: Cliteater, Rompeprop, het almachtige Inhume, het vroegere Maggots (was mijn persoonlijke favoriet) en natuurlijk de Utrechtse carnavalszotten Kutschurft. Hoewel elk land ondertussen wel een paar bekende goregrind-groepen bezit, denk ik toch dat de nederlandse samen met de tsjechische er torenhoog boven uitsteken in Europa.
Wat de echte grindcore à la Napalm Death & Phobia betreft denk ik dat wij, jullie zuiderburen, wat meer naambekendheid hebben verworven met oa Leng T'che, Agathocles, Hybrid Viscery (ken je ze niet, check zeker eens hun myspace, een bezoekje waard)

en @ thejazzscène: Do or Die staat in het programma van de Persistence-tour (wrs net afgelopen ondertussen denk ik) met oa Hatebreed, Sworn Enemy en Agnostic front. Die lui zijn dus goed bezig!

Ik ga volledig akkoord met mijn voorganger, vooral met het feit dat Nederland een topper is op het vlak van Goregrind.

Maar verder vind ik dat België op dit moment niet echt een grote naam op Metalvlak is als je kijkt naar de bekendheid van de bands. Maar de toekomst gaat daar verandering in brengen, ik voel het. Een band als Aborted is ondertussen al bekend tot in Israël, Leng Tch'e is ook goed bezig, en een band als Spoil Engine moet nog 1 goed album uitbrengen, en ze maken het helemaal.

Hoewel ik de underground in ons kleine land wel heel goed vind. Spoil Engine zal (zoals eerder gezegd) niet lang meer een underground-band zijn, maar voor de rest zijn Moker, Fleshmould, Fatal Recoil, ... ook heel goed. Maar die hebben niets meer met Grindcore te maken, dus is dit nogal offtopic

Negen jaar later zijn er heel wat nieuwe bands bijgekomen en konden de opnametechnieken ook wel verbeterd zijn. Laatste bericht hier dateert nog voordat ik me inschreef en in een grindcore bui zat. Blijft een wereldwijde bezigheid met (nieuwe) namen, voor zover nog niet genoemd, als Wormrot, Archagathus, Rot, Captain Cleanoff, C.S.S.O., Oniku, Carnal Diafragma, Contrastic, Nashgul, Noisear, Magruder Grind, Lymphatic Phlegm, Rectal Smegma, Mesrine, Insect Warfare, Fuck... I'm dead, Miserable Failure, Proletar, Nahu, The Arson Project, The Kill, Senseless Apocalypse en nog veel anderen. Viel mij ook al op dat er veel extreme metal uit Tsjechië komt. Van vaderlandse bodem wil ik My Minds Mine nog memoreren.

Dat zijn een aantal leuke namen! Ben je wel eens op het Bloodshed Festival in Eindhoven geweest? Altijd een goede aanrader om bands te leren kennen. Meestal ken ik er niet veel, maar kom ik thuis met een paar mooie nieuwe ontdekkingen.

Ik ben nooit op Bloodshed geweest. Wil van 't zomer voor het eerst naar Stonehenge in Steenwijk om Godflesh en My Minds Mine (provinciegenoten) te zien. Dan hoop ik ook mijn slag te slaan op de vast wel aanwezige metalmarket.

Bloodshed Fest 2017 heeft van wat ik gehoord heb het Finse Feastem en het hyper-actieve Japanse Unholy Grave. Eindhoven ligt een eindje uit de buurt voor mij, zou in principe kunnen als ik een hotelletje regel.

Eindhoven is voor mij ook niet om de hoek, maar Bloodshed is nu wel vaste prik. Ik ken vaak ook niet veel van wat er speelt. Heerlijk festival, niet te groot, erg gezellig en niet duur.

Stonehenge is ook erg leuk! Misschien dat ik dit jaar ook weer is ga.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:24 uur

geplaatst: vandaag om 06:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.