Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
1
Jean-Maurice
geplaatst: 10 januari 2019, 16:48 uur
Kuta is een eenmansproject van zanger/songwriter Sébastien Pietrapiana van de voormalige band Corpus Delicti. Geweldige video waar hij oude beelden heeft gemixt voor de clip.
0
geplaatst: 10 januari 2019, 17:21 uur
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 januari 2019, 12:30 uur
Fedorr schreef:
Via dit album gezocht op YouTube naar soortgelijke genres. Kwam Lebanon Hanover tegen met hun song Gallowdance uit 2012. Album uit 2013 heet Tomb for Two, en Gallowdance staat hierop. Klinkt ook apart, maar wel beluisterbaar....
Via dit album gezocht op YouTube naar soortgelijke genres. Kwam Lebanon Hanover tegen met hun song Gallowdance uit 2012. Album uit 2013 heet Tomb for Two, en Gallowdance staat hierop. Klinkt ook apart, maar wel beluisterbaar....
Ik kan nog wel een 20 bands tippen mocht je dit willen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 januari 2019, 14:09 uur
0
geplaatst: 11 januari 2019, 17:14 uur
[quote]DjFrankie schreef:
[quote]Fedorr schreef:
[quote]Fedorr schreef:
.
French Films
Imagnary Future is meer dan aanbevelenswaardig.
[quote]Fedorr schreef:
[quote]Fedorr schreef:
.
French Films
Imagnary Future is meer dan aanbevelenswaardig.
0
Jean-Maurice
geplaatst: 12 januari 2019, 15:26 uur
Babes of the 80's.
Gefilmd in Utrecht, 3 jaar geleden. 
Gefilmd in Utrecht, 3 jaar geleden. 
2
Jean-Maurice
geplaatst: 12 januari 2019, 16:36 uur
Interessante electro/darkwave uit Colombia. 
Platonic Perspectives | Antiflvx - antiflvx.bandcamp.com

Platonic Perspectives | Antiflvx - antiflvx.bandcamp.com
0
Jean-Maurice
geplaatst: 12 januari 2019, 19:07 uur
Soloproject van William Maybelline van Lebanon Hanover. Een prima album trouwens. 
Sable | AVANT! Records - avantrecords.bandcamp.com

Sable | AVANT! Records - avantrecords.bandcamp.com
1
geplaatst: 13 januari 2019, 15:50 uur
Jean-Maurice Er was een hoofdrol voor Kraftwerk deze week in het MuMe greatest hits spel... dus wel aardig om deze erbij te pakken.
The Model maar dan de Latina variant met Spaanse tekst...
Antiflvx - La Modelo (Das Model Cover from Kraftwerk)
alleen hun Purple EP staat op streaming sites...
The Model maar dan de Latina variant met Spaanse tekst...
Antiflvx - La Modelo (Das Model Cover from Kraftwerk)
alleen hun Purple EP staat op streaming sites...
0
Jean-Maurice
geplaatst: 13 januari 2019, 16:43 uur
Klinkt wel apart hè in het Spaans. 'Platonic Perspectives' het debuutalbum van Antiflvx klinkt best goed vind ik. Wordt gedragen door de toch wel opvallende (warme) stem van zanger Leonardo Jaime. Ik heb het album op hun Bandcamp geluisterd en de kwaliteit daar is oké.
Wat dacht je van deze cover? Niet echt heel geweldig maar geslaagd, je moet het maar durven!
Wat dacht je van deze cover? Niet echt heel geweldig maar geslaagd, je moet het maar durven!
0
geplaatst: 17 januari 2019, 00:05 uur
Grappig, die foute bandnaam in de videonaam: Pink Turn Blues.
0
geplaatst: 19 januari 2019, 20:17 uur
Voor de liefhebbers:
De lijst is af (voor zover die af kan zijn) met onder elke artiestennaam een luisterlinkje (voor zover te vinden was) - Nederwave, Ultra, etc. (new wave en post-punk in Nederland)
De lijst is af (voor zover die af kan zijn) met onder elke artiestennaam een luisterlinkje (voor zover te vinden was) - Nederwave, Ultra, etc. (new wave en post-punk in Nederland)
0
geplaatst: 22 januari 2019, 12:18 uur
3
geplaatst: 23 januari 2019, 17:35 uur
Mogelijk is hij al eens langs gekomen, maar dit nummer moet iedereen die van post-punk houdt gewoon gehoord hebben. Het hele album is sowieso goed: In Letter Form - Fracture. Repair. Repeat. (2016)
In memory of Eric Miranda, de zanger van deze band, die in september 2016 door onbekende oorzaak gestorven is. Een sterk vermoeden is zelfmoord. Mogelijk weer een getergde post-punk-ziel die zelf een punt achter zijn leven heeft gezet. Luister en huiver, wat een geweldenaar was Eric Miranda!
In memory of Eric Miranda, de zanger van deze band, die in september 2016 door onbekende oorzaak gestorven is. Een sterk vermoeden is zelfmoord. Mogelijk weer een getergde post-punk-ziel die zelf een punt achter zijn leven heeft gezet. Luister en huiver, wat een geweldenaar was Eric Miranda!
1
geplaatst: 25 januari 2019, 11:35 uur
Nog meer jaren 80 revival (New Order, Depeche Mode, Xymox e.d.):
0
geplaatst: 25 januari 2019, 16:59 uur
Dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak en niet alle nummers passen heel goed in dit topic.
In Arcadia vind ik ook sterk. Ook die staat niet los op youtube, dus misschien zet ik die er ook nog wel op.
In Arcadia vind ik ook sterk. Ook die staat niet los op youtube, dus misschien zet ik die er ook nog wel op.
0
geplaatst: 25 januari 2019, 18:32 uur
Mss is hier al eerder iets gepost van deze band. Maar nu we toch wat meer gothisch getinte bands aan het beluisteren zijn, kan deze er ook wel bij:
Vind het zelf helemaal niks...
0
geplaatst: 25 januari 2019, 20:02 uur
Chameleon Day schreef:
Ok, de nieuwe trend wordt dingen plaatsen die je zelf helemaal niks vindt.

* denotes required fields.