MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Waarom luister jij rockmuziek?

zoeken in:
zoals de titel al zegt, Waarom Rock? en geen Jazz, hiphop of *nietnadertenoemengenre* enz.
ik weet het zelf ook niet helemaal... maar ik kan wel helemaal opgaan in muziek en dan voornamelijk Rock! (of zoals de leus van Arrow Classic Rock klinkt : dat is kicken zonder pilletje!)

Ik luister rock, jazz, pop, folk, enzo..het is mooi...

Er gaat wat mij betreft niets maar dan ook niets boven rock!!

Ik kan rock goed waarderen, rock om wat meer mee te schreeuwen, andere genres om in op te dromen, fijnm achterover te zitten o.i.d.

Vind alleen de dingen die ze op arrow classic rock draaien niet echt rock te noemen.. vaker gewoon pop.

djeffibrelich
omdat het rockt natuurlijk, duh.
beter kan ik het niet zeggen.
de energie, de andrelina-rush die je ervan krijgt, goede rock wekt je op,hard, luid, in your face.... er zijn veel redenen op te noemen.

Flum
The Scientist schreef:
Vind alleen de dingen die ze op arrow classic rock draaien niet echt rock te noemen.. vaker gewoon pop.

Hehe, het is ook niet helemaal mijn smaak wat ze daar draaien, maar pop? Misschien schiet er af en toe een verdwaald popnummer doorheen...(Of zit ik fout? Ik luister het niet al te vaak).

Eigenlijk heb ik nooit zo precies begrepen wat rock precies is, maar dan ook alleen rock.
Beatles worden weleens rock genoemd, U2 ook, maar wanneer mag een rockband nou echt een rockband genoemd worden?

SelmaDuim
Ik denk dat muziek waar electrische gitaren in voor komen nogal snel (al dan niet terecht) rockmuziek genoemd wordt.

Bij Arrow Classic Rock denk ik meer aan "ouwelullenmuziek".

Volgens mij moet in ieder geval de heilige drie-eenheid 'bas, gitaar, drums' aanwezig zijn.

Althans, dat heb ik wel 's gelezen op Wikipedia ofzo.

Harco
Dat heb ik ook altijd begrepen, ja.

Maar de Nederlands (maar Gitaarloze) band Supersister is toch ook rock? luister maar naar het bas loopje van She Was Naked!!! (begin op 1:40)

The Scientist schreef:
Ik kan rock goed waarderen, rock om wat meer mee te schreeuwen, andere genres om in op te dromen, fijnm achterover te zitten o.i.d.

Tegenwoordig overdag vooral wel ja maar s'avonds en s'nachts is het gelukkig nog voornamelijk rock.

Rock is de muziek waar ik mij het beste in kan vinden en de muziek die mij het meeste raakt. Heb ik niet bij andere genres, weet eigenlijk niet waarom.

Bij rock gaat mijn bloed snellerstromen.... en krijg ik een energie rush... vandaar.

Casartelli (moderator)
Omdat het gewoon superieure muziek is.

Op één of andere manier weet rock me toch iets extra te raken. De mogelijkheden zijn erg talrijk en toch blijft het altijd een soort directheid vast te houden.

Sir Spamalot (crew)
Voorzichtig zeg ik: er zijn zoveel stromingen in Rock (die beruchte "genres", dat lelijk woord zeg ik altijd) dat bijna iedereen haar of zijn gading kan vinden. Meestal kies ik voor rock voor de adrenaline of om gewoon te ontstressen, maar dan kan ik ook, naar ik de laatste tijd meer en meer ondervind, met klassiek, een beetje Johnny Cash, een streepje jazz of ... ik ben nog altijd bezig aan mijn reis. Hardrock en metal blijven wel mijn favoriete hoofdschotel maar op tijd en stond eens een andere maaltijd doet wonderen voor de smaakpapillen.

stuart
Waarschijnlijk omdat het in me zit; als er vroeger mensen bij ons thuis op visite kwamen en de jongste telg (mij) even wilden zien, verbaasden ze zich over dat vreemde gebrabbel wat ik al uit "sprak".
Het antwoord van mijn vader (een muzikant) destijds was: ,, Dat is 'Rockgekraai".... .

Ik vind rock een heerlijke uitlaat klep, prima manier om negatieve stress om te zetten in een heel positieve "vibe".
Daarnaast kan je heel veel kanten op in wat betreft verschillende soorten rock voor verschillende soorten gemoedstoestanden.
Het is zo heerlijk veelzijdig!
Toch luisterik niet alleen naar rock , een beetje blues,jazz,reaggae,techno,acid ,hardcore enz enz op zijn tijd ....ach ik hou gewoon van muziek

Het is goede muziek. Bovendien heeft het een interessante geschiedenis. Ik ben nog jong en wil nog heel veel leren over deze geschiedenis.

Rock is heerlijk, het begon bij mij met Deep Purple, ik ben nu bijna 20 en het begon met mij op mijn 14de dus dat is al bijna 6 jaar geleden.
Dankzij deze band kreeg ik steeds meer honger naar kijharde drums, gierende gitaren, wilde bas snijdende orgelwerk, en kijharde goeie zang.
Ik vind het natuurlijk ook heerlijk las ze er een keer een goede ballade tussen proppen.
Voor mij gaat rock echt boven alles.

Misterfool
omdat rock een van de weinige genre's is die echt ongelovelijke divers is en emotie als geen ander terweeg kan brengen.

Misterfool schreef:
omdat rock een van de weinige genre's is die echt ongelovelijke divers is

Heb je werkelijk de illusie dat rock diverser is dan jazz? wereldmuziek? klassiek? electronic?

en emotie als geen ander terweeg kan brengen.

Heb je werkelijk de illusie dat rock dat beter kan dan jazz? wereldmuziek? klassiek? electronic?

(Ik zeg hiermee niet dat die genres per definitie diverser zijn dan rock, of dat rock minder is, maar die dingen beweren is wel een beetje raar.)

Misterfool
The Scientist schreef:
(quote)

Heb je werkelijk de illusie dat rock diverser is dan jazz? wereldmuziek? klassiek? electronic?

(quote)

Heb je werkelijk de illusie dat rock dat beter kan dan jazz? wereldmuziek? klassiek? electronic?

(Ik zeg hiermee niet dat die genres per definitie diverser zijn dan rock, of dat rock minder is, maar die dingen beweren is wel een beetje raar.)

nee inderdaad scientist dat denk ik. als je bands weet die het tegendeel kunnen bewijzen hou ik me aanbevolen. betekent trouwens niet dat ik jazz en electronica niet mooi vind

Hunter
Voor mij is rock niet alleen muziek maar ook een manier
van leven, jezelf uiten.
Het is bewezen dat mensen luisteren naar iets waardoor ze aangetrokken worden.
Ik luister Rock omdat ik zoiezo Hiphop rotzooi vindt, niks tegen de luisteraars ervan..
en omdat Rock lekker wegluisterd, goeie teksten heeft coole bandleden en meer!!

ClassicRocker
Casartelli schreef:
Omdat het gewoon superieure muziek is.

Getalsmatig is rock in ieder geval het liefhebbersgenre bij uitstek.

Nee, geen genre dan rock brengt me zo in extase, heeft me ooit zo in extase gebracht en zal me ooit zo in extase brengen.

Rock:
- Mijn eerste lp ooit was Black Sabbath - Paranoid.
Gevolgd door Led Zeppelin 2. Daarna Deep purple in Rock, Yes, Genesis en mijn liefde voor prog.rock.
Later Pearl Jam, Neil Young, Allman Brothers, Free, Peter Frampton, Bad Company, Rush, Sylvan, Gazpacho....
Rock rules.

Rock is één van die genres, met al zijn diverse subgenres, waar ik me helemaal in kan verliezen. 'Emotioneel meeslepend' vind ik één van de fijnste eigenschappen aan muziek, en met het luisteren naar rockmuziek gebeurt dat bij mij het vaakst. Marillion is daarbij voor mij een van de beste voorbeelden!

omdat het godfriedvanboullion de beste muziek is die er is!!!!

Ik luister naar allerlei soorten muziek, maar voornamelijk rockmuziek omdat ik ermee ben opgegroeid. Simpel.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:16 uur

geplaatst: vandaag om 11:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.