Genres / Rock / "rips offs" van Franz Ferdinand
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2005, 08:45 uur
bij Kaiser Chiefs - Employment (2005):
Dat zeg ik nu ook weer niet hoor dat FF origineel is... wat ik gewoon wil zeggen is dat ik het tamelijk grof vind dat een nr van een jaar oud nu al uitgemolken wordt door een nieuwe groep. Maar dat neemt idd niet weg dat FF (net als een heleboel nieuwe groepjes, ik denk aan the bravery, bloc party, interpol, killers,...) helemaal niet origineel is.
Dat zeg ik nu ook weer niet hoor dat FF origineel is... wat ik gewoon wil zeggen is dat ik het tamelijk grof vind dat een nr van een jaar oud nu al uitgemolken wordt door een nieuwe groep. Maar dat neemt idd niet weg dat FF (net als een heleboel nieuwe groepjes, ik denk aan the bravery, bloc party, interpol, killers,...) helemaal niet origineel is.
0
geplaatst: 19 mei 2005, 08:54 uur
Precies....en er onder die rip-offs zoals jij ze noemt, zitten natuurlijk heel veel leuke bandjes. En ieder bandje heeft natuurlijk wel weer zijn eigenheid....ook de kaiser chiefs. Ze zijn veel "spring"gevoeliger dan FF. Je zou bij het lijstje wat jij noemt ook nog Art Brut en Maximo park kunnen noemen. Interpol hoort volgens mij niet bij dit lijstje....heel andere muziek en het zijn volgens mij amerikanen en de rest is dacht ik Engels !
0
geplaatst: 19 mei 2005, 08:59 uur
bonothecat schreef:
Precies....en er onder die rip-offs zoals jij ze noemt, zitten natuurlijk heel veel leuke bandjes. En ieder bandje heeft natuurlijk wel weer zijn eigenheid....ook de kaiser chiefs. Ze zijn veel "spring"gevoeliger dan FF. Je zou bij het lijstje wat jij noemt ook nog Art Brut en Maximo park kunnen noemen. Interpol hoort volgens mij niet bij dit lijstje....heel andere muziek en het zijn volgens mij amerikanen en de rest is dacht ik Engels !
interpol is toch één en al terugkeer naar joy division?
0
geplaatst: 19 mei 2005, 09:34 uur
Ik vind Interpol meer Interpol....Maar op die manier is natuurlijk alles een herhaling van iets anders. Laat ik de naam Kaiser chiefs in dit bericht noemen....anders wordt het als off topic weggehaald!
0
geplaatst: 19 mei 2005, 12:54 uur
the killers en the bravery zijn ook amerikaans ook al klinken ze heel brits.
0
geplaatst: 19 mei 2005, 20:03 uur
waar kunne we dit verder bediscussieren? vind ik best wel interessant eigenlijk 

0
geplaatst: 19 mei 2005, 22:57 uur
is dit (zie topicnaam) wat jullie wilden bespreken hier?? zo niet verander ik het wel?
0
titan (crew)
geplaatst: 19 mei 2005, 22:58 uur
Beetje rare titel voor dit topic, ik kan zo wel 10 bands opnoemen waar juist Franz Ferdinand een rip-off van is.
0
geplaatst: 20 mei 2005, 09:29 uur
Misschien moet dit topic heten: "Discussie over naam topic rip-offs Franz Ferdinand" 

0
Sietse
geplaatst: 20 mei 2005, 15:14 uur
Uhm Interpol is 1) geen rip off van FF omdat ze daarvoor al iets te lang bestaan
2) Ze al iets te lang doe wat ze doen (nl. al voor dat FF doorbrak deden ze hun kunstje)
3) Ze een rip off zijn van Joy Division
4) FF dit eigenlijk ook is maar dan wel heel erg slecht.
Zo dat was weer ff een mooi voorbeeld van Sietse zijn ongenuanceerde mening over alles en niets.
2) Ze al iets te lang doe wat ze doen (nl. al voor dat FF doorbrak deden ze hun kunstje)
Zo dat was weer ff een mooi voorbeeld van Sietse zijn ongenuanceerde mening over alles en niets.
0
geplaatst: 20 mei 2005, 16:39 uur
Ik vind interpol zeker geen rip off van FF, Interpol is meer beinvloed(rip off vind ik een vervelend woord) door Joy Division. Ik vind dat FF geen rip off is van Joy Division. Ik denk bij FF meer aan de Talking Heads en Gang Of Four.
0
geplaatst: 20 mei 2005, 17:33 uur
Sietse schreef:
Uhm Interpol is 1) geen rip off van FF omdat ze daarvoor al iets te lang bestaan
Maar wat een mening
ik ga volledig akkoord makker/makster (kies wat past
)
0
geplaatst: 20 mei 2005, 17:51 uur
mja ik denk dat sietse gewoon bedoeld dat ze nix meer toe te voegen hebben aan de muziek in het genre dat ze nu bespelen. Interpol is toch nog innoverend vind ik op een bepaalde manier, terwijl franz ferdinand dingen doet die al door honderden groepen zijn gedaan in een hoop genres. Begrijp me niet verkeerd, ik hoor FF wel degelijk graag (ik heb de cd én origineel bovendien), maar wat ik onterecht vind is dat ze zo massaal gehypt worden. In se blijft het huppeldepupmuziek. Dit neemt niet weg dat ik het goed vind, maar k vind wel dat er ix genuanceerder over die groep zo mogen worden gepraat.
En das dan mijn mening
En das dan mijn mening

0
geplaatst: 20 mei 2005, 18:05 uur
Ik denk niet dat Sietse dat bedoelde aangezien hij het album 0.5* heeft gegeven. Voor de rest begrijp ik wel wat je bedoeld.
0
geplaatst: 20 mei 2005, 18:54 uur
mathias schreef:
Maar wat een mening
)
(quote)
Maar wat een mening
)Cursus Fries voor beginners......Sietse is de mannelijke vorm.....sietske (met tussen k) is de vrouwlijke vorm.....dus je Sietse voor makker uitmaken

0
geplaatst: 20 mei 2005, 19:17 uur
mathias schreef:
mja ik denk dat sietse gewoon bedoeld dat ze nix meer toe te voegen hebben aan de muziek in het genre dat ze nu bespelen. Interpol is toch nog innoverend vind ik op een bepaalde manier, terwijl franz ferdinand dingen doet die al door honderden groepen zijn gedaan in een hoop genres. Begrijp me niet verkeerd, ik hoor FF wel degelijk graag (ik heb de cd én origineel bovendien), maar wat ik onterecht vind is dat ze zo massaal gehypt worden. In se blijft het huppeldepupmuziek. Dit neemt niet weg dat ik het goed vind, maar k vind wel dat er ix genuanceerder over die groep zo mogen worden gepraat.
En das dan mijn mening
En das dan mijn mening

Interpol innoverend?
Volgens mij kun je dat soort bandjes (hoe leuk ik beide ook vind) ueberhaupt niet innoverend noemen. Als Franz Ferdinand al door honderd groepen is voorgegaan, dan Interpol toch zeker door negenennegentig... Wat ik wel merk is dat Franz Ferdinand de deur open heeft gezet voor een hele lading min of meer soortgelijke bandjes de deur heeft open gezet. Interpol past daar eigenlijk wel tussen, ook al waren ze 2 jaar eerder.
0
geplaatst: 20 mei 2005, 19:52 uur
En zijn ze niet noemenswaardig groter geworden sinds Franz Ferdinand. Dan kun je eerder zeggen dat Interpol de deur open heeft gezet voor een heleboel bands met 80's invloeden, waaronder Franz Ferdinand. (Al wijkt Interpol enigszins af, vooral qua sfeer).
En dat we zulke dingen niet innoverend vinden is deels ook de leeftijd. We worden ouder, Herman, geef het maar toe.
(en hebben te veel al gehoord.) Neemt niet weg dat ik dit stijltje best een leuke hypeje vind.
En dat we zulke dingen niet innoverend vinden is deels ook de leeftijd. We worden ouder, Herman, geef het maar toe.
(en hebben te veel al gehoord.) Neemt niet weg dat ik dit stijltje best een leuke hypeje vind.
0
geplaatst: 20 mei 2005, 20:30 uur
Ja, het is misschien wel mijn favoriete hype van de laatste jaren.
Maar inderdaad, we worden ouder...
Maar toch, Franz Ferdinand is ontzettend veel groter dan Interpol, dat ik eigenlijk nog nooit buiten de deur (alleen bij concerten) gehoord heb (op twee concerten na) (Franz Ferdinand hoor je echt overal).
Maar inderdaad, we worden ouder... Maar toch, Franz Ferdinand is ontzettend veel groter dan Interpol, dat ik eigenlijk nog nooit buiten de deur (alleen bij concerten) gehoord heb (op twee concerten na) (Franz Ferdinand hoor je echt overal).
0
Sietse
geplaatst: 20 mei 2005, 23:40 uur
ja tot vervelends toe. WAT EEN BAGGER BAND.
Uhm en ja ik hoor zeker wel een invloed terug uit de muziek die Joy Division maakte in de muziek van FF, echter daarmee sluit ik natuurlijk niet uit dat er toch zeker ook wel invloeden te horen zijn van andere (geniale) bands zoals de Talking Heads.
Interpol vind ik trouwens meer een "eigen" geluid hebben dan FF.
Voor mij ook een verschil (mening) Interpol leuk! FF helemaal niet leuk, uhm ik zeg het verkeerd gewoon ronduit irritant en het bloed onder mijn nagels vandaan halende....
Daarnaast vind ik al die bandjes die nu opkomen ook allemaal niet echt heel tof...tot dusver kon alleen Bloc Party mij enigzins nog boeien de rest...airplay verbod opgooien (nee niks gedoogbeleid)
Uhm en ja ik hoor zeker wel een invloed terug uit de muziek die Joy Division maakte in de muziek van FF, echter daarmee sluit ik natuurlijk niet uit dat er toch zeker ook wel invloeden te horen zijn van andere (geniale) bands zoals de Talking Heads.
Interpol vind ik trouwens meer een "eigen" geluid hebben dan FF.
Voor mij ook een verschil (mening) Interpol leuk! FF helemaal niet leuk, uhm ik zeg het verkeerd gewoon ronduit irritant en het bloed onder mijn nagels vandaan halende....
Daarnaast vind ik al die bandjes die nu opkomen ook allemaal niet echt heel tof...tot dusver kon alleen Bloc Party mij enigzins nog boeien de rest...airplay verbod opgooien (nee niks gedoogbeleid)
0
geplaatst: 21 mei 2005, 19:45 uur
herman schreef:
Interpol innoverend?
Volgens mij kun je dat soort bandjes (hoe leuk ik beide ook vind) ueberhaupt niet innoverend noemen. Als Franz Ferdinand al door honderd groepen is voorgegaan, dan Interpol toch zeker door negenennegentig... Wat ik wel merk is dat Franz Ferdinand de deur open heeft gezet voor een hele lading min of meer soortgelijke bandjes de deur heeft open gezet. Interpol past daar eigenlijk wel tussen, ook al waren ze 2 jaar eerder.
(quote)
Interpol innoverend?
Volgens mij kun je dat soort bandjes (hoe leuk ik beide ook vind) ueberhaupt niet innoverend noemen. Als Franz Ferdinand al door honderd groepen is voorgegaan, dan Interpol toch zeker door negenennegentig... Wat ik wel merk is dat Franz Ferdinand de deur open heeft gezet voor een hele lading min of meer soortgelijke bandjes de deur heeft open gezet. Interpol past daar eigenlijk wel tussen, ook al waren ze 2 jaar eerder. Dag herman!!
Gewoon uit curiositeit: noem eens een paar interpolbeinvloeders op?! Dan kan ik daar es voor kyke!
0
geplaatst: 21 mei 2005, 20:04 uur
Chameleons, The Sound, Television. Antics doet me trouwens in sommige nummers erg aan REM (die van Monster en sommige nummers uit hun jaren '80 periode) denken.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 22 mei 2005, 01:18 uur
Probeer het album Script of the Bridge van The Chameleons eens, mathias. Dat is het meest interpolbeinvloedende album dat ik ken. 

0
geplaatst: 22 mei 2005, 19:37 uur
owkay
een dezer dagen eens gaan zoeken in een cd-winkel... ik hoop dat ze t gaan hebbe
een dezer dagen eens gaan zoeken in een cd-winkel... ik hoop dat ze t gaan hebbe

0
geplaatst: 22 mei 2005, 22:09 uur
Klopt helemaal ja, Interpol is naast 'de nieuwe Joy Division' zeker ook 'de nieuwe Chameleons' (puur en enkel alleen bedoeld als compliment). Al is dat natuurlijk wel een beetje vreemd, want Mark Burgess & co. touren er weer vrolijk op los
. Nog andere lui in Paradiso geweest een paar jaar terug?
. Nog andere lui in Paradiso geweest een paar jaar terug?
0
geplaatst: 23 mei 2005, 16:37 uur
Chameleons
- de reünie-tour, zeg maar
(Interpol recentelijk in Paradiso was niettemin ook geweldig, Bloc Party als voorprogramma was ook niet vervelend)
- de reünie-tour, zeg maar(Interpol recentelijk in Paradiso was niettemin ook geweldig, Bloc Party als voorprogramma was ook niet vervelend)
* denotes required fields.