MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Metal.... langdradig

zoeken in:
Ik vind dat metal metal moet blijven en niet een één of andere effecten-muziek gemaakt door talentloze mafkezen. Dus als je naar "metal"core of iets dergelijks luistert of hrdcore of wat dan ook, Noemt het alsjeblieft geen metal, want ik raak daardoor in de war met de echte vorm van Metal.

Wat noem jij dan échte metal dat volgens jou alleen het plaatje metal mag krijgen. Ik denk namelijk dat er juist wél verschillende soorten van metal zijn, en als die allemaal alleen maar metal genoemd zouden worden ik het juist verwarrend ga vinden.

Dat kan je vinden.
Edit

Wat ik echte metal vind is Heavy Metal,Thrash Metal,Power metal etc.
persoonlijk hou ik daar niet van.
Grindcore en in mindere maten death metal,en sommige black en een aantal doom metal bands vind ik wel erg gaaf.

bands als Neurosis isis,etc zie ik ook als metal.

Zou toch jammer zijn dat zulke soort bands alleen maar het plaatje metal krijgen. Dan zou je het zo over het hoofd zien en niet naar luisteren. Of je moet natuurlijk álles gaan luisteren.

Nee hoor,als ik van ienmand hoor dat hij iets een heel goed album vind en toevallig heavy metal ofzo is wil ik het nog altijd wel luisteren en het een kans geven.

Zo kan ik bijvoorbeeld painkiller van judas priest best waarderen

inderdaad silver heeft gelijk met wat ik bedoel met echte metal, heavy power thrash metal. dank uw wel!

swankel schreef:
Ik vind dat metal metal moet blijven en niet een één of andere effecten-muziek gemaakt door talentloze mafkezen. Dus als je naar "metal"core of iets dergelijks luistert of hrdcore of wat dan ook, Noemt het alsjeblieft geen metal, want ik raak daardoor in de war met de echte vorm van Metal.

Dus voor jou zijn Grindcore, Goregrind, Metalcore en Crossover Thrash geen echte Metalgenres

bennerd schreef:
(quote)

Dus voor jou zijn Grindcore, Goregrind, Metalcore en Crossover Thrash geen echte Metalgenres

Wat ze bedoelt is dat de extreme metalgenre's echt veel afwijken van het 'oorspronkelijke metal'.
Er is namelijk een berg verschil tussen "electric eye" en "reek of putrefaction". Een berg die voor veel mensen moeilijk overbrugbaar is.

AGE-411 schreef:
(quote)

Wat ze bedoelt is dat de extreme metalgenre's echt veel afwijken van het 'oorspronkelijke metal'.

Ahzo, ik begrijp het, ook al ben ik het niet echt met die stelling eens.

AGE-411 schreef:

Er is namelijk een berg verschil tussen "electric eye" en "reek of putrefaction". Een berg die voor veel mensen moeilijk overbrugbaar is.

Jammer
(Maar ja, dat noemt men "persoonlijke smaak" he

lengte van een nummer iriteert mij totaal niet. hoe langer, hoe meer variatie en opbouw en gevoel er in kan zitten. ik luister dan ook zelf vaak naar symfonische rock.
ik vind intstrumentale stukken wegknippen het meest belachelijke dat ik ooit gehoord heb. ik zou nog liever naar britney spears luisteren dan dat soort verkrachte metal!
een solo is een hoogtepunt in een nummer, die niet kan gevormd worden met de stem, dus instrumentaal wordt gemaakt, en solo's zijn ZALIG! een nummer zonder solo (zang of instrumentaal) is een nummer zonder opbouw, dus zonder gevoel, dus zonder inhoud, dus een commercieel / mislukt zwak nummer.
je kan natuurlijk wel een liedje hebben zonder merkbare solo, maar een solomoment is er altijd wel ergens hoor. je zou de muziek nogal verkrachten door alle instrumentale delen weg te nemen.
tot dusver mijn mening

Zigstar
zonder gevoel.. zit er dan zoveel 'gevoel' in metal? Ik dacht altijd dat het metal heette omdat het als metaal is, hard, zonder gevoel, gewoon een kopstoot van jewelste?
En het inlassen van compleet overbodige solo's vind ik niet het 'zaligste' moment van een lied, daarom dat ik niet kan luisteren naar bijvoorbeeld oasis en guns n roses (waarom toch die solo's om toch maar een solo in je lied te hebben?). Sommige liedjes sméken om een welbepaalde solo, die kan kort of lang zijn, en bij de écht goede artiesten is die meestal net lang genoeg. Andere liedjes willen een korte solo, maar krijgen er een ellenlange waarvan mijn haren recht komen te staan.

Zigstar schreef:
zonder gevoel.. zit er dan zoveel 'gevoel' in metal? Ik dacht altijd dat het metal heette omdat het als metaal is, hard, zonder gevoel, gewoon een kopstoot van jewelste?

In Metal zit meer gevoel dan in de meeste andere muziekgenres die soms hoofdzakekelijk uit seksuele onzin bestaan.

Als ge natuurlijk naar Grindcore ofzo gaat luisteren hebt ge al minder songs over leven, liefde, gevoel. (Of ze zouden het toch al goed moeten kunnen uitleggen ).

Neem nu Metallica, het beste voorbeeld, bijna elke song gaat over iets (nothing else matters, fade to black, dyers eve, motorbreath, one, ...)

Zigstar schreef:

En het inlassen van compleet overbodige solo's vind ik niet het 'zaligste' moment van een lied, daarom dat ik niet kan luisteren naar bijvoorbeeld oasis en guns n roses (waarom toch die solo's om toch maar een solo in je lied te hebben?). Sommige liedjes sméken om een welbepaalde solo, die kan kort of lang zijn, en bij de écht goede artiesten is die meestal net lang genoeg. Andere liedjes willen een korte solo, maar krijgen er een ellenlange waarvan mijn haren recht komen te staan.

Volledig met akkoord.
Solo's zijn als slagroom op een ijsje; Dienen enkel om 'een ietsje meer' te geven heb je er te veel van is het niet goed, te weinig ook niet.

BTW, Welkom, streekgenoot

Of er nu een solo in een bepaald nummer zit interesseert me nu echt geen moer. Een solo is voor mij niet noodzakelijk, ook al kan het wel iets toevoegen aan het nummer in kwestie.

Bobiej
Een solo vind ik altijd heel fijn om te horen in metalnummers. Solo's is iets wat voor mijn gevoel bij de oudere genre's (Heavy, thrash, death) hoort. Als er een mooie, ontroerende of technische solo in een nummer zit is de kans ook groter dat dat nummer in mijn ogen een kraker is.

Hoeft natuurlijk niet, neem For Whom the Bell Tolls maar als voorbeeld, dat gegier op het eind is niet echt veel waard als solo, maar het is een uitermate krachtig nummer.

Charles Manson
solo's kunnen een nummer soms nog opwindender maken, vooral als de solist ook echt goed is.

Neem bijv. Ralph Santolla (Obituary, ex-Deicide).
Als een nummer al snel is en hij strooit er ook nog zo'n vetet solo overheen, dan gaat mijn hartje nog sneller kloppen.

Metal zou tog geen metal zijn zonder al die sub-genres ?

illnino schreef:
Metal zou tog geen metal zijn zonder al die sub-genres ?

Inderdaad, en dat maakt Metal ineens een van de meest gevarieerde genres. (Ik zeg wel "één van de")

Fza
Sub-genres zijn handig wanneer je over muziek praat, ik zou anders de hele tijd vergelijkbare bands op moeten gaan noemen. (wat ik vaak nog steeds doe omdat mn meeste vrienden geen metal luisteren )

Charles Manson
ja, allemaal waar.
maar je kan ook doorslaan (moshcore?!?!?!)

Fza
Charles Manson schreef:
ja, allemaal waar.
maar je kan ook doorslaan (moshcore?!?!?!)

De helft van die core subgenres kunnen me gestolen worden (niet hardcore natuurlijk, maar das dan ook een zijtak van punk en niet metal )

miloz
Waarom alles in een hokje douwen? Het is tenslotte allemaal het zelfde, muziek!

max en joep
nu ja, ee nzekere vorm van genre aanduiding is wel wenselijk natuurlijk.

als iets bijv geen metal is, ben ik in de regel egwoon niet meer zo geinteresseerd.

maar het moet niet doorslaan.

Solo's zijn echt zalig!
wat mij stoort is dat sommige groepen wss gewoon niet goed genoeg zijn om een solo te schrijven.
Niet elk liedje heeft een solo nodig, maar soms vraagt een song gewoon om een solo.
Als een liedje 5 of zelfs 10 minuten duurt, dat maakt allemaal niet veel uit, zolang er maar genoeg variatie in zit.

Getroll verwijderd.

Voor korte nummers zonder solo's zijn de albums Can't you take a joke? en A boy in a man's world van Mucky Pup geschikt. De gitarist had een hekel aan solo's. Hun liedjes zijn niet overdreven kort en bevatten amper een solo.
Als het met solo mag zijn dan gewoon Motörhead opzetten.

De zogenaamde langdradigheid in Opeth's muziek vind ik juist een van hun sterke kanten. Mooi opbouw en de hele mik-mak.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:47 uur

geplaatst: vandaag om 23:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.