Genres / Rock / Het U2-geluid
zoeken in:
0
geplaatst: 17 september 2010, 00:40 uur
Hoi, zoals we allemaal wel zullen weten heeft U2 een herkenbaar vaak langdradig post-punk geluid (denk Bad, With Or Without You, All I Want Is You).
Uiteraad zijn er ook bands die dit geluid letterlijk hebben gestolen of als inspiratie gebruikt hebben.
Bij welk nummer denk jij, ''dit had zo van U2 kunnen zijn''?
- Black Rebel Motorcycle Club - All You Do Is Talk
- Kings of Leon - Knocked Up
- The Killers - Read My Mind
- The Killers - Human
- John Mayer - Heartbreak Warfare
- De halve discografie van Snow Patrol
En interessant genoeg, New Orders Temptation, een nummer dat ze in '81 al speelde, terwijl U2 toen zijn geluid nog moest vinden.
Uiteraad zijn er ook bands die dit geluid letterlijk hebben gestolen of als inspiratie gebruikt hebben.
Bij welk nummer denk jij, ''dit had zo van U2 kunnen zijn''?
- Black Rebel Motorcycle Club - All You Do Is Talk
- Kings of Leon - Knocked Up
- The Killers - Read My Mind
- The Killers - Human
- John Mayer - Heartbreak Warfare
- De halve discografie van Snow Patrol
En interessant genoeg, New Orders Temptation, een nummer dat ze in '81 al speelde, terwijl U2 toen zijn geluid nog moest vinden.
0
geplaatst: 17 september 2010, 10:19 uur
Reint schreef:
een nummer dat ze in '81 al speelde, terwijl U2 toen zijn geluid nog moest vinden.
een nummer dat ze in '81 al speelde, terwijl U2 toen zijn geluid nog moest vinden.
Zo te zien zoekt Bono nog steeds...

0
geplaatst: 17 september 2010, 12:29 uur
orbit schreef:
Hele platen van Coldplay..
Hele platen van Coldplay..
Als je dat idd nog draait na de tweede, loop je serieus kans op hersenletsel.

Van de laatste tijd: The Temper Trap - Conditions
0
geplaatst: 18 september 2010, 09:14 uur
0
geplaatst: 28 september 2010, 14:30 uur
Boy is van tachtig. Dat vind ik nog steeds één van de beste U2 platen, en daar had the Edge zijn geluid wel gevonden. Maar gelukkig bleef U2 zich ontwikkelen. NewOrder en Joydivision hebben ook een link met U2, want Martin Hennet heeft een single van U2 geproduceerd.
Ik vind bands die andere naapen meestal niet interessant. Daarom zuigt Coldplay meestal ook zo. En er is nog zo'n jaren tachtig duplicaat van the Call e.d. uit New York. Weet de naam niet eens meer. Klinkt leuk, maar toch enorm saai, want al eens eerder gehoord. Of WhiteLies. SAAI.
U2 is daarentegen weer opgestaan na alle experimenten na Joshua Tree. Wat ik niet hun beste vind.
http://jongrk.weebly.com
Ik vind bands die andere naapen meestal niet interessant. Daarom zuigt Coldplay meestal ook zo. En er is nog zo'n jaren tachtig duplicaat van the Call e.d. uit New York. Weet de naam niet eens meer. Klinkt leuk, maar toch enorm saai, want al eens eerder gehoord. Of WhiteLies. SAAI.
U2 is daarentegen weer opgestaan na alle experimenten na Joshua Tree. Wat ik niet hun beste vind.
0
geplaatst: 28 september 2010, 20:37 uur
jongrk schreef:
hmmm ik vind dat u2 na de experimenten juist vreselijk ingekakt is , achtung baby en (in mindere mate) zooropa zijn imo toch echt wel de laatste goede platen in het oeuvre............
0
geplaatst: 28 september 2010, 22:50 uur
Shadow of the day van Linkin Park lijkt qua opbouw, sfeer en tempo een kopie van With or without you.
YouTube - Linkin Park- Shadow of The Day ( Lyrics)
0
geplaatst: 29 september 2010, 09:49 uur
Het geluid van U2?....een en al effect. Zonder pedalen is The Edge nergens. 
En meer on topic. Erg U2 geïnspireerd:

En meer on topic. Erg U2 geïnspireerd:
0
geplaatst: 29 september 2010, 10:17 uur
Chameleon Day schreef:
Over effecten en pedalen gesproken, wat te denken van het volgende filmpje van Thomas Nordegg.
Thomas Nordegg was Frank Zappa's guitar tech back in the day. Later, he became guitar tech for his son, Dweezil Zappa, and for former guitarist in Frank Zappa's band; Steve Vai! Thomas Nordegg has quite an impressive effects setup, including lots of TC Electronic gear, and a bunch of rather unusual guitars that can pull off some amazing tricks!

0
geplaatst: 29 september 2010, 10:32 uur
quote="steven"
hmmm ik vind dat u2 na de experimenten juist vreselijk ingekakt is , achtung baby en (in mindere mate) zooropa zijn imo toch echt wel de laatste goede platen in het oeuvre............
Wat vond je dan zo goed aan Zooropa? En Pop? Achtung Baby is inderdaad wel een goede plaat, alleen houd ik er niet zo heel erg van. Maar ik vind 'm wel sterk.
Ik ben zelf weer erg geraakt door All that you can't leave behind en How to dismantle... De nieuwste vind ik weer niks.
Ik hou erg van Boy en War, en dan die twee nieuwere. Daar zijn de composities direct, spannend en vooral vol energie. En ik houd erg van Bono's teksten.
Wat het geluid van U2 betreft, inderdaad veel delay. Maar is dat erg dan? Dat is bij alle rock gitaristen toch? Dat is elektrisch spelen. En the Edge heeft wel een hele eigen wereld gevonden, en daar gaat hij wel steeds verder mee. En dan is het ook niet zo raar dat er af en toe wat platen mislukken: dat is het experiment.
Wat vond je dan zo goed aan Zooropa? En Pop? Achtung Baby is inderdaad wel een goede plaat, alleen houd ik er niet zo heel erg van. Maar ik vind 'm wel sterk.
Ik ben zelf weer erg geraakt door All that you can't leave behind en How to dismantle... De nieuwste vind ik weer niks.
Ik hou erg van Boy en War, en dan die twee nieuwere. Daar zijn de composities direct, spannend en vooral vol energie. En ik houd erg van Bono's teksten.
Wat het geluid van U2 betreft, inderdaad veel delay. Maar is dat erg dan? Dat is bij alle rock gitaristen toch? Dat is elektrisch spelen. En the Edge heeft wel een hele eigen wereld gevonden, en daar gaat hij wel steeds verder mee. En dan is het ook niet zo raar dat er af en toe wat platen mislukken: dat is het experiment.
0
geplaatst: 1 oktober 2010, 14:29 uur
Ik weet nog wel toen Seven Into The Sea van In Tua Nua uitkwam, ik het veel op U2 vond lijken.
Nog steeds een geweldig nummer.
YouTube - Seven Into The Sea - In Tua Nua
0
geplaatst: 10 januari 2011, 18:20 uur
Op het topic van deze band bestaat enig discussie of het nu op U2 lijkt of niet. Ik vind van wel, al heb ik daar geen moeite mee omdat de muziek van AEF wel erg tof was. Dit nummer zou je zo naast Exit van U2 kunnen leggen bijvoorbeeld...............hm, naar mijn bescheiden mening.
0
geplaatst: 10 januari 2011, 20:20 uur
deric raven schreef:
Ik weet nog wel toen Seven Into The Sea van In Tua Nua uitkwam, ik het veel op U2 vond lijken.
Tja daar kan je muzikaal gezien niet omheen, het zou overigens wel 1 van de betere U2 nummers zijn geweest

0
geplaatst: 12 januari 2011, 21:32 uur
ranboy schreef:
Shadow of the day van Linkin Park lijkt qua opbouw, sfeer en tempo een kopie van With or without you.
True. Heeft net als With or Without You ook een pianoloopje dat andersom wordt afgespeeld.
* denotes required fields.