MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Grindcore

zoeken in:
Kent iemand hier nog goede Grindcorebands?
Mijn favorieten zijn bands als Nasum, Leng Tch'e, The Berzerker, General Surgery en Napalm Death.
Sommige Goregrind kan er ook door, maar niet zo veel, wel bands als Rompeprop en Regurgitate.

Extreme noise terror
pig destroyer
brutal truth
converge
mumakil
gadget
genghis tron
S.O.B

check dat maar!

Bobiej
Oke, nu wil ik dat de vraag beantwoord word die al geruime tijd in mijn hoofd rondspeelt:

Wat is er zo goed aan grindcore?

Zelf luister ik ook Metal, ik ben ook aardig wat gewent, maar als het richting het zwaar extreme aanhangt, haak ik toch liever af. Ik ben behoorlijk wat gewent hoor, maar het kan ook mij te hard worden. Nu is grindcore het extreemste (of bestaat dat 'ultimate metal' nu toch?), dus wat is er precies goed aan? Gewoon een zoektocht naar de extremen van de muziek?

lambf
Mijn favoriete genre

Agoraphobic Nosebleed
Anal Cunt
Anal Blast
Anal Penetration
Amobic Desenetry
Antigma
Assuck
Benümb
Bile
Bitch Infection
Butcher ABC
Canninus
Cock And Ball Torture
Dead
Dead Infection
Disgorge
Exhumed
Exit-13
Faeces Eruption
Fuck...I'm Dead
F.U.B.A.R
Ganglia
Gut
Gronibard
Haemorrhage
Holocaust Cannibal
Intumescence
Ingrowing
Interestal Disgorge
Jigsore Terror
Last Days of Humanity
Libido Airbag
Machetazo
Maggot
Meatyard
Mortician
Mortuary Hacking Session
Neuropathia
Plasma
Repulsion
Sewn Shut
S.M.E.S
Stoma
Terrorizer
Tumour
Urine Festival
Vomitory
Warscars
WTN
XXX Maniak

Ik hoop dat je er wat aan hebt .

Ps:
Neem eens een kijkje bij labels als Relapse, Last House On The Right of Bones Brigade .

Carcass
Bolt Thrower
Macabre
Terrorizer
Napalm Death
OLD

Dat was het genre wel ongeveer vroeger, na verloop van tijd heb je het wel gehoord.. blastbeats en veel gekrijs/grunt, interessant

Wow, hiermee zal ik even beginnen, in ieder geval verschrikkelijk bedankt allemaal.

Bobiej schreef:
Oke, nu wil ik dat de vraag beantwoord word die al geruime tijd in mijn hoofd rondspeelt:

Zelf luister ik ook Metal, ik ben ook aardig wat gewent, maar als het richting het zwaar extreme aanhangt, haak ik toch liever af. Ik ben behoorlijk wat gewent hoor, maar het kan ook mij te hard worden. Nu is grindcore het extreemste (of bestaat dat 'ultimate metal' nu toch?), dus wat is er precies goed aan? Gewoon een zoektocht naar de extremen van de muziek?

Ik zet eerder grindcore of brutal death metal op als ik iets echt agressief wil.
Ook andere metalgenres zijn agressief, maar grindcore is minder onomwonden, als je snapt wat ik bedoel.

Bobiej schreef:

de non-nonsense aggresiviteit in de grind trekt mij aan

Jullie vergeten Aborted potverdorie! Belgisch mooiste op grind vlak tesamen met Leng t'che.

gelijk heb je.

lambf
Bobiej schreef:

De vocalen, de agresiviteit. Geen melodieën, geen solo's,
enz. enz.

Nu is grindcore het extreemste (of bestaat dat 'ultimate metal' nu toch?)

Het extreemste vind ik black-Noise a la Stallaggh, flink harshe Noise met zieke screams. En dat Ultimate Metal is gewoon een grapje van een paar muziekanten ofzo, het genre bestaat niet.

Bobiej schreef:
Gewoon een zoektocht naar de extremen van de muziek?

Zo vat je Grind idd heel erg kort en doeltreffend samen.

De beste Grindband kan natuurlijk niet in rijtje hier ontbreken

SADISTIK EXEKUTION!!!!

Fza
bennerd schreef:
(quote)

Ik zet eerder grindcore of brutal death metal op als ik iets echt agressief wil.
Ook andere metalgenres zijn agressief, maar grindcore is minder onomwonden, als je snapt wat ik bedoel.

Idd, death metal en grindcore vullen bij mij het echte "harde werk" in, waarschijnlijk gewenning aan elke andere vorm van metal/hardcore/etc.

Favoriete Grindcoreband = Pig Destroyer

Wouter Moons schreef:
Jullie vergeten Aborted potverdorie! Belgisch mooiste op grind vlak tesamen met Leng t'che.

Inderdaad, die ben ik helaas vergeten, geweldige band

lambf
Nog een paar bands:

2Minuta Dreka
Bathbub Shitter
Bowel Fetus
Cattle Decapitation
Clotted Symmetric Sexual Organ
Corpse Molesting Pervert
Cripple Bastards
Enemy Soil
Excrementory Grindfuckers
Fear Of God
Feaces Eruption
Headcrash
Hog Caller
Intense Hammer Rage
Lymphatic Phlegm
Meat Shits
Sarcophaga Carnaria
Skullhog (vroeger Bile)
Swarrrm
The Day Everything Became Nothing
Tu Carne
Twodeadsluts Onegoodfuck

Berzerker
Ik ken niet overdreven veel grindcore, maar Cliteater vind ik wel leuk om naar te luisteren, net als Aborted, Kutschurft, Mortician, Carcass, The Berzerker (uiteraard ), en dat soort dingen, voor de rest heb ik zelf ook wat aan dit topic, want veel van de bands die hier genoemd worden ken ik nog niet.

lambf schreef:

Cattle Decapitation

Daar ken ik het album "Karma.Bloody.Karma" van, beestig goed album, maar ik vind het iets meer weghebben van Brutal Death dan van Grindcore.

lambf
bennerd schreef:
(quote)

Daar ken ik het album "Karma.Bloody.Karma" van, beestig goed album, maar ik vind het iets meer weghebben van Brutal Death dan van Grindcore.

Hmm, ja, mischien wel (ik ken de band niet zo goed). Maar wel meer wat Grindcore word gennoemd is Brutal Death. Of andersom.

Silver schreef:
Converge, genghis tron

Dat is ook geen Grindcore

lambf schreef:

(quote)

Wat is Genghis Tron dan?
Een soort van hele korte Mathcore ofzo?
(Ik heb er twee nummers van, en ik vind ze verschrikkelijk goed)

Ah, nu kan ik het hier eigelijk (nog) eens vragen:

Kent iemand hier nu eigenlijk bands die vergelijkbaar zijn met The Berzeker?
(Death/Grind met een stevige portie Industrial dus)

lambf
bennerd schreef:
(quote)

Wat is Genghis Tron dan?
Een soort van hele korte Mathcore ofzo?

Ja

ik vind ze verschrikkelijk goed

Ze zijn gewoon verschikkelijk goed, probeer ook eens Dead Mountain Mouth

Ah, nu kan ik het hier eigelijk (nog) eens vragen:

Kent iemand hier nu eigenlijk bands die vergelijkbaar zijn met The Berzeker?
(Death/Grind met een stevige portie Industrial dus)

Probeer eens wat verzamelaars zoals Drum Machinegun of de drummachine complicaties van Einsteinum.

lambf schreef:
(quote)

Ja

(quote)

Ze zijn gewoon verschikkelijk goed, probeer ook eens Dead Mountain Mouth

Daar heb ik die twee nummers van, door jouw top 10 trouwens, maar dat terzijde.

Badlands
Chapels

lambf schreef:
(quote)

Hmm, ja, mischien wel (ik ken de band niet zo goed). Maar wel meer wat Grindcore word gennoemd is Brutal Death. Of andersom.

(quote)

my bad,al vind ik Converge toch wel behoorlijk wat raakvlakken hebben
en sowieso als je grind wardeerd vind je dat ook wel gaaf denk ik.

lambf
Ik ben net de oude demo's/EP's van Anal Cunt aan het beluisteren, echt geweldige muziek is dat . Rommelig, iemand die zomaar overal doorheen zit te schreeuwen en een slechte productie, heerlijk, echt heerlijk . Jammer dat die dingen erg moeilijk te verkrijgen zijn (wel als import als een verzamel-cd, maar ik heb nog nooit wat ge-importeerd).

Ik moet zeggen dat ik Grindcore meer en meer begin te waarderen.
Nasum en Leng Tch'e zijn iig geval ongelooflijk goed, net zoals Aborted, The Berzerker en Napalm Death.
Onlangs heb ik ook Brutal Truth gepindakaast, en die gasten zijn dan ook weer heel goed.

Charles Manson
beste mensen, waarom vergeet iedereen hier onze grind-trots van eigen bodem?

INHUME, dames en heren, INHUME!!

grinder dan grind.

en er is een nieuwe NL;se grindband in aantocht: Grindpad.

lambf schreef:
Ik ben net de oude demo's/EP's van Anal Cunt aan het beluisteren, echt geweldige muziek is dat . Rommelig, iemand die zomaar overal doorheen zit te schreeuwen en een slechte productie, heerlijk, echt heerlijk . Jammer dat die dingen erg moeilijk te verkrijgen zijn (wel als import als een verzamel-cd, maar ik heb nog nooit wat ge-importeerd).

Die beschrijving doet me erg denken aan de split-cd tussen Nasum en Asterisk

Trouwens, verbeeld ik me dit, of neigt Fear Factory's Soul of a New Machine enorm naar Grindcore?
(Ten tijde van dat album werden ze nog vergeleken met, en waren ze tourmates van Napalm Death e.d.)

Ja,op sommige momenten wel,en volgens mij zaten op het album Concrete ofzo ook grind nummers. maar dat weet ik niet zeker

lambf
nog wat grindcore:

Antigama
Grafkanker
Gruesome Stuff Relish
Intestinal Disgorge
Kringspiertyfus
Maggots
Maggut
Malignant Tumour
Phobia
Rotten Sound
Slokdarmpoep
Sublime Cadaveric Decomposition
Suppository
Spazz
Swarrrrm
Warsore

lambf schreef:

Grafkanker
Kringspiertyfus
Slokdarmpoep

Ik dacht even dat het een grap was, die 3 namen. Maar ze bestaan dus echt

Gast
geplaatst: vandaag om 06:23 uur

geplaatst: vandaag om 06:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.