menu

Genres / Rock / Beste rockchick

zoeken in:
Kelly Clarkson

Hier ook een paar suggesties:

- Alanis Morissette
- Alexx Calise
- Shirley Manson (Garbage/Angelfish/Goodnight Mr. Mackenzie
- Charlotte Hatherley (Ash)
- Toni Valenta (Bellylove) http://www.bellylove.com/web_images/buffyfanzine_toni&Lisa.jpg
- Bif Naked
- Juliana Hatfield (Blake Babies)
- Kimberly van der Velden (Daily Bread)
- Brody Dalle (Distillers, Spinnerette)
- The Donnas
- Elle Bandita
- Amy Lee (Evanescence)
- Luscious Jackson
- Anny Hardy (Giant Drag)
- HAIM
- Sandra Nasic (Guano Apes)
- Heather Nova
- Jacqueline Govaert
- Chloe Chaidez (Kitten)
- Sarah Bettens (Ks Choice)
- Lennon http://wortraub.com/wp-content/uploads/2011/12/Devils+Gift++Lennon+Murphy.jpg
- The Like
- Hayley Williams (Paramore)
- PJ Harvey
- Katie Jane Garside (Queen Adreena/Daisy Chainsaw)
- Sahara Hotnights
- Sheryl Crow
- Mariska Veres (Shocking Blue) RIP
- Tanya Donelly (Throwing Muses)
- Tracy Bonham
- Erika Amato (Velvet Chain)
- Nina Gordon (Veruca Salt)
- Sharon den Adel (Within Tempation)
- Nena
- Gwen Stefani (No Doubt)

buizen
Nina Hagen.

buizen
Doro Pesch? Sharon den Adel? Zij van de B52's? Lita Ford?
Wat is een rockbitch, je kunt er zoveel kanten mee op.

Als eerbetoon aan 'r kies ik voor Wendy O'Williams. R.I.P.

Waarom is Amy Lee niet genoemd?

Smallprint84 schreef:

- Amy Lee (Evanescence)

Ah gelukkig maar, kan natuurlijk missen in dit topic. Ze steekt er als rockchick boven de meesten die hier genoemd zijn echt wel uit

Jo Bench
Laurie Anderson
Nico
Grace Slick
Sinéad O'Connor
Nina Simone
Kim Deal
Jerney Kaagman
Mariska Veres

Deranged
Avril Lavigne

Uiteindelijk toch de volste vaten op losgeschoten, slechts een kwestie van even de verspilde voorraad lozen.

Vroeger had je nog van die clip kanalen, daar keek ik altijd graag naar.

Bij zo'n topic titel vraag ik mij meteen af of het nou om de beste of om de lekkerste gaat ??

Deranged
Is voor mij toch vooral een fysiek ding, een die in de basis vanuit het hart komt.

Muziek en vrouwen zijn mijn grootste passies in het leven, maar gek genoeg niet vaak als combinatie. De enkele vrouwen die mij op muzikaal vlak aanspreken zijn niet echt onder deze categorie te scharen.

Wel moet ik zeggen dat de hele stijl van de gemiddelde 'rockchick' mij wel erg ligt. Die foto van die Lennon doet 't 'm ook wel bijvoorbeeld. Zo'n look is voor mij altijd erg prikkelend. Wel jammer dat verdere verdieping uitwijst dat het niet direct het meest getrouwe beeld schept, en dat de werkelijkheid in mijn beleving toch een tandje tegenvalt. Anders was het in ieder geval onvervalste top notch bitch kwaliteit geweest.

Wat een puur muzikale invalshoek betreft in deze, kwam ik laatst dit tegen:
Halestorm - Straight Through The Heart (Dio Cover) Kewanee, IL 2013.07.27 - YouTube
En dat vond ik toch zeker geen onaardige benadering.

Geen fan van de band, maar qua stem is voor mij Ann Wilson van Heart een echte rockchick.

@New World Man, daar ben ik het mee eens. Heart goede live band, ik zag ze op het Arrow Rock Festival en was aangenaam verrast.
Mijn favoriet is P.J. Harvey en in Nederland altijd gecharmeerd geweest van Simone Holsbeek van Cords.

Nog wat jaren 70 rockchicks:

Stacia van Hawkwind
http://img.youtube.com/vi/Zp0PLPwQM1Q/0.jpg

Renate Knaupp van Amon Duul II
http://knightsofpan.com/wp-content/uploads/2009/06/Amon_Duul01.jpg

Die band kan echt maar uit één land (haarkleur) komen en in één decennium (haardracht) voornamelijk actief zijn geweest.

Ik ga voor Marcela Bovio van Stream of Passion, maar vooral door haar bijdrage aan Ayreon - The Human Equation; Floor Jansen van Nightwish en vroeger After Forever, en Annie Haslam van Renaissance.

jasper1991 schreef:
Die band kan echt maar uit één land (haarkleur) komen en in één decennium (haardracht) voornamelijk actief zijn geweest.

Inderdaad, Zuid-Korea in de jaren '50. Hoe weet je dat?

Het was daar toen mode een bloempotkapsel te nemen en dat rood te verven.

jasper1991 schreef:
Het was daar toen mode een bloempotkapsel te nemen en dat rood te verven.

Ja maar dat is nu nog zo bij midlife vrouwen.

- Sophia Burn (The Veils)
- Pat Benatar
- Kim Gordon

Kim Gordon, Joan Jett, Justine Frischmann (Elastica), Rachel Goswell

en toen ik nog jong was : D'Arcy Wretzky aaahhhh

buizen
Vroeger heb ik Bobbie Rossini van Claw Boys Claw wel eens vol op de bek gepakt (tongen).
Maar dit terzijde.

De liefste, mooiste en lekkerste rockchick is m'n beste vriendin die altijd meegaat naar metal- en rockconcerten. Superlekker wijf en ze vraagt altijd "wat zal ik aandoen vanavond, buizen?" en dan gaat het om keuze tussen de de meest waanzinnige outfits (alles even showen). Vaak vertrekken we daardoor wel wat aan de late kant.
Mensen zoeken het vaak veel te ver - onbereikbaar - af, en elders.

Zal eens zoeken naar een foto waar ze onherkenbaar op staat (van achter ofzo).

Dolores O'Riordan

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=hUFPooqKllA\

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Molly Rankin (Alvvays)

Christine McVie, Stevie Nicks, Tina Turner.

Sawa van Watch Me Burn verdient ook een vermelding.

Stefanie Mannaerts van Brutus, drumt en zingt tegelijk, straf hoor!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=F-G7d1RUofc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Diana Garvin - het brein achter Chearleader Concubine.

Grace Perry - zangeres geweest bij Landmine Marathon, opgevolgd door Krysta Curry.

Dermon - gitariste bij Sucking Leech.

Katina Culture - gitariste bij Terrorizer geweest.

Alina Tishenko - gitariste bij Torrens Conscientium.

Mel Mongeon - zangeres bij Fuck the Facts.

Juliana Batista - drumster bij Antidemon, opvolgster van Elke Garzoli en dat gaat ook op voor het huwelijk met zanger/bassist Carlos Batista.

geplaatst:
PJ Harvey

Moffel
geplaatst:
Wendy O(tto) Williams.

Poison Ivy (Krysti Wallace), gitariste The Cramps.

Doro Pesch, vocaliste, aka 'Queen of Heavy Metal'.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:52 uur

geplaatst: vandaag om 04:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.