menu

Genres / Rock / Waarom luister jij rockmuziek?

zoeken in:
avatar van LucM
Rock heeft altijd iets rebels en jeugdigs gehad en het is ook opwindend, het stemt mij vaak vrolijk, wellicht de reden waarom rock mij het meeste aanspreekt.
Maar rock is lang niet het enige genre dat ik graag hoor, ik luister ook vaak naar soul, folk, country, chansons en klassiek ('s avonds beluister ik zelfs vaker klassiek).

avatar van Bollieblauw
Ik reed vanmiddag over de A13 met Motley Crue's Kickstart My Heart op vol volume, luidkeels mee te bleren. En ik was happy. Dat is Rock voor mij.

avatar van MDRAIJER
Waarom ik Rockmuziek luister?
Omdat ik het hartstikke goed vind natuurlijk.

Maar het gevoel ligt dieper dan dat. Al sinds een klein jochie van pak 'em beet 5 jaar sta ik al mee te zingen op die o zo goede 70s/80s rock muziek.
Mijn vader, natuurlijk opgegroeid met deze muziek, heeft mij er alles van laten horen toen hij eenmaal zijn platenspeler weer uit de kast had getoverd (sindsdien nooit meer teruggegaan).
Wat hij mij allemaal liet horen vond (en vind) ik geweldig: Meat Loaf, Queen, The Rolling Stones, Dire Straits en ga zo maar door.
Ik ben het nooit vergeten maar ik keek er een lange tijd niet naar om, maar nu sinds 2 jaar begin ik het weer opnieuw allemaal te luisteren (nu met veel meer begrip etc.) en ik vind het weer zó mooi... Denkend aan vroeger, hopen dat je op een of andere manier jezelf naar de 70s kon toveren.
Ja, prachtig. Die emotie die er soms ook in zit, gierende gitaren, prachtig zang (Kijk naar b.v.b. Dire Straits - Brothers in Arms).

Zelf heb ik mij nu meer verdiept in Pink Floyd, Lynyrd Skynyrd, Jimi Hendrix, Nirvana en een vleugje Led Zep, Duran Duran, Aerosmith, Europe etc.

Meer hoef ik denk ik niet te zeggen.

avatar van Metalhead99
Ik moet mezelf bij bovenstaande reactie aansluiten.
Ook ik kreeg het "met de paplepel ingegoten" door een naar de Dire Straits en Meat Loaf luisterende vader. Maar door de jaren heen is het mij steeds meer en meer gaan grijpen dan dat dit bij mijn vader het geval was. Bekende en minder bekende bands uit de (L.A.) rock scene passeren inmiddels de revue bij mij. Ik krijg er geen genoeg van, het maakt mij nostalgisch voor een tijdsperiode die ik helemaal niet meegekregen heb omdat ik er toen gewoon nog niet was. Maar goed, ik beleef er gewoon enorm veel plezier aan en vind het meeste gewoon prachtige muziek.

buizen
Een leuke documentaire over de trouwe metalscene in Friesland:





Voor de ondertitelde versie:
Fryslân DOK: In hert foar hurd - Uitzending Gemist - uitzendinggemist.nl

Ik ben opgegroeid met een oudere broer die The Who, Stones Beatles en Purple luisterde. Later luisterde ik zelf naar Kiss Maiden, Priest enz. Tegenwoordig heb ik een grote verzameling muziek van bijna alle soorten behalve die dance muziek want dat vond ik altijd al waardeloos. Maar mijn hart is altijd bij de rock muziek gebleven.

avatar van Alexepex
Ik heb van jongs af aan al een alternatieve smaak in muziek gehad.
Vooral toen mijn broer en ik een doos met lp's (voor ons uiteraard onbekende artiesten) kreeg, en ik daar Alquin uit pikte, is het alleen maar volgens andere slechter met mij gegaan.
Jammer dan, ik vind het gewoon heerlijk om naar te luisteren.
Vooral van al dat progressieve stoerdoenerij (zenuwelijers-muziek) wordt ik juist rustiger van.
Ik heb die chaos gewoon nodig. lol

Gast
geplaatst: vandaag om 13:41 uur

geplaatst: vandaag om 13:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.