MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Heavy metal

zoeken in:
Bij Metallica - Kill 'Em All (1983):

The Oath schreef:
(quote)

Of voor metalheads om metal te beginnen luisteren.
Dit is metal zoals het hoort te zijn.

Maar tegenwoordig houde de ''jeugd'' meer van Bullet for my valetine, en met een beetje geluk van Children of Bodom, vroeger was Metallica voor metalheads echt het beste wat er was, samen met Slayer.

The Oath
Beatlejim schreef:
(quote)

Maar tegenwoordig houde de ''jeugd'' meer van Bullet for my valetine, en met een beetje geluk van Children of Bodom, vroeger was Metallica voor metalheads echt het beste wat er was, samen met Slayer.

ik reken mezelf toch nog tot de jeugd.

Oke, bedoelde het ook niet precies zo, bedoelde meer dat tegenwoordig andere heavy-metal word gemaakt, die in mijn ogen slecht is.

The Oath
Beatlejim schreef:
Oke, bedoelde het ook niet precies zo, bedoelde meer dat tegenwoordig andere heavy-metal word gemaakt, die in mijn ogen slecht is.

Heavy metal wordt er niet meer gemaakt.

Metalcore enzo wel nog. Vind ik persoonlijk niks aan.

The Oath schreef:
(quote)

Tuurlijk word er nog Heavy metal gemaakt, maar gewoon anders als vroeger.

The Oath schreef:
(quote)

Maar Kill 'Em All is ook geen Heavy Metal. Als je het zo zwart/wit bekijkt.

Von Helsing schreef:
(quote)

Maar Kill 'Em All is ook geen Heavy Metal. Als je het zo zwart/wit bekijkt.

Als dit geen Heavy-metal is, is er maar een hele kleine groep dat zich dan Heavy-metal mag noemen, daar komt het dan op neer.

Beatlejim schreef:
(quote)

Als dit geen Heavy-metal is, is er maar een hele kleine groep dat zich dan Heavy-metal mag noemen, daar komt het dan op neer.

Daar komt het wel op neer, dat komt met name omdat er werkelijk honderden subgenres zijn.

Maar als je dus alle subgenres wegneemt dan kom je dus weer uit bij Heavy Metal. In dat geval wordt er dus nog wel degelijk goede Heavy Metal gemaakt, alleen het is weer waar het thuishoort, namelijk underground.

Septic Flesh, Summoning, The Vision Bleak.... allemaal prima bands. Alleen, volgens de "kenners" geen Heavy Metal.

The Oath schreef:
(quote)

Heavy metal wordt er niet meer gemaakt? Mijn beste, als heavy metal-fan zou je beter moeten weten. Luister gewoon, puur voor de show, eens naar Beyond Fear - Beyond Fear. Of een 3 Inches of Blood, voor mijn part luister je naar Fozzy.

Nog namen?
Benedictum, Black Tide, Blackwood, Jag Panzer, Killing Machine, The Showdown en het Hollandse Chainsaw. Allen heavy metal, alleen iets moderner.

Het is niet omdat metalcore zo populair is, dat er niets anders gemaakt wordt he makker.

bennerd schreef:
(quote)

Heavy metal wordt er niet meer gemaakt? Mijn beste, als heavy metal-fan zou je beter moeten weten. Luister gewoon, puur voor de show, eens naar Beyond Fear - Beyond Fear. Of een 3 Inches of Blood, voor mijn part luister je naar Fozzy.

Nog namen?
Benedictum, Black Tide, Blackwood, Jag Panzer, Killing Machine, The Showdown en het Hollandse Chainsaw. Allen heavy metal, alleen iets moderner.

Cauldron, Wolf, en aan thrash valt niet te beginnen, want er is tegenwoordig een complete golf aan nieuwe thrashbands, waarvan een groot gedeelte het nog gewoon lekker old school doet.

Joy
hoe zwaar moet het zijn voor de status heavy?

kilo?

dat we dat voortaan een beetje weten zodat oeverloos geleuter over wat heavy is e wat niet achterwege blijft

andnino schreef:
(quote)

Cauldron, Wolf, en aan thrash valt niet te beginnen, want er is tegenwoordig een complete golf aan nieuwe thrashbands, waarvan een groot gedeelte het nog gewoon lekker old school doet.

Allemaal van die 'new school thrash bands' Evile, Bonded By Blood, Gamma Bomb, Evil Army, National Suicide & Municipal Waste

Bonded By Blood klinkt in ieder geval lekker old school vind ik. En dat je zegt dat er tegenwoordig geen goede Heavy Metal meer wordt gemaakt is ook niet juist. Natuurlijk is het zo dat het vroeger allemaal beter was, dat komt waarschijnlijk ook door de nostalgie die je er aan over houdt. Maar de nieuwe Heavy Metal bands, en het zijn er toch aardig wat, zijn zeker ook goed.

Je hebt wel gelijk dat Metalcore en dergelijke nu veel populairder is, maar bands als Bullet For My Valentine geven dan ook niet goed weer wat Metalcore is. Het is eerder een toegankelijkere versie van Metalcore, die voor de mainstream ook zou kunnen aanspreken. Echte Metalcore is veel toffer.

Nou, als ik moet vergelijken wat vroger van Heavy-metal werd gemaakt, en nu.. Is het tegewoordig gewoon slecht. (vind ik)

Dat is omdat je gewoon de bovenste, bekendere laag van de Metal doorspit. Als je een beetje dieper graaft, zul je genoeg kwaliteit ontdekken.

Dat is niet waar, ik ken genoeg heavy metal bands om te zeggen dat het tegenwoordig gewoon minder tot slecht is.

Vroeger was alles beter. blablabla

Inderdaad

Jij het minder tot slecht vind. 'Is' kun je onmogelijk zeggen, want daarvoor is de scene veel te groot en zijn er veel te veel liefhebbers van; ook van de minder commerciële metal. Die is er overigens ook in veel te veel verschillende varianten.

Een tweede Kill 'em All zal er naar verwachting niet meer gemaakt worden nee. Als daar je sentiment aan vast zit, dan rest er inderdaad niet zo veel meer.

andnino schreef:
Jij het minder tot slecht vind. 'Is' kun je onmogelijk zeggen, want daarvoor is de scene veel te groot en zijn er veel te veel liefhebbers van; ook van de minder commerciële metal. Die is er overigens ook in veel te veel verschillende varianten.

Een tweede Kill 'em All zal er naar verwachting niet meer gemaakt worden nee. Als daar je sentiment aan vast zit, dan rest er inderdaad niet zo veel meer.

Komop, het is mijn mening, snap best dat je er niet mee eens bent of er iets op hebt aan te merken, maar waarom mag ik niet zeggen dat ik het tegenwoordig slecht vind? (daar komt het op neer)

Wat ik dus zeg, is dat je niet moet zeggen dat het tegenwoordig slecht is, maar dat jij dat vind. Je mag best zeggen dat je het slecht vind.

Naja nu moet ik zeggen. Slayer en Metallica mogen wat mij betreft wel stoppen. Beide vind ik niks meer. Ookal geven ze misschien goede live shows.

Maar heavy metal. doe dan maar Blitzkrieg, Raven, Manowar Judas Priest en Iron Maiden! En zo zijn er nog wel zat bands op te noemen die gaaf zijn.

The Oath
Lau1986 schreef:
Naja nu moet ik zeggen. Slayer en Metallica mogen wat mij betreft wel stoppen. Beide vind ik niks meer. Ookal geven ze misschien goede live shows.

Maar heavy metal. doe dan maar Blitzkrieg, Raven, Manowar Judas Priest en Iron Maiden! En zo zijn er nog wel zat bands op te noemen die gaaf zijn.

Slayer en Metallica zijn natuurlijk Thrash. En hun topalbums rocken nog steeds als vroeger.
Megadeth is ook wel de moeite
En van die semi-thrashbands (is het nu heavy, speed of Thrash-metal? Of alle3?): Agent Steel, Metal Church, Overkill,

Heavy Metal.
Het eerste en beste metalgenre; met topbands als Judas Priest, Iron Maiden, Black Sabbath, Mercyful Fate, Motörhead, Saxon, Ozzy Osbourne, ...

Overkill en Agent Steel vind ik echt overduidelijk Thrash, bij Metal Church zou je nog kunnen twijfelen, maar het is ook gewoon Thrash.

Sir Spamalot (crew)
Moeilijk geval en ik wil niet de stok in het kippenhok gooien maar voor mij is alles gewoon Metal, zo vermijd ik zelf kopzorgen wat het is - zou moeten zijn - zou kunnen zijn.

Mja, op die manier kunnen mensen ook afschrikken. Als onwetenden te horen krijgen dat iets Metal is, denken ze al snel aan geschreeuw en gebrul... Terwijl dat eigelijk meer de Grindcore, Deathcore, Death Metal, Black Metal kanten is. Maarja..

Sir Spamalot (crew)
Nou, mijn smaak qua Metal heeft zich al aanzienlijk uitgebreid: begonnen in mijn geliefde jaren tachtig (toen ik nog jong was) en ondertussen ontdek ik via deze site en via de topic Het Metal Album van de Week best verrassend aardige dingen die in of rond de Metal hangen. Het is niet iedere keer prijs, dat kan ook niet, maar de ontdekkingsreis is telkens wel mooi om mee te maken.

Maar bij heavy metal denk ik toch wel aan dingen als Maiden, Judas Priest, Blitzkrieg etc. Gewoon om het overzichtelijk te houden.

Bij Led Zeppelin:

ik denk dat je daarvoor naar de richting van Black Sabbath moet kijken. Daar zal je de gewenste metal toestanden vinden. Als je tenminste daarvoor op zoek bent.

Het werd vroeger weleens heavy metal genoemd.
Maar dan zijn vooral bands Als Black Sabbath , Mötorhead, Judas Priest iron maiden etc.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.