MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Post-Grunge

zoeken in:
PriestMaiden
Zijn er op deze site liefhebbers van het zogehete genre Post-Grunge?
Ikzelf ben wel liefhebber - ook van de oorspronkelijke grunge (maar daar is al een topic van zie ik).
Ik zie regelmatig negatieve commentaren bij bands als Nickelback.
Kent er iemand nog goede (minder commerciële) Post-Grunge bands?
Ik ken nu Breaking Benjamin, Seether, Staind, Nickelback, Daughtry, 3 Doors Down, Creed, Alter Bridge, Audioslave, Puddle of Mudd, Foo Fighters, Three Days Grace, Velvet Revolver en ik zou graag wat bands in die stijl leren kennen.

De enige band uit dat lijstje die ik echt heel erg goed vind is Alter Bridge en dat is helemaal geen Post-Grunge, hetzelfde geldt voor Foo Fighters die ik ook erg goed vind. Post-Grunge is gewoon echt vele malen slechter dan de Grunge uit de jaren ´90.

Het is vaak zwak en mist sterke nummers en is vaak enorm zeikerig (Nickelback, Daughtry, 3 Doors Down).

Is het laatste album van Alice in Chains geen post-grunge?

Ik vind Seether wel een goede band maar die ken je al.

Nickelback enzo heb ik verder niks mee.

Mischien is Candlebox wel wat voor jou!

niels94 schreef:
Is het laatste album van Alice in Chains geen post-grunge?

Alice In Chains behoort toch echt tot de echte Grunge-scene uit de jaren ´90. Als je echt het begin van het genre wilt opzoeken moet je naar Green River luisteren. In Green River zaten leden die later in Mother Love Bone, Pearl Jam en Mudhoney zouden komen.

Ik hoorde van iemand op deze site dat het album 'Black Gives Way to Blue' onder post grunge kon worden verstaan. Dit album komt uit 2008 (en is trouwens zeer goed, aanrader!). Vandaar dat ik dit zei.

Ik hoop dat je mij niet bedoelt , want zou wel het laatste zijn wat ik zou zeggen.

Alice in Chains is eigenlijk zelfs niet echt grunge (als dat al een genre is)

PriestMaiden
trebremmit schreef:
Ik vind Seether wel een goede band maar die ken je al.

Nickelback enzo heb ik verder niks mee.

Mischien is Candlebox wel wat voor jou!

(embed)

Oke, thanks

jassn schreef:
Alice in Chains is eigenlijk zelfs niet echt grunge (als dat al een genre is)

Mij klonk het in de oren als stevige rock met metalriffs. Te veel metal voor grunge volgens mij.

Alice in Chains is gewoon grunge hoor, tenminste hun jaren negentig albums zeker.

Ze zijn wel opgenomen in de Encyclopaedia Metallum, link Heavy Metal/Grunge staat er...

Godsmack

PriestMaiden
Godsmack ken ik, heb er een drietal albums van.Faceless is een strak album. Die zijn trouwens sterk beïnvloed door Alice in Chains. Stone Sour valt misschien ook onder deze stijl die hebben ook goede albums.

Erg leuk topic maar helaas kan ik niets aan het eerste lijstje toevoegen. Mijn absolute favoriet is Seether. Ik kijk er erg naar uit dat ze binnenkort naar Nederland komen ze doen wat shows met 3 doors down maar doen ook in de melkweg een show waar ze de hoofdact zijn. Geweldige band!

Local H

2 eerste albums zijn er goed : 'Ham Fisted' en 'As Good As Dead'.

Met 'Bound for the Floor' hebben ze toch een hitje gehad. Maar hun beste nummer blijft toch wel "High Fiving Motherfucker".

PriestMaiden
Robin93 schreef:
Local H

2 eerste albums zijn er goed : 'Ham Fisted' en 'As Good As Dead'.

Met 'Bound for the Floor' hebben ze toch een hitje gehad. Maar hun beste nummer blijft toch wel "High Fiving Motherfucker".

(embed)

Straffe band inderdaad

Sevendust past wel mooi in je rijtje en staat ook bekend als post grunge. Ik vond dat album uit 2010 wel aardig.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:11 uur

geplaatst: vandaag om 08:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.