Genres / Rock / Hardcore Punk / Screamo / Crossover Thrash
zoeken in:
0
lambfv4.0
geplaatst: 24 mei 2023, 12:46 uur
Hey GlitchBen, is er nog wat leuke Hardcore uitgekomen de laatste tijd? Ben een beetje out-of-the-loop.
1
geplaatst: 25 mei 2023, 23:54 uur
lambfv4.0 schreef:
Hey GlitchBen, is er nog wat leuke Hardcore uitgekomen de laatste tijd? Ben een beetje out-of-the-loop.
Hey GlitchBen, is er nog wat leuke Hardcore uitgekomen de laatste tijd? Ben een beetje out-of-the-loop.
Dit jaar nog geen absolute hardcore-toppers, maar wel blij met de split van xWeaponx en World of Pleasure & de split van Madhouse en Firestarter. Faim heeft ook hun beste materiaal uitgebracht, Pest Control is dan weer een leuke nieuwere band.
Voor de liefhebbers van de puurder-dan-puur-sneller-dan-snel hardcore doen Speed Plans en Brain Tourniquet het wel nog goed.
Blow Your Brains Out is een goede throwback naar de Outburst-achtige groovy NYHC.
Als we richting 2022 kijken:
- Balta - Rendszerszintű Agybaszás (geschift)
- Combust (NYHC)
- Gridiron
- Speed (mosh!)
- Statement of Pride
- The Flex
- Warthog
2
geplaatst: 23 juli 2023, 22:13 uur
Door een tof nieuw compilatiealbum van het Secret Voice label, Balladeers, Redefined (op het spoor gekomen dankzij de geweldige nieuwe plaat van Jeromes Dream), ben ik weer aan een voorzichtige screamo binge bezig. Kende al een stuk of 10 bands op de comp, maar laatste paar jaar geen nieuwe releases meer bijgehouden. De rest kende ik nog niet en dus ben ik van plan van iedere band de discografie te luisteren. En uiteraard kom je dan ook weer op zijpaadjes terecht van verwante bands die niet op de comp staan. Wist eigenlijk niet dat er nog steeds zoveel goede ouderwetse screamo wordt gemaakt.
1
geplaatst: 23 juli 2023, 22:35 uur
Haha, ja, nice, die kwam ik ook tegen van de week (in mijn Release Radar op Spotify stonden de tracks van Nuvolascura en Jeromes Dream), superleuk. En ja, nog zo veel toffe screamo tegenwoordig. Misschien mooi plekje om weer eens wat persoonlijke favorieten te delen? Ik ga ff wat van mijn favorietjes bij elkaar sprokkelen.
3
geplaatst: 24 juli 2023, 13:50 uur
Alright, ik trap vast af Meest verslingerd ben ik zelf op dit moment aan het fantastische Yearning uit Montreal, hun MMXXII (uit, jawel, 2022!) duurt nog geen 9 minuten en doet echt alles fantastisch wat screamo fantastisch kan doen. Krijgt weleens de kritiek dat het allemaal Orchid-worship is maar dat mag wmb sowieso de pret nooit drukken. In ieder geval echt fucking lekker en gratis te streamen op de Bandcamp: MMXXII | YEARNING - yearning.bandcamp.com
Iets langer geleden maar we liggen al een tijdje stil natuurlijk, dus de Minaret-kant van de split Minaret en Laeirs (2013) is ook lekker chaotisch, niet zo memorabel als Yearning, maar zeker de moeite waard: Split EP | Minaret / Laeirs | Sad Records - sadexratrecords.bandcamp.com (van de kant van Laeirs ben ik zelf wat minder gecharmeerd). Minaret heeft elders ook toffe dingen gedaan maar ook wel met heel andere sound.
Nog ietsje melodieuzer maar ook heerlijk is het Roemeense Bastos: Second Favourite Person | Bastos - bastosmove.bandcamp.com (deze is van 2017)
Uiterst fucking briljant is natuurlijk het Spaanse Drei Affen, meest recente wapenfeit Seguimos Ciegxs is echt goddelijk: Seguimos Ciegxs | Drei Affen - dreiaffen.bandcamp.com (2019). Geweldige vrouwelijke schreeuwert hebben ze in huis, net als het fantastische Frail Hands, hun s/t (2017) is mijn favoriet: S / T | FRAIL HANDS - frailhands.bandcamp.com
Ook in Italië nog steeds genoeg heerlijks natuurlijk. Shizune deed een tijdje lang heerlijk chaotische dingetjes zoals op Cheat Death, Live Dead! (2017): CHEAT DEATH, LIVE DEAD! | shizune - shizune.bandcamp.com Ook het Italiaanse Ojne heeft recent (juni 2023) een leuk plaatje afgeleverd dat mij een beetje doet denken aan de kant die Raein met Ogno Nuovo Inizio opging: Sogno #3 | Øjne - ojne.bandcamp.com Daarnaast werd ik dit weekend door een maat op de leuke en eveneens Italiaanse emoband Stegosauro geattendeerd, met van die lekker midwest emo gitaarloopjes enzo, echt fijn: Stegosauro | Stegosauro - stegosauro.bandcamp.com (deze ook van 2023)
Natuurlijk ook nog screamo in Azië, zo is het Maleisische Piri Reis (óók met een vrouwelijke schreeuwster) bij vlagen echt briljant. Oudere dingen zijn soms echt bizar brak opgenomen maar klinken ook heerlijk uiteindelijk, de LP van vorig jaar klinkt ook nog eens als een huis en is echt heerlijk chaotisch: Ritma "LP" | Piri Reis - piri-reis.bandcamp.com Het Japanse Poetry of Torch is ook echt geniaal, echt een heerlijk dof geluid en heerlijk chaotisch: 僅カナ灯火 | poetry of torch - poetryoftorch.bandcamp.com (2022)
En dit bandje uit Japan is (was?) ook altijd leuk, Sto Cosi Cosi: error EP | sto cosi cosi - stocosicosi.bandcamp.com (2014 deze) Uit Singapore ook lekker chaotische screamo van Bethari: Promo 2017 | Bethari - bethari.bandcamp.com (2017)
Dit is natuurlijk al een behoorlijke tijd geleden inmiddels (2012) maar ik kan deze twee bands niet genoeg onder de aandacht brengen: op de A-kant het fenomenale Beau Navire en op de B-kant het hier zo mogelijk nog genialere Republic of Dreams (leden hiervan speelden ook in Louise Cyphre, Tristan Tzara - de liefhebbers weten dan genoeg): Beau Navire / Republic Of Dreams "split" | Beau Navire / Republic Of Dreams | Pure Heart Records - pureheartrecords.bandcamp.com
Niet zo heel erg op de hoogte van wat er in Nederland nog gebeurt, een paar jaar geleden had Slakkengang in ieder geval wel een heel toffe eerste worp: I | Slakkengang - slakkengang.bandcamp.com (2014) en nu timmert Second Guessing aardig aan de weg: Zonder | Second Guessing - secondguessing.bandcamp.com (2022)
Verder nog leuk:
Oud (2013) en edgy naam en sampletjes, maar wel lekker chaotisch: Answer Us If It's Cancerous | Anne Hero - annehero.bandcamp.com
Beetje post-rocky af en toe, wel lekkere screamo-stukjes verder: Blue Heron | Old Soul - oldsoulband.bandcamp.com (2016)
Mij wat te langdradig en noodly maar best aardige screamo uit Singapore: LITHE005: Yumi - Epoch LP | Yumi | Lithe Records - litherecords.bandcamp.com (2017)
Volledig overstuurde noisy HexD cloud-screamo (?): 山田花子 | moreru - moreru.bandcamp.com
Leuke Mexicaanse emo, ook iets te langdradig voor mij: LOMAS VERDES | NO SOMOS MARINEROS - nosomosmarineros.bandcamp.com (2014)
/edit/
Als ik het leuk vind heet dat blijkbaar meestal 'heerlijk chaotisch' maar goed, leef ermee
Iets langer geleden maar we liggen al een tijdje stil natuurlijk, dus de Minaret-kant van de split Minaret en Laeirs (2013) is ook lekker chaotisch, niet zo memorabel als Yearning, maar zeker de moeite waard: Split EP | Minaret / Laeirs | Sad Records - sadexratrecords.bandcamp.com (van de kant van Laeirs ben ik zelf wat minder gecharmeerd). Minaret heeft elders ook toffe dingen gedaan maar ook wel met heel andere sound.
Nog ietsje melodieuzer maar ook heerlijk is het Roemeense Bastos: Second Favourite Person | Bastos - bastosmove.bandcamp.com (deze is van 2017)
Uiterst fucking briljant is natuurlijk het Spaanse Drei Affen, meest recente wapenfeit Seguimos Ciegxs is echt goddelijk: Seguimos Ciegxs | Drei Affen - dreiaffen.bandcamp.com (2019). Geweldige vrouwelijke schreeuwert hebben ze in huis, net als het fantastische Frail Hands, hun s/t (2017) is mijn favoriet: S / T | FRAIL HANDS - frailhands.bandcamp.com
Ook in Italië nog steeds genoeg heerlijks natuurlijk. Shizune deed een tijdje lang heerlijk chaotische dingetjes zoals op Cheat Death, Live Dead! (2017): CHEAT DEATH, LIVE DEAD! | shizune - shizune.bandcamp.com Ook het Italiaanse Ojne heeft recent (juni 2023) een leuk plaatje afgeleverd dat mij een beetje doet denken aan de kant die Raein met Ogno Nuovo Inizio opging: Sogno #3 | Øjne - ojne.bandcamp.com Daarnaast werd ik dit weekend door een maat op de leuke en eveneens Italiaanse emoband Stegosauro geattendeerd, met van die lekker midwest emo gitaarloopjes enzo, echt fijn: Stegosauro | Stegosauro - stegosauro.bandcamp.com (deze ook van 2023)
Natuurlijk ook nog screamo in Azië, zo is het Maleisische Piri Reis (óók met een vrouwelijke schreeuwster) bij vlagen echt briljant. Oudere dingen zijn soms echt bizar brak opgenomen maar klinken ook heerlijk uiteindelijk, de LP van vorig jaar klinkt ook nog eens als een huis en is echt heerlijk chaotisch: Ritma "LP" | Piri Reis - piri-reis.bandcamp.com Het Japanse Poetry of Torch is ook echt geniaal, echt een heerlijk dof geluid en heerlijk chaotisch: 僅カナ灯火 | poetry of torch - poetryoftorch.bandcamp.com (2022)
En dit bandje uit Japan is (was?) ook altijd leuk, Sto Cosi Cosi: error EP | sto cosi cosi - stocosicosi.bandcamp.com (2014 deze) Uit Singapore ook lekker chaotische screamo van Bethari: Promo 2017 | Bethari - bethari.bandcamp.com (2017)
Dit is natuurlijk al een behoorlijke tijd geleden inmiddels (2012) maar ik kan deze twee bands niet genoeg onder de aandacht brengen: op de A-kant het fenomenale Beau Navire en op de B-kant het hier zo mogelijk nog genialere Republic of Dreams (leden hiervan speelden ook in Louise Cyphre, Tristan Tzara - de liefhebbers weten dan genoeg): Beau Navire / Republic Of Dreams "split" | Beau Navire / Republic Of Dreams | Pure Heart Records - pureheartrecords.bandcamp.com
Niet zo heel erg op de hoogte van wat er in Nederland nog gebeurt, een paar jaar geleden had Slakkengang in ieder geval wel een heel toffe eerste worp: I | Slakkengang - slakkengang.bandcamp.com (2014) en nu timmert Second Guessing aardig aan de weg: Zonder | Second Guessing - secondguessing.bandcamp.com (2022)
Verder nog leuk:
Oud (2013) en edgy naam en sampletjes, maar wel lekker chaotisch: Answer Us If It's Cancerous | Anne Hero - annehero.bandcamp.com
Beetje post-rocky af en toe, wel lekkere screamo-stukjes verder: Blue Heron | Old Soul - oldsoulband.bandcamp.com (2016)
Mij wat te langdradig en noodly maar best aardige screamo uit Singapore: LITHE005: Yumi - Epoch LP | Yumi | Lithe Records - litherecords.bandcamp.com (2017)
Volledig overstuurde noisy HexD cloud-screamo (?): 山田花子 | moreru - moreru.bandcamp.com
Leuke Mexicaanse emo, ook iets te langdradig voor mij: LOMAS VERDES | NO SOMOS MARINEROS - nosomosmarineros.bandcamp.com (2014)
/edit/
Als ik het leuk vind heet dat blijkbaar meestal 'heerlijk chaotisch' maar goed, leef ermee
1
geplaatst: 24 juli 2023, 16:06 uur
Zit nu ook die compilatie te luisteren, staat inderdaad bomvol tofs (kreeg er ook dingetjes van in mijn release radar, haha). Toevallig recentelijk weer eens een rits screamo/emo en aanverwanten zitten luisteren, dus een mooi moment om wat nieuwe zaken te ontdekken. Genoeg om op door te gaan in elk geval, met die compilatie en deze lijst van Sven hierboven.
Dat plaatje van Yearning staat trouwens ook op Spotify. Ja, als ik 9 minuten aan Orchid-achtige muziek in het vooruitzicht gesteld krijg, ga ik meteen checken natuurlijk, dus die staat op
Dat plaatje van Yearning staat trouwens ook op Spotify. Ja, als ik 9 minuten aan Orchid-achtige muziek in het vooruitzicht gesteld krijg, ga ik meteen checken natuurlijk, dus die staat op
0
geplaatst: 26 juli 2023, 17:34 uur
1
geplaatst: 4 september 2023, 18:51 uur
We hadden pas vrienden over uit Chili en die houden zelf erg van punk en hardcore en weten ook wel het nodige van screamo; leuk om erachter te komen dat er ook natuurlijk daar een scene is met allemaal bands waarvan ik nog nooit gehoord had. Hun favoriet was Asemblea Internacional del Fuego en vanaf daar kom je zo van alles tegen: eveneens uit Chili o.a. Distancia, Tenemos Explosivos, Conspiración Autista en Nosotros, La Misería; maar ook o.a. het Argentijnse Arboles En Llamas en het Peruaanse Procrastinación 1 Yo 0 (de laatste beviel op het eerste gehoor het meest, geniale naam ook). Grappig dat je ondanks zoveel jaren intensief screamo luisteren zo plotseling nog massa's nieuwe dingen ontdekt.
Nice trouwens, NHYC was nooit echt mijn stijl al heb ik bepaalde dingen zoals Demonstrating My Style en Strength Through Unity toch wel grijs gedraaid. Hoe dan ook erg leuk om te zien deze.
trebremmit schreef:
(embed)
(embed)
Nice trouwens, NHYC was nooit echt mijn stijl al heb ik bepaalde dingen zoals Demonstrating My Style en Strength Through Unity toch wel grijs gedraaid. Hoe dan ook erg leuk om te zien deze.
0
geplaatst: 4 september 2023, 19:18 uur
Chili, da’s voor mij volgens RYM enkel 6 Weapons (beatdown), Garden of Stained Graves (deathcore) en Remission (hardcore). Matig lijstje, daar moet ik wat aan veranderen. Dat moet ik doen voor geheel Latijns-Amerika helaas.
1
geplaatst: 11 september 2023, 17:49 uur
Luister eigenlijk te weinig nieuwe shit, maar stuitte gisteren op Pain of Truth.
Knalt er behoorlijk goed in (en voldoet heerlijk aan alle NYHC beatdown clichés )
Knalt er behoorlijk goed in (en voldoet heerlijk aan alle NYHC beatdown clichés )
0
geplaatst: 11 september 2023, 21:29 uur
Ja, staat hier ook nog op de lijst, toch nog bovengemiddeld siked voor. Hun vorig werk was goe-hoed!
0
geplaatst: 15 september 2023, 22:07 uur
Nog wat tips uit de vintage hardcore jaren:
MDC - Millions of Dead Cops (1982)
B.G.K. - Jonestown Aloha! (1983)
D.Y.S. - Brotherhood (1983)
Rudimentary Peni - Death Church (1983)
Subhumans - The Day the Country Died (1983)
Toxoplasma - Toxoplasma (1983)
Zowiso - Beat Per Minute (1983)
7 Seconds - The Crew (1984)
Dr. Know - Plug-In Jesus (1984)
Mob 47 - Kärnvapen Attack (1984)
Vorkriegsjugend - Vorkriegsjugend (1984)
Amebix - Arise! (1985)
Neuroot - Right Is Might (1985)
Offenders - Endless Struggle (1985)
Vacuüm - Feest (1985)
Anti-System - A Look at Life (1986)
Crippled Youth - Join the Fight (1986)
Negazione - Lo Spirito Continua (1986)
The Accüsed - The Return Of... Martha Splatterhead (1986)
Wasted Youth - Get Out of My Yard! (1986)
Lärm - Nothing Is Hard in This World If You Dare to Scale the Heights (1987)
Ripcord - Defiance of Power (1987)
Doom - War Crimes - Inhuman Beings (1988)
Verbal Assault - Trial (1988)
Extreme Noise Terror / Filthkick - In It for Life (1989)
Judge - Bringin' It Down (1989)
Mushroom Attack / Forgotten Prophecy - Split (1990)
Nausea - Extinction (1990)
MDC - Millions of Dead Cops (1982)
B.G.K. - Jonestown Aloha! (1983)
D.Y.S. - Brotherhood (1983)
Rudimentary Peni - Death Church (1983)
Subhumans - The Day the Country Died (1983)
Toxoplasma - Toxoplasma (1983)
Zowiso - Beat Per Minute (1983)
7 Seconds - The Crew (1984)
Dr. Know - Plug-In Jesus (1984)
Mob 47 - Kärnvapen Attack (1984)
Vorkriegsjugend - Vorkriegsjugend (1984)
Amebix - Arise! (1985)
Neuroot - Right Is Might (1985)
Offenders - Endless Struggle (1985)
Vacuüm - Feest (1985)
Anti-System - A Look at Life (1986)
Crippled Youth - Join the Fight (1986)
Negazione - Lo Spirito Continua (1986)
The Accüsed - The Return Of... Martha Splatterhead (1986)
Wasted Youth - Get Out of My Yard! (1986)
Lärm - Nothing Is Hard in This World If You Dare to Scale the Heights (1987)
Ripcord - Defiance of Power (1987)
Doom - War Crimes - Inhuman Beings (1988)
Verbal Assault - Trial (1988)
Extreme Noise Terror / Filthkick - In It for Life (1989)
Judge - Bringin' It Down (1989)
Mushroom Attack / Forgotten Prophecy - Split (1990)
Nausea - Extinction (1990)
1
geplaatst: 15 september 2023, 23:27 uur
0
geplaatst: 4 oktober 2023, 16:38 uur
Italiaans:
https://www.youtube.com/watch?v=w6yIComzKYQ
https://www.youtube.com/watch?v=rrL4Eue9hFQ&list=RDEMHYcQEbWNAI3M4ty11ER6-Q&index=7
https://www.youtube.com/watch?v=I8CXmYUYRBw&list=RDEMHYcQEbWNAI3M4ty11ER6-Q&index=23
https://www.youtube.com/watch?v=egYUkI3dcss&list=RDEMHYcQEbWNAI3M4ty11ER6-Q&index=27
https://www.youtube.com/watch?v=w6yIComzKYQ
https://www.youtube.com/watch?v=rrL4Eue9hFQ&list=RDEMHYcQEbWNAI3M4ty11ER6-Q&index=7
https://www.youtube.com/watch?v=I8CXmYUYRBw&list=RDEMHYcQEbWNAI3M4ty11ER6-Q&index=23
https://www.youtube.com/watch?v=egYUkI3dcss&list=RDEMHYcQEbWNAI3M4ty11ER6-Q&index=27
0
geplaatst: 4 oktober 2023, 16:47 uur
Of uit Scandinavië komen ook wat leuke deuntjes:
https://www.youtube.com/watch?v=ysAeqP9hNCU
https://www.youtube.com/watch?v=I4XxscpCp7A
https://www.youtube.com/watch?v=a0GwPZYq4iM
https://www.youtube.com/watch?v=tKgI5Czk7Ps
https://www.youtube.com/watch?v=ysAeqP9hNCU
https://www.youtube.com/watch?v=I4XxscpCp7A
https://www.youtube.com/watch?v=a0GwPZYq4iM
https://www.youtube.com/watch?v=tKgI5Czk7Ps
1
geplaatst: 8 december 2023, 20:06 uur
Zo dan!
A Reverse Farewell | Piet Onthel - pietonthel.bandcamp.com
Fuuuuuucking geweldig!
Al check je maar ffkes Body Rank ofzo
A Reverse Farewell | Piet Onthel - pietonthel.bandcamp.com
Fuuuuuucking geweldig!
Al check je maar ffkes Body Rank ofzo
0
geplaatst: 11 december 2023, 16:24 uur
exsxesven schreef:
Zo dan!
A Reverse Farewell | Piet Onthel - pietonthel.bandcamp.com
Fuuuuuucking geweldig!
Al check je maar ffkes Body Rank ofzo
Zo dan!
A Reverse Farewell | Piet Onthel - pietonthel.bandcamp.com
Fuuuuuucking geweldig!
Al check je maar ffkes Body Rank ofzo
Goede keel ook, fijne tip hoor.
* denotes required fields.