MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Hardrock

zoeken in:
Ik ben een hardrockfan. Opgegroeid met bands als Dio, Rainbow, Purple, Whitesnake etc. Lekkere stevige gitaarmuziek met geweldenaars op zang en dito nummers. Power en melodie gebundeld. De oudjes doen het nog goed, maar is dat ook geen teken van zwakte? Zijn er nog jonge bands/zangers die een smeuiig portie ouderwetse hardrock maken?

Zephyr
Ik kan je van harte dit album aanbevelen.
Is ook wel al 23 jaar oud, maar zeker proberen !

PT is zeker een geweldige band, maar zeker iets compleet anders dan de classic hardrock die ik bedoel. MoR zal ik zeker eens beluisteren. Bedankt voor de reacties.

Dit topic slaapt nu al twaalf jaar. Een poginkje haar wakker te kussen.

Op vlog Sea of Tranquillity bekijken Martin Popoff en Pete Pardo de jaren '78 - '80 met een "gewaagde" stelling over Ronnie James Dio (gepost op 19 januari j.l.). Over de populaire bands van '78, toen vaak in verval en/of minder ruig wordend, de invloed van punk en new wave en de nieuwe energie van daarna.

Zoals ik bij het NWOBHM-forum postte: zelfs Status Quo komt voorbij in de interessante inleiding van Popoff, best wel bijzonder in het verhaal van een Canadees, aangezien Quo aan de overzijde van de oceaan nooit zoveel potten wist te breken. En Pardo noemt Golden Earring, wat ik ook wel verrassend vind in deze context.

Heb zelf een Noord-Amerikaanse 'Moontan', 'To the Hilt' en 'Contraband', aka 'Mad Love', en de compilatie 'The Continuing Story of Radar Love' van MCA Records. Wellicht dat Pete Pardo die ook heeft of de band eens live heeft gezien tijdens een Amerikaanse tournee. 'Switch' weet ik zo even niet, heb ik een Engels exemplaar van. Toch is met name het album 'Golden Earring' aka 'The Wall of Dolls' vrij hard. Martin Popoff is me wel bekend. Die heeft menig biografie op zijn naam staan.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:52 uur

geplaatst: vandaag om 00:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.