Genres / Rock / wat zijn DE blackmetal platen?
zoeken in:
0
geplaatst: 8 september 2007, 23:47 uur
Raekwon the chef schreef:
die noorse blackmetal bands geloven dan ook echt serieus in Satan enzo, zoals Slayer en Venom zijn geen echte satanisten (Araya is zelfs katholiek
) maar Mayhem en Gorgoroth bijvoorbeeld wel..
die noorse blackmetal bands geloven dan ook echt serieus in Satan enzo, zoals Slayer en Venom zijn geen echte satanisten (Araya is zelfs katholiek
) maar Mayhem en Gorgoroth bijvoorbeeld wel..Bwa,
(Om even verder in gaan op king diamond)
Die is ook van scandenavië (Denemarken), en was vroeger ook een echte satanist (maar dan niet zo'n bloeddrinkende,kerkenbranden, baby-offerende idioot. Gewoon iemand die weet wat ie wil (zonder een bijbelse tussenkomst))
Tegenwoordig (met het ouder te worden) is ie gewoon anti-religie (wat een synoniem is voor anti-miserie)
0
MetalDex
geplaatst: 9 september 2007, 00:41 uur
Nouja, Satanisme is ook een religie hoor
En religie is niets anders dan 'geloofsovertuiging' of 'zingeving van het leven' en hoeft dus niet persé een godsdienst te zijn. Anti-religieus zijn is dus zo paradoxaal als wat, eigenlijk slaat het nergens op. (dus eigenlijk is jouw vorige bericht érg anti-religieus)
En religie is niets anders dan 'geloofsovertuiging' of 'zingeving van het leven' en hoeft dus niet persé een godsdienst te zijn. Anti-religieus zijn is dus zo paradoxaal als wat, eigenlijk slaat het nergens op. (dus eigenlijk is jouw vorige bericht érg anti-religieus)
0
Raekwon the chef
geplaatst: 9 september 2007, 00:53 uur
Satanist én anti-religieus zijn kan inderdaad niet.
0
geplaatst: 9 september 2007, 01:11 uur
MetalDex schreef:
En religie is niets anders dan 'geloofsovertuiging' of 'zingeving van het leven' en hoeft dus niet persé een godsdienst te zijn. Anti-religieus zijn is dus zo paradoxaal als wat, eigenlijk slaat het nergens op. (dus eigenlijk is jouw vorige bericht érg anti-religieus)Satanisme is niet in elke geval een religie hoor. (zouden sommigen wle willen)
Satanisme betekent/betekende gewoon: Wij zijn laten ons niet lijden/leiden door iets onzichtbaars, en doen lekker wat zelf willen en proberen mens te zijn, zonder daarbij een andere mens te hinderen.
Of zoiets.

En dat is het verschil met die randdebielen van tegenwoordig die zich bezig houden met kerken in de fik te steken, ipv sex, drugs en rock 'n' roll (Metal) in te nemen.
Btw, in de satanistische bijbel staat overgens dat een satanist NIEMAND mag kwaad doen.
Dus geen baby's opsnijden boven een altar op een heidense grafheuvel en dat soort gedoe.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 9 september 2007, 01:17 uur
Satanisme is niet in elke geval een religie hoor. (zouden sommigen wle willen)
Satanisme betekent/betekende gewoon: Wij zijn laten ons niet lijden/leiden door iets onzichtbaars, en doen lekker wat zelf willen en proberen mens te zijn, zonder daarbij een andere mens te hinderen.
Wat jij nu bedoeld is atheisme, satanisme is wel degelijk een geloof, want ook Satan is een onzichtbaar iets en past dus perfect in het rijtje Boedha, Jezus, Mohammed, Allah/God en Xenu...
0
geplaatst: 9 september 2007, 01:21 uur
Wat jij nu bedoeld is atheisme, satanisme is wel degelijk een geloof, want ook Satan is een onzichtbaar iets en past dus perfect in het rijtje Boedha, Jezus, Mohammed, Allah/God en Xenu...
(quote)
Satan is eigenlijk een vernaamlijking van "de tegenpool van religie".
Gewoon om zich te verzetten tegen de ondrukking van de religies. Omdat die Satan aanzien als iets slechts.
Maar zoals ik al zegde: idioten uit het noorden die echt in Satan geloven. In die hun geval is het wel een religie.
Maar ik heb het over het traditionele satanisme, ten tijde van King Diamond (jaren 80). Dat is geen geloof, enkel een levenswijze.
0
geplaatst: 9 september 2007, 01:32 uur
Voel me weeral verplicht het te illustreren:
Voor ik dit intervieuw zag had ik er al hetzelfde gedacht over.
Deel 1
Deel 2
Alleen al het symbool: het omgekeerde kruis. betekent letterljk: het tegengestelde/omgekeerde van het christendom.
Satanisme is about living out your feelings, without feeling it's a sin
Voor ik dit intervieuw zag had ik er al hetzelfde gedacht over.
Deel 1
Deel 2
Alleen al het symbool: het omgekeerde kruis. betekent letterljk: het tegengestelde/omgekeerde van het christendom.
Satanisme is about living out your feelings, without feeling it's a sin
0
Raekwon the chef
geplaatst: 9 september 2007, 01:33 uur
AGE-411 schreef:
Gewoon om zich te verzetten tegen de ondrukking van de religies. Omdat die Satan aanzien als iets slechts.
Maar zoals ik al zegde: idioten uit het noorden die echt in Satan geloven. In die hun geval is het wel een religie.
Maar ik heb het over het traditionele satanisme, ten tijde van King Diamond (jaren 80). Dat is geen geloof, enkel een levenswijze.
(quote)
hmm, dat kan zijn, toch blijf ik het vreemd vinden om anti-religie in verband te brengen met Satan, dus die praktijken van King Diamond (bebloede baby born's het publiek ingooien, bokkenschedels kussen, bloed drinken etc.) zijn dus enkel anti-religieus..
0
geplaatst: 9 september 2007, 01:43 uur
hmm, dat kan zijn, toch blijf ik het vreemd vinden om anti-religie in verband te brengen met Satan, dus die praktijken van King Diamond (bebloede baby born's het publiek ingooien, bokkenschedels kussen, bloed drinken etc.) zijn dus enkel anti-religieus..
(quote)
Er is een verschil tussen dat te doen tijdens je optredens en dat in het echte leven te doen...
King Diamond is gewoon een gewone mens die leeft als een mens. Niet als een 'puppet', gecontroleerd door god. Iemand die perfect weet wat ie wil.
Zoals ie ook zegt in deel 2 van dat intervieuw: 99% van de mensen leeft volgens het satanistisch principe en hebben oa seks voor het huwelijk.

0
MetalDex
geplaatst: 9 september 2007, 01:51 uur
Nogmaals, religie hoeft niet persé een godsdienst te zijn. Het geloven in iets waar jij je levenstijl op baseert - of dat nou in het geloven van een god is, of het verwerpen ervan - is religie. Dus moderne Satanisten of atheïsten zijn religieus, maar niets godsdienstig. Traditionele Satanisten zijn wel godsdienstig, want zij geloven of in Satan of in een mystieke , spirituele kracht, maar moderne Sataniste zijn atheïstisch. Dat is het Satanisme ten tijde van King Diamond, dat eigenlijk stamt uit de jaren zestig (toen LaVey de Kerk van Satan oprichtte), dit is wat jij het 'traditionele' satanisme noemt. Wat jij dan 'modern' satnisme wilt noemen, is niets anders dan een stel noorse anti-christelijke gekken, die onder de overtuiging 'satanisme' mensen aanzetten tot christenhaat. Dit heeft weinig meer te maken met de oorspronkelijke Kerk van Satan.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 9 september 2007, 01:59 uur
religie is een andere benaming voor godsdienst, atheisten en moderne satanisten (wat je in principe dus gewoon atheisten kunt noemen) zijn dus niet godsdienstig/religieus, want ze ontkennen het bestaan van een bovennatuurlijke kracht/god.
0
MetalDex
geplaatst: 9 september 2007, 02:15 uur
Nee, religie betekent gewoon 'het geloven (in iets)'. Dat kan het geloven in een god of een kracht zijn, maar ook een aardse, atheïstische overtuiging zijn. Het (moderne) Satanisme is dus een religie, maar geen godsdienst.
Trouwens weer on-topic: de nieuwe Marduk vind ik ook heel goed
Trouwens weer on-topic: de nieuwe Marduk vind ik ook heel goed

0
geplaatst: 9 september 2007, 12:21 uur
"The most prominent and widely known Satanist in recent years (as of 2007) is, and was, Anton Szandor LaVey, who founded the Church of Satan in 1966. LaVey wrote The Satanic Bible (1969) and other works which remain highly influential, though controversial, among avowed Satanists. LaVey rejected the Black Mass, cruelty to animals, and a literal deistic belief in, or worship of, Satan, instead considering Satan as the human instinct within ourselves, which is what LaVeyan Satanism celebrates. He supported a view of human beings as animals, and rejected many social structures that he believed inhibit natural human instincts"
= (modern) Satanisme.
= (modern) Satanisme.
0
MetalDex
geplaatst: 9 september 2007, 12:34 uur
Dus wat ik al zei, Modern Satanisme is geen godsdienst (ze geloven niet in Satan als God of anti-God), maar is gericht op het individu en vredelievendheid. Dus die Noorse Blackmetal-'satanisten' zijn geen goede Satanisten in de visie van LaVey: ze zetten aan tot haat, voeren zelfs terreuracties uit én ze slachten dieren zoals schapen en varkens op het podium, en dat mag toch wel onder 'animal cruelty' worden gerekend.
0
geplaatst: 9 september 2007, 12:44 uur
MetalDex schreef:
Dus wat ik al zei, Modern Satanisme is geen godsdienst (ze geloven niet in Satan als God of anti-God), maar is gericht op het individu en vredelievendheid. Dus die Noorse Blackmetal-'satanisten' zijn geen goede Satanisten in de visie van LaVey: ze zetten aan tot haat, voeren zelfs terreuracties uit én ze slachten dieren zoals schapen en varkens op het podium, en dat mag toch wel onder 'animal cruelty' worden gerekend.
Inderdaad. Het domme is dat ze zich modeleren naar de "satanisten" zoals in de middeleeuwen de Katholieke kerk de mensen die in natuur godsdiensten geloofden afbeelden (want niet christenen waren slecht). Wat de meeste mensen bij het woord "satanisten" denken heeft nooit bestaan.
0
max en joep
geplaatst: 10 september 2007, 10:38 uur
ik denk dat jullie allemaal even vergeten dat er diverse vormen van Satanisme zijn.
Iedereen heeft eigenlijk wel een beetje gelijk.
Je hebt die jaren 60-vrijgevochten-La Vey-Churchof Satan-hippie Satanisten.
Voor hen is Satanisme eigenlijk alleen levenswijze die zich richt op volledige vrijheid.
Dat was destijds vooral een ordinair excuus om zoveel mogelijk seks te hebben met zoveel mogelijk mannen en vrouwen.
Satan is hier een symbool en hoewel ze wel flirten met de bok, de pentagrammen etc, is er EIGENLIJK weinig evils aan.
Het is meer schattig: Wij doen lekekr wat we willen, ik geloof lekekr niet in God, ik neuk wanneer ik dat wil etc.
Zij geloven dus eigenlijk NIET in Satan; Satanisme staat voor: ik ben religie-loos.
Daarnaast zijn er ook wel stromingen en groeperingen die een stuk serieuzer zijn en ook een stuk verder gaan.
Die geleven dus wel in Satan.
Satan is hier meer dan alleen een symbool.
Satan is hier gewoon.....nu ja, SATAN!!!
Voor hen is Satanisme eigenlijk alleen levenswijze die zich richt op volledige vrijheid.
Dat was destijds vooral een ordinair excuus om zoveel mogelijk seks te hebben met zoveel mogelijk mannen en vrouwen.
Satan is hier een symbool en hoewel ze wel flirten met de bok, de pentagrammen etc, is er EIGENLIJK weinig evils aan.
Het is meer schattig: Wij doen lekekr wat we willen, ik geloof lekekr niet in God, ik neuk wanneer ik dat wil etc.
Zij geloven dus eigenlijk NIET in Satan; Satanisme staat voor: ik ben religie-loos.
Daarnaast zijn er ook wel stromingen en groeperingen die een stuk serieuzer zijn en ook een stuk verder gaan.

0
geplaatst: 10 september 2007, 11:20 uur
max en joep schreef:
ik denk dat jullie allemaal even vergeten dat er diverse vormen van Satanisme zijn.

Volgens mij heb je niet eens de moeite genomen om de vorige reacties te lezen.
0
max en joep
geplaatst: 10 september 2007, 12:57 uur
ben er vluchtig doorheen gegaan.
zullen we overigens weer ONtopic gaan?
zullen we overigens weer ONtopic gaan?
0
max en joep
geplaatst: 11 september 2007, 11:24 uur
V schreef:
Wat je niet mag missen:
Abigor - Nachthymnen
Anaal Nathrakh - The Codex Necro en Eschaton
Burzum - Burzum/Aske
Blood Storm - Pestilence from the Dragonstar
Dark Funeral - Secrets of the Black Arts en vobiscum Sathanas
Darkspace - Darkspace I
Darkthrone - A Blaze in the Northern Sky en Panzerfaust
Deathspell Omega - Si Monumentum
Diabolical Masquerade - Ravendusk in my Heart
Dissection - The Somberlain en Storm of the Light's Bane
Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk
Enslaved - Vikingligr Veldi
Enthroned - Towards the Skullthrone of Satan
Funeral Mist - Salvation
Gehenna - Seen Through the Veils of Darkness
Gorgoroth - Pentagram
Immortal - Pure Holocaust en At the Heart of Winter
Judas Iscariot - Heaven in Flames
Koldbrann - Moribund
Lja - Til Avsky for Livet
Marduk - Heaven Shall Burn, Opus Nocturne, Nighwing en Plagua Angel
Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas
Naglfar - Vittra
Necromantia - Scarlet Evil, Witching Black
Satyricon - Nemesis Divina
Setherial - Nord
Shining - III
Tsjuder - Desert Northern Hell
Weakling - Dead as Dreams
Wolves in the Throne Room - Diadem of 12 Stars
Zo, kan je weer ff vooruit.
Wat je niet mag missen:
Abigor - Nachthymnen
Anaal Nathrakh - The Codex Necro en Eschaton
Burzum - Burzum/Aske
Blood Storm - Pestilence from the Dragonstar
Dark Funeral - Secrets of the Black Arts en vobiscum Sathanas
Darkspace - Darkspace I

Darkthrone - A Blaze in the Northern Sky en Panzerfaust
Deathspell Omega - Si Monumentum
Diabolical Masquerade - Ravendusk in my Heart
Dissection - The Somberlain en Storm of the Light's Bane
Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk
Enslaved - Vikingligr Veldi
Enthroned - Towards the Skullthrone of Satan
Funeral Mist - Salvation

Gehenna - Seen Through the Veils of Darkness
Gorgoroth - Pentagram
Immortal - Pure Holocaust en At the Heart of Winter
Judas Iscariot - Heaven in Flames
Koldbrann - Moribund
Lja - Til Avsky for Livet
Marduk - Heaven Shall Burn, Opus Nocturne, Nighwing en Plagua Angel

Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas
Naglfar - Vittra
Necromantia - Scarlet Evil, Witching Black
Satyricon - Nemesis Divina

Setherial - Nord

Shining - III
Tsjuder - Desert Northern Hell
Weakling - Dead as Dreams
Wolves in the Throne Room - Diadem of 12 Stars
Zo, kan je weer ff vooruit.

kijk meneer Charles Manson (toffe nickname trouwens), DAT zijn tips!
ik heb nu steeds Nightwing van Marduk op de mp3.
sfeervol is die.
0
geplaatst: 11 september 2007, 17:41 uur
max en joep schreef:
sfeervol is die.
(quote)
sfeervol is die.
Van Marduk vind ik Panzer Division Marduk en Plague Angel de beste.
0
geplaatst: 15 september 2007, 16:49 uur
bij t satanisme staat Satan symbool voor vrijheid, in de bijbel staat hij bekend als degene die verbannen is uit de hemel samen met nog wat engelen omdat hij meer van zichzelf hield dan van god, hij staat dus symbool voor zelf je eigen god zijn en niet te knielen voor n ander. Kortom de natuurlijke mens, niet de angstige gehersenspoelde
0
geplaatst: 15 september 2007, 16:57 uur
S.Z. schreef:
bij t satanisme staat Satan symbool voor vrijheid, in de bijbel staat hij bekend als degene die verbannen is uit de hemel samen met nog wat engelen omdat hij meer van zichzelf hield dan van god, hij staat dus symbool voor zelf je eigen god zijn en niet te knielen voor n ander. Kortom de natuurlijke mens, niet de angstige gehersenspoelde

0
geplaatst: 15 september 2007, 17:02 uur
Weet iemand waar ik shit van Wolves in the throne room kan kopen? want ik heb wel n promo van Southern Lord (hun label) waar ze op staan en ik vind t erg tof.
0
cortez
geplaatst: 18 september 2007, 12:41 uur
Judas Iscariot : distant in solitary night
en de nieuwe lading met o.a. Leviathan, Xasthur, Draugar
en de nieuwe lading met o.a. Leviathan, Xasthur, Draugar
0
geplaatst: 23 september 2007, 10:41 uur
V geeft een aardige opsomming op de eerste pagina. Daar zou ik de overige uit mijn top-10 nog willen aan toevoegen.
+ 'Rain Upon The Impure' - The Ruins of Beverast
Onwaarschijnlijk maar deze vond ik echt nog sterker dan 'Unlock The Shrine'. Unieke BM.
+ 'Rain Upon The Impure' - The Ruins of Beverast
Onwaarschijnlijk maar deze vond ik echt nog sterker dan 'Unlock The Shrine'. Unieke BM.
0
geplaatst: 27 september 2007, 19:18 uur
Ik denk dat ik hier wel op de juiste plaats ben:
Kan iemand me wat Symfonic / Melodic Black Metal aanraden?
In de stijl van Covenant (later: The Kovenant), Dimmu Borgir, Borknagar, ...
Of Black Metal met Industrial in? Ik heb onlangs Aborym en natuurlijk Anaal Nathrakh gehoord, en die zijn echt vet.
Of Black Metal met Industrial in? Ik heb onlangs Aborym en natuurlijk Anaal Nathrakh gehoord, en die zijn echt vet.
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 18:46 uur
bennerd schreef:
Ik ben niet zo thuis in de melodische Black Metal wereld maar ik denk dat je wel wat kan met Secrets of the Moon. Met name hun 2 laatste albums - 'Carved in Stigmata Wounds' en 'Antithesis' - zijn pareltjes. De muziek valt nog het best te omschrijven als occulte Black Metal, met veel oog voor sfeer en sterk riffwerk. Let wel op, dit is eigenlijk niet te vergelijken met Dimmu Borgir en co; daarvoor ontbreekt het symfonische, verwacht dus geen orkestrale toestanden.
Industrial Black is al wat meer mijn ding. De bands die je daar noemt, zijn beiden sterk. Laatst heb ik nog iets nieuws ontdekt. La Division Mentale kwam dit jaar opzetten met hun eerste full-lenght: L'eXtase de Fous'. Een staalharde BM-plaat aangevuld met redelijk veel industriële klanken. De toevoeging van stukjes 'spoken word' maken het geheel nog wat duisterder en beklemmender. Waarschijnlijk mijn favoriete BM-album van dit jaar, al doet Black Funeral (Black/Drone) ook serieus zijn best.
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 19:17 uur
Bedankt voor de tips FinisTerra, ik zal ze zeker bekijken (of beluisteren, hoe je het wilt
).
Ondertussen ben ik zelf ook al wat op zoektocht uitgegaan, en ik stuitte op Iperyt, die met "Totalitarian Love Pulse" een geweldige plaat maakte: een mengeling van zeer extreme Black Metal (die eigenlijk ook aan te raden is voor de fans van The Berzerker) vermengd met Hardcore Techno-beats. Voor de mensen bij wie nu een beeld komt bovendrijven van mensen met Lonsdale en corpsepaint die zichzelf Suicidal Gabbers noemen, raad ik aan om de plaat te gaan luisteren (en tot een andere conclusie te komen dus
). Het is namelijk heel indrukwekkend.
Ik raad het eigenlijk aan aan alle mensen die maar iets met extreme metal hebben.
).Ondertussen ben ik zelf ook al wat op zoektocht uitgegaan, en ik stuitte op Iperyt, die met "Totalitarian Love Pulse" een geweldige plaat maakte: een mengeling van zeer extreme Black Metal (die eigenlijk ook aan te raden is voor de fans van The Berzerker) vermengd met Hardcore Techno-beats. Voor de mensen bij wie nu een beeld komt bovendrijven van mensen met Lonsdale en corpsepaint die zichzelf Suicidal Gabbers noemen, raad ik aan om de plaat te gaan luisteren (en tot een andere conclusie te komen dus
). Het is namelijk heel indrukwekkend.Ik raad het eigenlijk aan aan alle mensen die maar iets met extreme metal hebben.
* denotes required fields.