MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Faith No More European Tour

zoeken in:

(afbeelding)

Faith No More News

Official Return Added: February 2009
Here is the official statement:

--Begin--
FAITH NO MORE

Faith No More has always stood out as some sort of unique beast; part dog, part cat--its music almost as schizophrenic as the personalities of its members. When it all worked, it worked really well, even if the chemistry was always volatile. Throughout our 17years of existence, the mental and physical energy required to sustain this creature was considerable and relentless. Though amicable enough, when we finally split, we all followed paths seemingly destined to opposite ends of the universe.

Yet during the entire 10 years that have passed since our decision to break up we've experienced constant rumors and requests from fans and promoters alike. Nevertheless, for whatever reason, none of us kept in regular touch, much less to discuss any possibilities of getting together.

What's changed is that this year, for the first time, we've all decided to sit down together and talk about it. And what we've discovered is that time has afforded us enough distance to look back on our years together through a clearer lens and made us realize that through all the hard work, the music still sounds good, and we are beginning to appreciate the fact that we might have actually done something right.

Meanwhile we find ourselves at a moment in time with zero label obligations, still young and strong enough to deliver a kickass set, with enthusiasm to not only revisit our past but possibly add something to the present. And so with this we've decided to hold our collective breaths and jump off this cliff....
BACK, GOD FORBID, INTO THE MONKEY CAGE!!!

We can only hope that the experience of playing together again will yield results erratic and unpredictable enough to live up to the legacy of FNM.
Who know where this will end or what it will bring up...only the future knows. But we are about to find out!

FAITH NO MORE are:
Mike Bordin, Roddy Bottum, Bill Gould, Jon Hudson and Mike Patton

Bron : Faith No More News - fnm.com

Antonio
Las dit gister al op Counterparts (forum voor fans van Rush), maar toen was het nog niet zeker...

Is het alweer 10 jaar geleden dat deze volstrekt unieke band het voor gezien hield ?

Ongelooflijk, ik ben benieuwd of de heren er nog een nieuw album uit weten te persen ipv toeren op oude glorietijden...

Surprise...you're dead

Kef
Ben ook zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Hopelijk spelen ze in een leuke zaal. Vindt ik persoonlijk mooier als een uurtje op een festival.

haveman
Slechts 3 berichten bij de return van deze geweldige band.

Tsja, weet niet zo goed wat ik hiervan moet verwachten.. Tuurlijk was FNM een geweldige band, maar gaan ze nou benefieten alà The Police? Of echt weer creatief wat maken? Dat laatste zou tof zijn natuurlijk!

kom zeg, ik denk dat we er wel van uit mogen gaan dat Mike Patton er geen lullige comeback van gaat maken, het is niet alsof hij verder niks te doen heeft en al die tijd stil heeft gezeten toch?

Dat is ook wel zo, maar Patton heeft nou niet echt meer iets in de trant van FNM gemaakt.. Nouja, we zullen wel zien.

Het eerste optreden is al bekend gemaakt :

http://www.downloadfestival...

Maverick
Ik ben eens benieuwd. Het zou al fantastisch zijn als ik eens de kans zou krijgen om FNM live te zien. Het zou nog fantastischer zijn als ze nieuw materiaal uitbrengen.

geweldig !!

zijn er al meer data bekend?

Check de ze link voor updates:

http://cacavolante.net/news...

Helaas nog geen Nederland , maar aangezien ze alle festivals afgaan is de kans groot dat ze op Lowlands komen te staan.

Een van de weinige reunies waarvan ik denk dat ze daadwerkelijk nog iets kunnen toevoegen.

check hier voor de laatste info

nog steeds niet naar NL of BE ik hoop op Rock Werchter, sla ik mooi 2 vliegen in 1 klap

Kef schreef:
Ben ook zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Hopelijk spelen ze in een leuke zaal. Vindt ik persoonlijk mooier als een uurtje op een festival.

Same here, ik heb 1 van hun laatste optreden gezien in Tivoli in 1997. Fantastisch optreden was dat....

Ze staan dus ook op Pukkelpop!!!!
Weet iemand of daar dagkaarten voor te krijgen zijn?

Smoes schreef:
Ze staan dus ook op Pukkelpop!!!!
Weet iemand of daar dagkaarten voor te krijgen zijn?

natuurlijk

Normaal gezien wel.

Volgens de Faith No More site zullen ze donderdag 20 augustus op Pukkelpop staan.

Nice!!!!
Dan ben ik dabij!
wanneer start de kaart verkoop?

Sir Spamalot (crew)
Nog meer tournieuws:

FAITH NO MORE Announce More European Dates

Faith No More's European touring plans continue to expand, here's how their schedule now looks:

June 12th Donnington Park, UK - Download Festival
June 13th Interlaken, SWI - Greenfield Festival
June 14th Milan, ITA - Rock In Idro
June 16th Berlin, GER - Kindl-Buhne Wuhlheide
June 19th Nickelsdorf, AUT - Nova Rock Festival
June 20th Eichenring, GER - Hurricane Festival
June 21st Neuhausen, GER - Southside Festival
June 24th Helsinki, FIN - Kaisaniemi Park
June 25th Arendal, NOR - Hove Festival
June 27th Borlange, SWE - Peace And Love Festival
August 20th Hasselt, BEL - Pukkelpop Festival
August 21st Erfurt, GER - Highfield Festival
August 23rd Oberhausen, GER - Area 4 Festival
August 29th Paris, FRA - Rock en Seine

Rumors abound that the band will also be taking part in the annual Reading and Leeds festivals in the UK as well.

ook op lowlands, jammer dat daar geen dagkaarten voor zijn

sq
.. en ook op Roskilde. is inmiddels bevestigd.

gaan ze nog optredens geven die niet op een festival plaatsvinden?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:26 uur

geplaatst: vandaag om 23:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.