MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
Premonition schreef:
.....en CD op bas.

Bas? Heb een jaar of 8 gitaar gespeeld. Dus ik duelleer graag met Arthur. Mjuman heeft de bas in handen gehad, kan die best doen naast de zang en teksten (vgl. Burgess).

En wie drumt? Een ritmebox gaat vervelen, weet je.

....en ik zal als manager optreden.

En jij rijdt ons diep in de nacht rond in een volkswagen-busje - met ons lallend op de achterbank (met drank, drugs & chicks)?

Chameleon Day schreef:
met ons lallend op de achterbank (met drank, drugs & chicks)?

Mm, dat had ik voor mijzelf gereserveerd, maar jullie mogen daarin ook delen natuurlijk, daar ben ik tenslotte manager voor. Mijn broer kan drummen, dus dat is ook opgelost.

skyline
Premonition schreef:
(quote)

Mm, dat had ik voor mijzelf gereserveerd, maar jullie mogen daarin ook delen natuurlijk, daar ben ik tenslotte manager voor.

Zeg eens, Henry McLaren, dat je er met de poen vandoor gaat a-lå, maar die babes daar wil ik het eerst nog even over hebben...

skyline schreef:
Zeg eens, Henry McLaren, dat je er met de poen vandoor gaat a-lå, maar die babes daar wil ik het eerst nog even over hebben...

Met name over wie de selectie mag doen incl de Boenga Boenga test. Ondertussen ben ik de horlepiep al weer aan het oefenen.

Dat Zwödse bandje klonk wel authentique retro.

Ik hou het bij mijn akoestische thuisconcerten. Ik ben moe van drank, drugs en chicks; is een afgesloten hoofdstuk.

reptile71 schreef:
Ik hou het bij mijn akoestische thuisconcerten. Ik ben moe van drank, drugs en chicks; is een afgesloten hoofdstuk.

Mooi, dan ga jij rijden....trek je niks aan van ons achterin.

Denk jij dat ik met 108 cm en 264 kg, kan auto rijden dan?

In een Hummer en wat kussens kom je een heel eind

Als jij een hummer regelt denk ik erover na. Til je me er ook in?

Luister eens een nummertje Wasted Youth (slechte kwaliteit vinylrip maar daar luister je wel doorheen).

De eerste twee minuten waren de roadies nog bezig, dat was het interessantste deel. De laatste anderhalve minuut mochten ze gelukkig ook nog even. De drumsolo op het eind lijkt verdacht veel op het getrommel in The Figurehead, heeft Lol stiekem naar Wasted Youth geluisterd?

Zou zo maar kunnen toch?

Five or Six:

JanBetonde2e
The New Division is hier nog niet zo heel bekend volgens mij, maar dat verdienen ze zeker wel: The New Division - The Rookie (2011)

YouTube - The New Division - Bucharest (2011)

Five or Six...jaren 80 wave, maar nooit van gehoord. Klinkt wel leuk. Kent iemand deze band?

Dikkop
Zeker ook eens luisteren naar Craft Spells!
Ze maken geweldige dromerige New Wave en hebben net hun debuut album
Idle Labor uit.

Wat vinden we hiervan?

Kende de band nog niet. Amerikaanse coldwave uit 1983/84. Vind dit nummer wel aardig.

Klinkt dik in orde!

League of Nations, de naam komt me bekend voor maar dat kan natuurlijk komen door het Simple Minds nummer. Vast ook wel eens wat van op YouTube gehoord. Wel aardige muziek.

Craft Spells... poeh... klinkt mij net als de wat latere New Order: flauwe 'popwave'. Ik hoop niet dat het hele album zo saai is.

edit: Zie nu dat Craft Spells hun albumhoes ook van New Order heeft overgenomen.

League of Nations heeft een 12" uitgebracht en één EP: 'Music for the New Depression' (1984). Die EP heb ik toegevoegd (dwz in de wachtrij gezet).

MindRuler
Leaugue Of Nations:
Die dreigende synths zijn geweldig. Vanaf 2:40 is het helemaal genieten geblazen.
De gesproken zang is minder maar past wel bij de sfeer van dit nummer.
Ik ben niet zo thuis in de wave, ken enkel de klassiekers maar dit is wel helemaal mijn ding.

Craft Spells: Moest gelijk aan de Pet Shop Boys denken.

het enig verschenen nummer van het (Nederlandse?) The Project:

Nog een coldwave band, maar dan veel meer een voorloper. Schleimer K uit de UK. Uit 1981.

Inderdaad prima, deze Schleimer K

Van de LP 'Live For Each Moment', dit nummer van Polyphonic Size met J.J. Burnel op bas

Zijn er liefhebbers voor deze band?

Blue Hollow - Stranger

Britse (of Amerikaanse?) band. Nummer komt van dit album (1985)

Uit het gezegende jaar des Heren 1981:

Treatment Room - Awayday

Treatment Room - Shapes

Deze Britse band heeft kennelijk alleen maar een single uitgebracht. Jammer.

JanBetonde2e
De band is nog steeds niet echt bekend. Maar als deze band op Pinkpop stond, was er tenminste nog iets te moois te ontdekken voor de meeste mensen!

YouTube - ‪The New Division - Saturday Night‬‏

http://thenewdivision.net/fr_home.cfm

Blue Hollow, klinkt erg Brits, maar komt uit Boston. Fijn nummer met lekkere wavegitaar, zo hebben we het hier graag
Treatment Room heeft alleen die single uitgebracht (december 1980) en in januari 1981 hebben ze zichzelf opgeheven na een John Peel sessie. Vind het niet bijzonder.
The New Division, leuk hoor de zoveelste White Lies-cloon, maar dan nog meer (synth)poppy. Op 18 april al uitgebreid besproken in dit topic.
Principe Valiente, de nieuwe Feeding Fingers? Dit klinkt zoals oldschool postpunk//gothic moet klinken!
Paul, hun debuut kan vast via jou worden besteld of niet?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:32 uur

geplaatst: vandaag om 18:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.