Genres / Rock / Wat is jouw favoriete punkalbum?
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juli 2009, 22:42 uur
Hoewel ik best wel punk-off ben zijn er nog twee albums over die ik nog altijd graag zo nu en dan opzet.
- In God we trust / Plastic surgery disaster van Dead Kennedys
Maar onverslaanbare genialiteit ten top, bovenaan mijn lijst is nog steeds, en zo het er naar uitziet het ook zo zal blijven,het fenomenale
- Penis Envy van Crass.
Eigenlijk vind ik NMTB van Sexpistols ook heerlijke muziek, maar zie het nog altijd als gezellig en lekkere punk voor bij de barbeque.
- In God we trust / Plastic surgery disaster van Dead Kennedys
Maar onverslaanbare genialiteit ten top, bovenaan mijn lijst is nog steeds, en zo het er naar uitziet het ook zo zal blijven,het fenomenale
- Penis Envy van Crass.
Eigenlijk vind ik NMTB van Sexpistols ook heerlijke muziek, maar zie het nog altijd als gezellig en lekkere punk voor bij de barbeque.
0
geplaatst: 19 juli 2009, 19:19 uur
Saldek schreef:
- Penis Envy van Crass.
- Penis Envy van Crass.
Voorgaande Crass platen hadden een hoge rammelfactor. Dit album is muzikaal gezien echt genieten inderdaad.
Mijn favoriete punk album allertijden is Entertainment! van Gang of Four. Door sommigen misschien als postpunk geclasseerd maar naar mijn mening net zo makkelijk als punk album te kwalificeren.
0
geplaatst: 21 juli 2009, 19:26 uur
Dead Kennedys - Plastic Surgery Disasters
Prong - Force Fed
Corrosion of Conformity - Eye for an Eye
MDC - Millions of Dead Cops
Negazione - Lo Spirito Continua
Prong - Force Fed
Corrosion of Conformity - Eye for an Eye
MDC - Millions of Dead Cops
Negazione - Lo Spirito Continua
0
geplaatst: 23 juli 2009, 11:43 uur
Een andere favoriet heb ik pas toegevoegd op MuMe, opdat hij maar aan de vergetelheid ontrukt moge worden: The Mob - Let the Tribe Increase.

0
geplaatst: 23 juli 2009, 13:06 uur

Dit is niet het beste punk album wat er bestaat. Maar voor mij was het wel de beste tijd...en altijd als ik dit nummer draai waan ik me weer bij een concert van hun...en daar kan geen enkele punk plaat tegen op!!
0
The Oath
geplaatst: 5 augustus 2009, 20:05 uur
In Genres > Rock > PUNK!:
Onderstaande albums al geprobeerd:
- Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols
- Ramones
Wat zijn de andere punkklassiekers?
Onderstaande albums al geprobeerd:
- Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols
- Ramones
Wat zijn de andere punkklassiekers?
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 22:04 uur
Punk en hardcore (topje van de ijsberg):
Dead Kennedys - Fresh Fruit for Rotting Vegetables
The Clash - London Calling
Hüsker Dü - Zen Arcade
Agnostic Front - Victim in Pain
D.R.I. - Dirty Rotten LP
Poppunk zoals The Police (Outlandos d'Amour) en Talking Heads (77) horen er wat mij betreft ook bij, al staan ze op MuMe niet als punk aangegeven.
Dead Kennedys - Fresh Fruit for Rotting Vegetables
Hüsker Dü - Zen Arcade
Agnostic Front - Victim in Pain
D.R.I. - Dirty Rotten LP
Poppunk zoals The Police (Outlandos d'Amour) en Talking Heads (77) horen er wat mij betreft ook bij, al staan ze op MuMe niet als punk aangegeven.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 22:11 uur
Wipers - Over The Edge
Wipers - Is This Real?
Husker Du - New Day Rising
Rancid - ...And out come the wolves
Heel veel van Bad Religion maar das meer punkrock.
Wipers - Is This Real?
Husker Du - New Day Rising
Rancid - ...And out come the wolves
Heel veel van Bad Religion maar das meer punkrock.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 22:15 uur
Tja daar heb je wel een beetje gelijk in, alhoewel het ook veel ska invloeden heeft.
0
geplaatst: 2 april 2010, 21:58 uur
Punk en albums ... het lijkt een contradictie.
Want punk was toch vooral singletjes uitbrengen in eigen beheer.
De meest voor de hand liggende mijlpaal ...

Vervolgens het debuut van een groep die punk ook echt inhoud gaf.

Het allereerste punkalbum (was de andere qua releasedatum voor).

Die laatste is mijn absolute favoriet.
Maar het bijhorende bandje was slim genoeg
om zich voor te doen als punks, zonder er echt te zijn.
The Stranglers hadden muzikaal een veel breder palet.
En ook tekstueel viel er vaak meer te beleven op latere albums.
Want punk was toch vooral singletjes uitbrengen in eigen beheer.
De meest voor de hand liggende mijlpaal ...

Vervolgens het debuut van een groep die punk ook echt inhoud gaf.

Het allereerste punkalbum (was de andere qua releasedatum voor).

Die laatste is mijn absolute favoriet.
Maar het bijhorende bandje was slim genoeg
om zich voor te doen als punks, zonder er echt te zijn.
The Stranglers hadden muzikaal een veel breder palet.
En ook tekstueel viel er vaak meer te beleven op latere albums.
0
aslan (crew)
geplaatst: 4 april 2010, 21:25 uur
fresh fruit... geweldig album, master-rens ! ! ! !
0
geplaatst: 11 juni 2010, 19:29 uur
American Idiot ( als dat echt punk is?) Greenday
Mother's milk ( red hot chili peppers)
Mother's milk ( red hot chili peppers)
0
geplaatst: 14 juni 2010, 09:21 uur
Television - Marquee Moon staat hier aangeduid als punk, maar ik zie er geen punk in. Wel een prachtig album!
0
Misterfool
geplaatst: 14 juni 2010, 11:31 uur

dit viertal steekt er voor mij toch bovenuit.
At the drive in en the Cardiacs hebben naast punk ook proginvloeden. Greenday vermengd punk met pop en wat hardrock. The clash maakt gewoonweg genreoverstijgend mooie muziek.
0
Gallow
geplaatst: 14 juni 2010, 11:59 uur
Buiten de mengelmoes die Londen Calling heet zit er geen 1 punk plaat tussen

0
Misterfool
geplaatst: 14 juni 2010, 12:08 uur
Oja daar hebben we dat genresnobisme weer. Punk is geen ivorentorengenre. Tuurlijk de meest zuiverste punk is het niet maar dat mag geen reden zijn om dit niet als punkalbum te mogen aanhalen.-"At the drive in" is post-hardcore, een genre dat hardcore punk heeft als basis en daar het experiment bijvoegt.
-Greenday is een poppunk band
-Cardiacs vermengen punk en prog op hoogst originele wijze.
0
Gallow
geplaatst: 14 juni 2010, 12:42 uur
Heeft niks met genresnobisme te maken, pop-punk is zowat het meest idiote genre ooit, speciaal gemaakt voor mensen die van leuke pop liedjes houden en tegelijkertijd ook erg stoer willen overkomen terwijl hun geld afgepakt wordt met het idee dat geld voor zwijnen is.
At the Drive in, als we hier bands gaan plaatsen omdat ze hun basis uit punk halen kan de halve site er wel ingepropt worden.
In Cardiacs kan ik simpelweg geen punk terugvinden, zal wel aan mij liggen.
At the Drive in, als we hier bands gaan plaatsen omdat ze hun basis uit punk halen kan de halve site er wel ingepropt worden.
In Cardiacs kan ik simpelweg geen punk terugvinden, zal wel aan mij liggen.
0
Misterfool
geplaatst: 14 juni 2010, 12:56 uur
voor mij heeft een genre altijd afsplitsingen en meerdere wegen. Er kan altijd getwist worden of een zijstroom wel of niet bij punk hoort maar om op voorhand iets al uit te sluiten noem ik genresnobisme. Gallow maakt zich hier wel degelijk schuldig aan(aleen al de reactie over poppunk
). Naar mijn idee horen de volgende genre's zeker bij punk
(post)hardcore
postpunk(hoewel ik het vaker bij new-wave indeel)
emocore
poppunk
progPunk(peter hamill/cardiacs)
protopunk
@Gallow http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/timeline/fe24bb1d28bce7b37b110985e579eb61.png kijk dit eens door.
). Naar mijn idee horen de volgende genre's zeker bij punk(post)hardcore
postpunk(hoewel ik het vaker bij new-wave indeel)
emocore
poppunk
progPunk(peter hamill/cardiacs)
protopunk
@Gallow http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/timeline/fe24bb1d28bce7b37b110985e579eb61.png kijk dit eens door.
0
Gallow
geplaatst: 14 juni 2010, 13:54 uur
Punk heeft idealen welke pop punk met veel vermaak door de plee spoelt, je kan de 2 genres daarom dus niet naast elkaar leggen. Je doet dit enkel en alleen omdat het pop-PUNK heet, een slimmere markt strategie is er niet.
Die grafiek ken ik al, ik zie niet hoe het je punt versterkt. Zoals ik al zei, als we hier bands plaatsen omdat ze invloeden uit punk halen kan de halve site er wel in.
Die grafiek ken ik al, ik zie niet hoe het je punt versterkt. Zoals ik al zei, als we hier bands plaatsen omdat ze invloeden uit punk halen kan de halve site er wel in.
0
Misterfool
geplaatst: 14 juni 2010, 16:16 uur
Mijn grafiek ondersteunt mijn bericht in zoverre dat punk als genre geen ivoren toren is. Punk heeft veel subgenre's en aftakkingen. Er is geen eenduidige afbakening van het genre. Post-hardcore(at the drive in) kan volgens het shema prima onder punk gerekend worden. WIe ben jij dan om stellig te beweren dat ik deze bands niet onder punk mag scharen! Bediscussiëren mag natuurlijk altijd(steker nog graag zelfs) maar geef dan ten minste argumenten.
En jouw mening over poppunk is lachwekkend slecht. Pop-punk wil feitelijk alleen zeggen dat bands pop elementen vermengen met punk elementen. Het hele ideaalwezen dat jij daar tegenover plaatst intresseert me totaal niet. De genre's gebruiken muzikaal vaak de zelfde stijlmidddel en zijn dus muzikaal(we zitten immers op een muzieksite) prima naast elkaar te leggen. Trouwens zowat elk genre heeft een popvariant dus het is geen schande dat punk dat ook heeft.
En jouw mening over poppunk is lachwekkend slecht. Pop-punk wil feitelijk alleen zeggen dat bands pop elementen vermengen met punk elementen. Het hele ideaalwezen dat jij daar tegenover plaatst intresseert me totaal niet. De genre's gebruiken muzikaal vaak de zelfde stijlmidddel en zijn dus muzikaal(we zitten immers op een muzieksite) prima naast elkaar te leggen. Trouwens zowat elk genre heeft een popvariant dus het is geen schande dat punk dat ook heeft.
0
Gallow
geplaatst: 14 juni 2010, 17:39 uur
Misterfool schreef:
Post-hardcore(at the drive in) kan volgens het shema prima onder punk gerekend worden.
Post-hardcore(at the drive in) kan volgens het shema prima onder punk gerekend worden.
Laat maar zitten.. blijkbaar is wat ik eerder poste niet doorgedrongen.
Het hele ideaalwezen dat jij daar tegenover plaatst intresseert me totaal niet.
Had gelijk laten weten dat je oppervlakkig wou gaan doen, had ik deze discussie niet aan hoeven gaan. Pop punk is zo dubbelzinnig en hypocriet als het maar zijn kan en is in mijn ogen dan ook geen genre. Het punk genre is gebouwd op idealen, als je dan gaat verkondigen dat deze je geen klap interesseren snap ik gelijk waarom je zulke albums in een punk topic plaatst.
Trouwens zowat elk genre heeft een popvariant dus het is geen schande dat punk dat ook heeft.
Júist voor punk is het een schande.
* denotes required fields.