MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Prog Folk

zoeken in:
Iona:
Mix van symfonische rock en folk met Keltische invloeden

Hmm, topic heb ik eerder compleet gemist kennelijk...

Zeer genietbare mix van prog, folk en (soms) punk werd (wordt) ook gemaakt door het Britse Red Jasper.

Een prima moderne artiest die folk en prog combineert is bijvoorbeeld Steve Unruh maar bijvoorbeeld ook Kaipa, terwijl liefhebbers van de jaren '70 het eerste album van Hoelderlin eens zouden kunnen proberen.

In ieder geval zeker een combinatie die mijn interesse heeft.

(afbeelding)

De nieuwe Haze - The Last Battle (2013) (na 25 jaar!) bevat ook veel Folk invloeden.

Banda Gaites Noega - Poema Sinfonica (nu op Progstreaming): folk uit Spanje met flinke klassieke/symfonische elementen.

Moon Safari ook? Die naam schoot mij meteen te binnen...

Het Finse Hexvessel zie ik hier nog niet genoemd worden. Het duurde mij even om erin te komen, maar het is best goed spul.

Hexvessel - No Holier Temple (2012)

Hexvessel is fantastisch! Die nieuwe EP moet ik nog beluisteren.

Prachtig topic! Moeilijke combi. Traditie en vooruitstrevendheid ineen. Contradictio in terminis?
Een band als Anglgard lijkt me hier ook zeker op zijn plaats

Lichte, melodische progfolk in de stijl van o.a. Fairport Convention:

(afbeelding)

Snowgoose - Harmony Springs (2012)

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.